بررسی تخصصیتلویزیون

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000H

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000H


در این مقاله قصد داریم به صورت تخصصی تلویزیون سونی X8000H را از نظر طراحی و کیفیت ساخت، کنتراست، زمان پاسخگویی، تاخیر در ورودی و رابط کاربری بررسی کنیم. اگر قصد خرید تلویزیون سونی X8000H را دارید برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنا شدن با نقاط قوت و ضعف این تلویزیون با ما همراه باشید. پیش از اینکه مطالب تخصصی درباره تلویزیون سونی X8000H را آغاز کنیم باید بگوییم که تلویزیون هوشمند سونی مدل X8000H از روشنایی بسیار بالایی برخوردار است و زاویه دید بسیار گسترده‌ای دارد. همچنین این تلویزیون تاخیر در ورودی فوق‌العاده کمی دارد و به همین دلیل برای انجام بازی‌های مختلف گزینه بسیار مناسبی است. در مقابل تمامی این نقاط قوتی که برای تلویزیون سونی X8000H گفتیم باید به این نکته مهم نیز اشاره داشته باشیم که این تلویزیون از نسبت کنتراست متوسطی برخوردار است. پیش از خرید هر چیزی عقل حکم می‌کند که ابتدا در مورد آن خیلی خوب تحقیق کنیم به خصوص در مورد تلویزیون که باید هزینه هنگفتی نیز پرداخت کنیم. خرید تلویزیون خوب باعث می‌شود که شما از تماشای محتوای مختلف لذت ببرید. اگر طرفدار پروپاقرص مشاهده برنامه‌های تلویزیونی، بازی‌های ورزشی، انجام بازیها و گیم‌های مختلف هستید حتما توصیه می‌کنیم که بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000H را خوب بخوانید و دست به انتخاب درست بزنید. در این مقاله قصد داریم تمامی اطلاعات تلویزیون ‌سونی X8000H را برای شما شرح دهیم.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000H

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سونی موجود در بازار


تلویزیون هوشمند سونی X8000H


تلویزیون ال ای دی سونی مدل X8000H دارای صفحه نمایش LED است. این تلویزیون به پنل IPS مجهز شده است و می‌تواند تمامی تصاویر را با زاویه دید گسترده برای شما ارائه دهد. پنل IPS یکی از گرانترین پنل‌ها محسوب شده است. سونی تلویزیون X8000H را به کیفیت تصویر 4k مجهز کرده است. این تلویزیون تمامی تصاویر را با رزولوشن 3840 * 2160 پیکسل نشان می‌دهد. این رزولوشن باعث شده است که شما تمامی جزئیات تصاویر را مشاهده کرده و از مشاهده دنیای از رنگ‌ها لذت ببرید. یکی از نقاط قوت تلویزیون هوشمند سونی X8000H روشنایی بسیار عالی این تلویزیون می‌باشد. این محصول از توجه روشنایی بسیار بالایی برخوردار است. تلویزیون اسمارت سونی مدل X8000H زاویه دید گسترده ای دارد و تمامی رنگها را با شدتی فوق‌العاده و کاملاً دقیق و غنی برای شما ارائه می‌دهد. تلویزیون سونی X8000H به طور کلی تلویزیونی خوب ارزیابی شده است و به راحتی رضایت کاربران را جلب نموده است.

تلویزیون ال ای دی سونی X8000H دارای پنل IPS است. این پنل نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی آن در حد انتظار است هر چند اگر این تلویزیون را در اتاق‌های تاریک قرار دهید شما رنگ مشکی را تا حدی خاکستری رنگ مشاهده می‌کنید. تلویزیون اسمارت سونی مدل X8000H از زمان پاسخگویی سریعی برخوردار است و یکنواختی خاکستری خوبی دارد. نکته مهمی که باید در مورد این تلویزیون گفت این است که این محصول تاخیر در ورودی بسیار پایینی برخوردار است و به همین دلیل کمترین میزان لگ دارد. تمامی این ویژگی‌ها باعث شده تلویزیون سونی X8000H برای گیمرها یکی تلویزیون مناسبی محسوب شود. هرچند باید به این نکته توجه کرد که این تلویزیون از فناوری تازه ‌سازی متغیر پشتیبانی نمی‌کند. سیستم عامل به کار رفته در این محصول از نوع سیستم عامل اندروید تی وی می‌باشد. شما با دسترسی به سرویس گوگل پلی به دنیای از بازی‌ها و برنامه‌های مختلف دسترسی خواهید داشت.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000H

 

ویژگی ها و مــــدل

X8000H

 

  

سال ساخت

2020

کشورسازنده

ژاپن

کشور مونتاژ

مالزی

قابلیت ضبط

ندارد

منو فارسی

دارد

امتیازات

 

ترکیبی

7.1

فیلم

5.9

برنامه تلویزیونی

8.1

برنامه ورزشی

7.7

گیمینگ

7.7

فیلم HDR

6.0

بازی HDR

7.1

مانیتور

8.2

مشخصات اصلی

 

نوع

LED

نوع پنل

IPS

کیفیت تصویر

4k

طراحی

 

نوع پایه

دو شاخه

ضخامت بدنه(cm)

7.3

ضخامت حاشیه(cm)

