تلویزیونمقایسه تلویزیون

مقایسه تلویزیون ال جی NANO80 با تلویزیون ال جی UN8060

مقایسه تلویزیون NANO80 با تلویزیون UN8060

در این مقاله قصد داریم به این سوال مهم بپردازیم که آیا فناوری نانو سل دلیلی بر برتری تلویزیون NANO80 می‌باشد؟ اگر قصد خرید تلویزیون NANO80 یا UN8060 را دارید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید. در این مقاله به مقایسه تلویزیون NANO80 با UN8060  می‌پردازیم.

مقایسه تلویزیون ال جی NANO80 با تلویزیون ال جی UN8060_ زیگمو

مقایسه تلویزیون NANO80 با UN8060

هنگام خرید تلویزیون باید تمامی تفاوت‌های تلویزیون مورد توجه قرار بگیرد و کاربران بتوانند بهترین انتخاب را در میان موارد و مدل‌های مختلف داشته باشند. ممکن است هنگام خرید تلویزیون در میان دو گزینه شک داشته باشید. برخی از تلویزیون‌های شباهت‌های بسیار زیادی با یکدیگر دارند اما از نظر قیمت کاملاً با یکدیگر متفاوت می‌باشند. در خرید تلویزیون باید همواره به نکات مهم تلویزیون‌ها توجه داشت تا انتخاب درستی انجام داد. برند ال جی هر سال تلویزیون‌های خودش را در سری‌های متنوع تولید و به بازار عرضه می‌کند. این برند به تولید تلویزیون‌های سری NANO و سری UN پرداخته است این تلویزیون‌ها از ویژگی‌ها و امکانات بسیار بالایی برخوردار هستند و در برخی از موارد‌ شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند. در این مقاله به مقایسه تلویزیون NANO80 با UN8060 می‌پردازیم و نقاط اشتراک و تفاوت این دو تلویزیون را برای شما بیان می‌کنیم.

لیست قیمت بهترین تلویزیون های ال جی موجود در بازار

 

پیش از این که به مقایسه NANO80 با UN8060 بپردازیم نکته مهمی که خودش را نشان می‌دهد این است که این دو تلویزیون توسط برند ال جی به بازار عرضه شده اند. این سری از تلویزیون‌ها هر کدام ویژگی‌های مختص به خودشان را دارند. برند ال جی هر سال مدل‌های متنوعی را به بازار عرضه می‌کند. در تلویزیون NANO80 و UN8060 حرف n بیانگر سال تولید تلویزیون می‌باشد وجود عدد 8 نیز نشان‌دهنده این است که این دو تلویزیون از جمله سری تلویزیون‌های 8 برند ال جی هستند. تلویزیون هوشمند NANO80 و UN8060 هر دو به کیفیت تصویر 4K و پنل IPS مجهز شده‌اند. با وجود این ویژگی‌ها می‌توانند تمامی تصاویر را با کیفیت بسیار بالا نمایش دهد. این دو تلویزیون دارای قابلیت اسمارت هستند و با وجود سیستم عامل webOS دنیایی از امکانات و قابلیت‌ها را برای شما ارائه می‌دهند.

مقایسه تلویزیون ال جی NANO80 با تلویزیون ال جی UN8060_ زیگمو

تلویزیون هوشمند ال جی NANO80 و UN8060 هر دو در سال 2020 به بازار عرضه شده و هر دو از جمله سری 8 برند ال جی هستند. این دو تلویزیون از نظر کیفیت تصویر و سیستم عامل در یک سطح قرار دارند اما سوال اساسی اینجاست که چه چیزی باعث شده است تلویزیون NANO80 قیمت بالاتری در مقایسه با تلویزیون UN8060 ال جی داشته باشد. پیش از اینکه به این سوال بپردازیم باید نقاط قوت و ضعف این دو تلویزیون را برای شما بیان کنیم و شما با مقایسه این مشخصات به راحتی می‌توانید دست به انتخاب بزنید.

