بررسی تخصصیتلویزیون

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000J

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000J


تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000J از رابط کاربری مناسبی برخوردار است و می‌تواند امکانات و قابلیت‌های هوشمندی را در اختیار کاربران قرار دهد. یکی از ویژگی‌های این تلویزیون این است که از تاخیر در ورودی بسیار کمی برخوردار است؛ به همین دلیل برای انجام بازی‌های مختلف نیز مناسب می‌باشد. همچنین زمان پاسخگویی لحظه‌ای باعث شده است که شما تمامی بازیها و گیم‌ها را با کیفیت بسیار بالایی تجربه کنید. تلویزیون سونی X9000J کیفیت ساخت بالایی دارد و تمامی تصاویر را با کنتراست بینهایت نمایش می‌دهد. اگر بخواهیم به نقاط قوت این تلویزیون اشاره کنیم باید بگوییم این تلویزیون از نظر کنتراست کاملاً قدرتمند است و از زمان پاسخگویی عالی برخوردار است.
رابط هوشمند تلویزیون سونی X9000J از سوی بسیاری از کاربران مورد رضایت قرار گرفته است و امکانات و قابلیت‌های فراوانی دارد. تلویزیون 2021 سونی مدل X9000J روشنایی بسیار بالایی دارد و به خوبی می‌تواند از بازتاب نور جلوگیری کرده و آن را مدیریت کند. همچنین این محصول می‌تواند محتوایی را که رزولوشن پایینی دارند ارتقا داده و آنها را با رزولیشن و تراکم پیکسلی گسترده ارائه دهد. در کنار تمامی این مزایا باید به نقاط ضعف تلویزیون سونی X9000J اشاره کرد. تلویزیون اسمارت سونی مدل X9000J متاسفانه زاویه دید ضعیفی دارد و اگر شما از زوایای غیر مستقیم به تلویزیون نگاه کنید ممکن است از کیفیت تصویر و دقت رنگ کاسته شود. همچنین این محصول از طیف رنگی گسترده پشتیبانی نمی‌کند. تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000J یکی از محصولات 2021 سونی است. در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000J بپردازیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000J

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سونی موجود در بازار

 

تلویزیون 2021 سونی مدل X9000J


تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000J توسط برند سونی به بازار عرضه شده است. این تلویزیون تا چند مدت دیگر به بازار ایران نیز وارد می‌شود. تلویزیون سونی مدل X9000J ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد فراوانی دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای خانواده‌های ایرانی محسوب می‌شود. اگر خانواده پرجمعیتی دارید خرید این تلویزیون را به شما پیشنهاد نمی‌دهیم؛ زیرا هنگام مشاهده تصاویر از زوایای غیر مستقیم ممکن است برخی از کیفیت را از دست برود. تلویزیون جدید سونی مدل X9000J به کیفیت تصویر 4K مجهز شده است. این تلویزیون ‌تصاویر را با کنتراست بسیار بالایی ارائه می‌دهد و با داشتن فرمت Dolby Vision HDR و Dolby Atmos audio تمامی محتواها از کیفیت تصویر فوق العاده‌ای برخوردار هستند. تلویزیون سونی X9000J دارای حالت Netflix Calibrated است و از IMAX Enhanced پشتیبانی می‌کند. این تلویزیون در زمینه کیفیت تصویر از فرمت‌های Dolby Vision HDR و Dolby Atmos audio برخوردار است و صدا و تصویر را با کیفیت بسیار بالا برای شما ارائه می‌دهد.
تلویزیون اسمارت سونی X9000J دارای فرمت HDMI2.1 است. همچنین این محصول سرعت رفرش ریت 120 هرتز دارد و تمامی صحنه‌های سریع و اکشن و مسابقات ورزشی به صورت صاف و روان و کاملا با کیفیت برای شما ارائه می‌شود. شما هیچگونه تاری و تأخیر را بر روی صفحه نمایش تلویزیون مشاهده نمی‌کنید. تلویزیون 2021 سونی X9000J دارای قابلیت ALLM است و می‌توان گفت که این تلویزیون یک تلویزیون مورد علاقه برای گیمر‌ها محسوب می‌شود. ال ای دی سونی مدل X9000J یکی از اولین تلویزیون‌هایی است که به سیستم عامل جدید Google TV مجهز شده است و شما می‌توانید بسیاری از ویژگی‌های این تلویزیون را شخصی سازی کرده و از تجربه یک زندگی هوشمند لذت ببرید. تلویزیون اسمارت سونی مدل X9000J دارای دستیارهای صوتی Google Assistant و … است و از Chromecast نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین این تلویزیون از نظر کیفیت صوتی به یک اسپیکر هوشمند مجهز شده است و شما می‌توانید تمامی خانه خودتان را با استفاده از میکروفون داخلی تلویزیون مدیریت و کنترل کنید.
تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000J دارای سیستم صوتی Acoustic Multi-Audio میباشد. این تلویزیون بلندگو‌هایی دارد که در اطراف و در پشت تلویزیون قرار گرفته اند و می‌توانند صدای کاملا فراگیر و عالی را برای شما پخش کند. تلویزیون سونی مدل X9000J کاملا شیک و زیبا طراحی شده است و پایه‌های دو شاخه دارد. این پایه‌ها نیز کاملا مستحکم هستند و خانه شما را شیک تر و زیباتر می‌کنند. تلویزیون 2021 سونی X9000J ویژگی‌ها و قابلیت‌های هوشمند فراوانی دارد و اگر قصد خرید تلویزیون سونی X9000J را دارید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000J