1.5

کیفیت ساخت

7.0

کیفیت تصویر

7.3

کنتراست

6.1

لوکال دایمینگ

ندارد

اوج روشنایی SDR

8.0

اوج روشنایی HDR

6.8

یکنواختی خاکستری

7.6

یکنواختی مشکی

6.7

انعکاس نور

7.2

کیفیت SD

8.0

کیفیت HD

8.0

کیفیت Full HD

9.0

کیفیت 4k

10

کیفیت 8k

0.0

طیف رنگ

7.9

حجم رنگ

6.3

زمان پاسخ دهی

7.7

سرعت تازه سازی متغیر

0.0

نرخ تازه سازی

60Hz

VRR

ندارد

FreeSync

ندارد

G-SYNC Compatible

ندارد

بیشترین 4k VRR

تست نشده

کمترین 4k VRR

ندارد

بیشترین 1080p VRR

تست نشده

ورودی

 

تأخیر در ورودی

9.1

تعداد HDMI

4

تعداد USB

2

خروجی نوری صدا

1

خروجی هدفون

1

ورودی کامپوننت

خروجی RCA صدا

ورودی کامپوزیت

1

ورودی آنتن

1

Ethernet

1

پورت نمایشی

ورودی IR

1

HDR10

دارد

+HDR10

ندارد

دالبی ویژن

دارد

HLG

دارد

HDMI 2.0

دارد

HDMI 2.1

ندارد

CEC

دارد

HDCP 2.2

دارد

USB 3.0

دارد

خروجی صدا متغیر

دارد

پشتیبانی Wi-Fi

دارد

ARC

دارد

eARC

ندارد

دالبی اتموس به وسیله eARC

ندارد

DTS

ندارد

صوتی

 

کیفیت صدا

7.1

توان صدا خروجی

20w

قابلیت های هوشمند

 

رابط کاربری

7.5

سیستم عامل

Android TV

نسخه

9.0

راحتی استفاده

متوسط

تنوع برنامه

عالی

اتصال به موبایل

دارد

کنترل جادویی

ندارد

کنترل صوتی

دارد

کنترل روی تلویزیون

دارد

مصرف برق

53w


طراحی تلویزیون ال ای دی سونی X8000H


تلویزیون هوشمند سونی مدل X8000H از نظر ظاهر به مدل قبلی خود یعنی تلویزیون سونی X8000G شباهت بسیار زیادی دارد. با این تفاوت که در تلویزیون سونی X8000H به جای سیستم مدیریت کابل درونی، دو گیره‌ی قلاب مانند در پشت پایه‌ها طراحی شده است. با وجود این گیره‌ها، از ضخامت پایه‌های تلویزیون کاسته شده است. یکی دیگر از تفاوت‌های تلویزیون سونی X8000H با تلویزیون سونی X8000G این است که فاصله پایه آن نیز بیشتر شده است و به همین دلیل شما برای قرار دادن ساندبار در زیر تلویزیون فضای بیشتری خواهید داشت. قاب پشتی تلویزیون اسمارت سونی X8000H به صورت مشبک طراحی شده است. این قاب پشتی به راحتی گرما را به صورت یکسان در پشت تلویزیون پراکنده میکند. نکته مهمی که در طراحی تلویزیون سونی X8000H باید مورد اشاره قرار بگیرد پایه‌های نگهدارنده هستند.

پایه‌های تلویزیون سونی X8000H کاملاً زیبا و چشم ‌نواز طراحی شده است و ضخامت بسیار کمی دارد. این پایه‌ها فاصله زیادی با یکدیگر دارند و به همین دلیل تلویزیون را در برابر تکان‌های ناگهانی یا ضربه‌های شدید محافظت می‌کنند. جنس پایه‌های تلویزیون سونی X8000H از جنس پلاستیک است و به صورت یک طرفه طراحی شده است بدین معنا که نمی‌توان آنها را پشت و رو کرد. در داخل پایه‌های نگهدارنده دو گیره متصل به پشت پایه‌ها وجود دارد که تا حدی به مدیریت کابل‌ها کمک می‌کند.

تلویزیون ال ای دی سونی X8000H قاب پشتی شیکی دارد. تمامی قاب پشتی این محصول از جنس پلاستیک است و به طور کلی تلویزیون سونی X8000H به صورت ساده طراحی شده است تمامی پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی این محصول در سمت چپ تلویزیون و موازی با صفحه نمایش تلویزیون قرار گرفته اند. این پورت‌ها تقریباً در راستای پایه‌ها می‌باشند. در قسمت فوقانی تلویزیون بخش مشبکی وجود دارد با استفاده از این بخش گرمای تلویزیون خارج می‌شود. برای اینکه تلویزیون سونی X8000H را به دیوار متصل کنید ابعاد قاب پشتی تلویزیون برابر VESA 300×300 است که فاصله هر کدام از 4 منفذ پشتی برای نصب براکت هنگام نصب تلویزیون به دیوار حدود 300 میلیمتر می‌باشد. تلویزیون ال ای دی سونی مدل X8000H در مقایسه با مدل قبلی خودش نازک تر طراحی شده است.

تلویزیون سونی X8000H از پهلو 2.87 اینچ که معادل 7.3 سانتیمتر است ضخامت دارد. عرض این تلویزیون 1.5 سانتیمتر یا معادل 0.59 اینچ ضخامت دارد. تلویزیون ال ای دی سونی مدل X8000H از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است. البته باید گفت که نسبت به تلویزیون مدل قبلی آن یعنی تلویزیون x8000g کیفیت ساخت تلویزیون کمتر شده است. بدنه پشتی تلویزیون این تمام پلاستیکی می‌باشد. باید گفت که تلویزیون سونی X8000H به خاطر پایه‌ها لرزش‌های بدنه نسبی نیز دارد که این یکی از ایرادات تلویزیون هوشمند سونی X8000H محسوب می‌شود.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000H
کیفیت تصویر تلویزیون ال ای دی سونی مدل X8000H


