بهترین تلویزیونتلویزیون

بهترین برند تلویزیون ایرانی

بهترین برند تلویزیون ایرانی


آیا تاکنون از خودتان پرسیده‌اید که در ایران بهترین برند تلویزیون کدام است؟ بهترین برند تلویزیون ساخت ایران چه محصولی میباشد؟ آیا به طور کلی در ایران تلویزیونی داریم که از کیفیت بالایی برخوردار باشد؟ در این مقاله قصد داریم بهترین تلویزیون‌های ایرانی که در بازار ایران وجود دارد و ساخت ایران است را برای شما معرفی کنیم. این تلویزیون‌ها در لیست پرفروش ترین تلویزیون‌های ایرانی نیز قرار گرفته اند. شما می‌توانید در این مقاله با مشخصات کامل تلویزیون‌های ایرانی از نظر کیفیت تصویر، کیفیت سیستم صوتی و سایر امکانات و قابلیت‌های تلویزیون‌های ایرانی را آشنا شوید. پیش از این که به تلویزیون‌های ساخت ایران بپردازیم ابتدا باید بگوییم که آیا تلویزیون ایرانی ارزش خرید دارد؟ و در ادامه لیستی از بهترین تلویزیون‌های ساخت ایران را برای شما معرفی می‌کنیم. هر کدام از این تلویزیون‌ها دارای مزایا و ویژگی‌های جالب توجهی هستند و با توجه به اینکه قیمت تلویزیون‌های خارجی افزایش یافته است خرید تلویزیون ساخت ایران گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود؛ زیرا این تلویزیونها از قیمت بسیار پایین تری برخوردار هستند. اگر قصد خرید بهترین برند تلویزیون ایرانی را دارید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

تلویزیون جی پلاس


یکی از تلویزیون‌ها و برندهایی که در ایران مشغول به فعالیت می‌باشد تلویزیون جی پلاس است. جی پلاس یکی از برندهای نام آشنا در بین ایرانیان محسوب می‌شود. این برند فعالیت خودش را از سال 1397 آغاز کرده است. برند جی پلاس پیشتر تحت عنوان شرکت‌های صاحب نامی همچون ال جی و سامسونگ در ایران و زیر سایه گلدیران فعالیت داشت؛ اما اکنون یکی از گزینه‌ها برای انتخاب بین برندهای ایرانی محسوب می‌شود و شما می‌توانید تلویزیونهای جی پلاس را در سایزها و در ابعاد متنوع در بازار ایران به راحتی پیدا کنید. شعار جی پلاس قهرمان تازه نفس است و امروزه بسیاری از بیلبوردهای تبلیغاتی سطح کلانشهرها را به خود اختصاص داده است. برند جی پلاس در زمینه تولید تلویزیون، لباسشویی و تلفن همراه فعالیت دارد. محصولاتی که توسط این برند به بازار عرضه می‌شوند امکانات و ویژگی‌های گسترده‌ای دارند و به خوبی توانسته‌اند سهم گسترده‌ای از بازار لوازم خانگی ایران را به خود اختصاص دهد. برند جی پلاس هم اکنون رقیب جدی و قدرتمندی برای سایر برندهای ایرانی محسوب می‌شود.

لیست قیمت بهترین تلویزیون های موجود در بازار

 

