بررسی تخصصیتلویزیون

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

تلویزیون X9000H یکی از محصولات برند سونی می‌باشد. این تلویزیون از نسبت کنتراست عالی برخوردار است و زمان پاسخ دهی سریع دارد. همچنین میزان اوج روشنایی در این تلویزیون بسیار خوب میباشد. تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000H از نظر طراحی نیز کاملا شیک است و از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. به طور کلی محصولات برند سونی کیفیت ساخت بالایی دارند و به راحتی رضایت کاربران را به خود جلب می‌کند. تلویزیون اسمارت سونی X9000H از کنتراست زمان پاسخگویی، تاخیر در ورودی و رابط کاربری بسیار مناسبی پشتیبانی می‌کند و به راحتی می‌تواند نیازهای معمولی شما را پاسخ دهد. در این مقاله قصد داریم به صورت تخصصی تلویزیون سونی X9000H را بررسی کنیم. اگر قصد خرید تلویزیون دارید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

خرید تلویزیون سونی X9000H

پیش از هر خریدی باید ابتدا در مورد محصول مورد نظر تمامی جزئیات را بررسی کنید و سپس اقدام به خرید نمایید. تلویزیون هوشمند سونی X9000H از نقاط قوت بسیار زیادی برخوردار است و می‌تواند تمام تصاویر با نسبت کنتراست عالی برای شما ارائه دهد. همچنین این محصول از زمان پاسخ دهی سریع پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل برای اینکه محتوای سریع را برای شما ارائه دهد هیچ مشکلی ندارد. تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000H دارای دو نقطه ضعف است. یکی از نقطه ضعف‌های این تلویزیون زاویه دید محدود می‌باشد و نقطه ضعف دیگر این است که از قابلیت VRR پشتیبانی نمی کند. تلویزیون سونی X9000H محصول سال 2020 برند سونی است. این تلویزیون به عنوان یکی از برترین تلویزیون‌های برند سونی شناخته شده است. این محصول از کیفیت تصویر عالی برخوردار است و شما می‌توانید از قابلیت قابلیت‌های کاربردی و امکانات هوشمند این تلویزیون استفاده کنید و به راحتی طعم یک زندگی هوشمندی را بچشید. تلویزیون سونی X9000H تمامی انتظارات شما را از یک تلویزیون برآورده می‌کند. اگر قصد خرید تلویزیون سونی X9000H را دارید با ما همراه باشید در این مقاله به بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H می‌پردازیم.

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سونی موجود در بازار

تلویزیون سونی X9000H

تلویزیون اسمارت سونی مدل X9000H یکی از محصولات بالا رده برند سونی در سال 2020 است. این تلویزیون با طراحی کاملا زیبا و شیک به بازار عرضه شده است. طراحی تلویزیون سونی X9000H کاملا شیک و باریک است و به راحتی می‌تواند خانه شما را جلوه‌ی بسیار شیک ببخشد. همچنین تلویزیون سونی X9000H از کیفیت تصویر عالی برخوردار است و میتواند امکانات هوشمند فراوانی برای شما ارائه دهد. این محصول در رده‌بندی تلویزیون‌ها در سال 2019 و 2020 جایگاه بسیار عالی به خود اختصاص داده است. تلویزیون هوشمند سونی X9000H به کیفیت تصویر فورکا مجهز شده و تمامی تصاویر با جزئیات بسیار بالا و تراکم پیکسلی 3840 در 2160 پیکسل نمایش می‌دهد. این تلویزیون به پنل VA نیز مجهز شده است و می‌تواند تمام تصاویر را با کنتراست گسترده ارائه دهد. این تلویزیون دارای کنتراست عالی است و می‌تواند نور پس زمینه را به صورت خودکار متناسب با محیط تنظیم کند. تلویزیون هوشمند سونی X9000H به قابلیت تنظیم نور پس زمینه مجهز شده است. همچنین این تلویزیون این قابلیت را دارد که در محیط‌های تاریک تمامی رنگ‌های تیره را به بهترین شکل ممکن برای شما ارائه دهد. تلویزیون 2020 سونی X9000H از نظر روشنایی و بازتاب نور نیز عملکرد مناسبی دارد. به طور کلی تلویزیون X9000H می‌تواند صحنه‌های کامل شگفت انگیز را برای شما تولید کند.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