تلویزیون هوشمند سونی مدل X8000H از نظر طراحی کاملا شیک و زیبا است. هنگام خرید تلویزیون باید فاکتور کیفیت تصویر نیز توجه داشته باشید. کیفیت تصویر در خرید تلویزیون نقش بسیار پُر رنگی دارد. برای اینکه بتوان یک تلویزیون را از نظر کیفیت تصویر بررسی کرد باید عوامل مختلفی توجه داشت ابتدا باید به نیاز خودتان توجه کنید. آیا می‌خواهید تلویزیون سونی X8000H را برای بازی استفاده کنید یا می‌خواهید استفاده‌های عمومی داشته باشید. در هر صورت باید به کیفیت تصویر توجه داشته باشید و فاکتوری را که به نیاز شما وابسته است بررسی کنید. در ادامه تلویزیون هوشمند سونی مدل X8000H را از نظر کنتراست و زاویه دید، اوج روشنایی، یکنواختی خاکستری و یکنواختی مشکی بررسی می‌کنیم.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000H
کنتراست تلویزیون ال ای دی سونی X8000H


تلویزیون اسمارت سونی مدل X8000H از کنتراست مناسبی برخوردار است. این تلویزیون کنتراست 1.83 دارد. این میزان کنتراست در مقایسه با مدل‌های قبلی بهبود یافته است اما باید گفت که به پنل IPS دارد و انتظاری بیش از این نمی توان داشت. پنل‌های IPS از زاویه دید گسترده برخوردار هستند اما کنتراست ضعیفی دارند. به طور کلی منظور از کنتراست تفاوت بین دو رنگ سیاه و سفید می‌باشد. هر چه تلویزیونی از کنتراست بهتری برخوردار باشد می‌تواند تمامی تصاویر را با طیف رنگی گسترده و کاملاً دقیق و غنی برای شما ارائه دهد. اگر تلویزیون کنتراست بالایی داشته باشد شما به راحتی می‌توانید این تلویزیون را در محیط‌های تاریک مشاهده کنید. تلویزیون سونی X8000H قابلیت لوکال دایمینگ ندارد و اگر شما در محیط‌های تاریک به تماشای تلویزیون بپردازید رنگ‌های مشکی را متمایل به خاکستری مشاهده می‌کنید. اگر می‌خواهید تلویزیونی بخرید که کنتراست بسیار بالایی داشته باشد باید به دنبال خرید تلویزیون‌هایی با پنل VA باشید هر چند پنل‌های VA کنتراست بسیار بالایی دارد اما از زاویه دید ضعیف‌ترین نیز برخوردار هستند. تلویزیون‌های سامسونگ دارای پنل VA هستند و کنتراست بسیار بالایی را برای شما ارائه می‌دهد.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000H
اوج روشنایی SDR و HDR در تلویزیون اسمارت سونی X8000H


این دو فاکتور میزان روشنایی صفحه نمایش را بیان می‌کند. بین اوج روشنایی SDR و HDR تفاوت‌هایی وجود دارد. محتوا‌های HDR در مقایسه با SDR وضوح و جزئیات بیشتری را بر روی صفحه نمایش برای شما ارائه می‌دهند. تلویزیون اسمارت سونی مدل X8000H مقدار اوج روشنایی SDR برای یک صحنه واقعی برابر با 415 سی دی بر متر مربع (cd/m²) دارد و روشنایی HDR برای یک صحنه واقعی برابر با 504 سی دی بر متر مربع (cd/m²) می‌باشد. این اعداد نشانگر جهشی بسیار بزرگ در تلویزیون سونی X8000H محسوب می‌شود. این اعداد نشانگر این است که تلویزیون ال ای دی سونی X8000H از روشنایی بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند تمامی تصاویر را با کیفیت بسیار فوق العاده و درخشندگی بسیار بالا برای شما ارائه دهد.

اگر از آن دسته از افراد هستید که دقت تصاویر برای شما اهمیت چندانی ندارد و ترجیح می‌دهید که روشنایی تلویزیون بیشتر باشد توصیه می‌کنیم که برای محتوای SDR حالت تصویر را بر روی Vivid قرار دهید. همچنین تصویر را بر روی Expert 1 تنظیم کنید و گزینه Advanced Contrast Enhancer را بر روی بیشترین مقدار یا‌ حداکثر تنظیم نمایید. اگر بخواهید همین تنظیمات را برای محتواهای HDR انجام دهید یعنی روشنایی تلویزیون را زیاد کنید توصیه می‌کنیم که حالت تصویر را بر روی HDR Vivid تنظیم کنید و دمای تصویر را بر روی Expert 2 قرار دهید همچنین گزینه Advanced Contrast Enhancer را بر روی کمترین مقدار تنظیم نمایید. باید به این نکته مهم نیست توجه داشته باشید که اگر روشنایی تلویزیون را افزایش دهید گاهی اوقات از دقت تصاویر کم شده و شما جزئیات کمتری را دریافت می‌کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000H
یکنواختی رنگ خاکستری و مشکی بر روی صفحه نمایش تلویزیون ال ای دی سونی X8000H


