امکانات تلویزیون + آموزشتلویزیون

روش استفاده صحیح از دی وی دی پلیر DVD PLAYER

روش استفاده صحیح از دی وی دی پلیر DVD PLAYER

از 30 سال پیش کاربران برای اینکه به موسیقی‌های مورد علاقه خود شان گوش دهند یا فیلم‌های مورد علاقه خودشان را در خانه مشاهده کنند از دستگاهی به نام دی وی دی پلیر استفاده می‌کنند. این دی وی دی پلیرها دارای دیسک‌های فشرده سی‌دی یا DVD هستند. این دستگاه‌ها یکی از محبوب ترین وسیله‌ها در کامپیوتر و چه در بخش صوتی و تصویری محسوب می‌شود. دستگاه دی وی دی پلیر این قابلیت را دارد که بخش اعظمی از موسیقی‌ها و فیلم‌های خانگی را پردازش کرده و آنها را با کیفیت بسیار بالا و تجربه بی نظیر در خانه خودتان برای شما ارائه دهد. عملکرد دستگاه دی وی دی پلیر بسیار جالب و در عین حال ساده و کاربردی می‌باشد. در این مقاله قصد داریم روش‌های استفاده صحیح از دی وی دی پلیر را برای شما آموزش دهیم. اطلاعاتی نیز در مورد لوازم جانبی که همراه DVD PLAYER باید مورد استفاده قرار بگیرد را ارائه می‌دهیم.

روش استفاده صحیح از دی وی دی پلیر DVD PLAYER _ زیگمو

تفاوت CD و دی وی دی چیست؟

برای اینکه بتوان از DVD PLAYER به صورت درست استفاده کرد باید در قدم اول تمامی قسمت‌ها و لوازم جانبی دی وی دی پلیر‌ها را شناخته و هر کدام را نیز به درستی استفاده کنید. منظور از CD دیسک فشرده است که معمولاً همه شما با آنها سر و کار دارید و آن را میشناسید. سی‌دی‌ها از یک صفحه فلزی و پلاستیک تشکیل شده‌اند و قطری در حدود 12 سانتی متر دارند. سی‌دی‌ها یک صفحه از سه لایه بسیار نازک دارند.

لیست قیمت بهترین تلویزیون های موجود در بازار

بیشتر سی دی‌ها از جنس پلاستیک‌های سخت و شکننده به نام پلی کربنات می‌باشد. در قسمت لایه میانی سی‌دی‌ها آلومینیوم به کار رفته است و لایه روی سی دی‌ها نیز یک محافظ با جنس پلاستیک و لاک دارد. قسمت براق و درخشان سی دی محلی است که تمامی اطلاعات و داده‌های شما برروی آن ضبط می‌شود و با قرار دادن سی دی بر روی دستگاه دی وی دی پلیر از همین قسمت دستگاه می‌تواند اطلاعات را بازخوانی کرده و آنها را برای شما ارائه دهد. سی‌دی‌ها از جمله لوازم جانبی هستند که همراه با دی وی دی پلیر‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیفیت استفاده از سی دی‌ها و کیفیت خود سی دی در استفاده صحیح از دی وی دی پلیر نقش بسیار مهم و چشمگیری دارد. اگر CD دچار شکستگی شود یا حتی بر روی آن خراشیدگی یا هر نوع خرابی فیزیکی وجود داشته باشد دستگاه دی وی دی پلیر یا دستگاه پخش کننده DVD PLAYER نیز متوقف شده و بر روی قطعات داخلی آن از جمله لنز‌ها اثرات مخربی خواهد گذاشت و در برخی از مواقع نیز DVD PLAYER آسیب جدی می‌بیند. با گذشت زمان و همراه با پیشرفت علم و تکنولوژی CD‌ها به گونه ای طراحی شده اند که می‌توانند اطلاعات بسیار زیادی را در خود داشته باشند. بعد از گذشت زمان دی وی دی‌ها به بازار عرضه شده‌اند. تنها تفاوتی که میان CD و دی وی دی وجود دارد ظرفیت نگهداری اطلاعات و داده‌ها است. به طور معمول یک دی وی دی در مقایسه با یک CD هفت برابر ظرفیت نگهداری اطلاعات بیشتری دارد. هر دی وی دی می‌تواند 5 کانال صدا را در خود نگهداری کنند. به همین دلیل فیلم‌های با زیرنویس تنها با استفاده از دی وی دی‌ها قابل پخش هستند.

