امکانات تلویزیون + آموزشتلویزیون

سیستم عامل Android 8 Oreo در تلویزیون سونی چیست و چه  ویژگی هایی دارد؟

سیستم عامل Android 8 Oreo در تلویزیون سونی

در این مقاله قصد داریم که سیتم عامل های تلویزیون سونی را معرفی و بررسی نماییم، سیستم عامل های تلویزیون سونی Android 8 Oreo می باشد. اگر قصد خرید تلویزیون هوشمند سونی را دارید با ما همراه باشید.

what-is-android-8-oreo-and-what-are-its-features

سیستم عامل تلویزیون سونی  Android 8 Oreo

شرکت ژاپنی سونی یکی از اولین شرکت‌ هایی بود که Android TV را در تلویزیون‌های خود به عنوان سیستم عامل به کار برد. هر چند به روز رسانی های این سیستم عامل کمی کند و زمانبر بود اما در نهایت سونی نسخه جدید را با نام اندروید تی وی منتشر کرد. شرکت سونی به‌ روزرسانی جدیدتر این سیستم عامل را تا Android TV 8.0 ارتقا داده است. به تازگی این شرکت ژاپنی سیستم عامل Android 8 Oreo را برای تلویزیون های اندرویدی خود به کار می برد.

what-is-android-8-oreo-and-what-are-its-features

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سونی موجود در بازار

 

سیستم عامل Android 8 Oreo

شرکت سونی اظهار داشته است تلویزیونهایی که از نیمه دوم سال 2018 تولید شده‌اند، همگی دارای سیستم عامل اندروید Oreo هستند. این ورژن سیستم عامل آپدیتی برای مدل‌های 2016، 2017 و 2018 نیز می‌باشد. این شرکت اعلام کرده است که تلویزیون هایش با مدل‌های Z9D ،X800D ،X750D ،X700D که در سال 2016 تولید شده‌اند و تمامی مدل‌های سری XE که در سال 2017 تولید و فروخته شده‌اند، قابلیت آپدیت شدن به اندروید Android 8 Oreo را دارند. اگر تلویزیون های شما از این مدل ها هستند پیشنهاد می کنیم که حتما آن را آپدیت کرده و به نسخه Android 8 Oreo برسانید. ظاهر سیستم عامل اندروید در این تلویزیون‌ها تغییر کرده اما باید برای سازگاری بهتر، برخی از نرم‌ افزارهای نصب شده بر روی آن نیز به‌روزرسانی شوند. اگر سیستم خود را ارتقا دهید نه تنها به نسخه جدید Android TV می رسید بلکه این کار باعث می شود که به قابلیت ها و امکانات دیگری نیز دسترسی داشته باشید ، به عنوان مثال، آپدیت سیستم عامل عملکرد کلی تلویزیون، منو صفحه اصلی تلویزیون، طراحی صفحه کلید آن و تابع جستجو را بهبود می دهد.

اگر شما در تلویزیون تان به مشکلاتی رویرو باشید آن ها را نیز برطرف می کند، مشکلاتی مانند کم نور شدن ناگهانی تصاویر در تلویزیون، هنگام پخش فیلم، صدا در زمان مناسب پخش نمی‌شود و … را برطرف می کند.

باید گفت که سیستم عامل Android 8 Oreo تابع جستجو را با استفاده از Google Assistant ™ بهبود می‌بخشد و کیفیت تصویر را با مشاهده محتوای Dolby Vision ™ در Netflix® برطرف می‌کند. اگر تلویزیون شما با فلش DTV 1080i مشکل داشته باشد، این سیستم عامل این موضوع را هم برطرف می کند و هزاران مزیت های دیگر به همراه دارد که به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • وضعیتی که تلویزیون بر روی حالت آماده به کار(Standby) به نیمه آماده به کار می‌رود را در هر گیرنده AV که از طریق HDMI CEC متصل می شود، حل می‌کند.
  • عملکرد تلویزیون را برای پخش آمازون Prime®. بهبود می بخشد.
  • گاهی ممکن است در هنگام تغییر کانال، صدای تلویزیون بلند شود، آپدیت سیستم عامل این مشکل را نیز برطرف می کند.
  • در شرایطی که تلویزیون شروع به پخش بازی (محتوای HDR) از کنسول بازی:

what-is-android-8-oreo-and-what-are-its-features

PS4 ™ Pro (XBR49X900E، XBR55X900E، XBR65X850E، XBR65X900E، XBR75X850E، XBR75X900E) می کند، وضعیتی که در آن تلویزیون بر روی چراغ قرمز 8X قرمز چشمک می زند، را رفع می کند.

