امکانات تلویزیون + آموزشتلویزیون

آیا QNED نام مناسبی برای تلویزیون‌های جدید برند ال جی است؟

آیا QNED نام مناسبی برای تلویزیون‌های جدید برند ال جی است؟

 برند ال جی تلویزیون‌های جدید mini LED خودش را با نام QNED به بازار عرضه کرده است. شاید در ابتدا این سوال برای شما پیش بیاید که منظور از QNED چیست و آیا این نام نام برازنده‌ای برای تلویزیون‌های mini LED جدید ال جی محسوب می‌شود. اگر میخواهید پاسخ این پرسش را بدست بیاورید که آیا QNED نام مناسبی برای تلویزیون‌های جدید برند ال جی است تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

در چند سال اخیر تلویزیون‌های CRT و پلاسما دیگر منسوخ شده اند و از این تلویزیون‌ها نمونه فعلی تقریباً در بازار وجود ندارد. در بازار امروز بیشتر تلویزیون‌های LCD یا OLED مورد توجه قرار می‌گیرد. تلویزیون‌هایی هم که در بازار تحت عنوان تلویزیون‌های ال ای دی به فروش می‌رسند در واقع تلویزیونهای ال سی دی هستند با این تفاوت که نور پس زمینه آن‌ها از طریق چراغ‌های ال ای دی تامین می‌شود. تلویزیون‌ها به جای عبارت LED Backlight LCD از نام ال ای دی استفاده می‌کنند. به همین دلیل این نام تا حدودی گمراه کننده میباشد. برند ال جی برای مدت زمان بسیار طولانی تنها تولیدکننده تلویزیون OLED بازار شناخته می‌شد. این تلویزیون‌ها کیفیت بسیار بالاتری در مقایسه با تلویزیون‌های ال سی دی داشتند و از امکانات و قابلیت‌های بسیار گسترده ای نیز پشتیبانی می‌کردند. نام تکنولوژی OLED با نام شرکت کره‌ای ال جی به هم گره خورده است.

تلویزیون‌های OLED ال جی کیفیت بالاتری در مقایسه با ال سی دی‌ها ارائه می‌دادند. همین موضوع باعث شد که برند سامسونگ نیز تصمیم بگیرد تلویزیون‌های ال سی دی خودش را که از فناوری نقاط کوانتومی کوانتوم دات Quantum Dot پشتیبانی می‌کند تحت عنوان QLED به بازار عرضه کند. فناوری QLED برای رقابت با فناوری اولد به بازار عرضه شده و تقریباً نام های بسیار مشابهی دارند. برند ال جی به تازگی تلویزیون‌های mini LED خودش را تحت عنوان QNED به بازار عرضه کرده است. با توجه به گفته دیجیتال ترندز برند ال جی تصمیم گرفته است از نامی استفاده کند که بیشتر جنبه تبلیغاتی و بازاریابی دارد وگرنه از نظر فنی تفاوت چندانی با تلویزیون‌های قبلی خودش ندارد. نکته بسیار جالب اینجاست که برند ال جی تا کنون چندین بار از برند سامسونگ به خاطر اینکه نام qled را به بازار عرضه کرده است انتقاد کرده است اما اکنون خودش سیاستی دقیقاً به همین شکل را در پیش گرفته است.

پیشنهاد میکنیم جهت خرید تلویزیون ال جی در سایت دبی کوچولو بر روی لینک درج شده کلیک کرده و انواع مدل ها را به همراه قیمت مشاهده نمایید.