شما می‌توانید تلویزیونهای جی پلاس را در سایزهای 32 تا 82 اینچ به راحتی پیدا کنید. این تلویزیون‌ها به سیستم‌ عامل اندروید مجهز شده‌اند. بالاترین سری تلویزیونهای جی پلاس تحت عنوان سری K شناخته شده است که کیفیت تصویر 4K UHD پشتیبانی می‌کند. تلویزیونهای جی پلاس دارای پورت‌ها و و درگاه‌های ارتباطی مختلفی هستند و به خروجی هدفون و پورت‌های ورودی مختلفی مجهز شده‌ است. تکنولوژی به کار رفته در صفحه نمایش این تلویزیون‌ها از نوع صفحه نمایش ال ای دی می‌باشد. نکته دیگری که در مورد تلویزیونهای جی پلاس باید به آن اشاره نمود کیفیت تصویر این تلویزیون‌ها می‌باشد که با توجه به اینکه تلویزیونهای جی پلاس تکنولوژی ال ای دی دارند و از فناوری HDR پشتیبانی می‌کنند به خوبی می‌تواند تمامی تصاویر را با کیفیت نسبتاً خوبی ارائه دهد. اگر بخواهیم از نظر کیفیت تصویر به تلویزیونهای جی پلاس نمره‌ای دهیم باید گفت که این کیفیت در رده پایین قرار می‌گیرد؛ زیرا تلویزیونهای جی پلاس سرعت تازه‌سازی پایینی دارند و به پای نمونه‌های خارجی خود نمی رسند. به همین دلیل تلویزیونهای جی پلاس از قیمت پایین‌تری نیز برخوردار هستند. البته شما می‌توانید بسیاری از تلویزیون‌های خارجی را نیز پیدا کنید که با تلویزیونهای جی پلاس از نظر قیمت برابری می‌کند و از نظر کیفیت تصویر نیز قدرتمند تر عمل می‌کند.

بهترین برند تلویزیون ایرانی

سیستم صوتی تلویزیونهای جی پلاس


تلویزیون‌های جی پلاس از نظر مشخصات فنی و سیستم صوتی در مقایسه با سایر برندهای ایرانی به صورت قدرتمند و عالی عمل می‌کند؛ اما به پای تلویزیون‌های خارجی نمی‌رسد. بیشتر سیستم‌های صوتی تلویزیون‌های برند جی پلاس دو کاناله هستند و دو بلندگو دارند. تلویزیون جی پلاس مدل GTV-65JU821S سایز صفحه نمایش 65 اینچ دارد و می‌تواند 20 وات توان صوتی را در سراسر محیط منتشر نمایند. البته باید گفت که این سیستم صوتی با سیستم صوتی تلویزیون ال جی SM8600 قابل مقایسه نیست؛ زیرا تلویزیونهای جی پلاس به فناوری کاهنده نویز صدا مجهز نشده‌اند. اگر بخواهیم به نقاط قوت و مزایای تلویزیونهای جی پلاس اشاره کنیم باید بگوییم که این تلویزیون‌ها از وزن مناسبی برخوردار هستند و از پورت‌ها و درگاه‌های مختلفی مانند HDMI CEC نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین این محصولات دارای خروجی هدفون است و به حالت صرفه جویی در انرژی مجهز شده است. تلویزیونهای جی پلاس به فرمتهای Audio MP3, AAC, PCM, MP2/COOK مجهز شده‌اند. به طور کلی تلویزیونهای برند جی پلاس در مقایسه با سایر برندهای ایرانی از فناوری‌ها و ویژگی‌های بهتری برخوردار هستند.

بهترین برند تلویزیون ایرانی

تلویزیون ایکس ویژن


یکی از برندهایی که در لیست بهترین تلویزیون‌های ساخت ایران قرار می‌گیرد برند ایکس ویژن میباشد. این برند برای اولین بار در سال 1385 زیر نظر مادیران فعالیت خودش را آغاز کرد. قطعات محصولات برند ایکس ویژن چینی هستند که در ایران مونتاژ شده است. سیستم عامل به کار رفته در تلویزیون‌های ایکس ویژن از نوع سیستم عامل اندروید می‌باشد. تلویزیون‌هایی که توسط برند ایکس ویژن به بازار عرضه شده است سایزهای 24 تا 65 اینچ دارد. این تلویزیون‌ها از نظر کیفیت تصویر و سیستم صوتی به صورت قدرتمند عمل می‌کنند. بر اساس گفته کارشناسان فروش مادیران بالاترین مدل ایکس ویژن تلویزیون XTU745 است که در حال حاضر موجود نمی باشد. در ادامه مشخصات و امکانات تلویزیون‌های ایکس ویژن را بررسی می‌کنیم.

