بررسی تخصصیتلویزیون

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی CX

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی CX

تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX توسط برند ال جی به بازار عرضه شده است. این تلویزیون به عنوان بهترین تلویزیون 2020 بازار نیز شناخته شده است. در این مقاله قصد داریم به صورت اجمالی تلویزیون CX را از نظر طراحی، کیفیت ساخت، کنتراست، زمان پاسخگویی، تاخیر در ورودی و رابط کاربری بررسی کنیم. پیش از اینکه به صورت تخصصی تلویزیون CX را بررسی کنیم باید بگوییم که این تلویزیون 4 نقاط قوت دارد. یکی از نقاط قوت این محصول این است که زاویه دید گسترده دارد و شما به راحتی می‌توانید برای تماشای گروهی فیلم‌ها و انجام دسته جمعی بازی‌ها از تلویزیون CX استفاده کنید. همچنین این محصول به قابلیت VRR یا نرخ متغیر مجهز شده است. تلویزیون هوشمند ال جی CX از نسبت کنتراست فوق‌العاده‌ای برخوردار است و می‌تواند طیف گسترده ای از رنگ‌ها با کیفیت بسیار بالا بر روی صفحه نمایش تلویزیون نمایش دهد. تلویزیون ال جی CX دارای احتمال پیکسل سوختگی است. منظور از این نقطه ضعف این است که اگر یک تصویر برای مدت زمان طولانی پ بر روی صفحه نمایش باقی بماند احتمال سوختن پیکسل‌ها وجود دارد. تلویزیون هوشمند ال جی CX یکی از بهترین محصولات برند ال جی محسوب می‌شود. کلمه مناسبی که بتوان برای توصیف تلویزیون ال جی CX استفاده کرد نمی توان بیان نمود. هیچ کلمه‌ای همه ویژگی‌های این محصول را بیان نمی‌کند. شاید به کار بردن کلمه خارق‌العاده نیز برای این تلویزیون چندان مناسب نباشد. تلویزیون ال جی CX یکی از شاهکارهای عصر تکنولوژی توسط برند ال جی محسوب می‌شود. این تلویزیون در سال 2020 لقب بهترین تلویزیون سال را نیز به خود اختصاص داده است. تلویزیون هوشمند ال جی CX بسیار زیبا و شیک طراحی شده است و کیفیت تصویر بسیار عالی برای شما نمایش می‌دهد. همچنین این محصول امکانات بسیار کاربردی و متنوعی نیز دارد. تلویزیون OLED ال جی CX یکی از ایده آل ترین نمایشگرهای برند ال جی محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی تلویزیون ال جی CX بپردازیم. این تلویزیون یکی از محصولات بالارده برند ال جی شناخته شده است و در میان تلویزیون‌های موجود در بازار ایران نیز حرف اول را می‌زند.

لیست قیمت بهترین تلویزیون های ال جی موجود در بازار

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی CX

نقد و بررسی تلویزیون CX

تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX در سال 2020 به بازار عرضه شده است. این تلویزیون دارای صفحه نمایش OLED است و زمانی که به بازار عرضه شد توانست نظر بسیاری از کارشناسان و منتقدان را به خود جلب کند. تلویزیون هوشمند ال جی CX در میان تلویزیون‌های OLED بی‌رقیب است. این تلویزیون توانست در رده بندی تلویزیون‌های 2019 و 2020 جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد. جایگاه اول نیز مربوط به تلویزیونی می‌باشد که مدل پیشتر آن در سال 2019 به بازار عرضه شد. تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX با مدل قبلی خود تفاوت‌های آنچنانی ندارد و تنها در برخی از موارد جزئی متفاوت است. تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX از اوج روشنایی و یکنواختی مشکی عالی برخوردار است. این تلویزیون می‌تواند فیلم‌ها را در هر محیطی چه محیط روشن و محیط تاریک با کیفیت بسیار بالا برای شما نمایش دهد. این تلویزیون در محیط‌های تاریک و روشن عملکرد بسیار مناسبی دارد و می‌تواند ریزترین جزئیات تصاویر را بر روی صفحه نمایش تلویزیون ارائه دهد. تلویزیون OLED ال جی CX به پردازنده آلفا 9 مجهز شده است. این تلویزیون از نسخه 3 پردازنده آلفا 9 پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تمامی تصاویر با کیفیت بسیار بالا و خارق العاده برای شما نمایش دهد. تلویزیون ال جی CX علاوه بر اینکه تمامی فیلمها و برنامه‌های تلویزیونی را با کیفیت بسیار عالی نشان می‌دهد در ارائه بازی‌های مختلف نیز عملکرد مناسبی دارد. این تلویزیون برای بازی‌های PS5 و Xbox Series X گزینه بسیار عالی محسوب می‌شود. تلویزیون ال جی CX از کنتراست بسیار باورنکردنی برخوردار است و تاخیر در ورودی زیر یک میلی ثانیه دارد. همچنین این محصول از قابلیت ‏VRR نیز پشتیبانی می‌کند. تمامی این ویژگی‌ها باعث شده است که تلویزیون CX برای انجام گیم‌های مختلف گزینه بسیار ایده‌آل محسوب شود. تلویزیون ال جی CX دارای تکنولوژی OLED است و کاملاً زیبا و شیک طراحی شده است. همچنین این تلویزیون یک محصول بسیار عالی برای گیمینگ محسوب می‌شود.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی CX

موارد استفاده از تلویزیون ال جی CX

به طور کلی تلویزیون OLED ال جی مدل CX به گونه ای طراحی شده است که کاربران می‌توانند برای تماشای فیلم برنامه، برنامه‌های ورزشی، بازی‌های ویدیویی، ویدیوهای HDR، بازی‌های HDR و مانیتورینگ از این تلویزیون بهره بگیرند. تلویزیون ال جی CX برای استفاده در بیشتر موارد کاملا عالی و مناسب میباشد. این تلویزیون از کنتراست بسیار بالایی برخوردار است و به خاطر داشتن تکنولوژی OLED سطح مشکی را کاملا یکنواخت برای شما تولید می‌کند. تلویزیون 2020 ال جی مدل CX به قابلیت VRR مجهز شده است. این تلویزیون به خاطر داشتن زمان پاسخدهی فوری برای گیمینگ بسیار مناسب است. وجود زمان پاسخدهی فوری و تأخیر در ورودی بسیار کم باعث شده است این محصول برای انجام گیم‌های مختلف گزینه بسیار ایده آلی محسوب شود. تلویزیون اسمارت ال جی مدل CX از قابلیت G-SYNC و FreeSync نیز پشتیبانی می‌کند. با وجود این قابلیت‌ها زمانی که شما بازی‌های مختلف را بر روی صفحه نمایش تلویزیون انجام می‌دهید هیچ گونه کشیدگی تصویر هنگام بازی وجود ندارد. تلویزیون ال جی CX از روشنایی مناسبی برخوردار است و می‌تواند از بازتاب نور جلوگیری کرده و شما برنامه‌های مختلف را در طول روز با کیفیت بسیار بالا مشاهده کنید.