  • سیستم عامل آپدیت شده از محتوای Dolby Vision (XBR-65Z9D، XBR75Z9D، XBR-100Z9D، XBR-55A1E، XBR-65A1E، XBR-77A1E، XBR-55X930E، XBR-65X930E و XBR-75X940E) پشتیبانی می کند.
  • سیستم عامل آپدیت شده از نرم افزار Amazon® Alexa ™ که در دستگاه‌های آمازون Echo ™ اجرا می‌شود پشتیبانی می کند.
  • گاهی ممکن است صدای دیجیتال نوری متوقف شود، با آپدیت سیستم عامل این مشکل برطرف می شود.
  • ناهماهنگی میان بلندگوهای تلویزیون و صدا از کنترلر PS4 را برطرف می‌کند.
  • در حین بازی اگر محتوای 4K HDR 60fps، حتی یک فریم مشکل داشته باشد و AV هماهنگ نباشد را حل می‌کند.
  • سیستم عامل آپدیت شده از PIP (تصویر در تصویر) پشتیبانی می کند. قابلیت تصویر در تصویر این امکان را برای کاربران ایجاد می کند که هنگام استفاده از یک برنامه Android TV ™، تلویزیون را در یک پنجره کوچک تماشا کنند.
  • سیستم عامل آپدیت شده از محتوای HDR از Hybrid Log-Gamma از طریق HDMI® و شبکهUSB/ Home پشتیبانی می کند.
  • سیستم عامل آپدیت شده صفحه تنظیمات را بهبود می دهد در این صورت تغییرات تنظیمات در حین تماشای تلویزیون  بهتر می شود.
  • سیستم عامل آپدیت شده از تعویض وظیفه پشتیبانی می کند. منظور از تعویض وظیفه سوئیچ میان برنامه‌هایی که قبلا استفاده شده و برنامه فعلی است که با پایین نگه داشتن دکمه HOME روی ریموت کنترل، انجام می شود تا زمانی که منوی سوئیچ کاری ظاهر شود.

what-is-android-8-oreo-and-what-are-its-features

سیستم عامل اندروید ™ OS 8.0 Oreo ™ در کدام تلویزیون های سونی در دسترس است؟

شما می توانید این سیستم عامل را در تلویزیون های زیر نصب کنید. اگر مدل تلويزيون شما در جدول زیر قرار دارد، به‌روزرسانی آن مدل را انجام دهید زیرا Android TV 8.0 جدید، UI و نحوه عملکرد نرم افزار را  بهبود می دهد و در نتیجه باعث می شود که عملکرد نرم افزاری تلویزیون سونی شما بهبود یابد.

model 20192018 Models2017 Models2016 Models
AG8A8FXBR-43X8000EXBR-100Z9D
X8000GW800FXBR-49X8000EXBR-43X8000D
X8300GX7500FXBR-49X9000EXBR-49X7000D
X9000GX78000FXBR-55A1EXBR-49X8000D
X9500GX83000FXBR-55X8000EXBR-55X7000D
X8500FXBR-55X8006EXBR-65X7500D
X9000FXBR-55X9000EXBR-65Z9D
XBR-55X9300EXBR-75Z9D
XBR-65A1E
XBR-65X8500E
XBR-65X9000E
XBR-65X9300E
XBR-75X8500E
XBR-75X9000E
XBR-75X9400E
XBR-77A1E

what-is-android-8-oreo-and-what-are-its-features

چگونه تلویزیون خود سونی را به روز رسانی کنیم؟

اگر شما صاحب یکی از این تلویزیون های جدید سونی هستید و می خواهید آن را بروز رسانی کنید، باید بدانید که به طور کلی، به روز رسانی تلویزیون های هوشمند به دو روش صورت می پذیرد. که عبارتند از :

  1. به روز رسانی با استفاده از اتصال به اینترنت و قابلیت دانلود و نصب خودکار نرم افزار توسط تلویزیون
  2. با استفاده از یک فلش مموری حاوی فایل بروز رسانی دانلود شده از وب سایت رسمی سونی و اتصال فلش مموری به درگاه USB تعبیه شده در تلویزیون شما.