باید گفت اولین ویژگی که در تلویزیون‌های ایکس ویژن به چشم می‌خورد پنل ال ای دی است. همه این تلویزیون‌ها به پنل ال ای دی مجهز شدند و تصاویر را با وضوح بسیار بالایی نمایش می‌دهند. همچنین سیستم عامل به کار رفته در تلویزیون‌ها از نوع سیستم عامل اندروید است و به پردازنده چهار هسته‌ای مجهز شده‌اند. از نظر سیستم صوتی نیز تلویزیونهای ایکس ویژن سیستم صوتی pure sound یا Harman kardon دارند.

بهترین برند تلویزیون ایرانی

کیفیت تصویر تلویزیون ایکس ویژن


تلویزیون‌های ایکس ویژن به فناوری‌های مختلفی مانند HDR مجهز شده اند و می‌توانند طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را با کیفیت بسیار بالایی برای شما ارائه دهند. تلویزیون ایکس ویژن تمامی تصاویر را به صورت شفاف و طبیعی نمایش می‌دهد. البته باید به این نکته مهم خاطر نشان کرد که تلویزیونهای ایکس ویژن در مقایسه با تلویزیون‌های خارجی مانند ال جی سامسونگ و سونی و سایر محصولاتی که در بازار هستند از کیفیت تصویر پایین تری برخوردار است. ایکس ویژن تلویزیون‌هایش را به پردازنده‌های قدرتمند مجهز می‌کند که باعث می‌شود تمامی تصاویر به صورت واقعی و طبیعی ارائه شود. بیشتر تلویزیونهای ایکس ویژن از جمله تلویزیون‌های هوشمند هستند که قابلیت اسمارت دارند. پنل به کار رفته در تلویزیون ایکس ویژن از نوع پنل ال ای دی است و تصاویر را با تراکم پیکسلی 2160 * 3840 پیکسل نمایش می‌دهد.

بهترین برند تلویزیون ایرانی

سیستم صوتی تلویزیون‌های ایکس ویژن


به طور کلی تلویزیونهای ایکس ویژن از سیستم صوتی خوبی برخوردار هستند. برخلاف بیشتر تلویزیون‌های خارجی تلویزیون ایکس ویژن نمی‌تواند صدایی فراگیر تولید کند. تلویزیون‌های خارجی به گونه ای طراحی شده اند که زمانی که شما فیلم‌ها و موزیک‌های مختلفی را گوش می‌کنید احساس می‌کنید که صدای تولید شده در سراسر اتاق می‌پیچد اما تلویزیون ایکس ویژن قابلیت ایجاد صدای فراگیر و همه جانبه ندارند. بیشتر تلویزیونهای ایکس ویژن بلندگو‌هایی دارند که در پایین صفحه نمایش قرار گرفته‌اند. سیستم صوتی هر تلویزیون با توجه به مدل و سایزی که دارد متفاوت است به عنوان مثال تلویزیون ایکس ویژن 65XKU635 دارای سیستم صوتی Harman kardon است و تلویزیون 55 اینچ ایکس ویژن 55XTU745 سیستم صوتی Pure Sound مجهز شده است.

بهترین برند تلویزیون ایرانی

امکانات و قابلیت‌های تلویزیون‌های ایکس ویژن


نکته دیگری که در بررسی تلویزیون ایکس ویژن باید به آن توجه نمود امکانات آن می‌باشد. قاب پشتی بدنه تلویزیونهای ایکس ویژن به پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی USB و HDMI مجهز شده است و به راحتی می‌تواند سایر دستگاه‌ها را به تلویزیون متصل کرده و کاربران می‌توانند با استفاده از کابل HDMI به صورت همزمان صدا و تصویر را با کیفیت بسیار بالا به صفحه نمایش تلویزیون منتقل نمایند. اگر بخواهیم از نظر پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی تلویزیون ایکس ویژن را با تلویزیون‌های خارجی مانند تلویزیون‌های ال جی و سامسونگ مقایسه کنیم باید بگوییم که تعداد پورت‌ها و درگاه‌های ورودی تلویزیون ایکس ویژن کمتر می‌باشد.