منظور از یکنواختی خاکستری یکنواختی رنگ‌ها بر روی صفحه نمایش می‌باشد. در تلویزیون هوشمند سونی مدل X8000H در هنگام نمایش 50 درصد خاکستری این مولفه به عدد %3/302 می‌رسد و هنگام نمایش 5 درصد خاکستری عدد %0/383 می‌باشد. در صفحه نمایش تلویزیون هوشمند سونی X8000H گوشه‌های آن با هاله‌هایی به نظر می‌رسد اما مرکز صفحه نمایش یکنواخت تر می‌باشد و در صحنه‌های تاریک این عیب تا حد زیادی برطرف می‌شود. یکنواختی مشکی به یکنواخت بودن رنگ مشکی در تمام صفحه نمایش تلویزیون اطلاق می‌شود. همانند یکنواختی خاکستری این مولفه یکنواختی رنگ را بر روی صفحه نمایش ارائه می‌دهد با این تفاوت که یکنواختی مشکی فقط به رنگ مشکی اختصاص دارد. به طور کلی میانگین اختلاف این مقدار برای تلویزیون X8000H سونی، عدد %0/513 است. زمانی که شما صحنه‌هایی را بر روی صفحه نمایش تلویزیون مشاهده می‌کنید ممکن است ‌هاله‌هایی از نور را در اطراف قسمت روشن دریافت کنید. اگر یکنواختی مشکی برای شما اهمیت بسیار بالایی دارد خرید تلویزیون سامسونگ Q60T را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000H
زاویه دید تلویزیون اسمارت سونی X8000H


زاویه دید یکی از فاکتورهای بسیار مهم و تاثیرگذار در خرید تلویزیون می‌باشد هر چه زاویه دید یک تلویزیون گسترده تر باشد شما تصاویر را از زوایای غیر مستقیم با کیفیت بسیار بالایی مشاهده می‌کنید و هیچ گاه از دقت رنگ کم نمی شود. تلویزیون سونی X8000H زاویه دید عالی دارد و این به خاطر داشتن پنل IPS می‌باشد. این تلویزیون گزینه بسیار ایده آلی برای فضاهای باز محسوب می‌شود به گونه‌ای که شما اگر حتی از گوشه‌ها و لبه‌ها نیز تلویزیون را مشاهده کنید تمامی تصاویر با کیفیت بالایی دریافت می‌کنید. تلویزیون ال ای دی سونی X8000H در زاویه 44 درجه نور نمایشگر خودش را تا 75 درصد نسبت به زاویه اصلی از دست می‌دهد. همچنین در زاویه 45 درجه شما رنگ‌ها را نیز با افت کیفیت دریافت می‌کنید. اگر با زاویه 45 درجه به تلویزیون سونی X8000H مشاهده تماشا کنید 80 درصد در آن رنگ‌ها شدت خودشان را از دست می‌دهند.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000H
بازتاب نور و طیف رنگی در تلویزیون اسمارت سونی X8000H


تلویزیون هوشمند سونی مدل X8000H روکش صفحه از نوع نیمه براق دارد و به همین دلیل نورهای جزئی که بر روی صفحه نمایش پخش می‌شود را می‌تواند کنترل کند. اگر نور مستقیم مانند لامپ یا نور خورشید به صفحه نمایش تلویزیون بتابد شما رگه‌هایی از آن را بر روی صفحه نمایش مشاهده می‌کنید. اگر نسبت به نور منعکس شده به صفحه نمایش تلویزیون حساسیت بسیار بالایی دارید خرید ‌تلویزیون دیگری را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اما اگر چندان حساس نیستید به طور کلی باید گفت تلویزیون سونی X8000H هندلینگ انعکاسی مناسبی دارد و رضایت شما را جلب می‌کند. برای اینکه به طیف رنگی تلویزیون سونی X8000H را پی ببریم باید از نمودار EOTF استفاده کنیم. این نمودار عملکرد یک تلویزیون را در نمایش رنگ‌ها نمایش می‌دهد. تلویزیون هوشمند سونی مدل X8000H طیف رنگی بسیار گسترده‌ای دارد و تمامی رنگ‌ها را کاملاً غنی و با کیفیت برای شما ارائه می‌دهد. تلویزیون‌هایی که مجهز به فناوری IPS است از نسبت کنتراست خوبی پشتیبانی نمی‌کنند اما تمامی رنگ‌ها را با روشنایی کامل بر روی صفحه نمایش تلویزیون ارائه می‌دهند. اگر شما محتوای HDR مشاهده می‌کنید و احساس کردید که رنگ آن شفاف نمی‌باشد می‌توانید گزینه Color Temperature را بر روی Expert 2 تنظیم کنید و گزینه‌های کنتراست و گاما را نیز بر روی بیشتری حالت آن تنظیم نمایید.

همچنین تنظیمات دیگری که باعث می‌شود رنگ‌های محتوای HDR شفاف‌تر باشد این است که گزینه Advanced Contrast Enhancer را بر روی Low یا کمترین حالت آن تنظیم نمایید. همچنین حالت تصویر بر روی Vivid قرار دهید. نکته دیگری که در کیفیت تصویر تلویزیون هوشمند سونی X8000H باید به آن اشاره نمود موضوع گرادینت یا محو شدگی رنگ‌ها می‌باشد. تلویزیون جدید سونی X8000H در محو شدگی رنگ‌ها عملکرد بسیار عالی دارد و کاملاً حیرت‌انگیز است. در این تلویزیون هیچ نشانه ای از افت فریم و خطر سوختگی در زمان مدت زمان طولانی به خاطر پایداری تصویر بر روی صفحه نمایش وجود ندارد.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000H
زمان پاسخگویی تلویزیون ال ای دی سونی X8000H


زمان پاسخگویی در کیفیت بازی‌های کامپیوتری و مسابقات ورزشی بر روی صفحه نمایش تلویزیون تاثیر دارد. این شاخص از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. منظور از زمان پاسخگویی همان سرعتی است که یک پیکسل می‌تواند از یک رنگ به رنگ دیگر تغییر پیدا کند. برای اینکه یک پیکسل به صورت صد درصد تغییر رنگ دهد زمانی معادل 14.7 میلی ثانیه نیاز است. این پیکسل 80 درصد خود را تغییر رنگ دهد زمان بیشتر از 4.9 میلی ثانیه طول میکشد. تلویزیون هوشمند سونی مدل X8000H مشکل سوسو زدن تصویر یا همان Image Flicker ندارد به همین دلیل شما تمامی محتواها را بدون هیچ‌گونه نوسانی مشاهده می‌کنید و این یکی از نقاط قوت تلویزیون ‌سونی X8000H محسوب می‌شود. تلویزیون ال ای دی سونی مدل X8000H به نرخ تازه سازی 60 هرتز مجهز شده است اما به فناوری نرخ تجدید متغیر یا (FreeSync AMD) یا VRR مجهز نمی باشد.