استفاده کلی از تلویزیون سونی X9000H

تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000H به خاطر داشتن کنتراست عالی زمان پاسخگویی سریع و روشنایی بالا برای استفاده‌های مختلف تلویزیونی بسیار مناسب محسوب می‌شود. شما می‌توانید از این تلویزیون برای تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های مختلف بازی‌های ویدیویی و مانیتورینگ استفاده کنید. به طور کلی ال ای دی هوشمند سونی X9000H از اوج روشنایی بالایی برخوردار است و تمامی تصاویر را با کنتراست عالی نمایش می‌دهد. همچنین این محصول تمامی رنگ‌ها را با طیف گسترده و کاملاً دقیق و واضح برای شما نمایش می‌دهد. این محصول تمامی تصاویر را با وضوح بالا و رنگبندی جذاب ارائه می‌دهد. همچنین صحنه‌های پخش شده بر روی صفحه نمایش تلویزیون کاملاً شفاف هستند. تلویزیون 2020 سونی X9000H تمامی محتواهای HDR را نیز با رنگهای کامل غنی‌ به نمایش می‌گذارد. این تلویزیون به قابلیت VRR یا همان نرخ تازه سازی متغیر مجهز نشده است اما به خاطر داشتن تاخیر در ورودی بسیار پایین و زمان پاسخگویی سریع برای گیمینگ گزینه ایده‌آل و مناسبی محسوب می‌شود. تلویزیون سونی X9000H زاویه دید محدودی دارد و این به خاطر داشتن پنل VA می‌باشد. به طور کلی پنل‌های VA این ویژگی را دارد که تمامی تصاویر با کنتراست بالا ارائه دهند اما زاویه دید محدودی دارند. به همین دلیل استفاده از تلویزیون X9000H به صورت گروهی و جمعی مناسب نیست و اگر شما از زوایای غیر مستقیم به تلویزیون نگاه کنید ممکن است تصاویر و کیفیت آنها را از دست بدهید. تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000H در لیست بهترین تلویزیون برای ps5 و ایکس باکس سری ایکس قرار گرفته است. این تلویزیون مخصوص پی اس فایو طراحی شده است و از سوی برند سونی تلویزیون مخصوص گیمینگ معرفی شده است. تلویزیون هوشمند سونی X9000H زمان پاسخ دهی عالی دارد و تاخیر در ورودی بسیار کمی برخوردار است. یکی از ویژگی‌هایی که باعث شده است این تلویزیون برای گیمینگ مناسب باشد این است که از پورت HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند. با وجود این پورت شما به راحتی می‌توانید از این تلویزیون برای بازی با ps5 و ایکس باکس سری ایکس استفاده کنید. تلویزیون 2020 سونی مدل X9000H میزان روشنایی بسیار بی نظیری دارد و می‌تواند تجربه‌ای بسیار واقعی را برای شما هنگام مشاهده فیلم‌های مختلف فراهم کند. یکی از نقاط ضعف این تلویزیون همانطور که پیشتر اشاره کردیم این است که زاویه دید محدودی دارد. البته باید گفت این زاویه دید چندان نیز محدود چندان محدود نیست و نمی تواند آزار دهنده باشد. تلویزیون اسمارت سونی مدل X9000H از فناوری ‏VRR پشتیبانی نمی کند اما باز هم برای گیمینگ گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

تماشای فیلم در تلویزیون سونی X9000H

تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000H برای تماشای فیلم‌های مختلف گزینه بسیار عالی است. این تلویزیون کنتراست بسیار بالایی دارد و با داشتن قابلیت لوکال دایمینگ local dimming می‌تواند یکنواختی سطح مشکی عالی را برای شما ارائه دهد. به طور کلی شما تمامی تصاویر با کیفیت تصویر بالا دریافت می‌کنید. زمانی که فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه خود را مشاهده می‌کنید از مشاهده کیفیت تصاویر آنها لذت می‌برید. تلویزیون سونی X9000H می‌تواند محتواهای با وضوح پایین را نیز ارتقا دهد و می‌تواند محتوای فول اچ دی را در حد فورکا ارتقا داده و تمامی آنها را با جزئیات بسیار بالا و خیره کننده نمایش دهد. تلویزیون 2020 سونی X9000H برای تماشای نمایش‌های تلویزیونی مناسب است و روشنایی عالی برخوردار است و از بازتاب نور نیز جلوگیری می‌کند به همین دلیل شما می‌توانید در طول روز و در فضاهایی که نور زیادی دارند تلویزیون را قرار داده و از عملکرد آن لذت ببرید. تلویزیون هوشمند سونی X9000H محتوای بی کیفیت را ارتقا داده و می‌تواند لحظات دیداری بسیار زیبایی را برای شما فراهم کند. یکی از نقاط ضعف این تلویزیون زاویه دید محدود می‌باشد. اگر شما از زوایای غیر مستقیم تلویزیون را تماشا کنید از کیفیت تصاویر کاسته شده و رنگ‌ها نیز افت پیدا می‌کنند.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

مشاهده برنامه‌های ورزشی و بازی‌های ویدیویی در تلویزیون هوشمند سونی X9000H

تلویزیون ال ای دی سونی مدل X9000H برای تماشای ورزش کاملا مناسب است. این تلویزیون زمان پاسخگویی سریع دارد و می‌تواند سکانس‌ها و صحنه‌های سریع را بدون نویز و کاملا واضح ارائه دهد. تلویزیون هوشمند سونی X9000H از روشنایی بالایی برخوردار است و از بازتاب نور جلوگیری می‌کند به همین دلیل در اتاق‌های روشن عملکرد خوبی دارد. همچنین این تلویزیون یک تلویزیون عالی و چشمگیر محسوب می‌شود. این محصول با توجه به اینکه زمان پاسخگویی سریع دارد می‌تواند سکانس‌های سریع را به صورت واضح و بدون تاری ارائه دهد. همچنین این محصول تاخیری در ورودی بسیار کمی دارد. اگر شما ترجیح می‌دهید که در محیط‌های تاریک بازی‌های مورد علاقه خود را انجام دهید تلویزیون سونی X9000H گزینه ای بسیار ایده‌آل محسوب می‌شود زیرا این تلویزیون از نسبت کنتراست بالایی برخوردار است و به پنل VA مجهز شده و می‌تواند رنگ مشکی را کاملا عمیق و دقیق برای شما ارائه دهد. تلویزیون سونی X9000H به خاطر داشتن لوکال دایمینگ local dimming تجربه گیمینگ بسیار عالی را برای شما فراهم می‌کند. این تلویزیون دارای دو پورت HDMI 2.1 است اما باید گفت که این محصول از قابلیت VRR و ALLM پشتیبانی نمی کند.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