ویژگی ها و مــــدل

NANO80

UN8060

 

   

سال ساخت

2020

2020

کشورسازنده

کره

کره

کشور مونتاژ

کره

کره

امتیازات

  

ترکیبی

7.0

تست نشده

فیلم

6.2

تست نشده

برنامه تلویزیونی

7.8

تست نشده

برنامه ورزشی

7.5

تست نشده

گیمینگ

7.5

تست نشده

فیلم HDR

5.9

تست نشده

بازی HDR

6.9

تست نشده

مانیتور

8.1

تست نشده

مشخصات اصلی

  

نوع

LED

LED

نوع پنل

IPS

IPS

کیفیت تصویر

4K

4K

طراحی

  

نوع پایه

دو شاخه

دو شاخه

ضخامت بدنه(cm)

6.4

 

ضخامت حاشیه(cm)

1.1

 

کیفیت ساخت

7.0

7.0

کیفیت تصویر

7.1

7.0

کنتراست

6.5

تست نشده

لوکال دایمینگ

دارد

دارد

اوج روشنایی SDR

5.9

تست نشده

اوج روشنایی HDR

5.6

تست نشده

یکنواختی خاکستری

7.7

تست نشده

یکنواختی مشکی

4.4

تست نشده

انعکاس نور

8.8

تست نشده

کیفیت SD

8.0

8.0

کیفیت HD

8.0

8.0

کیفیت Full HD

9.0

9.0

کیفیت 4k

10

10

کیفیت 8k

0.0

0.0

طیف رنگ

7.4

حجم رنگ

6.2

زمان پاسخ دهی

7.2

سرعت تازه سازی متغیر

0.0

نرخ تازه سازی

60Hz

60Hz

بیشترین 4k VRR

تست نشده

تست نشده

بیشترین 1080p VRR

تست نشده

تست نشده

ورودی

  

تأخیر در ورودی

9.0

8.9

تعداد HDMI

4

4

تعداد USB

2

2

خروجی نوری صدا

1

 

خروجی هدفون

 

ورودی کامپوننت

1

1

خروجی RCA صدا

ورودی کامپوزیت

1

1

ورودی آنتن

1

1

Ethernet

1

1

پورت نمایشی

ورودی IR

صوتی

  

کیفیت صدا

6.1

6.1

توان صدا خروجی

20w

20w

قابلیت های هوشمند

  

رابط کاربری

8.5

8.5

سیستم عامل

webOS

webOS

نسخه

5.0

5.0

راحتی استفاده

آسان

آسان

تنوع برنامه

عالی

عالی

مصرف برق

64w

 

مزایا و معایب تلویزیون ال جی NANO80

تلویزیون هوشمند ال جی مدل NANO80 دارای زاویه دید گسترده است. این تلویزیون از تاخیر در ورودی عالی برخوردار است و می‌تواند تمامی محتواها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به صفحه نمایش تلویزیون انتقال داده و آنها را با کیفیت بسیار بالا ارائه دهد. تلویزیون NANO80 از دقت رنگی بسیار خوبی برخوردار است و با داشتن طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها شما رنگین کمانی از رنگ‌ها بر روی صفحه نمایش تلویزیون مشاهده می‌کنید. یکی دیگر از نقاط قوت تلویزیون NANO80 این است که این محصول هندلینگ حرکتی بسیار خوبی دارد و شما می‌توانید از آن برای انجام بازی‌های مختلف بهره بگیرید. در کنار تمامی نقاط قوت باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که این محصول دارای دو نقطه ضعف می‌باشد. تلویزیون 2020 ال جی NANO80 از روشنایی کافی برخوردار نیست و در اتاق‌های تاریک عملکرد ضعیفی از خود ارائه می‌دهد به همین دلیل برای استفاده در اتاق‌های کم نور و تاریک گزینه معقول به نظر نمی‌رسد.

