امکانات تلویزیون + آموزشتلویزیون

هوش مصنوعی ThinQ AI چیست؟ کاربرد هوش مصنوعی ThinQ AI در تلویزیون ال جی چیست؟

فناوری هوش مصنوعی AI ThinQ در تلویزیون هوشمند ال جی

در این مقاله قصد داریم شما را با فناوری هوش مصنوعی AI ThinQ آشنا کنیم، اگر قصد خرید تلویزیون هوشمند دارید حتما ابتدا اطلاعاتی درباره‌ی تلویزیون‌های هوشمند ال جی کسب کنید. امیدواریم این تکنولوژی بسیار جذاب و کاربردی در تلویزیون‌های هوشمند ال جی زندگیِ شما را نیز به زندگی‌ای هوشمند تبدیل کند. با ما همراه باشید.
پیش از پرداختن به امکانات و قالبیت‌های هوش مصنوعی بهتر است ابتدا با تاریخچه‌ی این فناوری آشنا شویم.

تاریخچه‌ی هوش مصنوعی Al ThinQ

شرکت ال جی برای اولین‌بار در سال 2011 هوش مصنوعی را در تولیدات خود به کار گرفت، این شرکت در همان سال، برای اولین بار یخچالی مجهز به هوش مصنوعی تولید کرد که می‌توانست بر نگهداری مواد غذایی نظارت کند و خریداران این محصول می‌توانستند با بکارگیری صفحه‌ی LCD یخچال از این تکنولوژی و قابلیت‌های دیگر آن بهره بگیرند.

شرکت ال جی سال‌ها در راستای هوشمند سازی محصولات خود تلاش کرد و همواره این هدف را در سرمی‌پروراند که محصولاتی هوشمند به کاربران ارائه دهد که عملکرد مناسب تری داشته باشند و بتوانند براحتی با محیط سازگار شده و براحتی نیز مورد استفاده قرار گیرند. شرکت ال جی در سال 2018 در سئول، پایتخت کره ی جنوبی، آزمایشگاهی ویژه‌ی هوش مصنوعی ایجاد کرد. در این آزمایشگاه تلاش می‌شد که محصولات الکترونیکی با استفاده از حسگرها، صداها و تصاویر و فیلم‌ها به محصولاتی هوشمند ارتقا یابد،به گونه‌ای که این محصولات هوشمند، بتوانند با بکارگیری سنسورهای اطلاعاتی یا صدا با کاربران خود ارتباط برقرار کنند.

تاریخچه‌ی هوش مصنوعی Al ThinQ

لیست قیمت بهترین تلویزیون های ال جی موجود در بازار

 

شرکت LG در سال 2017، تکنولوژی ThinQ را روانه ی بازار کرد تا عملکرد محصولات هوشمند خود را ارتقا دهد. این تکنولوژی باعث شد تولیدات شرکت ال جی مجهز به هوش مصنوعی شوند و زندگی هوشمندی برای کاربران به ارمغان بیاورند. تلویزیون‌های هوشمند ال جی، با استفاده از فناوری AI ThinQ زندگی هوشمند و آسانی را برای کاربران فراهم می‌کند زندگی‌ای که علاوه بر هوشمندی، سرشار از لذت و زیبایی است.

هوش مصنوعی AI ThinQ چیست؟

اگر شما در حین تماشای تلویزیون، سوالی برایتان پیش بیاید، تلویزیون‌های هوشمند ال جی با داشتن LG AI TV و Amazon Alexa و Google Assistant این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند که بتوانید براحتی پاسخ سوال‌هایتان را دریافت کرده و بر اطلاعات خود بیفزایید. ما با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانیم دمای و روشنایی اتاق را تنظیم کرده یا دستگاه‌های خانگی هوشمند را با کمک Google در LG AI TV کنترل کنیم.

 

ماهیت تینکیو (ThinQ) یا هوش مصنوعی چیست؟

فناوری هوش مصنوعیThinQ این امکان را فراهم می‌کند که وسایل هوشمند از طریق وای فای (Wi Fi) به هم متصل شده و ارتباط برقرار کنند. هوش مصنوعی بعد از اتصال لوازم هوشمند به وای فای، امکان مدیریت و کنترل آن‌ها را با چند دکمه‌ی ساده‌ی تلویزیون یا لمس گوشی همراهتان برایتان فراهم می‌کند.