مشاهده ویدیو‌های HDR و بازی‌های HDR بر روی صفحه نمایش تلویزیون سونی X9000H

تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000H برای تماشای فیلم‌های HDR گزینه بسیار مناسبی است. این تلویزیون می‌تواند طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را در محتوای HDR با کیفیت بسیار بالا برای شما نمایش دهد. با توجه به اینکه تلویزیون سونی X9000H از اوج روشنایی قابل توجهی برخوردار است و نسبت کنتراست عالی دارد می‌تواند رنگ مشکی را کاملا دقیق و غنی برای شما نمایش دهد. به طور کلی با وجود فناوری لوکال دایمینگ local dimming شما رنگ سیاه را کاملاً دقیق و با کیفیت بسیار بالایی مشاهده می‌کنید. این تلویزیون برای استفاده در محیط‌های تاریک عملکرد بسیار مناسبی دارد و به خاطر داشتن تاخیری در ورودی بسیار پایین تلویزیون سونی X9000H می‌تواند تمامی محتواهای سریع را بدون تاخیر و تاری ارائه دهد. این تلویزیون زمان پاسخگویی سریع دارد و برای بازی‌های HDR گزینه بسیار مناسبی است. تلویزیون اسمارت سونی X9000H از روشنایی بالا و طیف رنگی گسترده نیز پشتیبانی می‌کند. این تلویزیون تمامی محتواهای HDR را با کنتراست بالایی ارائه می‌دهد. تلویزیون هوشمند سونی X9000H به کیفیت تصویر فورکا مجهز شده و تمامی تصاویر را با سرعت رفرش 120 هرتز نمایش می‌دهد. این تلویزیون می‌تواند تمامی تصاویر را با کیفیت HDR 10 نمایش دهد. تلویزیون هوشمند سونی X9000H برای تماشای فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی HDR گزینه مناسبی است.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

استفاده از تلویزیون 2020 سونی X9000H به عنوان مانیتور

 استفاده از تلویزیون سونی X9000H برای مانیتورینگ نیز پیشنهاد خوبی محسوب می‌شود. این تلویزیون برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر مناسب است و می‌تواند متن و زیرنویس را با وضوح بسیار بالا نمایش دهد. همچنین تلویزیون می‌تواند کروم مناسب 4.4.4 نمایش دهد. تلویزیون سونی X9000H تاخیر در ورودی پایینی دارد و می‌تواند با کمترین زمان ممکن تمامی سکانس‌ها و اطلاعات را پردازش کرده و با صرف زمانی اندک آنها را با کیفیت بسیار بالا و بدون تاری برای شما نمایش دهد. تلویزیون سونی X9000H زاویه دید گسترده ای ندارد و اگر شما از گوشه و کنار تلویزیون صفحه نمایش مشاهده کنید حاشیه‌های تلویزیون وضوح کمتری دارند و کیفیت و رنگ آنها کاهش می‌یابد.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

طراحی تلویزیون 2020 سونی X9000H

تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000H از نظر طراحی، سبک، ضخامت و پایه‌های نگهدارنده کاملا شیک و زیبا طراحی شده است. این تلویزیون از نظر طراحی شبیه شباهت بسیار زیادی به مدل بالاتر خود یعنی X9500H دارد. تلویزیون هوشمند سونی X9000H کاملا شیک و زیبا طراحی شده و در هر محیطی که قرار بگیرد نمای بسیار چشم‌نوازی را به خانه کاربران می‌بخشد. تلویزیون سونی X9000H پایه‌های فلزی محکمی دارد که به خوبی از تلویزیون در برابر ضربات ناگهانی محافظت می‌کند. تلویزیون سونی X9000H قابلیت تنظیم محل پایه ندارد. ضخامت این تلویزیونی به 7.1 سانتیمتر می‌رسد. این تلویزیون در مقایسه با سایر محصولات برند سونی مانند X9500H ضخیم تر است. حاشیه‌های اطراف تلویزیون ضخامت 0.9 سانتیمتری دارد و به همین دلیل فضای بسیار ناچیزی را از صفحه نمایش تلویزیون به خود اختصاص می‌دهد. با وجود این حاشیه نازک هیچگونه حواس پرتی برای شما ایجاد نشده و تمامی تمرکز شما بر روی صفحه نمایش می‌باشد. تلویزیون 2020 سونی X9000H پایه‌های نگهدارنده مقاومی دارد. این پایه‌ها از جنس فلزی هستند و با استحکام بسیار عالی می‌توانند بدنه تلویزیون را بدون لرزش و تکان خوردن در جای خود ثابت نگه دارند و برای اینکه پایه‌ها را به تلویزیون سونی X9000H متصل کنید به هیچ پیچی احتیاج ندارید. این اتصال به راحتی برقرار می‌شود. پایه‌های فلزی تلویزیون سونی X9000H قابلیت تنظیم ارتفاع دارند و شما می‌توانید انواع ساندبار را نیز در مقابل تلویزیون قرار دهید و خانه خودتان را شیک تر و زیباتر کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

کیفیت ساخت تلویزیون فورکی‌ سونی X9000H

تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000H از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. این تلویزیون از مرغوبترین پلاستیک فشرده استفاده شده است. الگوی ساخت بدنه این محصول افقی است و در کنار‌های تلویزیون فرورفتگی‌‌هایی وجود دارد. قسمت پشتی بدنه تلویزیون محل قرارگیری پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی مختلف است. پورتها موازی با بدنه قرار گرفه‌اتند و شما به راحتی به تمامی ورودی‌ها و درگاه‌های ارتباطی دسترسی دارید. زمانی که تلویزیون سونی X9000H را به دیوار متصل می‌کنید می‌توانید زیبایی خاصی را در خانه خودتان ایجاد کنید. این تلویزیون دارای مدیریت کابل است و برای این کار بر روی پایه‌ها گیره‌هایی وجود دارد که تمامی کابل‌های متصل شده را مدیریت کرده و ظاهر کاملا مرتب و منظم به فضای خانه شما می‌بخشد.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