تلویزیونهای ایکس ویژن از جمله تلویزیون‌های هوشمند و اسمارت محسوب می‌شوند و کاربران به راحتی می‌توانند به اینترنت متصل شده و وبگردی کنند. همچنین تلویزیون‌های ایکس ویژن به سیستم‌ عامل اندروید مجهز شده است؛ اما نسخه به کار رفته در این سیستم عامل‌ها پایین است و توانایی رقابت با تلویزیون‌های هوشمند سونی و شیائومی را ندارد. اگر شما فقط به وبگردی و گشت و گذار در فضای مجازی علاقه دارید می‌توانید تلویزیون‌های ایکس ویژن را بخرید.

بهترین برند تلویزیون ایرانی

تلویزیون پارس الکترونیک


سومین برندی که در بازار ایران وجود دارد و تلویزیون‌های ساخت ایران ارائه می‌دهد برند پارس الکترونیک می‌باشد. منصفانه است بگوییم که برند پارس الکترونیک قدیمی‌ترین برند تولید کننده تلویزیون در ایران محسوب می‌شود. اگر بخواهیم قیمت تلویزیون‌های پارس الکترونیک را با سایر برندهای ایرانی مقایسه کنیم باید بگوییم که محصولات پارس الکترونیک از قیمت بسیار پایینی برخوردار هستند. هر تلویزیون پارس الکترونیک که به فروش می‌رسد 18 ماه گارانتی دارند. تلویزیون‌های پارس الکترونیک روشنایی رزولیشن و تراکم پیکسلی گسترده‌ای دارد و پنل TFT LCD مجهز شده اند. همچنین نرم‌افزار طراحی این تلویزیون‌ها MSD3663 می‌باشد و طول عمر پنلک 20 هزار ساعت است.

بهترین برند تلویزیون ایرانی

کیفیت تصویر تلویزیون پارس الکترونیک


تلویزیون‌های پارس الکترونیک پرفروش‌های تلویزیون‌های بازار ایران محسوب می‌شود. این تلویزیون‌ها از کیفیت تصویر فورکا نیز پشتیبانی می‌کنند. بسیاری از تلویزیون‌های پارس الکترونیک کیفیت تصویر 4K UHD مجهز شده اند اما باید گفت این کیفیت تصویر با تلویزیون‌های خارجی برابری نمیکند و تلویزیون‌های خارجی از کیفیت تصویر بهتری برخوردار هستند؛ به عنوان مثال تلویزیون فورکا پارس الکترونیک با یک تلویزیون‌ فورکا سونی قابل مقایسه نیست و تلویزیون سونی بهتر عمل می‌کند. یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود تلویزیونهای سونی از نظر عملکرد تصویر بهتر از تلویزیون پارس الکترونیک باشد وجود فناوری 4K X-Reality™ PRO می‌باشد. با وجود این فناوری تمامی محتواها تا حدی کیفیت تصویر فورکا افزایش می‌یابند و تمامی تصاویر صحنه‌ها درخشندگی بسیار بالایی دارد. همچنین تلویزیونهای سونی طیف گسترده ای از رنگ‌ها پشتیبانی کرده و بسیاری از رنگ‌ها را به صورت زنده و طبیعی ارائه می‌دهند.

بهترین برند تلویزیون ایرانی

سیستم صوتی تلویزیون پارس الکترونیک


یکی از موارد و عواملی که باعث شده است تلویزیون‌های پارس الکترونیک در لیست بهترین تلویزیون‌های ساخت ایران قرار بگیرد سیستم صوتی محصولات پارس الکترونیک می‌باشد. تمامی تلویزیون‌های پارس الکترونیک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بلندگوهای آن به راحتی برای مشاهده فیلم‌ها و شنیدن موسیقی‌ها مناسب می‌باشد و صدای پخش شده تمامی اتاق را در بر می‌گیرد. اگر بخواهیم توان هر کدام از بلندگوهای تلویزیون پارس الکترونیک را با سایر برندهای ایرانی مقایسه کنیم امتیاز و برتری برای تلویزیون‌های پارس الکترونیک می‌باشد.