آیا QNED نام مناسبی برای تلویزیون‌های جدید برند ال جی است؟ _ زیگمو

سیاست نامگذاری

 دنیای فناوری دنیای بسیار پیچیده و گسترده است و به راحتی نمی توان از کلمات اختصار معنای واضح و مشخصی را برداشت کرد به راحتی نمی توان تمامی این اختصارات را فهمید و درک کرد. یکسری عبارات اختصار وجود دارد که معنایش آن در گذر زمان دستخوش تغییر نمی شود. به همین دلیل می‌توان محصولات مختلف را به شکل درست با یکدیگر مقایسه کرد به عنوان مثال برند سونی و بوز هدفون های شان را به فناوری ANC  مجهز کرده‌اند. می‌دانیم که این فناوری مخفف عبارت Active Noise Cancellation می‌باشد و به فناوری حذف نویز فعال گفته می‌شود. با مشخص شدن این نام سوال اصلی در ذهن مخاطب ایجاد می‌شود که کدام هدفون ANC بهتر است؟ در دنیای تلویزیون‌ها نیز دقیقا همین موضوع وجود دارد برندهای ال جی و فیلیپس تلویزیون‌های مبتنی بر فناوری اولد تولید کرده‌اند. امروز هیچ شک و شبهه‌ای در مورد اسم اولد و معنای آن وجود ندارد حتی اگر تلویزیون‌هایی که توسط برندهای مختلف تحت عنوان اولد به بازار عرضه می‌شود ممکن است با یکدیگر از نظر کیفیت تصویر خروجی متفاوت باشد. اما آنچه مهم است این است که همه این تلویزیون‌ها از فناوری اولد پشتیبانی می‌کنند. پیشنهاد میکنیم جهت خرید تلویزیون سونی در سایت دبی کوچولو بر روی لینک درج شده کلیک کرده و انواع مدل ها را به همراه قیمت مشاهده نمایید.

تلویزیون‌های ال جی در سال اخیر با عبارت کیوند یا QNED به بازار عرضه شده اند و همین موضوع سردرگمی بسیار زیادی را برای کاربران ایجاد کرده است. این عبارت معنای بسیار مشخصی ندارد و با فناوری QLED سامسونگ در رقابت می‌باشد. در پاسخ به این سوال که QNED چیست باید گفت که قبل از رونمایی از تلویزیون‌های جدید mini LED برند ال جی فناوری QNED مخفف عبارت Quantum Nano Emitting Diodes بود. این عبارت به معنی دیود‌های نوری به نام‌های کوانتومی به کار می‌رفت و نوآوری QNED فناوری نسل بعد برای نمایشگر‌ها محسوب می‌شود. این فناوری از نظر تئوری تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌های فناوری‌های OLED و فناوری QLED را در خود جای داده است. در فناوری QNED از ال ای دی در ابعاد نانو به عنوان منبع نور استفاده شده است. برند ال جی توانسته است ال ای دی‌هایی در ابعاد نانو تولید کند و در تلویزیونهای QNED مینی ‌ال ای دی خود به کار ببرند. اگر این اتفاق درست باشد تحول بسیار گسترده‌ای در صنعت تلویزیون ایجاد شده است. اما نکته مهم این است که تلویزیون‌های جدید ال جی از فناوری نانو پشتیبانی نمی کنند. حال سوال اصلی اینجا مطرح می‌شود که در فناوری QNED که مخففش را قبلاً گفتیم این کلمه مخفف چه عبارتی میباشد. قطعاً نانو در آن وجود ندارد. حرف کیو در فناوری QNED به فناوری کوانتوم دات اشاره دارد و حرف n نیز به فناوری نانو سل اشاره دارد اما نمی‌توان گفت که ED مخفف چه چیزی میباشد.