روش استفاده صحیح از دی وی دی پلیر DVD PLAYER _ زیگمو

روش ضبط اطلاعات بر روی دی وی دی

اگر قصد دارید فیلم ضبط کنید شما می‌توانید به سه روش گوناگون این کار را انجام دهید. در روش اول ضبط درون فریمی یا Intra Frame می‌باشد. در این روش هر فریم چه تصویر و چه صدا به صورت کاملا مجزا بر روی دی وی دی ضبط می‌شود. استفاده از این روش باعث می‌شود که نگهداری اطلاعات فضای بیشتری را در یک دیسک اشغال کند. روش دیگری که برای ضبط اطلاعات بر روی دی وی دی باید مورد استفاده قرار بگیرد ضبط پیش‌بینی شده Predicted می‌باشد. در این روش اطلاعات مختلف شامل چند فیلم اولیه به صورت پیش بینی شده ذخیره شده یا همان Intra Frame ضبط می‌شود و به همان منوال پخش میگردد. روش دیگری که بر برای ضبط اطلاعات بر روی دی وی دی استفاده می‌شود ضبط دو سویه یا bidirectional است. در این روش اطلاعات از هر فریم بر روی یک فریم از قبل و بعد از آن محاسبه و ضبط میشود.

روش استفاده صحیح از دی وی دی پلیر DVD PLAYER _ زیگمو

DVD PLAYER چگونه یک دیسک فشرده را می‌خواند؟

برای اینکه بتوان استفاده صحیح از دستگاه پخش کننده دی وی دی داشت باید دیسک‌هایی که درون دستگاه قرار می‌گیرد به درستی نگهداری شود. دی وی دی پلیر‌ها به صورت مکانیکی یا مغناطیسی اطلاعات را نمی‌خوانند بلکه به صورت نوری از یک CD اطلاعات را بازخوانی می‌کنند. الگوی ذخیره سازی هر نوع اطلاعاتی بر روی سی دی‌ها به صورت صفر و یک می‌باشد. دی وی دی پلیرها نورهای لیزری برای ضبط یا پخش و خواندن اطلاعات را بر روی هر نوع دیسک دارند. با توجه به اینکه سطح دیسک‌های فشرده مانند سی دی و دی وی دی صیقلی و شفاف است نور لیزر بر روی آنها تابیده شده و مسیر اطلاعات ردیابی میشود و در نتیجه اطلاعات بخش پردازش دستگاه دی وی دی پلیر منتقل می‌شود و در نهایت به صورت خروجی تصویر یا صدا بر روی تلویزیون ارسال می‌گردد و برای اینکه بتوان از دی وی دی پلیرها استفاده درستی داشت بهتر است سطح صاف و صیقلی سی‌دی‌ها کاملا سالم و نخراشیده باشد. این قسمت باید کاملاً تمیز و بدون خط و خش نگهداری شود و در نتیجه دستگاه می‌تواند به راحتی اطلاعات را بازخوانی کند.

روش استفاده صحیح از دی وی دی پلیر DVD PLAYER _ زیگمو

نگهداری و استفاده صحیح از دی وی دی پلیر‌ها و روش نظافت صحیح آنها

در قسمت قبلی مراحل کار کرد یک دستگاه دی وی دی پلیر را برای شما بیان کردیم. باید بدانید که این دستگاه نیز مانند هر وسیله برقی دیگر ممکن است دچار مشکل و خرابی شود. اگر بتوانید به صورت دوره‌ای دستگاه دی وی دی پلیر را تمیز کنید و آن را به بهترین شکل ممکن حفظ و نگهداری کنید دستگاه دی وی دی پلیر شما هیچگاه دچار آسیب نمی شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که DVD PLAYER را از هرگونه گرد و غبار و آلودگی دور نگه دارید اگر انجام این کار برای شما امکان پذیر نبود و بر روی دستگاه دی وی دی شما گرد و خاک و آلودگی وجود داشت بهتر است هر چند وقت یکبار آن را با کمک وسایلی تمیز کنید. در قسمت اول صفحه بالایی دستگاه DVD PLAYER خودتان را با کمک پیچ‌گوشتی باز کنید و در مرحله بعدی لنز دستگاه را به کمک یک دستمال کاملا لطیف و پاک کنید. بهتر است مقداری الکل یا اسپری‌های شوینده را نیز به دستمال بزنید. در مرحله بعدی در کنار تمیز کردن لنز می‌توانید داخل دستگاه را نیز تمیز کنید. اگر پرز یا گرد و خاکی درون آن قرار گرفته است می‌توانید به کمک یک دستگاه اسپری هوا آنها را پاک کنید. توصیه می‌کنیم بعد از این کار در به دستگاه را درست مانند اول ببندید و می‌تواند در این صورت از آن استفاده کنید.

روش استفاده صحیح از دی وی دی پلیر DVD PLAYER _ زیگمو

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