بهترین برند تلویزیون ایرانی

امکانات و قابلیت‌های تلویزیون‌های پارس الکترونیک


تلویزیون‌های پارس الکترونیک از سخت‌افزار بسیار خوبی برخوردار هستند؛ اما به پای تلویزیون‌های خارجی نمی رسند. به عنوان مثال تلویزیون‌های هوشمند خارجی ریموت کنترل جادویی مجهز شده‌اند اما این ویژگی در محصولات پارس الکترونیک وجود ندارد.
تلویزیون ایرانی بهتر است یا تلویزیون مونتاژ ایران؟
یکی از سوالاتی که همواره از سوی کاربران مطرح می‌شود این است که تلویزیون ایرانی بهتر است یا تلویزیونی که در ایران مونتاژ شده است؟ شاید یکی دیگر از سوال‌هایی که همواره در ذهن کاربرانی که قصد خرید تلویزیون دارند وجود دارد این است که بیشتر تلویزیون‌هایی که در بازار ایران وجود دارند و به عنوان یک برند ایرانی به فروش می‌رسد آیا مونتاژ شده اند یا واقعاً ساخت ایران هستند؟ پیش از تحریم‌ها شرکت‌های خارجی بسیار زیادی وجود داشتند و به خاطر همین ایران نیازی به تولید تلویزیون نداشت اما بعد از تحریم‌ها و بعد از این که بسیاری از شرکت‌ها از ایران خارج شده‌اند بازار ایران احساس نیاز شدیدی به تولید و ساخت تلویزیون کرد. در این چند سال اخیر چندین شرکت ایرانی هستند که به مونتاژ تلویزیون روی آورده اند و از این طریق تمامی محصولات از قیمت تمام شده کمتری برخوردار هستند و در مقایسه با نمونه‌های خارجی تنها داشتن قیمت پایین است که نکته مثبتی در تلویزیون‌های ساخت ایران محسوب می‌شود.

در چند سال اخیر صنعت نوپای تلویزیون ایران تلاش‌های بسیار زیادی کرده است که فناوری‌های به کار رفته در تلویزیون‌هایش را ارتقا دهد اما باید گفت این صنعت صنعتی نوپا است و توانایی رقابت با شرکت‌های صاحب نامی همچون ال جی سامسونگ و سونی را ندارند. در حال حاضر تلویزیون‌هایی که در ایران وجود دارد فقط مونتاژ شده اند و قطعات آن تولید داخلی نیستند. البته باید بگویم که در زمینه بدنه و پایه‌های تلویزیون در سال‌های اخیر اقدامات مثبت صورت گرفته است و قاب‌های پلاستیکی بسیار محکمی برای تلویزیون‌ها ساخته شده است.
یکی از مواردی که همواره ذهن کاربران را به خود مشغول می‌کند این است که تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟ این موضوعی است که به آسانی ذهن هر مخاطبی را به خود مشغول کرده است تفاوت بین تلویزیون ایرانی و خارجی چیست؟ آیا باید از تولید ملی حمایت کرد یا صبر کرد که شرکت‌های ایرانی فناوری‌های خودشان را تا سطح جهانی ارتقا داده و بتوانند با محصولات و برندهای خارجی رقابت کنند؟ البته نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت است این است تا زمانی که خریدار ایرانی از کالای ایرانی حمایت نکنند شرکتهای ایرانی نمی توانند محصولات خود را ارتقا دهند و با برندهای خارجی رقابت کنند. برخی از خریداران اینگونه استدلال می‌کنند که آیا باید بهای پیشرفت و ارتقای شرکت‌های ایرانی را خریداران بپردازند.

در پاسخ به تمامی این سوال‌ها باید گفت که اگر به دنبال خرید تلویزیون با بودجه بسیار کم هستید که بخواهد انتظارات شما را در حد اولیه برطرف کند قطعاً تلویزیون ایرانی گزینه بسیار مناسبی است؛ زیرا هزینه تمام شده یک تلویزیون ایرانی با سایز بالا کاملا پایین است و به راحتی می‌تواند از نظر کیفیت تصویر و سیستم صوتی انتظارات معمولی کاربران را برطرف کند؛ اما اگر می‌خواهید به دنبال بهترین کیفیت تصویر و صدا باشید و تلویزیونی بخرید که از به روزترین تکنولوژی‌های دنیا پشتیبانی می‌کند صادقانه باید بگویم که باید تلویزیون خارجی را انتخاب کنید.

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