آیا QNED نام مناسبی برای تلویزیون‌های جدید برند ال جی است؟ _ زیگمو

استراتژی پیشگیرانه

سوال بسیار مهمی که مطرح می‌شود این است که برند ال جی چرا باید برای توصیف محصولات جدید خودش از عباراتی استفاده کند که تعریف مشخصی برای آن ارائه نشده است یا عباراتی را به بازار عرضه کرده است که به معنای واقعی به کار نمی رود. آنچه که باعث شده است برند ال جی به این استراتژی روی بیاورد تاثیرات بسیار مهمی بود که تصمیم ال جی بر روی بازاریابی دارد. برند ال جی تمایل داشت از کلمات جدیدی استفاده کند به همین دلیل تلویزیونهای QNED خودش را به بازار عرضه نمود. بدون اینکه به مفهوم اصلی QNED توجه داشته باشد. کاربران بسیاری هستند که به دنبال خرید تلویزیون‌های جدید QNED ال جی میباشند. دلیل دیگری که می‌توان به عنوان دلیل اصلی برای انتخاب نام QNED مطرح کرد این است که برند ال جی با برند سامسونگ رقابت بسیار تنگاتنگی دارند سامسونگ از مدت زمان پیش در سکوت خبری کار روی تلویزیون‌های QNED واقعی را آغاز کرده بود. یعنی برند سامسونگ بر روی تلویزیون‌هایی کار می‌کرد که ال ای دی‌های نانو دارند و قرار بود که این فناوری را حداقل تا دو سال دیگر به بازار عرضه نکند. اما امروزه شاهد آن هستیم که برند ال جی از این نام استفاده می‌کند. به کار بردن نام QNED باعث شد که تلویزیون‌های mini LED ال جی توجه بسیار زیادی را به خود جلب کند. به همین دلیل برند ال جی عملاً اعلام کرد که توانسته است تلویزیون‌های نانو ال ای دی خودش را زودتر از برند سامسونگ تولید کند. اگر در چند سال آینده برند سامسونگ موفق شود که تلویزیون‌های QNED واقعی تولید کند احتمالاً از نام QNED استفاده نمی کند. به همین دلیل برند ال جی از نام QNED بهره گرفته است اما فناوری کاملاً متفاوتی را در مقایسه با QNED واقعی ارائه می‌دهد.

پیشنهاد میکنیم جهت خرید تلویزیون سامسونگ در سایت دبی کوچولو بر روی لینک درج شده کلیک کرده و انواع مدل ها را به همراه قیمت مشاهده نمایید.

نکته بسیار مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که ال جی عملکرد بسیار خوبی از خود عرضه می‌کرده است به همین دلیل نمی‌توان به این موضوع نگاه ساده انگارانه داشته باشیم. در صنعت تلویزیون‌های هوشمند رقابت بسیار سختی بین برندهای بزرگ وجود دارد و این موضوع کاملاً طبیعی میباشد. برند‌های بزرگی مانند ال جی و سامسونگ همواره در صدد هستند که کاربران بسیار گسترده ای را به خود جلب کند. اما استراتژی فعلی ال جی در بلند مدت جواب نمی دهد. شاید برند ال جی در کوتاه مدت به دستاوردهای بسیار مهمی دست یابد اما با ارائه تلویزیون‌های QNED خود و زمانی که این تلویزیون‌ها به معنای واقعی QNED نیستند ممکن است دچار مشکلاتی شود. به راحتی می‌توان فناوری‌های OLED و QLED را با یکدیگر مقایسه کرد زیرا هم این شرکت از این موارد تعریف واحدی برداشت می‌کنند اما زمانی که یک شرکت تصمیم می‌گیرد یک عبارتی را استفاده کند اما معنای متفاوتی را برای آن ایجاد کند بسیاری از کاربران دچار سردرگمی می‌شوند.