مقایسه تلویزیون ال جی NANO80 با تلویزیون ال جی UN8060_ زیگمو

مزایا و معایب تلویزیون هوشمند UN8060

تلویزیون ال جی مدل UN8060 بدنه فلزی دارد و در برابر ضربات ناگهانی کاملاً مقاوم است و از طول عمر بالاتری نیز برخوردار است و زیبا طراحی شده و به خاطر رنگ نقره‌ای خانه شما را شیک تر و زیباتر میکند. قاب و پایه‌های تلویزیون UN8060 هر دو نقره ای رنگ هستند و ‌هارمونی رنگی بسیار زیبایی را برای شما ایجاد می‌کند. نقطه ضعف تلویزیون UN8060 این است که به فناوری نانو سل مجهز نشده است. فناوری نانو مزیتی است که در تلویزیون NANO80 وجود دارد و باعث تفاوت قیمت بین این دو محصول شده است. تلویزیون هوشمند ال جی UN8060 از طیف گسترده ای از رنگ‌ها برخوردار نیست و تنها رنگ‌های معمولی را با کیفیتی مناسب برای شما ارائه می‌دهد.

تلویزیون هوشمند ال‌ جی NANO80

تلویزیون ال جی مدل NANO80 در سال 2020 توسط کشور کره ساخته شده است. این تلویزیون در خودِ کره مونتاژ شده است. یکی از مزیت‌ها و قابلیت‌های تلویزیون NANO80 وجود قابلیت ضبط است. این محصول قابلیت منوی فارسی مجهز نشده است. تلویزیون NANO80 از نظر کیفیت تصویر در مقایسه با تلویزیون UN8060 امتیازات بیشتری کسب کرده است و می‌تواند تمامی تصاویر را با کیفیت بسیار بالا نمایش دهد. تلویزیون نانوسل ال جی NANO80 می‌تواند تمامی فیلم‌ها و برنامه‌ها را با کیفیت خارق العاده نمایش دهد و شما از مشاهده جزئیات مختلف تصاویر لذت می‌برید. این تلویزیون برای گیمینگ و مانیتورینگ نیز گزینه مناسبی است. شما به راحتی می‌توانید انواع کنسول‌های بازی و پلی استیشن را به تلویزیون NANO80 متصل کرده و تجربه هیجان انگیزی را از بازی‌های مختلف داشته باشید. این محصول می‌تواند فیلم‌ها و بازی‌های HDRR را نیز با کیفیت مناسب برای شما ارائه دهد. تلویزیون 2020 ال جی NANO80 دارای صفحه نمایش ال ای دی است. این تلویزیون به پنل IPS مجهز شده است و زاویه دید گسترده ای دارد. منظور از زاویه دید گسترده این است که شما از هر زاویه پای تلویزیون بنشینید و تصاویر را مشاهده کنید همچون زاویه مستقیم تصاویر را با کیفیت بسیار بالا دریافت می‌کنید و هیچ گونه افت کیفیتی وجود ندارد.