کارکردهای تلویزیون سونی X9000J


تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000J یک تلویزیون عالی برای استفاده‌های مختلف محسوب می‌شود. این محصول نسبت کنتراست بسیار بالایی دارد و از لوکال دایمینگ نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین به خاطر داشتن روشنایی بسیار بالا و فناوری HDR برای تماشای فیلم‌ها و محتواهای HDR گزینه بسیار مناسبی است. این تلویزیون از نظر کیفیت تصویر کاملا قدرتمند است و از پورت HDMI2.1 نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین تاخیر در ورودی این محصول کاملا پایین است و از زمان پاسخگویی سریع برخوردار است. وجود نرخ تازه‌سازی 120 هرتز باعث شده است که شما تمامی صحنه‌ها و تصاویر را با سرعت بسیار بالایی دریافت کنید و به همین دلیل این محصول برای انجام گیم و بازی‌های مختلف بسیار مناسب است.
متاسفانه باید گفت که تلویزیون هوشمند سونی X9000J از نرخ تازه سازی متغیر پشتیبانی نمی کند اما احتمالاً در آپدیت‌های آینده‌ی این تلویزیون، این قابلیت نیز فعال می‌شود. شما می‌توانید برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی و مسابقات ورزشی تلویزیون سونی X9000J را بخرید. این تلویزیون می‌تواند محتواهای پایین را نیز ارتقا داده و آنها را در حد کیفیت تصویر فورکا نمایش دهد. تلویزیون 2021 سونی X9000J برای مشاهده برنامه‌های ورزشی کاملا مناسب است. این تلویزیون زاویه دید گسترده ای ندارد و به همین دلیل از زوایای غیر مستقیم تصاویر واضح و دقیق مشاهده نمی‌شوند.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000J

تلویزیون اسمارت سونی مدل X9000J


تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000J در سال 2021 توسط برند سونی و جایگزین مدل X9000H تولید و به بازار عرضه شده است. این دو تلویزیون از برخی از جهات کاملاً به یکدیگر شبیه هستند. تلویزیون سونی X9000J دارای صفحه نمایش ال ای دی است و به کیفیت تصویر 4K HDR مجهز شده است. این محصول یکی از تلویزیون‌های میان رده بازار محسوب می‌شود. تلویزیون اسمارت سونی مدل X9000J دارای پنل VA است و تمامی تصاویر را با کنتراست بسیار بالایی نمایش می‌دهد. همچنین این محصول دارای قابلیت لوکال دایمینگ می‌باشد.
تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000J از نظر یکنواختی سطح مشکی نیز در سطح گسترده قرار دارد و امتیاز مناسبی کسب کرده است. شما می‌توانید از این محصول به راحتی برای محیط‌های تاریک استفاده کنید. تلویزیون هوشمند سونی X9000J به خاطر داشتن پنل VA زاویه دید ضعیف دارد و شما نمی توانید به صورت دسته جمعی فیلم‌ها و برنامه‌های ورزشی را مشاهده کنید. به طور کلی این محصول به صورت شیک و مدرن طراحی شده است و می‌توانید این تلویزیون را به صورت ایستاده بر روی پایه‌های دوشاخه قرار دهید یا آن را به دیوار متصل کنید.
تلویزیون 2021 سونی X9000J سرعت رفرش 120 هرتز دارد و زمان پاسخدهی لحظه‌ای و آنی برخوردار است. این تلویزیون تاخیر در ورودی بسیار پایینی دارد و با وجود پورت HDMI2.1 برای انجام گیمینگ گزینه بسیار عالی محسوب می‌شود. تلویزیون سونی X9000J قابلیت VRR ندارد اما احتمالاً در آپدیت‌های بعدی این گزینه نیز برای این تلویزیون فعال می‌شود. تلویزیون 2021 سونی X9000J به سیستم ‌عامل جدید Google TV مجهز شده است. این سیستم ‌عامل در سال 2021 توسط برند سونی به بازار عرضه شده است و تعداد بسیار زیادی از برنامه‌های مختلف را برای شما ارائه می‌دهد. کار کردن با این سیستم ‌عامل کاملا آسان است و به جرأت می‌توان گفت که وجود سیستم عامل گوگل تی وی یکی از نقاط قوت تلویزیون سونی X9000J محسوب می‌شود. تلویزیون سونی X9000J روشنایی بسیار بالایی دارد و از انعکاس نور جلوگیری می‌کند. همچنین این تلویزیون می‌تواند با قدرت بسیار بالا رزولیشن محتوای پایین را نیز ارتقا دهد.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000J