کیفیت تصویر تلویزیون هوشمند سونی X9000H

تلویزیون 2020 سونی مدل X9000H از نظر کیفیت تصویر کاملاً بی‌نظیر عمل می‌کند. این تلویزیون به کیفیت تصویر فورکا و رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل مجهز شده است و می‌تواند تمامی تصاویر را با جزئیات بسیار بالایی برای شما ارائه دهد. تلویزیون هوشمند سونی X9000H از کنتراست خوبی برخوردار است و تمامی تصاویر را به صورت واضح و رسا ارائه داده و با تمامی جزئیات را مشاهده می‌کنید. در ادامه این تلویزیون را از نظر کنتراست و روشنایی زاویه دید و وسعت رنگ بررسی می‌کنیم.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

میزان کنتراست در تلویزیون 2020 سونی X9000H

منظور از کنتراست مرز روشنایی رنگ سفید با رنگ مشکی است. برای اینکه بتوان میزان کنتراست را اندازه‌گیری کرده باید بیشترین روشنایی رنگ سفید به نسبت کمترین میزان روشنایی رنگ مشکی سنجیده شود. هرچه یک محصول از نسبت کنتراست بالاتری برخوردار باشد می‌تواند رنگ‌های مشکی را در محیط‌های تاریک به صورت واضح و روشن تر ارائه دهد. تلویزیون سونی X9000H در سطح یک مقدار 4267 کنتراست دارد و می‌تواند عملکرد بسیار عالی را برای تمام برای ارائه تصاویر نمایان کند. اگر شما گزینه لوکال دایمینگ local dimming را نیز فعال کنید کنتراست تلویزیون افزایش می‌یابد و صفحه نمایش تلویزیون روشنایی بی‌نظیر را به خصوص در فضاهای تاریک ارائه می‌دهد. اگر حالت گیم فعال شود تفاوت آنچنانی در مورد لوکال دایمینگ local dimming ایجاد نمی‌شود.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

اوج روشنایی SDR و HDR در تلویزیون هوشمند X9000H

اوج روشنایی در SDR و HDR شامل بیشترین میزان روشنایی است که هنگام پخش محتوای SDR و HDR مشاهده می‌کنید. میان محتواهای SDR و HDR تفاوتی که وجود دارد تنها در میزان نمایش جزئیات می‌باشد. اوج روشنایی در هنگام مشاهده محتوای مختلف با توجه به اینکه چه نوع محتوای ارائه می‌شود متفاوت می‌باشد. تلویزیون هوشمند سونی X9000H محتواهای SDR را با اوج روشنایی 493 سی دی بر متر مربع (cd/m²) ارائه می‌دهد و روشنایی HDR را برابر با 556 سی دی بر متر مربع نمایش می‌دهد. این میزان اوج روشنایی گزینه کاملا عالی برای تلویزیون محسوب می‌شود و شما می‌توانید محتوای SDR و HDR را با کیفیت بسیار بالا مشاهده کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

یکنواختی خاکستری و یکنواختی مشکی در تلویزیون 2020 سونی X9000H

تلویزیون اسمارت سونی مدل X9000H تمامی رنگ‌ها را با کیفیت بسیار بالا برای شما ارائه می‌دهد. صفحه نمایش تلویزیون برای اینکه رنگهای یکدست نشان دهد نیازمند یکنواختی خاکستری مناسب میباشد. منظور از یکنواختی خاکستری میزان یکنواختی تمامی رنگ‌ها در تمامی صفحه نمایش می‌باشد. به طور کلی یکنواختی خاکستری در تلویزیون سونی X9000H بسیار عالی است و تنها گوشه‌های صفحه نمایش تلویزیون کمی تاریک تر به نظر می‌رسد. اما هنگامی که شما محتواهای مختلف را مشاهده می‌کنید به هیچ وجه به چشم شما دیده نمی‌شود. تلویزیون سونی X9000H اثر شاخص یکنواختی خاکستری 50 درصد برابر با 2.447 % درصد می‌باشد. این یکنواختی خاکستری بسیار مناسب است و شما می‌توانید تمامی رنگ‌ها را با کیفیت بسیار بالا مشاهده کنید.

تلویزیون 2020 سونی مدل X9000H از نظر میزان یکنواختی مشکی نیز در سطح مناسب قرار دارد. این تلویزیون می‌تواند رنگ مشکی را با کیفیت بسیار بالایی برای شما ارائه دهد. البته زمانی که قابلیت لوکال دایمینگ تلویزیون خاموش باشد رنگ‌های مشکی تا حد زیادی مایل به خاکستری ارائه می‌شود. اگر شما قابلیت لوکال دایمینگ را فعال کنید این مشکل تا حد بسیار زیادی برطرف می‌شود. تلویزیون هوشمند سونی X9000H شاخص 0.558 % درصد در یکنواختی مشکی دارد و به همین دلیل می‌تواند تمامی رنگ‌های مشکی را کاملاً واضح و زیبا برای شما ارائه دهد.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