تاخیر در ورودی تلویزیون ال ای دی سونی X8000H


تلویزیون هوشمند سونی مدل X8000H برای اینکه اطلاعات ورودی را پردازش کند و آنها را بر روی صفحه نمایش ارائه دهد به مدت زمانی نیاز دارد به این زمان همان تاخیر در ورودی گفته می‌شود. هرچه تلویزیونی از تاخیر در ورودی کمتری برخوردار باشد بهتر می‌تواند اطلاعات را پردازش کرده و آنها را با سرعت بالاتری نمایش می‌دهد. تلویزیون ال ای دی سونی X8000H میزان تاخیر در ورودی برای محتوای تصویری با وضوح 1080 پیکسل و با نرخ 60 هرتز را در حدود 9.8 میلی ‌ثانیه دارد. شما می‌توانید حالت گیمینگ را فعال کرده و حتی این مقدار را به کمتر از آن نیز برسانید. در این صورت تجربه بهتری از انجام بازی‌های مختلف را خواهید داشت. تلویزیون سونی X8000H از رزولوشن‌های 4k و 1080 پیکسل در نرخ 60 هرتز پشتیبانی می‌کند. متاسفانه باید گفت تلویزیون هوشمند سونی X8000H از نرخ 120 هرتز و رزولوشن 8k پشتیبانی نمی کند و اگر این فاکتور برای شما اهمیت بسیار بالایی دارد باید به دنبال خرید تلویزیون دیگری باشید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000H
پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی تلویزیون ال ای دی سونی X8000H


تلویزیون اسمارت سونی مدل X8000H به طور کلی چهار پورت HDMI دارد. پورت HDMI یکی از پرطرفدارترین کابل‌ها در میان کاربران محسوب می‌شود با استفاده از این پورت شما به راحتی می‌توانید از سایر دیوایس‌ها اطلاعات صوتی و تصویری را به صورت همزمان به صفحه نمایش تلویزیون منتقل نموده و آنها را با کیفیت بسیار بالا مشاهده کنید. تلویزیون سونی X8000H به یک خروجی صدای آنالوگ سه و نیم میلیمتری نیز مجهز شده است. همچنین با وجود دو پورت USB امکان اتصال انواع فلش مموری و حافظه‌های جانبی نیز فراهم شده است. تلویزیون ال ای دی سونی X8000H دارای ورودی کامپوزیت و یک خروجی برای صدای دیجیتال نوری و آپتیکال و یک ورودی برای Ethernet، یک پورت آنتن است. همچنین این محصول به یک پورت آنتن و یک پورت IR In مجهز شده است. همانطور که پیشتر گفتیم تلویزیون‌ سونی X8000H دارای دو پورت یو اس بی است. یکی از این پورت‌ها از نوع USB 3.0 می‌باشد و یکی دیگر از نوع USB 2.0 است. نکته دیگری که در مورد این تلویزیون باید به آن اشاره کرد این است که تلویزیون هوشمند سونی X8000H دارای فرمت‌های تصویری CEC ،HDR10 ،HDCP 2.2 ،HLG ،HDMI 2.0، وای فای(5GHz,2.4GHz) است و از فرمت‌های صوتی Dolby Atmos ،Dolby Digital ،ARC نیز پشتیبانی می‌کند. این تلویزیون به راحتی می‌تواند انواع فایل‌های صوتی و تصویری را در فرمت‌های تصویری و صوتی مختلف با کیفیت بسیار بالا بر روی صفحه نمایش تلویزیون ارائه دهد.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000H
کیفیت صوتی تلویزیون اسمارت سونی X8000H


تلویزیون هوشمند سونی مدل X8000H کمترین گستره‌ی فرکانسی 100.79 هرتز دارد. این قابلیت ارتقا یافته است و شما می‌توانید صدای تلویزیون را تا حد زیادی بالا ببرید و آن را با قدرت بسیار بالایی دریافت کنید. اگر می‌خواهید قدرت بیشتری در خانه خودتان داشته باشید توصیه می‌کنیم که در کنار تلویزیون سونی X8000H حتماً یک سیستم صوتی یا ساندبار را به صورت جداگانه تهیه نمایید و صدای تلویزیون را تقویت کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000H
ویژگی‌های هوشمند تلویزیون ال ای دی سونی X8000H


تلویزیون اسمارت سونی مدل X8000H به سیستم عامل اندروید نسخه 9 مجهز شده است. این سیستم عامل رابط کاربری بسیار آسان و پرطرفداری است. سیستم عامل اندروید دسترسی شما را به برنامه‌های مختلف و دنیایی از بازی‌ها فراهم کرده است. سیستم عامل اندروید در ایران و در میان فارسی زبانان طرفداران بسیار بالایی دارد. به طور کلی سیستم عامل اندروید در تلویزیون سونی مدل X8000H مشکل خاصی ندارد اما باید گفت که شما گاهی اوقات با آگهی‌های تبلیغاتی روبه‌رو خواهید بود. به همین دلیل اگر آگهی‌های تبلیغاتی به هر شکل برای شما آزار دهنده هستند باید توجه داشته باشید که این تلویزیون آگهی‌های تبلیغاتی برای شما ارائه می‌دهد. یکی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های تلویزیون‌هایی که قابلیت اندروید تی وی دارند این است که دسترسی کاربران را به دنیایی از فیلم‌ها و برنامه‌ها و بازی‌های فراهم می‌کند شما می‌توانید با استفاده از سرویس‌هایی مانند گوگل پلی، یوتیوب و Netflix به دنیایی از برنامه‌ها و اطلاعات دسترسی داشته باشید.