طراحی تلویزیون هوشمند سونی X9000J


تلویزیون 2021 سونی مدل X9000J از نظر ظاهری به مدل قبلی خود یعنی تلویزیون سونی X9000H کاملا شباهت دارد. این تلویزیون به صورت ساده طراحی شده است؛ اما در عین حال شیک و مدرن می‌باشد. تلویزیون سونی X9000J صفحه نمایش تخت دارد و در گوشه‌های آن هیچگونه انحنای مشاهده نمی‌شود. شما می‌توانید تلویزیون سونی X9000J را بر روی پایه‌های پلاستیکی براق قرار دهید و یا آن را با استفاده از براکت به دیوار متصل کنید. با وجود این پایه‌ها شما به راحتی می‌توانید سیستم صوتی ساندبار را نیز در مقابل تلویزیون قرار دهید.
به طور کلی تلویزیون 2021 سونی X9000J به صورت زیبا و مدرن طراحی شده است و خانه شما را شیک تر و مدرن تر می‌کند. بیشتر تلویزیونهای سونی دارای پایه‌های دوشاخه هستند که در کناره‌های تلویزیون قرار می‌گیرد. شما به راحتی می‌توانید این دو پایه را در کناره‌ها قرار داده و هیچگونه پیچی نیاز نیست که نصب کنید.
پایه‌های تلویزیون سونی X9000J از نوع دو شاخه هستند و از جنس پلاستیک براق می‌باشند. این پایه‌ها کاملاً مقاوم هستند و خانه شما را شیک تر و زیباتر می‌کند. همچنین این پایه‌ها از افتادن تلویزیون نیز جلوگیری می‌کنند و وزن و تعادل تلویزیون را حفظ می‌کنند. تلویزیون 55 اینچ سونی X9000J فضایی به ابعاد 41.92 در 13.35 اشغال می‌کند. یکی از بخش‌هایی که در بررسی طراحی تلویزیون سونی X9000J باید به آن توجه نمود قاب پشتی تلویزیون می‌باشد. تلویزیون سونی X9000J در قاب پشتی خود دارای یک الگوی شبکه مانند است. در وسط این تلویزیون در قاب پشتی یک مربع بزرگ در نظر گرفته شده است که مارک Bravia حک شده است. تمامی ورودی‌ها و پورتها و درگاه‌های ارتباطی این تلویزیون رو به پهلو طراحی شدند و به همین دلیل زمانی که شما این محصول را به دیوار متصل می‌کنید به راحتی می‌توانید از این پورت‌ها و درگاه‌ها استفاده کنید. البته برای اینکه هیچگونه به هم ریختگی در اطراف تلویزیون شما ایجاد نشود بر روی پایه‌های نگهدارنده تلویزیون گیره‌ای نیز در نظر گرفته شده است که از به هم ریختگی کابل‌ها جلوگیری می‌کند.
تلویزیون 2021 سونی مدل X9000J در مقایسه با سایر مدل‌های سونی کمی از ضخامت بیشتری برخوردار است. ضخامت کلی این محصول 7.2 سانتیمتر است اما زمانی که این تلویزیون به دیوار متصل می‌کنید بیرون زدگی وجود ندارد و خانه شما ظاهری مناسب و قابل قبول دارد. حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش تلویزیون بسیار ناچیز است و به همین دلیل هیچ‌گونه حواس‌پرتی برای شما ایجاد نمی کند.
نکته دیگری که در کیفیت تلویزیون سونی X9000J باید به آن توجه داشت کیفیت ساخت این محصول می‌باشد. تلویزیون هوشمند سونی X9000J پایه‌های نگهدارنده مقاومی ‌دارد. این پایه‌ها کاملا از جنس پلاستیک هستند و از کیفیت ساخت خوبی برخوردار هستند. همچنین قاب پشتی تلویزیون سونی انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد.

 

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000J

کیفیت تصویر تلویزیون سونی X9000J


اگر بخواهیم تلویزیون سونی X9000J را از نظر کیفیت تصویر بررسی کنیم باید به فاکتورها و معیارها و مشخصه‌های مختلفی اشاره داشته باشیم. به عنوان مثال کنتراست تلویزیون، لوکال دایمینگ، کیفیت تصویر اوج روشنایی SDR و HDR و همچنین یکنواختی مشکی و خاکستری از جمله مواردی هستند که باید در بررسی تخصصی کیفیت تصویر به آن اشاره نمود. تلویزیون سونی مدل X9000J از کنتراست بسیار خوبی برخوردار است. میزان کنتراست یکی از شاخص‌های بسیار مهم و تاثیرگذار در کیفیت تصویر تلویزیون محسوب می‌شود. هرچه میزان کنتراست یک تلویزیون بالاتر باشد شما تمامی تصاویر واضح‌تر دریافت میکنید. با توجه به اینکه تلویزیون سونی X9000J کنتراست بسیار بالایی دارد برای استفاده در محیط‌های تاریک گزینه بسیار مناسبی است.
این محصول به پنل VA مجهز شده است و نسبت کنتراست برجسته‌ای دارد. حتی نسبت کنتراست آن از تلویزیون X9000H بالاتر می‌باشد. یکی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های دیگر تلویزیون سونی X9000J قابلیت لوکال دایمینگ است. همچنین از یکنواختی سطح مشکی کاملی برخوردار است. شما می‌توانید برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه خودتان را حتی در اتاق‌های تاریک با کیفیت تصویر فوق العاده مشاهده کنید. تلویزیون هوشمند سونی X9000J عملکرد بسیار عالی در اتاق‌های تاریک دارد نسبت کنتراست این تلویزیون 5600 به 1 است.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000J

فناوری لوکال دایمینگ در تلویزیون 2021 سونی X9000J


تلویزیون اسمارت سونی مدل X9000J به فناوری Local Dimming مجهز شده است. این تلویزیون کنتراست بسیار بالایی دارد و از سطح یکنواخت مشکی کاملی برخوردار است. با وجود قابلیت لوکال دایمینگ قدرت رنگ سیاه افزایش یافته و شما با فعال کردن این قابلیت می‌توانید از تلویزیون سونی X9000J در محیط‌های تاریک استفاده نمایید.

اوج روشنایی HDR در تلویزیون هوشمند سونی X9000J


تلویزیون 4K سونی مدل X9000J از روشنایی صفحه نمایش نسبتاً خوبی برخوردار است. هر چند با توجه به محتوایی که پخش می‌شود ممکن است روشنایی صفحه نمایش متغیر باشد. تلویزیون سونی X9000J روشنایی کافی دارد و از بازتاب نور جلوگیری می‌کند. این محصول دارای فناوری HDR است و در مقایسه با تلویزیون سونی X9000H عملکرد بهتری دارد. زمانی که شما تنظیمات تلویزیون را کالیبره می‌کنید روشنایی HDR در حالت تصویر Custom می‌توانید گزینه‌های Picture Mode و Brightness را بر روی گزینه حداکثر قرار دهید. همچنین گزینه Contrast را بر روی 90 تنظیم نمایید و گزینه Color Tone را نیز بر روی Expert 2 تنظیم کنید.
تنظیمات دیگری که کالیبره کردن تلویزیون در این زمینه کمک می‌کند این است که گزینه HDR Tone Mapping را بر روی Gradation Preferred تنظیم نمایید و سپس لوکال دایمینگ و Peak Luminance را نیز بر روی High تنظیم کنید. اگر قابلیت Peak Luminance را غیر فعال کنید روشنایی تصویر به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد. اگر می‌خواهید محتواهای HDR را بسیار روشن‌تر دریافت کنید توصیه می‌کنیم که گزینه‌های Advanced Contrast Enhancer و Peak Luminance را بر روی‌ High قرار دهید. همچنین تنظیمات دیگر این است که Brightness و Contrast را بر روی حداکثر تنظیم نموده و HDR Tome Mapping را نیز بر روی Brightness Preferred تنظیم کنید. با انجام این تنظیمات تمامی تصاویر از اوج روشنایی بیشتری برخوردار خواهند بود.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000J