وسعت رنگ در تلویزیون هوشمند سونی X9000H

منظور از وسعت رنگ میزان گستردگی رنگ‌هایی است که تلویزیون می‌تواند آنها را نمایش دهد. به بیان ساده‌تر هر تلویزیون سه رنگ اصلی سبز آبی و قرمز دارد و تمام رنگهای که نمایش داده می‌شود از این مثلث رنگی ساخته شده‌اند و باعث شده است که وسعت رنگ بر روی صفحه نمایش تلویزیون ایجاد شود. اگر عملکرد HDR برای شما اهمیت بسیار بالایی دارد به همین دلیل باید به وسعت رنگ در تلویزیون توجه بسیار زیادی داشته باشید. تلویزیون هوشمند سونی X9000H نمودار EOTF که مربوط به روشنایی تصاویر است را بسیار عالی طی می‌کند همچنین خط زرد رنگ PQ را نیز به خوبی دنبال می‌کند و در نهایت به صورت یک خط منحنی از آن جدا می‌شود. به طور کلی تلویزیون اسمارت سونی X9000H از نظر وسعت رنگ و روشنایی در محتواهای HDR عملکرد بسیار مناسبی دارد و شما می‌توانید میزان روشنایی تصاویر در محتوای HDR را نیز افزایش دهید. برای افزایش دادن روشنایی محتواهای HDR ابتدا حالت تصویر را بر روی Vivid تنظیم کنید سپس سه گزینه Local Dimming، X-tended Dynamic Range و Advanced Contrast Enhancer را بر روی‌ High تنظیم نمایید. با انجام این تنظیمات روشنایی تلویزیون افزایش می یابد و شما تمامی تصاویر را با کیفیت بسیار بالا و روشنایی گسترده دریافت می‌کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

گرادینت در تلویزیون اسمارت سونی X9000H

منظور از گرادینت در تلویزیون میزان محو شدگی رنگها است به طور کلی گرادینت به تغییر تدریجی رنگ تیره به رنگ روشن اطلاق می‌شود. اگر تلویزیون تغییر رنگ آبی تیره با آبی روشن را به آرامی طی کند آن تلویزیون از طیف رنگی بسیار گسترده‌ای برخوردار است و می‌تواند تمامی جزئیات دقیق رنگ‌ها را برای شما به نمایش بگذارد. تلویزیون سونی X9000H از نظر گرادینت عملکرد بسیار فوق العاده ای دارد و طیف گسترده ای از رنگ‌ها را کاملاً دقیق و با کیفیت برای شما به نمایش می‌گذارد. این محصول در گرادینت در سطح مطلوبی قرار دارد.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

زاویه دید تلویزیون سونی X9000H

تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000H از زاویه دید گسترده برخوردار نیست این موضوع یکی از نقاط ضعفی تلویزیون محسوب می‌شود. تلویزیون هوشمند سونی X9000H به پنل VA مجهز شده است. پنل‌های va زاویه دید گسترده ای ندارد. این تلویزیون دارای زاویه دید ضعیف است و اگر زاویه نشستن شما تغییر یابد کیفیت تصاویر نیز افت پیدا می‌کند و وضوح تصاویر و شما از دست می‌دهید. تلویزیون سونی X9000H در زاویه چه 34 درجه نور نمایشگر را تا 75 درصد نسبت به زاویه اصلی از دست می‌دهد و در زاویه 23 درجه از رنگ‌ها افت پیدا می‌کنند. این مقادیر برای تلویزیون معمولی کاملا مناسب است اما با توجه به اینکه تلویزیون سونی X9000H یکی از محصولات بالارده برند سونی شناخته شده است و برای گیمینگ مناسب است انتظار داریم که زاویه دید بهتری داشته باشد.

زمان پاسخگویی در تلویزیون سونی X9000H

منظور از زمان پاسخگویی سرعت واکنش تلویزیون در مقابل تغییر صحنه‌های تلویزیون می‌باشد. هر چه زمان پاسخگویی یک تلویزیون کمتر باشد تمامی صحنه‌ها با سرعت بالاتری تغییر می‌کنند. زمان پاسخگویی کم باعث می‌شود و هیچگونه تاری بر روی صفحه نمایش تلویزیون ایجاد نشود و تمامی حرکت‌ها به صورت روان با کیفیت بسیار بالایی ارائه می‌شود. تلویزیون هوشمند سونی X9000H تمامی حرکت‌ها و صحنه‌ها را بدون گیر کردن ارائه می‌دهد. شما می‌توانید تمامی برنامه‌های ورزشی و فیلم‌های اکشن را با سرعت بسیار بالایی دارند با کیفیت بسیار بالا بر روی صفحه نمایش تلویزیون مشاهده کنید. زمان پاسخگویی یکی از شاخص‌های اصلی است تا کیفیت تصویر یک تلویزیون را بسنجیم. برای اینکه بتوان زمان پاسخگویی یک تلویزیون را اندازه‌گیری کرد به میزان سرعت تغییر رنگ در پیکسل‌ها توجه می‌کنند. در تلویزیون هوشمند سونی X9000H برای اینکه یک پیکسل به صورت صد درصد تغییر رنگ دهد زمانی برابر با 11.2 میلی ثانیه نیاز است و برای اینکه یک پیکسل 80 درصد تغییر رنگ دهد زمان 4.0 میلی ثانیه طول می‌کشد. این زمان زمان پاسخگویی بسیار مناسبی محسوب می‌شود. تلویزیون هوشمند سونی X9000H از نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تمامی محتوای سریع اکشن و ورزشی را با کیفیت بسیار بالا برای شما نمایش دهد.