سیستم ‌عامل تلویزیون سونی X8000H باعث شده است که شما به طیف گسترده‌ای از سرویس‌های استریم و شبکه‌های آنلاین دسترسی داشته باشید و ساعتها و روزها پشت تلویزیون بنشینید و از مشاهده برنامه‌های مختلف به هیچ وجه خسته نمی شوید. یکی از مزیت‌های تلویزیون ال ای دی سونی X8000H این است که می‌تواند محتواهای HDR را با استفاده از USB برای شما ارائه دهد. همچنین این تلویزیون از سرویس‌های Netflix و یوتیوب می‌تواند محتوای HDR را برای شما نمایش دهد. تلویزیون ال ای دی سونی X8000H دارای ویژگی Cast Capable می‌باشد و شما می‌توانید برنامه‌هایی را برای گوشی هوشمند خودتان یا تبلت نصب کرده و آن را به صورت مستقیم صفحه نمایش تلویزیون منتقل کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000H
ریموت کنترل تلویزیون ال ای دی سونی X8000H


تلویزیون 2020 سونی مدل X8000H دارای ریموت کنترل ارتقا یافته است. این ریموت کنترل در مقایسه با مدل قلبی قبلی خود شیک تر و کاربردی تر می‌باشد. ریموت کنترل تلویزیون سونی X8000H قابلیت‌های مختلفی همچون کنترل صوتی و استفاده همگانی CEC دارد. برای اینکه از کنترل صوتی کنترل از راه دور استفاده کنید حتماً باید بلوتوث ریموت به تلویزیون متصل شده باشد. در صورتیکه بلوتوث ریموت کنترل به تلویزیون متصل شده باشد شما دیگر حتی نیازی ندارید که مستقیم و در مقابل تلویزیون قرار بگیرید حتی می‌توانید در پشت تلویزیون بایستید و گیرنده‌ها دستورات شما را دریافت می‌کند. اگر در خانه خودتان دستگاه‌های دیگری نیز داشته باشید که از پلتفرم CEC پشتیبانی می‌کنند شما می‌توانید با استفاده از ریموت کنترل تلویزیون تمامی دستگاه‌ها را کنترل و مدیریت کنید.

تعداد دکمه های ریموت کنترل‌های تلویزیون سونی X8000H در مقایسه با مدل قبلی خود کمتر شده است اما ظاهری کاملا شیک و زیبا دارد این ریموت کنترل دکمه‌های دسترسی سریع به Netflix و گوگل پلی دارد که با دو رنگ متفاوت در قسمت بالایی ریموت کنترل قابل مشاهده است. همچنین دکمه دستیار صوتی گوگل با 4 دایره رنگی نیز بر روی ریموت کنترل وجود دارد با فشار دادن دکمه‌های موجود در زیر آرم سونی شما به راحتی می‌توانید کانال‌ها را تغییر دهید صدا را کم و زیاد کنید حتی ورودی‌ها را تغییر دهید و تلویزیون را خاموش و روشن نمایید. هنگام خرید تلویزیون سونی X8000H لوازم داخل جعبه به همراه تلویزیون عبارت است از باتری ریموت، دفترچه راهنما، چهار تبدیل براکت برای نصب تلویزیون به دیوار، گیره برای مدیریت کابل‌ها. به طور کلی تلویزیون هوشمند سونی مدل X8000H در سایزهای 49 اینچ، 55 اینچ، 65 اینچ، 75 اینچ و 85 اینچ در سال 2020 توسط برند سونی به بازار عرضه شده است.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000H
تنظیمات تلویزیون ال ای دی سونی X8000H


یکی از اولین کارهایی که باید بعد از نصب و راه اندازی تلویزیون انجام بدهید این است که تنظیمات تلویزیون را انجام دهید یا به عبارتی شخصی سازی کنید. به صورت تخصصی از انجام تنظیمات تلویزیون تحت عنوان کالیبراسیون یاد می‌شود. شما باید در قدم اول با استفاده از منو صرفه جویی در انرژی(Power Saving)، حالت تصویر خودکار(Auto Picture Mode) و حسگر روشنایی(Light Sensor) را غیرفعال کنید. زمانی که این گزینه‌ها فعال باشند حتی شما تنظیمات زیادی را نیز انجام دهید در صورت فعال بودن گزینه‌ها تنظیمات شما تغییر می‌کنند. در ادامه تنظیمات SDR تنظیمات HDR و سایر تنظیمات تلویزیون 2020 سونی X8000H را برای شما توضیح میدهیم.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000H
تنظیمات SDR در تلویزیون اسمارت سونی X8000H