لیست قیمت بهترین تلویزیون های OLED موجود در بازار

تلویزیون ال جی CX زاویه دید گسترده ای دارد به همین دلیل شما می‌توانید به صورت دسته جمعی برنامه‌های مختلف را مشاهده کنید و از تماشای آنها با خانواده لذت ببرید. یکی از نکات منفی که در تلویزیون CX به چشم می‌خورد احتمال وجود سوختگی دائمی است. احتمال پیکسل سوختگی یکی از مواردی است که ممکن است در مورد تلویزیون ال جی CX پیش بیاید. تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX کاملا زیبا و فوق العاده شیک طراحی شده است. این تلویزیون به گونه‌ای طراحی شده که نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می‌کند. تلویزیون OLED CX به کیفیت تصویر فورکا و رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل مجهز شده است. تلویزیون فورکا CX ال جی می‌تواند طیف گسترده ای از رنگ‌ها را با کیفیت بسیار بالا بر روی صفحه نمایش تلویزیون نمایش دهد. تلویزیون فورکی ال جی مدل CX برای محتوای HDR نیز کاملا مناسب است. این تلویزیون می‌تواند تمامی تصاویر و ویدیوهای HDR را با کیفیت بسیار عالی به نمایش بگذارد. تلویزیون OLED ال جی CX می‌تواند پیکسل‌ها را به صورت مستقل خاموش و روشن کند و به همین دلیل از نسبت کنتراست بینهایتی برخوردار است و روشنایی بینظیر را برای شما ارائه می‌دهد. تلویزیون ال جی CX زاویه دید گسترده دارد و زمان پاسخ دهی بسیار بی نظیری برخوردار است. این تلویزیون همچنین تاخیر در ورودی بسیار ناچیزی دارد. به همین دلیل تمامی این ویژگی‌ها باعث شده است که تلویزیون OLED ال جی CX تلویزیون منحصر به فردی برای گیمینگ و مانیتورینگ باشد. تلویزیون هوشمند ال جی CX لقب بهترین تلویزیون برای بازی را گرفته است. همچنین این تلویزیون با کنسول‌های جدید بازی نیز کاملاً هماهنگ است.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی CX

تلویزیون ال جی CX برای تماشای فیلم

 تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX برای تماشای فیلم فوق العاده است. این تلویزیون دارای تکنولوژی OLED است و از کنتراست بسیار مناسبی برخوردار است و می‌تواند رنگ مشکی را کاملا یکنواخت و طبیعی برای شما ارائه دهد. این محصول برای مشاهده فیلم در محیط‌های تاریک نیز بسیار عالی عمل می‌کند. تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX می‌تواند محتواهای 1080 پیکسل را نیز ارتقا داده و همچنین به خاطر زمان پاسخگویی تقریباً فوری شما می‌توانید تمامی مسابقات ورزشی را نیز با کیفیت بسیار بالایی مشاهده کنید. تلویزیون OLED ال جی مدل CX برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی گزینه بسیار عالی محسوب می‌شود. این تلویزیون هندلینگ انعکاسی فوق‌العاده‌ای دارد اما روشنایی آن به اندازه ای نیست که بتواند از بازتاب نور جلوگیری کند. به همین دلیل زمانی که می‌خواهید برنامه‌های مختلف را با خانواده تماشا کنید این تلویزیون می‌تواند گزینه مناسبی محسوب شود. زیرا زاویه دید مناسبی دارد و می‌تواند محتواهای 720 پیکسل را به‌خوبی ارتقا دهد. تلویزیون هوشمند ال جی CX برابر 40 وات توان صوتی دارد و صدای پخش شده کاملا فراگیر و رسا است. اما باید گفت این تلویزیون همچون سایر اولدهای ال جی احتمال خطر سوختن دائمی نیز دارد. تلویزیون 2020 ال جی ‌مدل CX برای مشاهده برنامه‌های ورزشی نیز کاملا مناسب است. زیرا این تلویزیون به خاطر زمان پاسخگویی تقریباً سریع می‌تواند سکانس‌های سریع را با کیفیت بسیار بالا و روان ارائه دهد. شما می‌توانید از تلویزیون ال جی CX برای بازی‌های HDR و بازی‌های ویدئویی استفاده کنید. همچنین میتوانید از این محصول به عنوان مانیتورینگ استفاده کرده و تمامی کارهای خود را بر روی صفحه نمایش تلویزیون انجام دهید.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی CX

 

طراحی تلویزیون 2020 ال جی CX

تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX بسیار زیبا و خاص طراحی شده است. این تلویزیون به خاطر داشتن تکنولوژی OLED کاملاً باریک است و بدنه بسیار نازکی دارد. تلویزیون ال جی CX از نظر طراحی به مدل قبلی خود یعنی C9 شباهت بسیار زیادی دارد. با این تفاوت که رنگ بدنه تلویزیون CX تیره تر می‎‌باشد. برای قرار دادن این تلویزیون بر روی میز پایه‌های تخت و عریض منحنی در نظر گرفته شده است که بیشتر عرض تلویزیون را دربرمی‌گیرد. تلویزیون ال جی CX به گونه ای طراحی شده است که از استحکام و بسیار بالایی برخوردار است. پایه‌های این محصول به راحتی می‌توانند وزن و تعادل تلویزیون را حفظ کنند و در صورتی که ضربه به تلویزیون بخورد کمترین میزان لرزش در آن ایجاد می‌شود. حاشیه‌های اطراف تلویزیون ال جی CX برابر با 0.9 سانتی متر ضخامت د.ارد این حاشیه‌ها باعث شده است که تمامی تمرکز شما بر روی صفحه نمایش تلویزیون متمرکز شود و هیچ گونه حواس پرتی برایتان ایجاد نمی‌شود. قسمت بالایی تلویزیون و نیمه بالایی آن کاملاً نازک طراحی شده بگونه‌ای که از بیشتر گوشی‌های همراه نیز ضخامت کمتری دارد. در بخش پایینی تلویزیون به خاطر وجود قطعات سخت‌افزاری ضخامت تلویزیون کمی افزایش می‌یابد اما در بیشترین حالت خودش به 4.9 سانتیمتر می‌رسد. تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX کاملاً نازک و ظریف طراحی شده است. زمانی که شما این محصول را به دیوار متصل می‌کنید می‌توانید جلوه‌ی بسیار زیبایی را به خانه خودتان ببخشید.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی CX