اوج روشنایی SDR تلویزیون 2021 سونی مدل X9000J


این محصول از نظر اوج روشنایی SDR عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. این روشنایی نیز با توجه به محتوا متفاوت می‌باشد. تلویزیون سونی X9000J تمامی صحنه‌ها را به صورت کاملا واقعی و روشن نمایش می‌دهد. این محصول برای اینکه از بازتاب نور در اتاق‌های روشن جلوگیری کند عملکرد بسیار خوبی دارد. برای اینکه از اوج روشنایی HDR بیشتری برخوردار شوید می‌توانید تنظیمات Picture Mode را بر روی Vivid قرار دهید و تنظیمات Brightness و Contrast را بر روی حداکثر تنظیم کنید. همچنین تن رنگ را بر روی Neutral، لوکال دایمینگ و Peak Luminance را بر روی حداکثر High تنظیم نمایید.

 

یکنواختی خاکستری و یکنواختی مشکی در تلویزیون فورکا سونی X9000J


تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000J از نظر یکنواختی مشکی و یکنواختی خاکستری در سطح مطلوب قرار دارد. منظور از یکنواختی خاکستری میزان یکنواختی رنگها در سطح صفحه نمایش می‌باشد. منظور از یکنواختی مشکی نیز یکنواختی رنگ مشکی در کل صفحه نمایش تلویزیون است. برای اینکه صحنه‌های ورزشی را با کیفیت بسیار بالایی دریافت کنید داشتن تلویزیونی که از نظر یکنواختی خاکستری و مشکی قدرتمند است بسیار تاثیرگذار و مهم می‌باشد. تلویزیون اسمارت سونی X9000J از یکنواختی خاکستری خوبی برخوردار است و می‌تواند صحنه‌های تاریک را با کیفیت بهتری برای شما ارائه دهد. همچنین یکنواختی مشکی این تلویزیون مناسب است و با فعال کردن قابلیت لوکال دایمینگ تمامی رنگ‌های سیاه سیاه تر و یکنواخت تر ارائه می‌شوند.

زاویه دید تلویزیون سونی X9000J


تلویزیون اسمارت سونی مدل X9000J دارای پنل VA می‌باشد. این گونه پنل‌ها باعث می‌شوند که تلویزیون از نسبت کنتراست بسیار بالایی برخوردار باشد و یکنواختی سطح مشکی را به صورت کامل بر روی صفحه نمایش تلویزیون ارائه دهند. اما مشکلی که در پنل‌های VA وجود دارد این است که این پنل‌ها زاویه دید ضعیفی دارند بدین معنا که شما زمانی که محتواهای مورد علاقه تان را از کناره‌های تلویزیون و در زوایای غیر مستقیم مشاهده کنید تصاویر دقیق و واضح نیستند. به همین دلیل تلویزیون سونی X9000J برای محیط‌هایی که چینش مبلمان گسترده‌ای دارند یا یک اتاق نشیمن بزرگی دارند مناسب نمی باشد. شما با تلویزیون سونی X9000J نمی‌توانید محتواها را به صورت دسته جمعی مشاهده کنید. زاویه دید در تلویزیون سونی X9000J به این شرح است که در زاویه 38 درجه نور نمایشگر تا 75 درصد کم می‌شود و اگر به زاویه 27 درجه برسد از شدت رنگ‌ها نیز کاسته شده و با افت رنگ روبرو می‌شوید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000J

طیف رنگی و محو شدگی رنگ‌ها در تلویزیون سونی X9000J


تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000J از وسعت رنگی بالایی برخوردار نیست. منظور از طیف رنگی، گستردگی نمایش رنگ‌ها در تلویزیون می‌باشد هرچه میزان رنگ‌ها گسترده تر باشد شما تمامی تصاویر را با دقت رنگی بیشتری دریافت می‌کنید. وسعت رنگی بالا با روشنایی رابطه مستقیمی دارد. تلویزیون سونی X9000J از این نظر عملکرد متوسطی دارد؛ اما می‌تواند رنگ‌های مختلف را به خوبی نمایش دهد یکی دیگر از ویژگی‌های کیفیت تصویر تلویزیون ترکیب بندی و محو شدگی رنگهاست. تلویزیون سونی X9000J از این فاکتور کاملاً قدرتمند عمل می‌کند اما در برخی از موارد شما با تداخل رنگها رو به رو هستید. به عنوان مثال رنگ‌های خاکستری تیره سبز و قرمز‌ها هستند که گاهی یا تداخل روبرو می‌شوند. شما می‌توانید با تنظیم گزینه Smooth Gradation بر روی High تا حدی از این مشکل بکاهید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000J

زمان پاسخگویی تلویزیون سونی X9000J


زمان پاسخگویی تلویزیون هنگام تماشای فوتبال و مسابقات ورزشی بسیار موثر می‌باشد. شما زمانی که صحنه‌های سریع مانند شوت کردن توپ را مشاهده می‌کنید ممکن است در برخی از تلویزیون‌ها با تاری تصویر روبرو شوید. تلویزیون هوشمند سونی X9000J زمان پاسخگویی بسیار خوبی دارد و تمامی تصاویر را کاملاً صاف و واضح ارائه می‌دهد. به طور کلی مدت زمانی که طول می‌کشد یک پیکسل به صورت صددرصد تغییر رنگ دهد در حدود 10.7 میلی‌ثانیه است. برای اینکه این تلویزیون 80 درصد یک پیکسل را تغییر دهد بیش از 3.8 میلی ثانیه زمان نیاز خواهد داشت.