مقایسه تلویزیون ال جی NANO80 با تلویزیون ال جی UN8060_ زیگمو

تلویزیون ال ای دی ال جی NANO80 به کیفیت تصویر 4K مجهز شده است و تراکم پیکسلی گسترده ای دارد. این تلویزیون می‌تواند تمامی جزئیات تصاویر را برای شما نمایش دهد. با وجود قابلیت HDR شما تصاویر را با کنتراست بالا و درخشندگی خاصی مشاهده می‌کنید و هیچگونه جزئیات را از دست نمی دهید. تلویزیون ال جی NANO80 کاملا شیک و زیبا طراحی شده است و دارای پایه‌های دو شاخه ای است. این پایه‌ها در دو طرف تلویزیون قرار می‌گیرد و می‌توانند وزن و تعادل آن را به خوبی حفظ کنند. تلویزیون ال جی NANO80 کاملاً باریک و شیک طراحی شده است و در هر محیطی که قرار بگیرد آن جا را شیک تر و زیباتر میکند. ضخامت بدنه این محصول 6.4 سانتیمتر است و حاشیه‌ها نیز به 1.1 سانتی متر می‌رسد. تلویزیون ال جی NANO80 از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است و می‌تواند سالیان سال برای شما کار کند. یکی دیگر از ویژگی‌های تلویزیون NANO80 که به عنوان نقطه قوت آن شناخته می‌شود این است که این تلویزیون از قابلیت لوکال دایمینگ برخوردار است و می‌تواند نور صفحه نمایش تلویزیون را به صورت موضعی تنظیم کند. این محصول دارای کنتراست خوبی است و تمامی محتواهای SDR و HDR را با روشنایی مطلوبی ارائه می‌دهد. تلویزیون ال جی NANO80 در مقایسه با تلویزیون UN8060 از یکنواختی خاکستری و مشکی بهتری برخوردار است. شما می‌توانید تمامی محتواهای اس دی، اچ دی و Full HD با کیفیت بسیار بالا بر روی صفحه نمایش تلویزیون NANO80 مشاهده کنید. نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که اگر با محتوای فورکا دسترسی نداشتید این تلویزیون می‌تواند محتواهای بی کیفیت را نیز ارتقا داده و آنها را در حد کیفیت تصویر 4K نمایش دهد.

تلویزیون نانوسل ال جی NANO80 دارای نرخ تازه سازی 60 هرتز است و می‌تواند تمام صحنه‌های سریع و اکشن را با کیفیت بسیار بالا ارائه دهد. یکی از ویژگی‌ها و نکات مشترک تلویزیون NANO80 با UN8060 وجود پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی است. این دو تلویزیون دارای 4 پورت HDMI و پورت USB هستند. همچنین هر دو محصول به خروجی نوری صدا و ورودی کامپوزیت مجهز شده‌اند. تلویزیون اسمارت ال جی NANO80 دارای ورودی کامپوزیت، ورودی آنتن و اترنت است. همچنین تلویزیون از فرمت HDR10 برخوردار است و می‌تواند با وجود فناوری‌های تصویری مختلف تصاویر با کیفیت فوق العاده نمایش دهد. با وجود قابلیت وای فای شما به راحتی میتوانید بدون سیم به اینترنت متصل شوید یا حتی دستگاه‌هایی که قابلیت وای فای دارند را به تلویزیون متصل کرده و محتوا و اطلاعات آن را به اشتراک بگذارید. تلویزیون ال جی NANO80 به نسخه 5 سیستم عامل webOS مجهز شده است. این سیستم‌ عامل کاملا قدرتمند است و دسترسی شما را به برنامه‌های مختلف فراهم نموده است. تلویزیون ال جی NANO80 برابر 64 وات برق مصرف میکند.

مقایسه تلویزیون ال جی NANO80 با تلویزیون ال جی UN8060_ زیگمو

تلویزیون هوشمند ال جی UN8060

تلویزیون ال جی مدل UN8060 کاملا شیک و زیبا طراحی شده است. این تلویزیون دارای قابلیت کنترل صوتی است و شما می‌توانید با استفاده از صدای خودتان تلویزیون را مدیریت و کنترل کنید. همچنین با وجود قابلیت ریموت کنترل جادویی این امکان برای شما فراهم شده است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به هر آنچه که می‌خواهید دسترسی داشته باشید. قابلیت اتصال به موبایل، ریموت کنترل جادویی و کنترل صوتی از جمله ویژگی‌های مشترک میان تلویزیون NANO80 و UN8060 هستند. تلویزیون هوشمند ال جی مدل UN8060 نیز به نسخه 5 سیستم عامل webOS مجهز شده است. این سیستم عامل در سال 2020 آپدیت شده و دسترسی شما را به امکانات و قابلیت‌های مختلف فراهم می‌کند. نکته مشترک دیگر میان تلویزیون NANO80 و UN8060 سیستم صوتی این دو تلویزیون است. هر دو دارای سیستم صوتی دو کانال هستند و از 20 وات توان خروجی برخوردند. این دو محصول از نظر کیفیت صوتی در یک سطح قرار دارند.