پایه‌های نگهدارنده تلویزیون OLED ال جی CX

تلویزیون اسمارت ال جی مدل CX داران یک پایه عریض و تخت می‌باشد. این پایه شامل دو قسمت جلویی و عقب است صفحه پایه‌ها به قدری نازک است که به خوبی از تلویزیون پشتیبانی کرده و می‌تواند وزن و تعادل آن را حفظ کند. طراحی تلویزیون ال جی CX به گونه‌ای است که هیچگونه تکان خوردن و لرزشی در اطراف تلویزیون وجود ندارد. زمانی که به تلویزیون ضربه وارد می‌شود پایه‌های این محصول می‌توانند لرزش را به خود گرفته و کمترین لرزش و تکان برای تلویزیون باقی می‌ماند. عرض پایه تقریباً به اندازه تلویزیون کشیده شده و بیرون زدگی زیادی ندارد. به همین دلیل شما می‌توانید ساندبار را نیز در مقابل تلویزیون قرار دهید. به طور کلی تلویزیون هوشمند ال جی CX به گونه‌ای طراحی شده است که کاملاً کاربردی است و در برابر ضربه‌ها از تلویزیون محافظت می‌کند. تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است و قسمت جلوی پایه‌ها و قسمت بالایی پشت بدنه از جنس فلز ساخته شده اند. فلز پشت بدنه تلویزیون CX کمی تیره تر از مدل قبلی تلویزیون می‌باشد. بخش پایینی تلویزیون که در قسمت پنل پشتی قرار گرفته است محل اتصال به پایه می‌باشد. این قسمت جنس پلاستیکی دارد. علت این است که تلویزیون بیش از حد سنگین نباشد. در پشت پایه بخش مدیریت کابل‌ها نیز وجود دارد. شما به راحتی می‌توانید کابل‌های متصل شده به تلویزیون را جمع و جور کنید. بخش مدیریت کابل باعث شده است تلویزیون شما و اطراف آن کاملاً تمیز و مرتب به نظر برسد.

کیفیت تصویر یکی دیگر از مواردی که در بررسی تلویزیون هوشمند ال جی CX باید به آن توجه داشته باشیم. کیفیت تصویر تلویزیون عامل مهمی است که می‌خواهیم آن را بررسی کنیم در نتیجه باید به فاکتورهای مهمی مانند کنتراست تلویزیون، زاویه دید و روشنایی و یکنواختی خاکستری و غیره اشاره داشته باشیم. در ادامه تلویزیون ال جی CX را از نظر کیفیت تصویر هر کدام از این فاکتورها را بررسی می‌کنیم.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی CX

کنتراست تلویزیون 2020 ال جی CX

 منظور از کنتراست نسبت به روشنایی روشن ترین رنگ یعنی رنگ سفید با تیره ترین رنگ یعنی رنگ سیاه است. هرچه یک تلویزیون از کنتراست بالاتری برخوردار باشد می‌تواند تمامی رنگ‌های روشن را با روشنایی بسیار بالایی ارائه دهد و تمامی رنگ‌های تیره را نیز در تاریکی با کیفیت بسیار بالا به نمایش می‌گذارد به گونه ای که شما می‌توانید حتی در تاریکی تمامی جزئیات کامل تصاویر را مشاهده کنید. تلویزیون هوشمند ال جی CX از کنتراست بسیار بالایی برخوردار است و رنگ‌های تیره و روشن را با کیفیت بسیار بالا ارائه می‌دهد. تلویزیون هوشمند ال جی CX دارای کنتراست یک است. این کنتراست به معنی کنتراست بی نهایت می‌باشد. تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX به تکنولوژی OLED مجهز شده است. فناوری OLED این امکان را در اختیار تلویزیون قرار می‌دهد که پیکسل‌ها به صورت مستقل از یکدیگر خاموش و روشن شوند و همین دلیل تلویزیون ال جی CX می‌تواند روشنایی پیکسل‌های تصاویر را تنظیم کرده و نسبت کنتراست بی نهایتی را برای شما ارائه دهد. این تلویزیون از کنتراست عالی برخوردار است و تمامی تصاویر با کیفیت بسیار بالا و میزان روشنایی مناسب به نمایش می‌گذارد.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی CX

اوج روشنایی HDR و SDR در تلویزیون OLED ال جی CX

تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX برای ارائه محتوا‌های HDR و SDR از روشنایی مناسبی برخوردار است. مهمترین تفاوتی که میان این دو محتوا وجود دارد در نمایش جزئیات است. تلویزیون ال جی CX می‌تواند محتواهای HDR را با کیفیت بسیار خارق العاده برای شما نمایش دهد. محتوای HDR می‌تواند جزئیات بیشتری از تصویر را ارائه دهند. تلویزیون هوشمند ال جی CX از اوج روشنایی در محتوای SDR برابر با 321 سی دی بر متر مربع (cd/m²) پشتیبانی می‌کند و می‌تواند محتواهای HDR را نیز با 685 سی دی بر متر مربع (cd/m²) ارائه دهد. اگر بخواهید برای اوج روشنایی SDR تنظیمات خاصی انجام دهید باید بگویم که اگر دقت جزئیات تصاویر برای شما اهمیت بسیار زیادی ندارد می‌توانید تلویزیون CX را در روشن ترین حالت محتوای SDR قرار دهید. در این صورت حالت تصویر را به (Expert (Dark Room تغییر دهید. همچنین می‌توانید گزینه کنتراست دایمینگ را در حالت Medium انتخاب کنید. تنظیمات دیگری که شما به شما کمک می‌کند این است که روشنایی را در حالت High قرار دهید و روشنایی OLED را نیز به حالت حداکثر MAX تنظیم کنید. اگر می‌خواهید محتواهای HDR را با روشنایی بسیار بالایی مشاهده کنید و دقت و جزئیات تصاویر برای شما اهمیت چندانی ندارد باید حالت تصویر را به Game تغییر دهید. همچنین در حالت Medium کنتراست داینامیک را انتخاب کنید در این صورت می‌توانید روشنایی را در حالت‌ High قرار دهید و روشنایی و کنتراست را نیز حالت حداکثر تنظیم کنید. با انجام دادن این تنظیمات اوج روشنایی HDR به بالاترین سطح خود می‌رسد و شما می‌توانید تمامی تصاویر و کاملاً دقیق مشاهده کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی CX