ماهیت تینکیو (ThinQ) یا هوش مصنوعی چیست؟

نظر متخصصان درباره‌ی فناوری هوش مصنوعی AI ThinQ

هن چنگ هی، مدیر بازاریابی جهانی ال جی معتقد است که هدف از برند ThinQ، برجسته‌‌ و متمایزسازی محصولات ال‌جی است، ال جی همواره در تلاش است که زندگی انسان‌ها را بهبود بخشد. هنگ چی اظهار داشته است که هوش مصنوعی AI ThinQ مرز بعدی دنیای تکنولوژی است و ال جی شرکتی پیشرو در عرصه‌ی لوازم خانگی و محصولات الکترونیکی است که این امر را وظیفه‌ی خود می‌داند تا هوش ‌مصنوعی را در دسترس همگان قرار دهد.

آقای Brian Kwon، رئیس بخش لوازم صوتی تصویری ال‌جی می‌گوید: ال‌جی همواره به دنبال نوآوری در بخش لوازم صوتی تصویری خانه است. قابلیت LG ThinQ در کنار پردازنده آلفا α9 تجربه بصری ویژه ای به نمایش می‌گذارند که در این صنعت بی‌همتا است. در ال‌جی ما علاقه‌مندیم تا سبک زندگی و راحتی مشتریانمان را بهبود دهیم. کاری که تلویزیون‌های 2018 ما به راحتی از عهده آن برمی‌آیند.

نظر متخصصان درباره‌ی فناوری هوش مصنوعی AI ThinQ

عملکرد هوش مصنوعی AI ThinQ در ارتباط با لوازم خانگی هوشمند

کارکرد این تکنولوژی بسیار فراوان است اما اگر بخواهید با چند نمونه از این عملکردها آشنا شوید حتما با ما همراه باشید. شما می‌توانید با استفاده از این تکنولوژی، عملکرد ماشین ظرفشویی، لباس‌شویی و اجاق گاز را کنترل کرده و در زمان مناسب حتی بیرون از منزل آنها را روشن کنید یا می‌توانید یخچال خود را مدیریت کرده و مواد غذایی فاسد شدنی را تشخیص دهید. تکنولوژی هوش مصنوعی در قالب اپلیکیشن LG Smart ThinQ به بازار عرضه شده است که می تواند رابط خوبی بین محصولات هوشمند ایجاد کند. این تکنولوژی کارهای سخت را برای کاربران به کارهایی آسان و لذت‌بخش تبدیل می‌کند و این امکان را برای افراد فراهم می‌کند که بر تک تک کارهای خانه، از بیرون از منزل مدیریت و نظارت داشته باشند.

عملکرد هوش مصنوعی AI ThinQ در ارتباط با لوازم خانگی هوشمند

در می زنند! آینده پشت در است…!

این جمله‌ای است که شرکت ال جی در باره‌ی فناوری AI ThinQ بیان می‌کند و معتقد است که این فناوری می‌تواند کارهایی فراتر از مدیریت لوازم هوشمند منزل انجام دهد. آیا در گذشته این امکان وجود داشت که از هزاران کیلومتر دورتر از خانه بر لوازم خانگی نظارت داشته باشیم؟  تلاش‌های شرکت ال جی باعث شد که این امر غیر ممکن به موضوعی ممکن تبدیل شود شاید اقعا شرکت ال جی تا جایی پیش رود که آینده را واقعا پشت درهای خانه بکشاند.

قابلیت های تکنولوژی Smart ThinQ

عملکردهای خارق‌العاده و قابلیت‌های منحصر به فرد این تکنولوژی عبارت است از:

1- دسترسی هوشمند

اگر لوازم خانگی شما مجهز به این فناوری باشند، می‌توانید این نرم‌افزار را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید و با استفاده از اینترنت حتی کیلومترها دورتر از خانه بر روی کارایی لوازم خانگی‌تان نظارت داشته باشید، به عنوان مثال لباسشویی‌تان را روشن کنید یا برای اجاق گاز زمان تعیین کنید، برنامه‌های ماشین ظرفشویی و لباسشویی خود را معین و آن‌ها را تغییر دهید.