سوسو زدن تصویر تلویزیون سونی X9000J


نور پس زمینه تلویزیون سونی X9000J در فرکانس 720 هرتز شروع به سو سو زدن می کند. البته این ویژگی به گونه‌ای است که با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شود. به طور کلی تمامی حالت‌های تصویر در این تلویزیون با سرعت 120 هرتز سوسو می‌زنند. این فرکانس برای سو سو زدن به اندازه کافی زیاد است و برای افراد معمولی و کسانی که حساسیت زیادی ندارند حتی قابل مشاهده نیست. اما شما می‌توانید حالت Black Frame Insertion را فعال کرده و نور پس زمینه را در سرعت 720 و 120 هرتز کنترل نمایید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000J

تاخیر در ورودی


منظور از تاخیر در ورودی تلویزیون میزان لیگ یک تلویزیون می‌باشد. این فاکتور یکی از با اهمیت‌ترین مواردی است که همواره از سوی گیمر‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند؛ اما زمانی که می‌خواهید از صفحه نمایش تلویزیون به عنوان مانیتور استفاده کنید حتماً باید به این نکته توجه داشته باشید. میزان تاخیر در ورودی تلویزیون هوشمند سونی X9000J بسیار پایین است و به همین دلیل شما می‌توانید با سرعت بسیار بالا و با کیفیت و هیجانی گسترده بازی‌های خودتان را انجام دهید. میزان تاخیر در ورودی تلویزیون سونی X9000J برای پردازش یک محتوای فول اچ دی که سرعت رفرش 60 هرتز دارد برابر با 18.7 میلی‌ثانیه است. منظور از این جمله این است که شما اگر بخواهید یک محتوای 1080 پیکسل را به به صورتی که در هر ثانیه 60 بار به روز رسانی می‌شود مشاهده کنید مدت زمان 18.7 میلی ثانیه نیاز است تا پردازش اطلاعات انجام شود. این میزان تاخیر در ورودی بسیار عالی را نمایش می‌دهد و به همین دلیل این تلویزیون برای استفاده گیمینگ و کاربرد‌های گرافیکی بسیار مناسب است.

سرعت رفرش تلویزیون 2021 سونی X9000J


تلویزیون فورکا سونی مدل X9000J از سرعت رفرش 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. این ویژگی برای گیمرها گزینه بسیار عالی محسوب می‌شود. البته باید گفت که سونی X9000J نرخ تازه سازی متغیر ندارد و به احتمال زیاد این نرخ در به‌روزرسانی‌های آینده فعال می‌شود. تلویزیون اسمارت سونی X9000J از رزولوشن‌های 4K، 1440 پیکسل و 1080 پیکسل در نرخ تازه سازی 60 هرتز و از رزولوشن 1080 پیکسل و فورکا در نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی میکند.

انجام بازی‌های مختلف با تلویزیون سونی X9000J


همانطور که پیشتر گفتیم تلویزیون 2021 سونی مدل X9000J از تاخیر در ورودی بسیار کمی برخوردار است و توانایی پاسخ دهی لحظه‌ای دارد و به همین دلیل برای انجام گیمینگ بسیار مناسب است. نکته دیگری که باید به آن اشاره نمود این است که تلویزیون هوشمند سونی X9000J با تمام بازی‌های کنسول PS5 و Xbox Series X کاملا سازگار می‌باشد. این محصول می‌تواند بازی‌های 4K که نرخ 120 هرتز و 60 هرتز دارند را بر روی کنسول بازی PS5 به اجرا در بیاورد. همچنین شما بازی‌های 4K با نرخ 120 هرتز را نیز می‌توانید بر روی کنسول‌های بازی Xbox Series X انجام دهید. ‌نکته‌ای که باید اشاره کرد این است که تلویزیون سونی X9000J نمی تواند بازی‌های 1440 پیکسل با نرخ 120 هرتز را اجرا کند همچنین این تلویزیون قابلیت نرخ تازه سازی متغیر نیز ندارد.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000J

پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی تلویزیون فورکا سونی X9000J


تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000J دارای پورت‌ها و ورودی‌های مختلفی است. به طور کلی درگاه‌های ارتباطی یک تلویزیون در هر محصولی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و کاربران به راحتی می‌توانند با دستگاههای خارجی ارتباط برقرار کنند. پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی تلویزیون اسمارت سونی X9000J در قسمت پشتی تلویزیون و به صورت رو به پهلو طراحی شده است؛ زمانی که این تلویزیون را به دیوار متصل می‌کند یا به صورت ایستاده بر روی میز استفاده می‌کنید به راحتی به پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی دسترسی دارید. تلویزیون 2021 سونی X9000J به چهار پورت HDMI و دو پورت USB مجهز شده است. همچنین این تلویزیون دارای یک خروجی هدفون و یک خروجی صدای دیجیتال یا اپتیکال است. وجود ورودی کامپوزیت ورودی آنتن پورت LAN و IR IN از جمله ورودیهای تلویزیون سونی X9000J محسوب می‌شود. تلویزیون اسمارت سونی مدل X9000J به فرمت‌های استاندارد تصویر HDR ،Dolby Vision و HLG مجهز شده است و تمامی تصاویر با کیفیتی بسیار واضح برای شما ارائه می‌دهد.