یکنواختی خاکستری در تلویزیون OLED ال جی CX

منظور از یکنواختی خاکستری میزان یکنواختی رنگ‌ها بر روی صفحه نمایش تلویزیون است. بعضی از تلویزیون‌ها به خاطر داشتن یکنواختی خاکستری ضعیف هاله‌ای تیره رنگ بر روی صفحه نمایش ارائه می‌دهند. تلویزیون ال جی CX از یکنواختی خاکستری بسیار مناسبی برخوردار است و می‌تواند از ایجاد هاله‌ها بر روی صفحه نمایش تلویزیون جلوگیری کند. میزان یکنواختی خاکستری در تلویزیون هوشمند ال جی CX در نمایش 50 درصد خاکستری برابر 1.526% درصد است و در نمایش 5 درصد خاکستری برابر با 0.401% درصد می‌باشد. این میزان یکنواختی خاکستری در تلویزیون کاملاً عالی محسوب می‌شود و باعث می‌شود که تلویزیون هوشمند ال جی CX از عملکرد بسیار مناسبی برخوردار باشد. همچنین این تلویزیون می‌تواند در صحنه‌های تاریک یکنواختی رنگ‌ها را نیز بهبود داده و شما برنامه‌های ورزشی را با کیفیت بسیار فوق‌العاده مشاهده می‌کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی CX

یکنواختی مشکی در تلویزیون OLED ال جی CX

یکنواختی خاکستری مربوط به میزان یکنواختی تمامی رنگ‌ها بر روی صفحه نمایش است اما یکنواختی مشکی فقط به میزان یکنواختی رنگ مشکی بر روی صفحه نمایش اطلاق می‌شود. تلویزیون‌های OLED به خاطر داشتن فناوری OLED می‌توانند به صورت مطلق پیکسل‌ها را به صورت مستقل خاموش و روشن کنند و به همین دلیل تلویزیون‌های OLED از یکنواختی مشکی بسیار عالی برخوردار هستند. تلویزیون ال جی CX نیز از میزان یکنواختی مشکی 0.416 % پشتیبانی می‌کند. این عدد کاملا فوق العاده است و این محصول می‌تواند رنگ مشکی را کاملا عمیق و غنی برای شما نمایش دهد.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی CX

زاویه دید تلویزیون ال جی CX

یکی از نقاط قوت تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX زاویه دید گسترده می‌باشد. منظور از زاویه دید گسترده این است که تفاوتی نمی کند شما در کجای اتاق نشسته باشید و از چه زاویه ای تلویزیون را ببینید در هر جا و در هر زاویه ای که باشید تمامی تصاویر با کیفیت ثابت دریافت می‌کنید. اگر موقعیت شما تغییر کند وضوح و کیفیت تصاویر تغییر آنچنانی نخواهد داشت. تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX از زاویه دید گسترده برخوردار است و در زاویه 62 درجه نور نمایشگر تا 75% نسبت به زاویه اصلی کاهش پیدا می‌کند و در زاویه 48 درجه نیز شدت رنگ‌ها کمی کاسته می‌شود و شما با افت رنگ روبرو می‌شوید.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی CX

بازتاب نور در تلویزیون اسمارت ال جی CX

این تلویزیون دارای بازتاب نور عالی است. و بازتاب نور را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. پوشش شیشه‌ای که بر روی صفحه نمایش تلویزیون به کار می‌رود از نوع پوشش ضد انعکاس می‌باشد. به همین دلیل در اتاق‌های روشن بسیار تاثیرگذار است و از انعکاس نور در چشم شما جلوگیری می‌کند. البته باید گفت که با تابش مستقیم نور خورشید بر روی صفحه نمایش از نظر بازتاب نور به نسبت ضعیف عمل می‌کند.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی CX

طیف رنگی در تلویزیون OLED ال جی CX

یکی از پیشرفت‌هایی که در تلویزیون ال جی CX حاصل شده است این است که تمامی رنگ‌ها بهبود یافته و شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را بر روی صفحه نمایش تلویزیون مشاهده کنید. هرچه یک تلویزیون از طیف رنگی گسترده‌تری پشتیبانی کند مرز بین رنگ‌های تیره و روشن بهتر مشخص می‌شود. این قابلیت با ویژگی HDR رابطه مستقیمی دارد و باعث می‌شود که شما تمامی جزئیات تصاویر HDR را نیز مشاهده کنید. تلویزیون ال جی CX نمودار EOTF را به خوبی دنبال می کند. اگر در تلویزیون ال جی CX احساس کردید که روشنایی HDR کم است شما می‌توانید گزینه داینامیک کنتراست Dynamic Contrast را بر روی حالت High قرار دهید. در این صورت میزان روشنایی محتواهای HDR به اوج خود می‌رسد. اگر گزینه Dynamic Tone Mapping را فعال کنید می‌توانید روشنایی بهتری داشته باشید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر روشنایی تلویزیون را افزایش دهید و این گزینه را فعال کنید تمامی جزئیات را ممکن است از دست بدهید و در صحنه‌های تاریک جزئیات کمتری دریافت می‌کنید. یکی دیگر از فاکتورهایی که در کیفیت تصویر تلویزیون نقش بسیار زیادی دارد فاکتور مربوط به گرادینت می‌باشد. منظور از گرادینت میزان محو شدگی رنگها است. این مولفه شامل تغییر تدریجی یک رنگ تیره به یک رنگ روشن می‌باشد. تلویزیون هوشمند ال جی CX از گرادینت مناسبی پشتیبانی می‌کند با وجود قابلیت Smooth Gradation مرز رنگ‌ها تا حد زیادی مشخص می‌شود.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی CX

زمان پاسخگویی تلویزیون 2020 ال جی CX

منظور از زمان پاسخگویی سرعت واکنش تلویزیون در نمایش صحنه‌های سریع می‌باشد. هر چه یک محصول از زمان پاسخگویی بسیار کمتری برخوردار باشد هیچگونه تاری و توقف صحنه بر روی صفحه نمایش وجود ندارد. تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX از زمان پاسخگویی بسیار فوق‌العاده پشتیبانی می‌کند. زمانی که صحنه‌های سریع مانند بازی‌های ورزشی و فیلم‌های اکشن را مشاهده می‌کنید با وجود زمان پاسخگویی کم شما این محتواها را با کیفیت بسیار بالا و بدون تاری و توقف دریافت می‌کنید. تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX می‌تواند تمامی صحنه‌های سریع را با سرعت بسیار بالایی ارائه دهد به گونه ای که شما تمامی جزئیات تصاویر را نیز با کیفیت بسیار بالا مشاهده می‌کنید. این تلویزیون هیچگونه تاری تصویر برای شما باقی نمی‌گذارد. شاخص زمان پاسخگویی به مدت زمانی که طول می‌کشد رنگی به رنگ دیگری تغییر کند اندازه میگیریم. تلویزیون هوشمند ال جی CX برای اینکه رنگ یک پیکسل را تا 80 درصد تغییر دهد زمان 0.3 میلی ثانیه نیاز دارد و برای اینکه رنگ بیش از 100 درصد تغییر کند زمان 1.7 میلیون ثانیه زمان نیاز دارد. این میزان زمان کاملا فوق العاده است و می‌توان گفت که تلویزیون هوشمند ال جی CX از زمان پاسخگویی آنی پشتیبانی می‌کند.