2- عیب یابی هوشمند

اگر دستگاه و لوازم خانگی ما دچار نقصی شود، ما با استفاده از این تکنولوژی می‌توانیم از عیب‌ها و نقص‌های هر کدام از لوازم خانگی‌مان با خبر شویم و به سرعت آن‌ها را برطرف نماییم. اگر تکنولوژی هوش مصنوعی را نداشته باشیم، شاید نقص یا اختلال در یکی از لوازم خانگی را تا ماه‌ها نفهمیم، در نتیجه از کارایی آن محصول بی‌بهره می‌شویم. تکنولوژی هوش مصنوعی، زمانی که لوازم خانگی دچار مشکل شوند، به شما در عیب یابی و برطرف کردن هر چه سریع تران ها کمک می‌کنند. هوش مصنوعی پای خود را فراتر می‌گذارد و نه تنها آن عیب را اعلام می‌کند، بلکه با مرکزیت ال جی نیز ارتباط برقرار کرده و ایرادات و اختلالات دستگاه را به صورت صوتی به همان شرکت سازنده بیان می‌کند یا از طریق وای فای و اپلیکیشن Smart ThinQ آن ایرادات را به تلفن همراه شما بفرستد تا بتوانید با بهره‌گیری از راهکار های اسان و فوری این عیب و ایرادات را برطرف نمایید.

3- سازگاری هوشمند

با ورود لوازم خانگی هوشمندی به درون خانه و محیط کار، می‌توانیم بسیاری از نیازها و کارها را به راحتی برطرف نماییم. این لوازم خانگی هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی این قابلیت را دارند که با اتصال به اینترنت نیازهای شخصی ما و خانواده‌مان را برطرف کنند و براحتی با محیط خانه و محل کار ما سازگار و جزئی جدانشدنی شوند. منظور ما از سازگاری این است که محصولات هوشمند ال جی کاملا با محیط ما سازگار می‌شوند به گونه ای که براحتی به ما در پخت غذا، شستن لباس و ظرف کمک می‌کنند، در مورد یخچال می‌تواند مواد غذایی فاسد شدنی را اطلاع دهد. این سازگاری باعث می‌شود زندگی سخت، دشوار و پر مشغله‌ای که در دنیای مدرن داریم بسیار آسان و لذت‌بخش شود.

4- تکنولوژیِ شبکه هوشمند Smart Grid

امروزه حفظ مصرف انرژی برای همه ی ما بسیار مهم است. قابلیت هوش مصنوعی در تمامی دستگاه های مجهز به All ThinQ  حضور دارد و می‌تواند زمانی که مصرف انرژی در منطقه ما به حداقل رسیده است را تشخیص دهد و سپس لوازم خانگی را به کار اندازد. این موضوع باعث می‌شود مصرف انرژی ما به شدت کاهش یابد و قبض‌های ما نیز مدیریت شود، البته باید گفت که این قابلیت از این فناوری در تمام نقاط جهان در دسترس نیست. برای دسترسی به این قابلیت باید شرکت تامین کننده برق مصرفی، مجهز به تکنولوژی Smart Grid باشد و از آن فناوری پشتیبانی کند؛ حتی ممکن است این تکنولوژی با سیستم ها ی حاکم بر یک منطقه هماهنگی و سازگاری نداشته باشد.

 

LG ThinQ چیست؟

LG ThinQ چیست؟

LG ThinQ یک برند جدید از ال جی است که باعث جمع شدن لوازم خانگی پریمیوم و لوازم الکترونیکی مصرفی در یک بنر است. این فقط یک نام نیست، بلکه محصولاتی که فناوری ThinQ را داشته باشند، به عنوان محصولاتی هستند که می‌توانند با محصولات دیگر ارتباط برقرار کرده و  با استفاده از فناوری deep learning ال جی می‌توانند نیازهای ما را بهتر بشناسند و آن‌ها را برطرف نمایند.

محصولات LG ThinQ برای تعامل با کاربران از کنترل صدا، داده های سنسور و ویژگی های مختلفی از قبیل تشخیص محصول و فناوری های یادگیری برای تقویت عملکردهای خود استفاده می کنند.

Deep ThinQ یا LG ThinQ AI به عنوان پلت فرم اصلی هوش مصنوعی LG و به عنوان پلت فرم اصلی محصولات ThinQ معرفی شده است. در سال 2018، تلویزیون با نام تجاری LG ThinQ از دستیار Google  و دستورات صوتی Alexa پشتیبانی می کرد.