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سونی موجود در بازار

تاخیر در ورودی تلویزیون هوشمند سونی X9000H

یکی از مهمترین مولفه‌هایی که در سرعت نمایش تصاویر تلویزیون نقش بسیار مهمی دارد تاخیر در ورودی می‌باشد. منظور از تاخیر در ورود مدت زمانی است که طول می‌کشد تلویزیون تصاویر را از ورودی دریافت کرده و با کمترین میزان زمان پردازش و سپس بر روی صفحه نمایش ارائه دهد. اگر تلویزیون تاخیر در ورودی بسیار کمی داشته باشد به راحتی می‌تواند با دستگاههای خارجی مانند پی اس فایو و لپ ‌تاپ هماهنگ شده و محتوای آن‌ها را با سرعتی بسیار بالا و بدون هیچ‌گونه تاخیر و تاری نمایش دهد. تلویزیون هوشمند سونی X9000H برای نمایش یک فیلم 1080 پیکسل با نرخ رفرش 60 هرتز زمانی برابر با 15.4 میلی ثانیه زمان نیاز دارد. این عدد کاملا فوق العاده است و بدین معناست که تلویزیون X9000H به راحتی می‌تواند تمام تصاویر را با سرعت بسیار بالا منتقل نماید. یکی از نقاط ضعف تلویزیون هوشمند سونی X9000H این است که به فناوری VRR نرخ تازه سازی متغیر مجهز نشده است. البته با وجود تاخیر در ورودی بسیار کم شما نیازی نیست که در مورد این موضوع نگرانی خاصی داشته باشید. تلویزیون سونی X9000H در حال حاضر قابلیت VRR متغیر پشتیبانی نمی کند اما در آپدیت‌های بعدی این گزینه برای تلویزیون فعال خواهد شد.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

سازگاری تلویزیون 2020 سونی X9000H با کنسول‌های بازی

 تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000H به دو پورت  HDMI2.1مجهز شده است که از بیشتر رزولوشن‌ها پشتیبانی می کند. پورت‌های 3 و 4 این تلویزیون از نسخه‌ی 2.1 HDMI پشتیبانی می‌کنند. این پورت از رزولوشن‌های بیشتری پشتیبانی کرده و می‌تواند تمامی تصاویر را با کیفیت بسیار بالا ارائه دهد. همچنین بیشترین رزولوشن‌هایی که در کنسول‌های بازی جدید وجود دارد قابلیت پخش بر روی صفحه نمایش این تلویزیون را دارند. در بهترین حالت ممکن تلویزیون سونی X9000H می‌تواند رزولوشن 4k را با نرخ رفرش 120 هرتز با کیفیت بسیار بالا بر روی صفحه نمایش ارائه دهد. البته باید گفت بخش HDMI Signal Format را روی Enhanced Format تنظیم کنید. به زبان ساده می‌توان گفت که اگر می‌خواهید از ایکس باکس سری ایکس استفاده کنید بین کیفیت کیفیت تصویر فورکا با نرخ رفرش 120 هرتز و فرمت HDR دالبی ویژن یکی را باید برای بازی کردن انتخاب کنید. هنگام بازی کردن در صورتی که گزینه ALLM فعال باشد زمانی که شما PS5 و PS4 استفاده می‌کنید تلویزیون به صورت خودکار آنها را شناسایی می‌کند و می‌تواند آیکون ورودی HDMI را نیز تغییر دهد تا در این صورت بیشترین میزان تطابق را با کنسول داشته باشد. زمانی که بازی شما تمام می‌شود تلویزیون می‌تواند تصاویر را به صورت خودکار به حالت اولیه باز گرداند. اگر می‌خواهید با ایکس باکس سری ایکس بازی انجام دهید باید به صورت دستی حالت گیم را فعال نمایید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی تلویزیون هوشمند سونی X9000H

تلویزیون 2020 سونی مدل X9000H از پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی مختلفی برخوردار است. به همین دلیل این تلویزیون به راحتی با سایر دستگاه‌های خارجی متصل شده و می‌تواند تمامی اطلاعات و داده‌ها را به صفحه نمایش خود منتقل کند. تلویزیون 2020 سونی X9000H دارای 4 پورت اچ دی ام آی است. دو عدد از این پورت‌ها از کابل HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کنند. همچنین این محصول دارای دو پورت USB است و از یک پورت صدای دیجیتال یا نوری نیز پشتیبانی می‌کند. تلویزیون هوشمند سونی X9000H دارای پورت صدای آنالوگ اترنت و کامپوزیت می‌باشد. همچنین به ورودی آنتن و مجهز شده است. تلویزیون اسمارت سونی مدل X9000H از فرمت‌های صوتی دالبی HDR10 ،Dolby Vision ،HLG می‌کند و دارای HDMI2.0 ،HDMI2.1 ،CEC و HDCP2.2 می‌باشد. یکی دیگر از فرمت‌های جدیدی که در تلویزیون سونی X9000H به کار رفته است HDMI2.1  می‌باشد. با وجود این پورت شما به راحتی می‌توانید تمامی بازی‌ها را به صفحه نمایش تلویزیون منتقل کرده و آنها را با تجربه دلنشینی بازی کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

سیستم صوتی تلویزیون هوشمند سونی X9000H

تلویزیون 2020 سونی مدل X9000H به دو بلندگو مجهز شده است و می‌تواند صدای 20 وات تولید کند. این تلویزیون در سایز 65 اینچ به بالا دارای دو بلندگوی اضافه تر است و می‌تواند صدا را به بهترین شکل ممکن در محیط اطراف پخش کند. سیستم صوتی تلویزیون هوشمند سونی X9000H ارتقا یافته است و کمترین گستره فرکانسی در این تلویزیون برابر با 95.4 هرتز می باشد. به طور کلی این محصول می‌تواند صدای کاملا رسا و بلند تولید کند. تلویزیون اسمارت سونی مدل X9000H از فرمت‌های دالبی اتموس و دالبی دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کند. با وجود این قابلیت‌ها کیفیت صدای خروجی عالی و بدون نویز است. تلویزیون اسمارت سونی X9000H دارای قابلیت‌های DTS:X، eARC بوده و از HDMI3 نیز ARC است. اگر شما می‌خواهید سیستم صوتی قدرتمند تری داشته باشید به راحتی می‌توانید اقدام به خرید ساندبار کرده و سیستم صوتی خودتان را تقویت نمایید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