سیستم صوتی تلویزیون سونی مدل X9000J


تلویزیون اسمارت سونی مدل X9000J دارای دو بلندگو است و سیستم صوتی دو کاناله پشتیبانی می‌کند. هر کدام از این بلندگوها 10 وات توان صوتی دارند و به طور کلی 20 وات صدا در سراسر محیط منتشر می‌شود که کمترین گستره فرکانسی این تلویزیون 89.80 است. این میزان فرکانس بسیار مناسب می‌باشد و به طور کلی تلویزیون سونی X9000J صدایی رسا و فراگیر را در سراسر محیط منتشر می‌دهد. شما می‌توانید صداهای این تلویزیون را در هر نقطه‌ای دریافت کنید.
تلویزیون سونی X9000J دارای قابلیت Acoustic Multi-Audio است همچنین با وجود میکروفون داخلی در ریموت کنترل شما می‌توانید تلویزیون سونی X9000J را به صورت صوتی مدیریت کنید. ویژگی صوتی دیگر تلویزیون هوشمند سونی X9000J وجود فرمت استاندارد Dolby Atmos via TrueHD از طریق eARC می‌باشد. شما برای اینکه از این فرمت استفاده کنید ابتدا باید HDMI-eARC را فعال کرده و سپس گزینه Digital Output Audio را بر روی Pass-Through تنظیم کنید. با انجام این تنظیمات شما تجربه صوتی بسیار شگفت انگیزی خواهید داشت. برای دریافت کیفیت صدای بالا تر می‌توانید سیستم صوتی خودتان را با استفاده از پورت‌های eARC یا ARC به تلویزیون متصل نمایید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000J

امکانات و قابلیت‌های هوشمند تلویزیون 2021 سونی X9000J


تلویزیون فورکا سونی مدل X9000J دارای سیستم عامل هوشمند گوگل تی وی می‌باشد. این سیستم عامل جایگزین سیستم عامل Android TV شده است. استفاده از این سیستم عامل برای کاربران بسیار آسان است و شما تمامی برنامه‌ها را به صورت روان دریافت می‌کنید. همچنین امکان وبگردی در صفحات مختلفی برای شما وجود دارد. زمانی که تنظیمات Cinemotion تلویزیون بر روی حالت Custom قرار بگیرد ممکن است گاهی با یک سری مشکلات روبرو شوید. برای استفاده از برنامه Netflix اگر حالت تصویر را بر روی Custom در HDR تنظیم کنید ممکن است تلویزیون خود به خود خاموش شود. این اشکالاتی است که هنگام آزمایش تلویزیون سونی X9000J رخ داده است احتمالا در به‌روزرسانی آینده سیستم عامل این مشکلات برطرف می‌شود. تلویزیون 2021 سونی X9000J دارای نسخه 10 سیستم عامل Google TV است و دنیایی از برنامه‌ها و بازی‌های متنوع را در اختیار شما قرار میدهد. در صفحه اصلی تلویزیون بخشی برای تبلیغات و محتوای پیشنهادی وجود دارد همچنین با وجود فروشگاه گوگل پلی شما به تعداد زیادی از برنامه‌های مختلف دسترسی خواهید داشت.
تلویزیون اسمارت سونی X9000J دارای Chromecast داخلی است و این امکان فراهم شده است که محتوا‌هایتان را از روی تلفن همراه هوشمند خودتان به صفحه نمایش تلویزیون منتقل کرده و محتوا را با کیفیتی بهتر و در ابعاد بزرگتر مشاهده کنید. شما می‌توانید از پخش شدن برخی از تبلیغات شخصی جلوگیری کرد اما نمی توانید به صورت کامل این تبلیغات را حذف کنید. زمانی که شما برنامه یوتیوب را باز می‌کنید حدود 2 ثانیه طول می‌کشد تا این برنامه برای شما اجرا شود. بخش دیگری که در تلویزیون سونی X9000J باید به آن اشاره نمود ریموت کنترل تلویزیون می‌باشد. در قسمت بالایی ریموت کنترل دکمه‌هایی برای دسترسی سریع به سرویس‌های پخش کننده Prime Video و YouTube وجود دارد. همچنین شما می‌توانید با استفاده از Google Assistant یا Amazon’s Alexa با استفاده از صدا با تلویزیون ارتباط داشته باشید. البته برای این کار باید ابتدا ریموت کنترل را به یک اسپیکر هوشمند متصل کنید و دکمه‌های دستیار اختصاصی در ریموت کنترل گزینه بلوتوث تلویزیون را نیز فعال نمایید. شما می‌توانید با استفاده از ریموت کنترل تلویزیون سونی X9000J برنامه‌های بسیار مختلفی را راه اندازی کنید و حتی تنظیمات تلویزیون را تغییر دهید و برنامه‌های مورد علاقه تان را جستجو کنید.
در قسمت زیر تلویزیون در زیر مارک سونی یک دکمه وجود دارد که در مرکز تلویزیون قرار گرفته است و با استفاده از این دکمه امکان روشن و خاموش کردن تلویزیون و راه اندازی دوباره آن و حتی تغییر منبع ورودی کانال‌ها نیز وجود دارد. هنگام خرید تلویزیون هوشمند سونی X9000J شما یک دفترچه راهنما، ریموت کنترل، دو عدد باطری قلمی و سیم اتصال برق در اختیار خواهید داشت.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000J

مشخصات تلویزیون سونی X9000J


تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000J در سال 2021 توسط کشور کره به بازار عرضه شده است. این تلویزیون در کشور مالزی مونتاژ شده است و به قابلیت ضبط مجهز می‌باشد. تلویزیون هوشمند سونی X9000J به کیفیت تصویر فورکا مجهز شده است و برای تماشای فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، برنامه‌های ورزشی، گیمینگ و انجام بازی‌های HDR گزینه بسیار مناسبی می‌باشد. پنل به کار رفته در تلویزیون سونی X9000J از نوع پنل VA می‌باشد. این تلویزیون دارای پایه‌های دو شاخه‌های است و به فناوری لوکال دایمینگ مجهز شده است. تلویزیون سونی X9000J از نظر اوج روشنایی SDR و روشنایی HDR و همچنین یکنواختی خاکستری و مشکی در سطح مطلوبی قرار دارد. این تلویزیون می‌تواند محتوای بی کیفیت را نیز ارتقا دهد. تلویزیون سونی X9000J از سرعت رفرش 120 هرتز نیز پشتیبانی می‌کند و از تاخیر در ورودی بسیار پایینی برخوردار است. تلویزیون سونی X9000J دارای 4 پورت HDMI و دو ورودی USB است. همچنین این محصول کاملا شیک و زیبا طراحی شده است و امکان اتصال سایر دستگاه‌ها به تلویزیون سونی X9000J راحتی فراهم شده است.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000J