LG Deep ThinQ چیست؟

LG Deep ThinQ چیست؟

پلتفرم هوش مصنوعی DeepThinQ ال جی، همانند مغز و هسته‌ی مرکزی برای محصولات عمل میکند آن‌ها می‌توانند نیازهای کاربر و چیزهایی که لازم است را پیش بینی کنند و بر طبق همان پیش بینی ها عمل کنند. پلتفرم های دارای هوش مصنوعی DeepThinQ ال جی می‌توانند محصولات دستیار شرکت های دیگر را به کار گیرند؛ به عنوان مثال، ال جی محصول جدیدی از یخچال و فریزر اینستاویو خود را با پشتیبانی از فناوری آمازون الکسا به بازار عرضه کرده است که این قابلیت را دارد که با اجاق گاز و حتی ماشین ظرفشویی ارتباط برقرار کرده و صحبت کند. بسیاری از محصولات هوشمند دیگر شرکت ال جی می‌توانند توسط دستیار Google کنترل شوند.

فناوری (یادگیری عمیق) DeepThinQ در جاروبرقی

جاروبرقی ربات پرچمدار Hom-Bot، از فناوری DeepThinQ استفاده می‌کند و می‌تواند اشیاء اطراف خود  را شناسایی کند و حتی انسان و شیء را تشخیص می‌دهد و از خود واکنش نشان می دهد  و می تواند بر اساس وضعیت موجود اتاق به حرکت خود ادامه دهد. حتی می تواند از انسانی که بر سر راهش قرار گرفته است بخواهد که کنار رود تا این جاروبرقی  کار خود را انجام دهد.

فناوری DeepThinQ در یخچال

فناوری DeepThinQ در یخچال می تواند فقط در مواردی که نیازی به یخ وجود دارد یخ تولید کند یا بر اساس دمای محیط میزان سرما و دمای یخچال را کنترل کند و همچنین بر الگوهای خوردن نیز نظارت داشته باشد و امکان مدیریت استفاده از یخچال را نیز فراهم کند.

هوش مصنوعی AI ThinQ در تلویزیون ال جی

تمامی تلویزیون‌های ال جی با سیستم عامل webOS مجهز به هوش مصنوعی هستند و امکانات بسیاری را در همه‌ی زبان ها ارائه می‌دهند . هوش مصنوعی ThinQ AI به شما این امکان را می‌دهد که از طریق گوشی هوشمندتان، لوازم خانگی هوشمند را همچون یخچال و فریزر، لباسشویی، ظرفشویی و… کنترل کنید. شما می‌توانید براحتی و رایگان این برنامه را بر روی گوشی هوشمند خود دانلود و نصب کنید و کارهای روزانه‌تان را با هم انجام دهید و دستگاه های هوشمند منزلتان را مدیریت کنید. این تکنولوژی باعث می‌شود کارها را سریعتر و هوشمندانه‌تر و تنها با دردست داشتن گوشی انجام دهید. برنامه‌ی هوش مصنوعی، لوازم خانگی هوشمند را تلفیق و یکپارچه می‌نماید و شما از هر نقطه‌ای که باشید به همه‌ی آن‌ها دسترسی دارید. با کمک این تکنولوژی، کاربران می‌توانند از امکانات زیر برخوردار شوند:

وظایف روزانه خود را مدیریت کنند*
 اگر سوالی دارند به دنبال پاسخ بگردند.*
لوازم خانگی هوشمندشان را کنترل کنند.*
با فشردن میکروفون اطلاعات مورد نیاز خود را کسب می‌کنند.*
 از پیش‌بینی وضعیت آب و هوا باخبر می شوند*
نور منزل را بدون هیچگونه نقصی کم میکنند*
از جدیدترین نتایج مسابقات ورزشی با خبر می شوند*
از ساعت کار رستوران‌های نزدیک اطلاع می یابند*
فرایند راه‌اندازی بسیار ساده اس دارد*
وصل سریع و راحت کنسول بازی و یا ساندبار به تلویزیون.*
و…*

ال‌جی هوش مصنوعی ThinQ و پردازشگر جدید تصویر را معرفی کرده و آن را در سری تلویزیون‌های هوشمند جدید از جمله OLED و SUPER UHD به کار برده است. شرکت ال‌جی این اندیشه را در سر می‌پروراند که در نمایشگاه CES 2018 استفاده از محصولات صوتی تصویری خود را به سطح بالاتری ارتقا دهد. قابلیت ThinQ  این امکان را فراهم می‌کند تا دستورهای صوتی فراوانی برای استفاده از پلتفرم هوشمند شرکت ال‌جی و دیگر سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه شود.