SDR مخفف عبارت Standard Dynamic Range می‌باشد. این عبارت به معنای محدوده دینامیکی استاندارد است. در این قسمت از تنظیمات شما با 6 حالت تصویر مختلف روبرو خواهید بود. توصیه‌ای که ما برای شما داریم این است که حالت تصویر را بر روی Custom یا سفارشی قرار دهید. در صورتی که این تنظیمات را انجام دهید تمامی تصاویر را دقیق‌تر دریافت می‌کنید و حتی از تنظیمات بیشتری نیز برخوردار خواهید بود. به طور کلی برای اینکه روشنایی تلویزیون را تنظیم کنید باید به محیط اطراف و جایی که تلویزیون در آن قرار گرفته است توجه کنید. به همین دلیل برای تنظیمات روشنایی تلویزیون نمی توان عدد خاصی را معین کرد. زیرا این تنظیمات برای هر فرد و برای هر خانه‌ای متغیر میباشد. برای اینکه بتوانید مناسب ترین تنظیمات روشنایی را با توجه به خانه خودتان انتخاب نمایید توصیه می‌کنیم که یک تصویر با رنگ‌های تیره و روشن بر روی صفحه نمایش تلویزیون پخش کنید سپس میزان روشنایی تلویزیون را به صفر برسانید و به تدریج این میزان را افزایش دهید و تا جایی که احساس کردید تمامی رنگ‌ها به صورت طبیعی و واقعی ارائه می‌شود ادامه ندهید. باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که روشنایی صفحه نمایش را زیاد کنید حتی رنگ‌های تیره را نیز بیش از حد روشن دریافت میکنید و تمامی جزئیات را از دست می‌دهید. اما اگر روشنایی تلویزیون کم باشد شما تمامی رنگ‌های روشن را به سمت خاکستری می‌بینید همچنین شما می‌توانید گزینه‌های Black Adjust و Adv. Contrast Enhancer را نیز غیر فعال کنید. برای تنظیمات تلویزیون سونی X8000H توصیه می‌کنیم که گزینه کنتراست را بر روی 90 تنظیم کنید. همچنین گزینه گاما را نیز بر روی صفر قرار دهید و گزینه Black level را نیز بر روی 50 تنظیم نمایید. همانطور که پیشتر گفتیم برای روشنایی تلویزیون مقداری را پیشنهاد نمی دهیم.

تنظیمات

مقدار پیشنهادی

Brightness

Contrast

90

Gamma

-0-

Black level

50



در بخش مربوط به Clarity شما با گزینه sharpness رو به رو هستید توصیه می‌کنیم که این گزینه را بر روی 50 تنظیم کنید. همچنین در این قسمت شما سه گزینه دیگر شامل Random Noise Reduction Reality Creation و Digital Noise Reduction را نیز مشاهده می‌کنید. اگر در حالت عادی تلویزیون مشاهده می‌کنید نیازی به فعال کردن این گزینه‌ها وجود ندارد. اگر شما این گزینه‌ها را فعال کنید از جزئیات محتوای با کیفیت بالا کاسته می‌شود اما اگر ویدیویی که مشاهده می‌کنید کیفیت تصویر پایین پایینی دارد فعال کردن این سه گزینه باعث می‌شود که کیفیت آنها ارتقا یافته و شما محتوای بی کیفیت را با کیفیت بسیار بالا مشاهده کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000H
تنظیمات HDR در تلویزیون ال ای دی سونی X8000H


تلویزیون اسمارت سونی مدل X8000H برای تنظیمات HDR نیز گزینه‌هایی دارد پیش از اینکه به این تنظیمات بپردازیم باید بگویم که HDR مخفف عبارت High Dynamic Range می‌باشد این عبارت به معنای محدوده دینامیکی بالا است. محتواهای HDR در مقایسه با SDR از وضوح و روشنایی بیشتری برخوردار هستند و شما می‌توانید جزئیات بیشتری را نیز بر روی صفحه نمایش تلویزیون مشاهده کنید. تلویزیون سونی X8000H به گونه‌ای طراحی شده است زمانی که شما یک محتوا یا ویدیو با کیفیت HDR دریافت کردید این تلویزیون به صورت خودکار می‌تواند این کیفیت را تشخیص داده و با توجه به تنظیمات تلویزیون تغییراتی را در آن ایجاد کند. به عنوان مثال میزان روشنایی صفحه نمایش را افزایش دهد به محض اینکه محتوای HDR بر روی صفحه نمایش آغاز می‌شود آیکون کوچکی در بخش تنظیمات ظاهر می‌شود آیکون مربوط به تنظیمات HDR است. در این آیکون هیچگونه تغییراتی ایجاد نکنید زیرا به محض اینکه محتوای HDR پایان بپذیرد تمامی تنظیماتی که از سوی خود تلویزیون انجام شده است باز می‌گردد و شما به همان حالت اولیه فیلم‌های دیگر را مشاهده می‌کنید.

اگر ویدیویی که مشاهده می‌کنید با کیفیت HDR است اما کمرنگ تر از حد معمول میباشد برای اینکه مشکل را برطرف کنید آیتم‌های کنتراست و گاما را افزایش دهید همچنین گزینه Adv. Contrast Enhancer را بر روی بیشترین مقدار یا همان حداکثر‌ High تنظیم کنید. نکته مهمی که در محتوای HDR باید به آن اشاره داشت این است که اگر شما محتوای HDR خودتان را از یک دستگاه خارجی مانند بلوری Blu-ray پخش کرده اید باید از طریق بخش HDMI signal format گزینه Enhanced Format را انتخاب کنید. در این صورت تمامی تصاویر با کیفیت بیشتری دریافت می‌کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000H
تنظیمات نمایش و MOTION در تلویزیون اسمارت سونی X8000H