مقایسه تلویزیون سونی X9000J با مدل‌های مشابه و رقبا


مقایسه تلویزیون هوشمند سونی X9000J با تلویزیون CX


تلویزیون ال جی CX و سونی X9000J از برخی از موارد کاملاً با یکدیگر متفاوت می‌باشد. برند سونی تلویزیون خودش را به پنل VA مجهز کرده است اما تلویزیون CX دارای پنل WRGB می‌باشد و به فناوری OLED مجهز شده است. هر دوی این تلویزیون‌ها برای استفاده در محیط‌های تاریک مناسب هستند. اما تلویزیون ال جی CX می‌تواند رنگ مشکی را به صورت عمیق تر و با کیفیت بهتر ارائه دهد. زیرا تلویزیون هوشمند ال‌جی CX می‌تواند تمامی پیکسل‌ها را به صورت جداگانه خاموش و روشن نماید. به همین دلیل در یک اتاق تاریک تلویزیون هوشمند ال‌جی CX عملکرد بسیار بهتری دارد. اگر می‌خواهید از تلویزیون خودتان در محیط‌های روشن تر استفاده کنید خرید تلویزیون سونی X9000J را به شما پیشنهاد می‌دهیم زیرا این محصول از روشنایی صفحه‌نمایش بالاتری برخوردار است و در زمینه کنترل و جلوگیری از انعکاس نور قدرتمند تر عمل می‌کند.
تلویزیون هوشمند سونی X9000J دارای پنل VA است که نسبت کنتراست بسیار بالایی برخوردار است و سطوح مشکی را کاملاً یکنواخت ارائه می‌دهد. اما در مقایسه با تلویزیون ال جی CX زاویه دیده ضعیف‌تری دارد. یکی از نقاط قوت تلویزیون اسمارت ال جی CX زمان پاسخگویی سریع تر آن می‌باشد. تلویزیون ال جی CX از ورودی HDMI2.1 برخوردار است و نرخ تازه سازی متغیر نیز پشتیبانی می‌کند. تلویزیون سونی X9000J دارای این نرخ نیست و به همین دلیل تلویزیون ال جی CX برای گیمرها گزینه بهتری است.
تفاوت دیگری که بین تلویزیون سونی X9000J و تلویزیون ال جی CX وجود دارد این است که در تلویزیون ال جی CX خطر پیکسل سوختگی نیز وجود دارد. از نظر طراحی این دو تلویزیون با یکدیگر کاملا متفاوت هستند. تلویزیون ال جی CX پایه وسط دارد و تلویزیون سونی X9000J دارای پایه‌های دو شاخه ای می‌باشد که در دو طرف تلویزیون قرار می‌گیرند. همچنین تلویزیون سونی X9000J دارای ضخامت 2.1 سانتی متری بیشتر از تلویزیون ال جی CX است. تلویزیون ال جی X9000J در مقایسه با تلویزیون سونی X9000J عملکرد بهتری دارد. اگر طرفدار گیم هستید خرید تلویزیون ال جی CX را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000J

مقایسه تلویزیون اسمارت سونی X9000J با تلویزیون سونی X9500H


هر دو این تلویزیون‌ها با یکدیگر از برخی از موارد کاملا شبیه می‌باشد؛ اما از برخی از جنبه‌ها نیز با هم متفاوت هستند. تلویزیون سونی X9000J در سال 2021 به بازار عرضه شده است و پنل به کار رفته در هر دو تلویزیونی پنل VA میباشد. تلویزیون هوشمند سونی X9000J نسبت کنتراست بهتری دارد و از یکنواختی سطح مشکی بهتری نیز برخوردار است و همین دلیل برای استفاده در محیط‌های تاریک در مقایسه با تلویزیون سونی X9500H بهتر عمل می‌کند، اما تلویزیون سونی X9500H از طیف رنگی گسترده‌تری برخوردار است و تمامی رنگ‌ها را به صورت متنوع و جذاب برروی صفحه نمایش تلویزیون ارائه می‌دهد.
تلویزیون اسمارت سونی X9000J روشنایی بیشتری دارد و از انعکاس نور به خوبی جلوگیری می‌کند. تلویزیون سونی X9000J برای انجام گیمینگ و بازی‌های مختلف بهترین محسوب می‌شود؛ زیرا این تلویزیون دارای پورت HDMI2.1 است و می‌تواند محتوای 4K را با سرعت رفرش 120 هرتز نمایش دهد. تفاوت دیگری که بین تلویزیون سونی X9000J و تلویزیون سونی X9500H وجود دارد سیستم عامل آنها می‌باشد. تلویزیون 2021 سونی X9000J دارای سیستم عامل جدید Google TV است حال آنکه تلویزیون سونی X9500H دارای سیستم عامل اندروید تی وی می‌باشد. سیستم عامل گوگل تی وی برنامه‌ها و بازی‌های مختلفی را در اختیار شما قرار میدهد. از نظر ظاهری این دو تلویزیون کاملا به یکدیگر شبیه می‌باشند. هر دوی این تلویزیون‌ها دارای پایه‌های دوشاخه هستند که در کناره‌های تلویزیون قرار می‌گیرند. تلویزیون سونی X9000J از ضخامت بسیار بالاتری برخوردار است و در حدود 0.3 سانتی متر ضخیم تر می‌باشد. قسمت پشتی تلویزیون هوشمند سونی X9000J با تلویزیون X9500H کاملاً متفاوت است و از کیفیت ساخت بالاتری نیز برخوردار است.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000J