ویژگی‌ها و قابلیت‌های هوشمند تلویزیون سونی X9000H

تلویزیون 2020 سونی مدل X9000H دارای سیستم عامل هوشمند است. راه ارتباطی کاربران با تلویزیون از طریق سیستم عامل می‌باشد. سیستم عامل پل ارتباطی میان کاربر و تلویزیون است. تلویزیون هوشمند سونی X9000H به نسخه 9 سیستم‌عامل اندروید مجهز شده است. این سیستم عامل رابط کاربری بسیار آسانی محسوب می‌شود و کار کردن به آن با آن بسیار آسان و ساده است. تلویزیون هوشمند سونی X9000H می‌تواند محتوای پیشنهادی بسیار زیادی را برای شما ارائه دهد. سیستم عامل اندروید مشکل خاصی ندارد و شما از کار کردن با آن لذت می‌برید. یکی از نقاط و مزیت استفاده از تلویزیون‌های اندرویدی برای کاربران این است که به دنیایی از برنامه‌های مختلف دسترسی خواهند داشت. تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000H با استفاده از گوگل پلی دسترسی کاربران را به دنیایی از برنامه‌ها فراهم کرده است. شما به انواع برنامه‌ها بازی‌ها بازی‌ها و موسیقی‌ها دسترسی خواهید داشت. وجود قابلیت اندروید تی وی باعث شده است که شما به کاملترین مجموعه ای از محتوا دسترسی داشته باشید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

ریموت کنترل و لوازم جانبی تلویزیون سونی X9000H

تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000H دارای ریموت کنترل هوشمندی است که با مدل قبلی خود تغییر آنچنانی ندارد و تنها در برخی از جزئیات متفاوت است. موقعیت قرارگیری برخی از دکمه‌ها در ریموت کنترل تغییر کرده است و ریموت کنترل تلویزیون سونی X9000H کاملا خوش دست و زیبا طراحی شده است. بر روی ریموت کنترل 2 دکمه نتفلیکس و گوگل پلی برای دسترسی راحت تر طراحی شده است. همچنین ریموت کنترل تلویزیون X9000H دارای میکروفن صوتی است و شما می‌توانید با استفاده از صدای تلویزیون را مدیریت و کنترل کنید. همچنین این امکان برای شما فراهم شده است که برخی از تنظیمات تلویزیون را با استفاده از صدا انجام دهید. در قسمت زیر آرم سونی بر روی صفحه نمایش تلویزیون یک دکمه نیز به چشم می‌خورد شما میتوانید با استفاده از این دکمه زمانی که به ریموت کنترل دسترسی ندارید تلویزیون‌ را خاموش و روشن کنید یا اینکه کانال‌ها را تغییر دهید. شما همراه با تلویزیون سونی X9000H لوازم جانبی مختلفی مانند دفترچه راهنما، دو عدد باطری، ریموت کنترل و جدا کننده‌های براکت دریافت می‌کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

مقایسه تلویزیون هوشمند سونی X9000H با سایر تلویزیون‌ها

 مقایسه تلویزیون سونی X9000H با تلویزیون X9500H

اگر بخواهیم این دو مدل را با یکدیگر مقایسه کنیم باید بگوییم که هر دو مدل تلویزیون از جمله محصولات سری 8 برند سونی هستند و هر دو تلویزیون نیز در لیست محصولات بالا را دید 2020 قرار گرفته‌اند. تلویزیون سونی X9000H زاویه دید محدود دارد و تلویزیون سونی X9500H زاویه دید بهتری دارد و نیز عملکرد بالاتری دارد. این تلویزیون برای محتوای اچ دی آر مناسب است و می‌تواند طیف گسترده ای از رنگ‌ها با کیفیت بسیار بالایی برای شما ارائه دهد. تلویزیون سونی X9500H به صورت کلی صفحه نمایش روشن تری دارد اما با این حال تلویزیون سونی X9500H از نسبت کنتراست بالاتری برخوردار است و از پورت HDMI 2.1 نیز پشتیبانی می‌کند.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

مقایسه تلویزیون سونی X9000H با تلویزیون NANO90

تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000H یکی از بهترین تلویزیون‌های 2020 برند سونی شناخته شده است. این تلویزیون دارای پنل وی ای است و می‌تواند تمام تصاویر را با کنتراست بسیار بالا و کاملاً دقیق برای شما نمایش دهد. تلویزیون هوشمند سونی X9000H تمامی تصاویر با کیفیت و کنتراست بسیار بی نظیر ارائه می‌دهد. یکی از قابلیت‌ها و نقاط قوت این تلویزیون این است که از قابلیت تنظیم نور پس زمینه یا همان قابلیت لوکال دایمینگ پشتیبانی می‌کند و می‌تواند صحنه‌هایی با روشنایی مناسب و زیبا را برای شما تولید کند. تلویزیون سونی X9000H از نظر اوج روشنایی و یکنواختی مشکی عملکرد بسیار مناسبی برخوردار است و می‌تواند تمامی تصاویر با کیفیت بسیار بالا نمایش دهد. این تلویزیون به خاطر داشتن کیفیت تصویر فوق العاده بهترین گزینه برای دیدن فیلم در فضاهای تاریک و روشن محسوب می‌شود. تلویزیون هوشمند ال جی NANO90 از کنتراست و روشنایی ضعیف تری برخوردار است و از فناوری لوکال دایمینگ برای تنظیم نور پس زمینه پشتیبانی نمی کند. اما در مقابل تلویزیون نانوسل ال جی NANO90 زاویه دید گسترده تری دارد و از زمان پاسخگویی بهتر و سیستم صوتی قدرتمند تری نیز پشتیبانی می‌کند. با توجه به اینکه تلویزیون ال جی NANO90 از قابلیت VRR بسیار مناسب‌تر برای گیمینگ محسوب شود.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