تاخیر در ورودی در تلویزیون 2020 ال جی CX

اگر می خواهید از تلویزیون به عنوان مانیتور یا بازی‌های ویدیویی استفاده کنید باید به تاخیر در ورودی تلویزیون توجه بسیار زیادی داشته باشید. منظور از تاخیر در ورودی این است که مدت زمانی که تلویزیون وقت صرف می‌کند تا محتوای ورودی را بر روی صفحه نمایش تلویزیون ارائه دهد. تلویزیون OLED ال جی CX از تاخیر در ورودی بسیار کمی برخوردار است و می‌تواند محتوایی با رزولوشن 1080 پیکسل را با سرعت رفرش 60 هرتز در حدود 13.6 میلی ثانیه زمان ارائه دهد. این زمان برای نمایش تصاویر در صفحه نمایش تلویزیون فوق العاده محسوب می‌شود و این محصول از کمترین میزان تاخیر در ورودی برخوردار است. تلویزیون OLED ال جی مدل CX در حالت بازی گیم از تاخیر در ورودی بسیار ناچیزی پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با نرخ تازه‌سازی متغیر یا قابلیت VRR به کمترین خود برسانید. زمانی که ایکس باکس سری ایکس را به تلویزیون CX متصل می‌کنید حالت تاخیر خودکار فعال شده و حالت تصویر HDMI Deep به طور خودکار انتخاب می‌شود. برای اینکه بتوانید کمترین میزان تاخیر در ورودی را دریافت کنید باید حالت Instant Game Response را نیز فعال نمایید. در این صورت حالت کاهش تاخیر در ورودی خودکار فعال میشود. به طور کلی تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX از تاخیر در ورودی بسیاری کمی برخوردار است و این تلویزیون یکی از بهترین محصول‌ها برای گیمر‌ها و استفاده برای PS5 و ایکس باکس سری ایکس محسوب می‌شود.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی CX

پورت ها و درگاه‌های ارتباطی تلویزیون ال جی CX

تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX در مورد پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی دارای دو بخش مجزا می‌باشد. پورتهای ورودی این تلویزیون در دو قسمت مجزا طراحی شده اند. این محصول از 4 عدد پورت ورودی HDMI پشتیبانی می‌کند همچنین دارای دو پورت USB است و از یک ورودی صدای دیجیتال و ورودی صدای آنالوگ و Composite In پشتیبانی می‌کند. تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX دارای ورودی Ethernet و پورت آنتن است. نکته بسیار مثبتی که در مورد ورودی HDMI وجود دارد این است که این محصول از فرمت HDMI نسخه 2 و فرمت HDMI نسخه 2.1 نیز پشتیبانی می‌کند.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی CX

فرمت‌های تصویری در تلویزیون ال جی CX

تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX از فرمت تصویری HDR10 برخوردار است. با وجود این قابلیت محدوده کنتراست تلویزیون افزایش یافته و شما تمامی تصاویر با روشنایی بسیار بالایی مشاهده می‌کنید. یکی دیگر از فرمت‌های تصویری به کار رفته در این تلویزیون وجود فرمت Dolby Vision می‌باشد. این فرمت یکی از استانداردهای HDR است و می‌تواند کیفیت تصاویر را ارتقا داده و عملکردی مشابه HDR10 دارد. همچنین وجود فرمت HLG که همانند استانداردهای HDR10 و Dolby Vision عمل می‌کند فرمت دیگری است. زمانی که یک تلویزیون این سه استاندارد با یکدیگر داشته باشد می‌تواند کیفیت تصویر بی نظیری برای شما ارائه دهد. پورت HDMI نسخه 2.0 استانداردی است که کاربران می‌توانند برای انتقال محتوای فورکا با سرعت 60 فریم در ثانیه استفاده کنند. نسخه جدیدتر این کابل HDMI 2.1 می‌باشد و شما می‌توانید محتوای فورکا را در نرخ رفرش ریت 120 هرتز انتقال دهید. حتی می‌توانید با استفاده از این کابل محتوای 8K در سطح 60 هرتز را نیز منتقل نمایید و این محتواها برای گیمرها نرخ رفرش ریت بسیار عالی محسوب می‌شود. فرمت دیگری که در تلویزیون ال جی CX وجود دارد فرمت CEC می‌باشد. این فرمت امکان کنترل دیوایس‌های متصل به HDMI را از راه دور فراهم می‌کند. این فرمت برای قابلیت Chromecast بسیار مناسب است. همچنین فرمت HDCP 2.2 برای محتوای فورکا همچون محافظ عمل کرده و در مقابل دستگاه‌های متصل به HDMI محافظت می‌کند. تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX از فرمت (Wi-Fi (2.4 GHz, 5 GHz نیز برخوردار است و شما می‌توانید با استفاده از اتصال بیسیم به شبکه اینترنت دسترسی داشته باشید.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی CX

فرمت‌های صوتی در تلویزیون ال جی CX

تلویزیون اسمارت ال جی مدل CX دارای فرمت صوتی (ARC (HDMI 2 است. این فرمت از پورت HDMI برای ارسال صدا به ساندبار و AV استفاده می‌کند. همچنین این محصول از فرمت eARC نیز پشتیبانی می‌کند. این فرمت انتقال صدا است و سرعت پهنای باند را در استاندارد HDMI 2.1 را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد. تلویزیون OLED ال جی مدل CX از فرمت صوتی دالبی اتموس Dolby Atmos  نیز برخوردار است. با وجود این قابلیت صدا تقویت شده و شما کیفیت صوتی بی نظیر دریافت می‌کنید. تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX دارای فناوری دالبی دیجیتال (Dolby Digital (via ARC & Optical است. این استاندارد میزان صدا را نیز افزایش داده و در کیفیت صدا نقش بسیار زیادی دارد.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی CX