تلویزیون ال ای دی سونی مدل X8000H به قابلیت‌ها و امکانات بسیار فوق‌العاده‌های مجهز شده است. برخی از قابلیت‌های این تلویزیون همراه با حرکت قابل تنظیم هستند. تلویزیون سونی X8000H تنظیمات مربوط به بخش MOTION دارد شما می‌توانید بخش روشنایی این تلویزیون‌ها با توجه به محتوا یا سلیقه شخصی خودتان تغییر دهید. اگر می‌خواهید تنظیمات مربوط به Motionflow را فعال کنید توصیه می‌کنیم که در قسمت مربوط به تنظیمات را بر روی Custom انتخاب کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000H
تنظیمات گیمینگ


برای اینکه بر روی صفحه نمایش تلویزیون تجربه یک بازی بیادماندنی را داشته باشید توصیه می‌کنیم که حالت تصویر را بر روی Game قرار دهید. در این صورت کمترین میزان لگ را دریافت می‌کنید همچنین باید گزینه HDMI Enhanced Format را برای کنسول یا کامپیوتر خود را فعال نمایید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000H
نتیجه گیری


تلویزیون سونی مدل X8000H در سال 2020 توسط کشور ژاپن ساخته شده است. این تلویزیون در مالزی مونتاژ شده است. در این بخش تلویزیون سونی X8000H را به صورت تخصصی برای شما بررسی نمودیم. تلویزیون هوشمند سونی مدل X8000H قابلیت ضبط ندارد اما از منو فارسی پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید از تلویزیون ال ای دی سونی X8000H برای تماشای فیلم، برنامه‌های تلویزیونی برنامه‌های ورزشی، گیمینگ، فیلم‌های HDR و بازی‌های HDR و حتی استفاده به عنوان مانیتور بهره ببرید. صفحه نمایش تلویزیون سونی X8000H از نوع ال ای دی می‌باشد و پنل به کار رفته نیز از نوع پنل IPS است. همانطور که می‌دانید پنل‌های IPS زاویه دید گسترده دارد اما از کنتراست محدودی برخوردار هستند. یکی از ایرادات تلویزیون 2020 سونی X8000H این است که کنتراست متوسط است. سونی تلویزیون X8000H را به کیفیت تصویر فورکا مجهز نموده است. این تلویزیون تمامی تصاویر با رزولوشن 3840 * 2160 پیکسل ارائه می‌دهد.

اگر بخواهیم به صورت خلاصه تلویزیون سونی X8000H را از نظر طراحی بررسی کنیم باید بگوییم که پایه‌های این تلویزیون دو شاخه‌ای است و بدنه آن نیز 7.3 دهم سانتی متر ضخامت دارد همچنین حاشیه‌های اطراف تلویزیون 1.5 سانتی متر ضخامت دارد. این محصول به فناوری لوکال دایمینگ مجهز نشده است به همین دلیل برای کاربرانی که میخواهند بازیهای کامپیوتری را بر روی صفحه نمایش تلویزیون انجام دهند چندان مورد توجه نمی باشد. تلویزیون سونی X8000H از اوج روشنایی SDR، اوج روشنایی HDR، یکنواختی خاکستری و یکنواختی مشکی مناسبی برخوردار است. این تلویزیون از زمان پاسخ دهی مناسبی پشتیبانی نموده و می‌تواند جوابگوی نیازهای معمول کاربران باشد. تلویزیون 2020 سونی X8000H به نرخ تازه سازی 60 هرتز مجهز شده است با وجود این نرخ شما صحنه‌های سریع اکشن و ورزشی را بدون تاری و کشیدگی دریافت می‌کنید. میزان تاخیر در ورودی تلویزیون X8000H سونی 9.1 است. این عدد گزینه مطلوبی به نظر می‌رسد. همچنین قاب پشتی تلویزیون هوشمند سونی X8000H به چهار پورت HDMI و پورت USB مجهز شده است. تلویزیون 2020 سونی X8000H دارای خروجی نوری صدا و خروجی هدفون است. همچنین ورودی کامپوزیت ورودی آنتن و اترنت از جمله قابلیت‌ها و ویژگی‌های این تلویزیون محسوب می‌شوند.

تلویزیون اسمارت سونی X8000H قابلیت HDR 10 دارد و به فناوری‌های دالبی ویژن مجهز شده است. این تلویزیون از پورت USB 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند. تلویزیون ال ای دی سونی X8000H دارای قابلیت وای فای است و به خروجی صدای متغیر نیز مجهز شده است. تلویزیون سونی صدایی رسا و شگفت انگیز را برای شما ارائه می‌دهد اما شما می‌توانید برای اینکه صدای قدرتمند تر و با کیفیت تر داشته باشید سیستم صوتی جداگانه یا ساندبار تهیه نمایید و در مقابل تلویزیون نصب کنید. سونی تلویزیون X8000H را به سیستم ‌عامل اندروید مجهز کرده است. این تلویزیون دارای نسخه 9 سیستم عامل اندروید است. راحتیِ استفاده از این سیستم عامل در سطح متوسط قرار دارد اما از نظر تنوع برنامه‌ها گزینه بسیار عالی محسوب می‌شود. تلویزیون هوشمند سونی X8000H دسترسی شما را به طیف گسترده ای از برنامه‌ها فراهم کرده است. این محصول دارای اتصال به موبایل، کنترل صوتی تلویزیون است. به طور کلی مصرف برق این محصول 53 وات میباشد. تلویزیون سونی X8000H در سایزهای 49 اینچ، 55 اینچ، 65 اینچ، 75 اینچ، 85 اینچ در سال 2020 تولید و به بازار عرضه شده است.

 

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سونی موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