پیشنهاد می کنیم، اگر امکانات و ملزومات لازم را دارید از روش اول استفاده کنید. به این دلیل که در روش اول، شما دیگر نیازی به بررسی مدل و دانلود بروز رسانی های مناسب ندارید و تلویزیون به صورت خودکار بروز رسانی های مرتبط را دریافت و نصب خواهد کرد.

اما اگر چنین امکانی ندارید و اتصال تلویزیونتان به اینترنت ممکن نیست یا سرعت و شرایط اینترنتتان شما را در این مورد یاری نمی کند، می توانید از روش دوم که آموزش خواهیم داد بهره بگیرید.

اما بدانید که روش دوم کمی سخت تر است و نیاز به دقت بالایی دارد و در صورت اشتباه ممکن است خسارت به تلویزیون شما وارد شود و مسئولیت آن هم به گردن شما خواهد بود پس دقت کنید.

what-is-android-8-oreo-and-what-are-its-features

روش اول : بروز رسانی خودکار از طریق اینترنت

همان طور که پیش تر نیز اشاره نمودیم، این روش روش پیشنهادی ما و بهترین روش ممکن است. برای بروز رسانی تلویزیون خود با این روش، شما تنها نیاز دارید که گزینه مربوط به بروز رسانی خود کار را در تلویزیون خود انتخاب کرده و سپس تلویزیون خود را به اینترنت متصل نمایید. پس از انجام این کار تلویزیون خود به صورت خودکار فایل های مربوط به بروز رسانی سازگار با مدلش را دانلود و به نصب آن ها خواهد پرداخت. برای فعال نمودن این گزینه، مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  1. ریموت کنترل تلویزیون را برداشته و دکمه HOME را فشار دهید
  2. در منوی باز شده به قسمت راهنمای تلویزیون بروید
  3. در این قسمت به روز رسانی نرم افزار را انتخاب نمایید
  4. حال گزینه ” دانلود نرم افزار به صورت خودکار” را فعال کنید

پس از انجام این مراحل تلویزیون شما به محض اتصال به اینترنت، اقدام به دانلود و بروز رسانی پلتفورم و نرم افزار خود خواهد کرد.

روش دوم : استفاده از فلش مموری برای بروز رسانی

چنان که به اینترنت متصل نباشید یا تحت هر دلیل و شرایطی نتوانید یا نخواهید که از قابلیت دانلود خودکار استفاده نمایید، می توانید این عملیات را با استفاده از یک دستگاه فلش مموری و از طریق پورت USB تلویزیون خود اجرا کنید. برای انجام چنین کاری، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

لوازمی که برای بروز رسانی به آن نیاز دارید:

  • یک دستگاه رایانه که امکان دسترسی به اینترنت دارد
  • یک عدد فلش مموری، جهت قرار دادن فایل بروز رسانی دانلود شده

توجه داشته باشید که  قبل از انجام هرگونه بروز رسانی، ابتدا آموزش را یک دور تا آخر مطالعه نموده و سپس از ابتدا، گام به گام با این آموزش پیش بروید.

در طول انجام بروز رسانی، تلویزیون را به هیچ وجه خاموش نکنید یا از برق نکشید، در صورتی که نیازی به ریبوت باشد، سیستم خود این کار را انجام داده یا از شما خواهد خواست که این عمل را انجام دهید.

طی بروز رسانی، از فشاردادن هر گونه دکمه اضافی و خارج از دستور العمل، جدا خود داری نمایید.

قبل از آغاز هر گونه بروز رسانی، کلیه ضبط ها را متوقف کرده و به هیچ عنوان در طی بروز‌‌رسانی از امکانات تلویزیون، مخصوصا امکانات مرتبط با پورت های USB بهره نگیرید.