سیستم صوتی تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX

تلویزیون OLED CX به سیستم صوتی 2.2 کانال صوتی مجهز شده است. این تلویزیون دو بلندگو و دو سابوفر دارد و به صورت کلی می‌توان از صدای با توان خروجی 40 وات برای شما پخش کند. تلویزیون هوشمند ال جی CX در کمترین گستره فرکانسی 63.5 هرتز برخوردار است و می‌تواند کیفیت صدای بهتری ارائه دهد. تلویزیون اسمارت ال جی مدل CX برای اینکه سطح کیفیت صدا را ارتقا دهد از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند. برای اینکه شما بتوانید در تلویزیون CX از کیفیت صدای بهتری برخوردار باشید توصیه می‌کنیم که حالت پیش فرض صدا را از دالبی اتموس به AI Sound Pro تغییر دهید. در این حالت صدا به صورت هوشمند متناسب با بلندگوهای تلویزیون تنظیم می‌شود و در نتیجه صدای خارج شده کاملا رسا، بلند و با کیفیت فوق العاده می‌باشد.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی CX

رابط کاربری و ویژگی‌ها و قابلیت‌های هوشمند تلویزیون ال جی CX

تلویزیون اسمارت ال جی مدل CX همچون سایر تلویزیونهای برند ال جی به سیستم عامل WebOS مجهز شده است. این تلویزیون از نسخه 5 سیستم‌عامل WebOS پشتیبانی می‌کند. این نسخه کاملا پیشرفته است و کار کردن با آن بسیار آسان و روان می‌باشد. تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX دسترسی سریع و آسان شما را به تمامی محتوا فراهم می‌کند. همچنین این تلویزیون این امکان را فراهم می‌کند که شما بتوانید منوی سیستم عامل WebOS را به صورت سفارشی سازی انجام دهید و به تمامی محتوا دسترسی داشته باشید. یکی از نکاتی که در مورد سیستم عامل WebOS باید به آن توجه داشته باشید این است که ممکن است محتوای تبلیغاتی وجود داشته باشد که گاهی برای برخی از افراد خوشایند نمی باشد. امکان حذف محتوای تبلیغاتی وجود ندارد اما به صورت کلی می‌توان گفت تلویزیون ال جی CX رابط کاربری بسیار روان و کاربرپسندی دارد و شما به راحتی می‌توانید به دنیایی از برنامه‌ها دسترسی داشته و با اتصال به اینترنت به راحتی به تمامی برنامه‌های وب دسترسی داشته باشید. تلویزیون OLED ال جی مدل CX دارای قابلیت App Store می‌باشد با وجود این برنامه شما به تعداد زیادی از برنامه‌ها دسترسی خواهید داشت و می‌توانید اپلیکیشن و بازی‌های بسیار زیادی را دانلود و نصب کنید. یکی از جالب‌ترین بخش‌های که در تلویزیون ال جی CX وجود دارد و در سیستم عامل نسخه جدید به کار رفته است امکان یکپارچه سازی ورزشی می‌باشد. شما تنها کافیست تیم‌های ورزشی مورد علاقه خودتان را در لیستی از پیش تعیین شده به تلویزیون ال جی CX وارد کنید و در این صورت تلویزیون به صورت خودکار زمان بازی‌های این تیم‌ها را برای شما یادآوری می‌کند. تلویزیون ال جی CX از پلتفرم هوش مصنوعی ThinQ AI نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین این محصول با دستیارهای صوتی Amazon Alexa و Google Assistant سازگار است و شما می‌توانید از کنترل صوتی برای مدیریت و کنترل تلویزیون استفاده کنید. با وجود این دستگاه با وجود این دستیارهای صوتی امکان تعامل صوتی با تلویزیون فراهم شده است. شما می‌توانید با استفاده از میکروفون داخلی با استفاده از صدا تمامی دستورات خود را ارائه دهید و تلویزیون در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ میدهد.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی CX

کنترل از راه دور تلویزیون ال جی CX

تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX دارای ریموت کنترل جادویی یا Magic remotes می‌باشد. این ریموت کنترل شبیه ریموت کنترل مدل قبلی تلویزیون است و در ظاهر و عملکرد آن تغییر آنچنانی وجود ندارد. تلویزیون ال جی CX دارای ریموت کنترل جادویی است و شما می‌توانید با استفاده از نشانگر موسی که بر روی صفحه نمایش وجود دارد بسیارب بخش ها را مدیریت و کنترل کنید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که در صفحه نمایش توسط چرخ اسکرول که بر روی بدنه ریموت کنترل است اسکرول کنید و در صفحه نمایش به صورت بالا و به کناره‌ها تغییر دهید. ریموت کنترل تلویزیون ال جی CX کاملا زیبا و خوش دست طراحی شده است و همچنین این محصول دکمه‌های رایجی برای دسترسی سریع به محتوای Netflix و Prime Video نیز فراهم کرده است. شما می‌توانید تنها با فشار دادن این دکمه را حتی به هر محتوایی که میخواهید دسترسی داشته باشید. ریموت کنترل تلویزیون ال جی CX دارای یک میکروفون داخلی می‌باشد. با میکروفون داخلی شما میتوانید فرمان‌های صوتی خود را با استفاده از ریموت کنترل ارائه داده و تلویزیون آنها را پاسخ می‌دهد. ریموت کنترل تلویزیون ال جی CX از نوع ریموت کنترل جادویی است و امکانات و قابلیت‌های بسیار زیادی را برای شما فراهم می‌کند.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی CX

لوازم جانبی همراه با تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX

شما با خرید این محصول لوازم جانبی شامل دفترچه راهنما، ریموت کنترل، دو عدد باتری، آداپتور ترکیبی، کامپوزیت، کابل برق و کابل‌های محافظ برای صفحه برای مدیریت کابل دریافت می‌کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی CX

قیمت تلویزیون ال جی CX

تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX در مقایسه با سایر محصولات از قیمت بالاتری برخوردار است. این تلویزیون کاملا پیشرفته است اما در مقایسه با تلویزیون OLED سونی از قیمت پایین تری دارد. این محصول می‌تواند امکانات و قابلیت‌های بسیار مناسبی را برای گیمینگ برای شما فراهم کند. تلویزیون ال جی CX در سایزهای 55 اینچ، 65 اینچ و 77 اینچ به بازار عرضه شده است. شما می‌توانید هر کدام از این سایز‌ها را با قیمتی بسیار مناسب خریداری نمایید.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی CX

تنظیمات تلویزیون هوشمند ال جی CX

پیش از هر کاری، بعد از نصب تلویزیون شما باید تنظیمات تلویزیون را انجام دهید برای اینکه بتوانید به صورت موفقیت‌آمیز این تنظیمات را انجام دهید ابتدا باید به شما بگویم که حالت‌های Power Saving و automatic image modes را غیرفعال کنید. اگر این حالت‌ها فعال باشند شما هر تنظیماتی را که انجام دهید ممکن است به حالت اولیه بازگردد. در صورت فعال بودن این حالت‌ها هر کدام از تنظیمات ممکن است به صورت خودکار کالیبراسیون را تنظیم نمایند. در مرحله بعدی باید گزینه‌های Energy Saving ،AI Picture و Eye Comfort Mode را غیر فعال کنید. این تنظیمات باعث می‌شود که میزان هزینه ‌برق تمام شده برای شما کاهش یابد. اگر می‌خواهید مصرف برق تلویزیون خودتان را به کمترین آن برسانید باید این تنظیمات را بر روی حداکثر تنظیم کنید.