مقایسه تلویزیون 2021 سونی X9000J با تلویزیون X9000H


در مقایسه تلویزیون X9000J با تلویزیون X9000H باید گفت که این دو تلویزیون تنها در برخی از موارد با یکدیگر متفاوت می‌باشند و وجه اشتراکات بسیار زیادی دارد. هر دوی این تلویزیون‌ها دارای پنل VA هستند اما تلویزیون هوشمند سونی X9000J از کنتراست بهتری برخوردار است و رنگ مشکی را کاملاً یکنواخت تر ارائه می‌دهد. به همین دلیل اگر می‌خواهید از تلویزیون در محیط‌های تاریک استفاده کنید تلویزیون سونی X9000J عملکرد بهتری دارد اما از جنبه دیگر تلویزیون سونی X9000H گستردگی رنگی بیشتری دارد و می‌تواند محتوای HDR کامل روشن تر ارائه دهد. زیرا تلویزیون سونی X9000H از قابلیت ABL و روشنایی بیشتری پشتیبانی می‌کند. از نظر ظاهری هر دو تلویزیون شیک و مدرن هستند و شما می‌توانید به صورت ایستاده و متصل کردن به دیوار این تلویزیون‌ها را استفاده کنید. پایه‌های هر دو تلویزیون از نوع پایه‌های دو شاخه هستند. هر دو محصول از ضخامت یکسان نیز برخوردار می‌باشد. تلویزیون سونی X9000H سیستم عامل اندروید تی وی مجهز شده است اما تلویزیون 2021 سونی X9000J دارای سیستم عامل Google TV میباشد.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000J

لیست قیمت بهترین تلویزیون های OLED موجود در بازار

مقایسه تلویزیون سونی X9000J با A90J


تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000J و تلویزیون A90J پنل‌های متفاوتی دارند؛ از نظر عملکرد نیز بسیار تفاوت می‌باشند. تلویزیون سونی A90J به پنل WRGB مجهز شده است و تلویزیون سونی X9000J دارای پنل VA می‌باشد. تلویزیون A90J دارای فناوری OLED است و می‌تواند تمامی تصاویر را با کیفیت بهتری ارائه دهد؛ زیرا این محصول نسبت کنتراست تقریباً بی نهایت دارد و از یکنواختی سطح مشکی بهتری برخوردار است. تلویزیون سونی X9000J نیز دارای کنتراست برجسته می‌باشد اما به‌ پای تلویزیون A90J نمی‌رسد. تلویزیون A90J دارای زاویه دید گسترده تری است به همین دلیل شما می‌توانید همراه با خانواده خودتان و به صورت دسته جمعی محتواهای مختلف را مشاهده کنید و از کیفیت تصاویر کم نمی شود؛ زیرا زمانی که در زوایای غیر مستقیم تصاویر را مشاهده کنید در تلویزیون سونی X9000J کیفیت تصویر از بغل کم می‌شود و از دقت و وضوح تصاویر کاسته می‌شود. یکی از نقاط قوت تلویزیون A90J زمان پاسخگویی لحظه‎ای آن می‌باشد به همین دلیل با خرید تلویزیون A90J محتوای سریع مانند بازی‌ها را بهتر مشاهده می‌کنید. یکی از نقاط عیب تلویزیون A90J این است که همچون سایر اولدها احتمال پیکسل سوختگی در این تلویزیون وجود دارد. تلویزیون سونی X9000J و تلویزیون A90J از نظر ظاهری نیز با یکدیگر تفاوت‌های بسیار زیادی دارند. هر دو این تلویزیون‌ها دارای پایه‌های کناری هستند و برای ثابت نگه داشتن تلویزیون سونی X9000J دارای پایه‌های v شکل است و تلویزیون A90J پایه‌های صاف و کاملاً تخت دارد. ضخامت تلویزیون هوشمند سونی X9000J برابر 3.1 سانتیمتر بیشتر از تلویزیون A90J می‌باشد. به طور کلی تلویزیون سونی A90J کیفیت ساخت بالاتری نیز برخوردار است. این دو تلویزیون از نظر اینکه هر دو نرخ تازه سازی 120 هرتز دارند مشترک هستند و هر دو تلویزیون از پورت HDMI2.1 نیز پشتیبانی می‌کنند. سیستم عامل به کار رفته در هر دو تلویزیون نیز سیستم عامل جدید گوگل تی وی می‌باشد.

 

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000J

تلویزیون هوشمند سونی X9000J را بخریم یا نه؟


تلویزیون 2021 سونی مدل X9000J از نظر زیبایی ظاهری کاملاً قدرتمند است و به راحتی کاربران بسیاری را به خود جلب می‌کند. این تلویزیون به زودی وارد بازار ایران نیز می‌شود. تلویزیون سونی X9000J در سال 2021 به بازار عرضه شده است و با سایر مدلهای 2021 کاملاً رقابت تنگاتنگی دارد. تلویزیون هوشمند سونی X9000J به سیستم صوتی قدرتمند و کیفیت تصویر فورکا مجهز شده است و سرعت رفرش 120 هرتز دارد. همچنین رابط کاربری این تلویزیون Google TV است و شما به راحتی می‌توانید برنامه‌ها و فیلم‌های مختلف خودتان را بر روی صفحه نمایش تلویزیون مشاهده کنید. تلویزیون 2021 سونی X9000J مجهز به پورت HDMI2.1 است و زمان پاسخگویی بسیار سریعی دارد و به همین دلیل برای انجام بازی‌های مختلف بسیار مناسب است. شما می‌توانید تلویزیون سونی مدل X9000J را با قیمت بسیار مناسب خریداری نمایید. تلویزیون 2021 سونی X9000J در سایزهای 50 اینچ، 55 اینچ و 65 اینچ و 75 اینچ به بازار عرضه شده است.

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سونی موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