آیا تلویزیون هوشمند سونی X9000H ارزش خریدن دارد؟

 تا اینجا تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌های تلویزیون سونی X9000H را برای شما شرح دادیم. اگر قصد خرید تلویزیون دارید شاید این سوال مهم برایش برایتان پیش بیاید که تلویزیون سونی X9000H ارزش خریدن دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که تلویزیون اسمارت سونی X9000H به پنل VA مجهز شده است و تمامی تصاویر با کیفیت تصویر و تراکم پیکسلی گسترده و کاملاً زیبا نمایش می‌دهد. این تلویزیون کنتراست بی نظیری دارد و به خاطر داشتن قابلیت لوکال دایمینگ گزینه بسیار عالی برای استفاده در محیط‌های روشن و تاریک است. تلویزیون هوشمند سونی X9000H به صورت همزمان می‌تواند تمامی محتواها را هم در محیط‌های روشن و هم در محیط‌های تاریک با کیفیت بسیار بالا نمایش دهد. از دیگر مزایای تلویزیون ‌سونی X9000H این است که یکنواخت مشکی عالی و گرادینت بی‌نظیری دارد. این تلویزیون زاویه دید محدودی دارد و به همین دلیل تصمیم گیری را برای برخی از افراد سخت می‌کند. اما تلویزیون اسمارت سونی X9000H از زمان پاسخگویی عالی برخوردار است و تاخیر در ورودی بسیار ناچیزی دارد. همچنین این تلویزیون از کابلHDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند و می‌تواند برای گیمینگ و مانیتورینگ گزینه بسیار مناسبی محسوب شود. اگر در خرید تلویزیون سونی X9000H  با قیمت تلویزیون سونی X9000H مشکلی ندارید این تلویزیون به راحتی می‌تواند گزینه ای عالی برای شما محسوب شود. تلویزیون ‌سونی X9000H مدل بالاتر تلویزیون X9500H می باشد.

ویژگی ها و مــــدل

X9000H

  

سال ساخت

2020

کشورسازنده

ژاپن

کشور مونتاژ

مالزی

قابلیت ضبط

ندارد

منو فارسی

دارد

امتیازات

 

ترکیبی

8.0

فیلم

8.5

برنامه تلویزیونی

7.8

برنامه ورزشی

7.6

گیمینگ

8.1

فیلم HDR

8.1

بازی HDR

7.8

مانیتور

7.8

مشخصات اصلی

 

نوع

LED

نوع پنل

VA

کیفیت تصویر

4K

طراحی

 

نوع پایه

دو شاخه

ضخامت بدنه(cm)

7.1

ضخامت حاشیه(cm)

0.9

کیفیت ساخت

8.0

کیفیت تصویر

8.0

کنتراست

8.5

لوکال دایمینگ

دارد

اوج روشنایی SDR

8.3

اوج روشنایی HDR

7.0

یکنواختی خاکستری

8.1

یکنواختی مشکی

8.7

انعکاس نور

7.3

کیفیت SD

8.0

کیفیت HD

8.0

کیفیت Full HD

9.0

کیفیت 4k

10

کیفیت 8k

0.0

طیف رنگ

7.8

حجم رنگ

7.1

زمان پاسخ دهی

8.3

سرعت تازه سازی متغیر

0.0

نرخ تازه سازی

120Hz

VRR

ندارد

FreeSync

ندارد

G-SYNC Compatible

ندارد

بیشترین 4k VRR

تست نشده

کمترین 4k VRR

ندارد

بیشترین 1080p VRR

تست نشده

ورودی

 

تأخیر در ورودی

8.7

تعداد HDMI

4

تعداد USB

2

خروجی نوری صدا

1

خروجی هدفون

1

ورودی کامپوننت

خروجی RCA صدا

ورودی کامپوزیت

1

ورودی آنتن

1

Ethernet

1

پورت نمایشی

ورودی IR

1

HDR10

دارد

+HDR10

ندارد

دالبی ویژن

دارد

HLG

دارد

HDMI 2.0

دارد

HDMI 2.1

دارد

CEC

دارد

HDCP 2.2

دارد

USB 3.0

دارد

خروجی صدا متغیر

دارد

پشتیبانی Wi-Fi

دارد

ARC

دارد

eARC

ندارد

دالبی اتموس به وسیله eARC

دارد

DTS

دارد

صوتی

 

کیفیت صدا

6.9

توان صدا خروجی

20w

قابلیت های هوشمند

 

رابط کاربری

7.5

سیستم عامل

Android

نسخه

9.0

راحتی استفاده

متوسط

تنوع برنامه

عالی

اتصال به موبایل

دارد

کنترل جادویی

ندارد

کنترل صوتی

دارد

کنترل روی تلویزیون

دارد

مصرف برق

48w

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سونی موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