تنظیمات تلویزیون هوشمند ال جی CX

 

تنظیمات HDR

به طور کلی تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX تنظیمات HDR را به صورت پیش فرض فعال می‌کند. زمانی که تلویزیون برنامه HDR را دریافت می‌کند و این برنامه آغاز می‌شود تنظیمات HDR نیز به صورت خودکار تغییر می‌کنند. یکی از تغییراتی که انجام می‌شود این است که روشنایی OLED به 100 درصد افزایش می‌یابد. البته توصیه کارشناسان این است که این تنظیمات را در حالت پیش فرض تلویزیون قرار دهید و تغییرات زیادی در آن ایجاد نکنید. همچنین برای کارکرد HDR با دستگاههای خارجی شما می‌توانید از منوی Additional Settings گزینه Ultra HD Deep Color را برای ورودی مورد استفاده خود را انتخاب نمایید. اگر این گزینه‌ها برای شما فعال نباشد ممکن است برای دستگاه‌های قدیمی مشکلاتی پیش بیاید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که این گزینه را فقط برای دستگاه‌هایی که با نیاز دارید فعال کنید. توصیه می‌کنیم که برای تنظیمات OLED Light را بر 100 قرار دهید. همچنین کنتراست نیز بر روی 100 تنظیم کنید. Brightness را بر پنجاه و Sharpness را نیز بر روی عدد 10 تنظیم نمایید.

تنظیمات

مقدار پیشنهادی

OLED Light

100

Contrast

100

Brightness

50

Sharpness

10

تنظیمات تلویزیون هوشمند ال جی CX 

تنظیمات کارشناسی

 برای اینکه بتوانید در تلویزیون ال جی CX تنظیمات کارشناسی را انجام دهید ابتدا در بخش Expert Controls گزینه Dynamic Contrast و Super Resolution را غیرفعال نمایید. همچنین Color Gamut  را بر روی عدد 2.1 تنظیم کنید. تنظیمات  Gamma را نیز بر روی Auto  قرار دهید و Color Temperature را نیز بر روی 2 تنظیم کنید. این تنظیمات ممکن است با توجه به نوع محیط متغیر باشند.

تنظیمات SDR در تلویزیون OLED ال جی CX

برای مشاهده محتوای SDR ده حالت تصویر  picture modes قرار گرفته است. این حالت‌های تصویر شامل Vivid ،Standard ،APS ،Cinema ،Sports ،Game (User)  HDR Effect ،Technicolor ،isf Expert (Bright Room) ،isf Expert(Dark Room) هستند. توصیه می‌کنیم که حالت تصویر (isf Expert(Dark Room را انتخاب کنید زیرا در این صورت امکان شخصی سازی بیشتری برای شما فراهم می‌شود. اگر تلویزیون OLED شما در معرض تابش نور مستقیم قرار دارد شما باید گزینه isf Expert (Bright Room) را فعال نمایید. زیرا در این صورت می‌توانید از تلویزیون CX برای محیط‌های روشن تر استفاده کنید و تلویزیون عملکرد بسیار مناسبی خواهد داشت. برای اینکه درخشندگی تلویزیون را تنظیم کنید باید تنظیمات OLED Light را با توجه به شرایط خاص خودتان تنظیم نمایید. البته باید گفت که تغییر این تنظیمات هیچ تاثیری در کیفیت تصویر نخواهد داشت. توصیه می‌کنیم که برای گزینه کنتراست عدد 99 و Sharpness عدد 10 و گزینه Color را 50 قرار دهید همچنین گزینه Tint را نیز روی صفر تنظیم کنید.

تنظیمات

مقدار پیشنهادی

Contrast

90

Sharpness

10

Color

50

Tint

0

تنظیمات تلویزیون هوشمند ال جی CX 

تنظیمات گیمینگ در تلویزیون هوشمند ال جی CX

اگر تمامی تنظیمات قبلی را انجام داده باشید برای استفاده از تلویزیون برای گیم تغییرات بسیار کمی لازم است. تلویزیون هوشمند ال جی CX زمانی که تشخیص دهد یک بازی در حال اجرا است می‌تواند به صورت خودکار حالت Game را فعال نماید. اگر بازی‌های HDR انجام می‌دهید توصیه می‌کنیم که گزینه Ultra HD Deep Color را برای درگاهی که از آن استفاده می‌کنید فعال کنید. در غیر این صورت ممکن است با برخی از مشکلات روبرو شوید. درصورتیکه گزینه Instant Game Response فعال باشد تلویزیون به صورت خودکار می‌تواند تنظیمات گیمینگ را انجام دهد.

تنظیمات تلویزیون هوشمند ال جی CX

مقایسه تلویزیون ال جی CX با مدل‌های مشابه

 مقایسه تلویزیون ال جی CX با C9

 تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX مدل پیشرفته تر و جدیدتر تلویزیون C9 میباشد. این تلویزیون  ها تفاوت آنچنانی با یکدیگر ندارند و تنها برخی از جزئیات آنها با هم متفاوت هستند. تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX در مقایسه با تلویزیون C9 از طیف رنگی گسترده‌تری پشتیبانی می‌کند و زمان پاسخگویی کمتری نیاز دارد. کمترین گستری فرکانسی صدا از 67.27 هرتز به 63.50 کاهش یافته است و تلویزیون ال جی CX کیفیت صدای بهتری ارائه می‌دهد. همچنین سیستم عامل به کار رفته در تلویزیون ال جی CX در نسخه بالاتر قرار دارد. تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX علاوه بر اینکه‌های مدل قبلی خود در سایز صفحه نمایش 48 اینچ نیز به بازار تولید و عرضه شده است.