تلویزیون هوشمند ال جی UN8060 دارای قابلیت دالبی اتموس است. تلویزیون NANO80 از این قابلیت بی بهره می‌باشد. این تلویزیون می‌تواند کیفیت صوتی بهتری برای شما ارائه دهد. تلویزیون هوشمند ال‌ جی UN8060 به فرمت HDR10 و +HDR10 نیز مجهز شده است. این تلویزیون دارای پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی مختلفی است و قاب پشتی آن دارای 4 پورت HDMI و پورت USB می‌باشد. این محصول نرخ رفرش ریت 60 هرتز دارد. یکی از ویژگی‌ها و برتریهای تلویزیون UN8060 در مقایسه با تلویزیون NANO80 وجود قابلیت VRR است و می تواند بازی های مختلف را با کیفیت بسیار بالا برای شما ارائه دهد. تلویزیون UN8060 به فناوری لوکال دایمینگ مجهز شده است و پایه‌های دو شاخه دارد. همچنین صفحه نمایش ال ای دی، پنل IPS و کیفیت تصویر 4K از جمله ویژگی‌های تلویزیون UN8060 است. این تلویزیون به قابلیت ضبط مجهز شده است و در سال 2020 به بازار عرضه گشته است.

مقایسه تلویزیون ال جی NANO80 با تلویزیون ال جی UN8060_ زیگمو

تفاوت تلویزیون UN8060 با تلویزیون هوشمند  NANO80

 مدل NANO80 و UN8060 دارای شباهت‌های بسیار زیادی هستند اما این دو تلویزیون از نظر قیمت با یکدیگر متفاوت می‌باشد. تلویزیون NANO80 قیمت بالاتری دارد. تلویزیون NANO80 و UN8060 هر دو از جمله تلویزیون‌های سری 8 برند ال‌ جی محسوب می‌شوند. تلویزیون NANO80 به صورت باریک تر طراحی شده و رنگ پایه‌ها و قاب آن نیز به رنگ مشکی می‌باشد و به همین دلیل به راحتی با تمامی دکوراسیونها هماهنگ می‌شود. تلویزیون هوشمند UN8060 دارای پایه‌ها و حاشیه نقره‌ای رنگ است. این دو تلویزیون از نظر ظاهر و طراحی تا حدودی به یکدیگر شباهت دارد اما از نظر رنگ با یکدیگر متفاوت هستند. اگر بخواهیم تلویزیون NANO80 را با UN8060 از نظر کیفیت تصویر مقایسه کنیم باید بگوییم که تلویزیون ال جی NANO80 امتیازات بیشتری به خود اختصاص داده است و دلیل اصلی این که کیفیت تصویر NANO80 بهتر است این است که این تلویزیون به فناوری نانو سل مجهز شده است. با وجود فناوری نانو سل این تلویزیون می‌تواند تمامی تصاویر و محتوا را با کیفیت بسیار بالا نمایش دهد. فناوری نانو سل از آن دسته از قابلیت‌ها است که می‌تواند تمامی رنگ‌ها را به صورت طبیعی و کاملا جذاب برای شما نمایش دهد.

وجود فناوری نانو سل در تلویزیون NANO80 باعث شده است که این محصول با تلویزیون UN8060 اختلاف قیمت بسیار زیادی داشته باشد. اگر قصد خرید تلویزیون دارید و از نظر مالی محدودیت خاصی برای شما وجود ندارد توصیه می‌کنیم که تلویزیون ال جی NANO80 را بخرید. اما برای خرید تلویزیون ال جی NANO80 این سوالی که پیش می‌آید این است که آیا بودجه‌ای که صرف می‌کنید ارزش دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بله دیدن تصاویر با کیفیت تصویر فوق العاده ارزش خرید تلویزیون NANO80 را توجیه می‌کند. اگر از نظر قیمت مشکل دارید خرید تلویزیون UN8060 را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های ال جی موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