تلویزیون‌هایی با امکانات اسمارت در حال حاضر بسیار مورد توجه هستند و خریداران بسیاری دارند. مدل 55UM7100 ال جی یکی از محصولاتی است که از این قابلیت برخوردار است و ارتباطات برتر و امکانات متناسب با سلیقه‌ی کاربران، را ارائه می‌دهد. قابلیت‌های زیر امکاناتی هستند که با استفاده از هوش مصنوعی در این مدل از تلویزیون‌ها وجود دارد: AI UX، AI Home، AI Recommendation، Home Dashboard و Apple HomePod

فناوری ThinQ ال‌جی در همه تلویزیون‌های جدید OLED و SUPER UHD ، با استفاده از قابلیت پردازش زبان عامیانهNLP  تجربه کاربری را ارتقا می‌دهد. این تکنولوژی از طریق فناوری یادگیری عمیق ال‌جی کنترل هوشمند بر پایه صدا را در اختیار مشتری می گذارد.

 

مزایای فناوری هوش مصنوعی AI ThinQ در تلویزیون

مشتریان می‌توانند از طریق کنترل تلویزیون با یکدیگر صحبت کنند*
استفاده از مزایا و فناوری پیشرفته دستیار صوتی*
تلویزیون‌های ThinQ ال‌جی به عنوان سیستم کنترل مرکزی خانه*
ارتباط با وسایل و لوازم هوشمند خانه از طریق وای فای و بلوتوث*
برقراری ارتباط با ربات جاروبرقی، تهویه و تصفیه هوا، روشنایی هوشمند، بلندگوهای هوشمند و…*
آلفا(α9) در تلویزیون‌های OLED که پردازشگر جدید ال‌جی است،باعث می شود تماشاگران تغییر زیادی در کیفیت تصویر ببینند*
 استفاده از نوردهی منطقه‌ای کاملا منظم FALD در تلویزیون‌های Nano CellTM SUPER UHD*
نمایش رنگ های عمیق‌تر و زنده‌تر*
نمایش جزئیات سایه‌ مانند تصویر واقعی*
پشتیبانی از خدماتی که بر پایه راهنمای برنامه‌های الکترونیکی EPG عرضه می‌شوند*

دستیار Google در تلویزیون هوشمند ال جی با هوش مصنوعی AI ThinQ

سبک زندگی مدرن و هوشمندی داشته باشید. با داشتن تلویزیون هوشمند و مجهز به هوش مصنوعی، کاربران می‌توانند با دادن دستور صوتی، از طریق تلویزیون به دنبال اطلاعات، فیلم یا تصاویر خاصی بگردند. مثلا می‌توانند بگویند «تمام فیلم‌هایی که این بازیگر در آن حضور داشته را به من نشان بده» یا اینکه «به من ویدئوهای ورزش یوگا را نشان بده». کاربران در برخی مناطق می‌توانند با به کارگیری دستیار گوگل، وسایل خانه هوشمند را کنترل کنند.

با این تکنولوژی می توان اطلاعات را در لحظه دریافت کرد یا بر پایه درخواست کاربر کانال تغییر یابد. به عنوان مثال شما می‌توانید بدون اینکه اسم برنامه و یا زمان خاصی را نام ببرید، بگویید که «به دنبال آهنگی که در این فیلم پخش می‌شود بگرد» و یا «وقتی این برنامه تمام شد تلویزیون را خاموش کن».

تلویزیون‌های مجهز به هوش مصنوعی ال‌جی با کمک دستیار گوگل به سیستم کنترل مرکزی خانه هوشمند تبدیل خواهند شد با استفاده از این تکنولوژی می توان به دستگاه‌های دیگر مانند جاروبرقی روباتیک، وسایل گرمایشی، تهویه هوا و چراغ‌های هوشمند در منزل دسترسی پیدا کرد. دستیار گوگل با بیش از پنج هزار دستگاه هوشمند از صدها برند پرطرفدار سازگاری دارد و اسپیکرها و دیگر لوازم خانگی هوشمند را از طریق وای-فای یا بلوتوث براحتی کنترل می‌کند.

 

لیست قیمت روز بهترین تلویزیون های ال جی هوشمند موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