تنظیمات تلویزیون هوشمند ال جی CX

مقایسه تلویزیون ال جی CX با A8H

 تلویزیون هوشمند ال جی CX و تلویزیون A8H از بهترین تلویزیون‌های برندهای ال جی و سونی شناخته شده اند. این تلویزیون ها از سوی کاربران امتیازات بی نظیر را نیز کسب کرده اند. این دو تلویزیون هر دو از جمله محصولات OLED بازار محسوب می‌شوند و می‌توانند کیفیت تصویر فوق العاده برای شما ارائه دهند. تفاوت بزرگی که به میان این دو تلویزیون وجود دارد مربوط به طراحی پایه‌های آنها می‌باشد. تلویزیون سونی A8H از یکنواختی خاکستری بهتری برخوردار است و می‌تواند طیف رنگی گسترده‌تری را نیز برای صفحه نمایش تلویزیون ارائه دهد. به همین دلیل تلویزیون سونی A8H هنگام تماشای فیلم‌ها از کیفیت تصویر بهتری برخوردار است. تلویزیون هوشمند CX برای گیمینگ و مانیتورینگ عملکرد بسیار بهتری دارد و در مقایسه با تلویزیون سونی این امکانات بیشتری را نیز ارائه می‌دهد.

تنظیمات تلویزیون هوشمند ال جی CX

مقایسه تلویزیون CX با تلویزیون X9500H

تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX دارای صفحه نمایش OLED است و تلویزیون سونی X9500H صفحه نمایش ال ای دی مجهز شده است به همین دلیل تلویزیون OLED ال جی CX برتری قابل مشاهده ای در مقایسه با تلویزیون سونی X9500H دارد. تلویزیون هوشمند سونی X9500H در روشنایی SDR و HDR عملکرد بهتری دارد و همچنین از نظر گرادینت یا محو شدگی رنگ‌ها نیز عملکرد مناسب‌تری ارائه می‌دهد. به طور کلی تلویزیون هوشمند ال جی CX برای گیمرها گزینه بسیار مناسبی است و به خاطر اینکه از HDMI 2.1 و VRR و نرخ متغیر پشتیبانی میکند برای بازی‌ها مناسب تر است.

تنظیمات تلویزیون هوشمند ال جی CX

تلویزیون ال جی CX بخرم یا نخرم؟

 پس از بررسی تخصصی تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX زمان این است که به این سوال پاسخ دهیم که آیا تلویزیون CX ارزش خریدن دارد یا نه؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بدون شک تلویزیون هوشمند ال جی CX یکی از بهترین تلویزیون‌هایی است که در سال‌های اخیر توسط برند ال جی به بازار معرفی شده است و این تلویزیون کاملا زیبا و شیک می‌باشد و به صورت فوق‌العاده طراحی شده است. این محصول در هر جایی که قرار بگیرد جلوه ای خاص به خانه شما می‌بخشد. تلویزیون هوشمند ال جی CX به کیفیت تصویر فورکا مجهز شده است و تراکم پیکسلی گسترده ای دارد. همچنین این تلویزیون می‌تواند تمامی محتواها را با کنتراست بی نهایتی نمایش دهد. تلویزیون ال جی CX زاویه دید عالی دارد و از یکنواختی خاکستری مناسبی نیز پشتیبانی می‌کند. این تلویزیون از کیفیت تصویر بی نظیری برخوردار است و به پنل OLED مجهز شده است. شما می‌توانید تلویزیون OLED ال جی CX را هم در محیط‌های روشن و هم در محیط‌های تاریک استفاده کنید و این تلویزیون در هر دو محیط عملکرد بسیار عالی دارد. به صورت کلی باید گفت کیفیت تصویر این تلویزیون بی‌نقص است. همچنین این محصول از نظر صدا نیز کاملا با کیفیت است و به امکانات و قابلیت‌های بسیار هوشمندی مجهز شده و می‌تواند حس زندگی مدرن و هوشمندی را برای شما فراهم کند. یکی دیگر از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این تلویزیون این است که زمان پاسخگویی آنی دارد و از تاخیر در ورودی بسیار ناچیزی برخوردار است. به همین دلیل برای انجام بازی‌های مختلف بسیار مناسب است. این تلویزیون از قابلیت VRR و HDMI 2.1 برخوردار است و باعث شده است این تلویزیون گزینه ایده‌آل برای گیمینگ محسوب شود. تلویزیون ال جی CX در لیست بهترین تلویزیون برای PS5 و Xbox Series X قرار گرفته است. باید گفت تلویزیون ال جی CX از نظر قیمت، از قیمت بالایی برخوردار است. البته با وجود امکانات و و قابلیت‌های بی نظیری که ارائه می‌دهد ارزش خریدن دارد. اگر شما برای خرید تلویزیون ال جی CX از نظر قیمت مشکلی ندارید توصیه می‌کنیم که حتما به سراغ خرید تلویزیون ال جی CX بروید.

ویژگی ها و مــــدل

CX

  

سال ساخت

2020

کشورسازنده

کره

کشور مونتاژ

کره

ترکیبی

8.8

فیلم

9.3

برنامه تلویزیونی

8.2

برنامه ورزشی

8.6

گیمینگ

9.1

فیلم HDR

8.7

بازی HDR

8.8

مانیتور

8.6

مشخصات اصلی

 

نوع

OLED

نوع پنل

WRGB

کیفیت تصویر

4K

طراحی

 

نوع پایه

تخت

ضخامت بدنه(cm)

4.9

ضخامت حاشیه(cm)

0.9

کیفیت ساخت

9.0

کیفیت تصویر

8.6

کنتراست

10

اوج روشنایی SDR

7.0

اوج روشنایی HDR

7.1

یکنواختی خاکستری

8.4

یکنواختی مشکی

10

انعکاس نور

9.3

کیفیت SD

8.0

کیفیت HD

8.0

کیفیت Full HD

9.0

کیفیت 4k

10

کیفیت 8k

0.0

طیف رنگ

8.6

حجم رنگ

7.1

زمان پاسخ دهی

9.9

سرعت تازه سازی متغیر

7.9

نرخ تازه سازی

120Hz

بیشترین 4k VRR

120Hz

کمترین 4k VRR

40Hz

بیشترین 1080p VRR

40Hz

تأخیر در ورودی

8.8

تعداد HDMI

4

تعداد USB

3

خروجی نوری صدا

1

خروجی هدفون

1

ورودی کامپوننت

خروجی RCA صدا

ورودی کامپوزیت

1

ورودی آنتن

1

Ethernet

1

پورت نمایشی

ورودی IR

کیفیت صدا

7.5

توان صدا خروجی

40w

قابلیت های هوشمند

 

رابط کاربری

8.5

سیستم عامل

webOS

نسخه

5.0

راحتی استفاده

آسان

تنوع برنامه

عالی

مصرف برق

75w

 

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های ال جی موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