قبل از انجام هر گونه بروز رسانی، حتما از صحت و سازگاری فایل بروز رسانی، با تلویزیون مورد نظرت مطمئن شوید.

what-is-android-8-oreo-and-what-are-its-features

دانلود فایل بروز رسانی

شما می توانید فایل مناسب بروز رسانی تلویزیون خود را مستقیما از سایت سونی با توجه به مدل های سازگار و توضیحات لازم، قرار داده ایم دانلود نمایید. برای این کار از رایانه ای که بالاتر اشاره نموده استفاده نمایید و پس از اتمام موفقیت انگیز عملیات دانلود، با توجه به صحت و سلامت فایل دانلود شده، آن را از حالت فشرده در آورید تا به صورت یک فایل با پسوند pkg در آید. سپس این فایل را درون فلش مموری خود ریخته و فلش مموری را از رایانه جدا کنید.

what-is-android-8-oreo-and-what-are-its-features

نصب و راه اندازی بروز رسانی دانلود شده

گام اول: نصب بروز رسانی

پس از انجام موفقیت آمیز مراحل فوق و قرار دادن فایل بروز رسانی مناسب در فلش مموری، حال زمان آن رسیده که اقدام به نصب این بروز رسانی نمایید. توجه کنید که فرآیند به روز رسانی ممکن است بین 15 الی 30 دقیقه زمان ببرد، بنابراین نیاز هست که صبور باشید. درضمن در هنگام نصب تلویزیون شما قبل از بازگشت به خود خاموش خواهد شد، در این صورت نگران نباشید و باز تاکید می کنیم، لطفا فقط مراحل ساده زیر را دنبال کنید.

what-is-android-8-oreo-and-what-are-its-features

  • حال تلویزیون را روشن کنید.
  • مطمئن شود که دستگاه جانبی دیگری به تلویزیون شما متصل نیست.
  • حال فلش مموری که حاوی فایل به روز رسانی است را در یکی از پورت های دستگاه جای دهید. ( توجه : چنان که تلویزیون شما دارای چندین پورت USB است، فرقی ندارد که از کدام استفاده می کنید، به شرط این که پورت مورد نظر سالم باشد )
  • پس از شناسایی فلش مموری توسط تلویزیون و پی بردن به فایل بروز رسانی، تلویزیون اقدام به نمایش مجموعه ای از پیام ها و دستور العمل ها و راهنمایی ها برای بروز رسانی خواهد کرد، در این مرحله از ریز به ریز دستور العمل های روی صفحه پیروی کنید.
  • چنان که دستورالعملی روی صفحه تلویزیون ظاهر نگردید، سعی کنید که با استفاده از ریموت کنترل تلویزیون را یک باز خاموش و روشن کنید.
  • پس از این که تلویزیون فایل بروز رسانی را شناسایی کرده و آن را کپی نمود، روند به روز رسانی را آغاز خواهد کرد. در این مرحله نشانگر POWER دستگاه شروع به چشمک زدن به رنگ سفید کرده و صفحه ای در تلویزیون نمایش داده خواهد شد که نشانگر پیشرفت بروز رسانی است.
  • پس از چند دقیقه، تلویزیون برای خاتمه دادن به روزرسانی خاموش و سپس مجددا روشن خواهد شد.
  • هشدار : در طول فرآیند نصب نرم افزار لطفا از انجام کار های زیر پرهیز کنید.
  1. دستگاه USB را جدا نکنید.
  2. تلویزیون را خاموش نکنید.
  3. تلویزیون را از منبع تغذیه جدا نکنید.
  • پس از این که بروز رسانی دستگاه شما به صورت کامل انجام پذیرفت، تلویزیون اقدام به نمایش یک پیغام تحت عنوان ” بروز رسانی با موفقیت انجام شد ” خواهد نمود.
  • حال که این پیغام نمایش داده شد، شما می توانید با دقت دستگاه فلش مموری را از پورت مربوطه جدا کرده و بردارید.

گام دوم : بررسی صحت بروز رسانی

در این مرحله به همان قسمت راهنما که در شیوه اول گفتیم بروید و در آنجا ببینید که آیا نسخه نمایش داده شده برای ورژن دستگاه همان نسخه بروز رسانی پکیج نصبی است یا خیر. در صورت نصب صحیح، شماره ورژن دستگاه شما باید به ورژن جدید بروز شده، تغییر کرده باشد.

what-is-android-8-oreo-and-what-are-its-features

لیست قیمت روز بهترین تلویزیون های سونی موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