آیا QNED نام مناسبی برای تلویزیون‌های جدید برند ال جی است؟ _ زیگمو

فناوری QNED بحث داغ دنیای تکنولوژی امروز می‌باشد. برند ال جی در سال 2021 تلویزیون‌های جدید خودش را به بازار عرضه کرد که به فناوری QNED مجهز شده بودند. این برند کره‌ای هرسال تلویزیون‌های خودش را با پیشرفت‌های بسیار چشمگیری به بازار عرضه می‌کند و این بار در نمایشگاه CES تلویزیون‌های به بازار عرضه کرده است که بهترین تصویر را ارائه می‌دهند. تلویزیون‌های QNED mini LED در چندین مدل مختلف در سال 2021 تولید و به بازار عرضه شده‌اند. این تلویزیون‌ها پنل ال سی دی دارند و برای تامین نور پس‌زمینه خود به ال ای دی‌های مجهز شده‌اند. برند ال جی با ارائه فناوری QNED تحول بسیار گسترده‌ای را در دنیای تلویزیون ایجاد کرده است. mini LED‌های بسیار ریزی بر روی مانیتور به کار رفته است که می‌تواند نور صفحه نمایش را تقویت کند. فناوری QNED در تلویزیون‌های ال جی مخفف شده عبارت‌های کوانتوم (Quantum) ، صفحه نمایشگر ال سی دی (Nano Cell) و لامپ های (Emitting Diodes) ال جی است (دیود های نورده نانو کوانتومی) می‌باشد که به طور کلی این عبارت به معنای دیودهای نورده نانو کوانتومی است. فناوری QNED ترکیبی از فناوری اولد و QLED می‌باشد. این فناوری می‌تواند بیش از 30000 ال ای دی کوچک را پشتیبانی کرده و نور پس زمینه خودش را تامین کند. لامپ‌هایی که در تلویزیون‌های جدید ال جی به کار می‌روند می‌تواند تحول بسیار گسترده‌ای را در دنیای تلویزیونها ایجاد کنند. بیشتر تلویزیون‌ها یک پنل ال سی دی دارند و از رنگ‌های کوانتومی پشتیبانی می‌کنند همچنین پنل‌ها دارای فناوری mini LED هستند و به طور کلی نوآوری‌های بسیار گسترده ای را ایجاد می‌کنند. تلویزیون های QNED در واقع ترکیبی از OLED و QLED هستند که برای وضوح بهتر از 30000 LED کوچک برای ایجاد نور در پس زمینه استفاده کرده و بسیار بیشتر از تلویزیون های LCD است. این لامپ های ریز درخشندگی برجسته ای را ایجاد می کنند که یک نو آوری در دنیای تلویزیون ها به شمار می رود.

آیا QNED نام مناسبی برای تلویزیون‌های جدید برند ال جی است؟ _ زیگمو

فناوری mini LED برند ال جی

فناوری QNED در تلویزیون‌های mini LED ال جی به کار رفته است. در این فناوری هر ال ای دی لامپ‌های ریزی دارد که دقیقاً نور را در همان قسمت که مورد نظر است. در هر تلویزیون mini LED 30 هزار کوچک ال ای دی به کار رفته است و زمانی که سایز نمایشگر افزایش می‌یابد تلویزیون نیز از ال ای دی‌های بیشتری پشتیبانی کرده و می‌تواند تصاویر با درخشندگی و روشنایی بسیار بالایی نمایش دهد. برند ال جی در مدل‌های 86 اینچ و 75 اینچ خود در سال 2021 از فناوری mini LED استفاده کرده است و توانسته است روشنایی و کنتراست عالی را ایجاد کند و تمامی محتوا را با کیفیت بالا و خارق‌العاده نمایش دهد. در تلویزیون‌های ال جی 2500 منطقه کم نور هدایت شده و روشنایی هر منطقه با کیفیت بالایی تامین می‌شود. فناوری QNED از فناوری نانو سل نیز پشتیبانی می‌کند و جدیدترین و بهترین تصاویر را برای شما ارائه می‌دهد. تلویزیون‌های جدید برند ال جی ترکیبی از فناوری‌های مختلف هستند و می‌توانند لحظات بسیار زیبایی را برای شما فراهم کند. این تلویزیون‌ها از کیفیت ساخت بالایی نیز پشتیبانی می‌کنند. فناوری Mini LED در سری 6 و 8 تلویزیون TCL موجود است و در آینده انتظار می رود سامسونگ نیز به این خط تولید بپیوندد؛ طبق گفته ال جی، در پشت مانیتور 30000 لامپ LED ریز وجود دارد که روشنایی و کنتراست بالایی را ایجاد می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا