بررسی تخصصیتلویزیون

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T


تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل Q70T یکی از محصولات برند سامسونگ می‌باشد. این تلویزیون از هر نظر گزینه بسیار مناسبی محسوب شده و برای استفاده در موارد مختلف خرید مناسبی است. تلویزیون سامسونگ Q70T از نظر طراحی، کیفیت ساخت، کنتراست، زمان پاسخگویی، تاخیر در ورودی و رابط کاربری در سطح مطلوبی قرار دارد و به راحتی می‌تواند رضایت کاربران را جلب نماید. در این مقاله به بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T می‌پردازیم. در ابتدا باید اشاره کنیم که تلویزیون سامسونگ Q70T سه نقطه قوت دارد. نقطه قوت اول بازتاب نور مناسب است. این تلویزیون می‌تواند نوری را که به صفحه نمایش تلویزیون منعکس شده است با عملکرد بسیار مناسبی مدیریت کند. همچنین این محصول تاخیر در ورودی بسیار عالی دارد و از نسبت کنتراست بی نظیری برخوردار است و تمامی تصاویر را با جزئیاتی بسیار بالا و کاملا خیره کننده بر روی صفحه نمایش تلویزیون ارائه می‌دهد. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70T دو نقطه ضعف نیز دارد. این محصول زاویه دید ضعیفی دارد و به همین دلیل برای انجام گروهی بازی‌ها یا مشاهده گروهی فیلم‌ها و محتواها مناسب نمیباشد. تلویزیون اسمارت سامسونگ Q70T قابلیت لوکال دایمینگ نیز ندارد. اگر قصد خرید تلویزیون سامسونگ Q70T را دارید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T


خرید تلویزیون سامسونگ Q70T


شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام خرید تلویزیون ساعت‌ها در میان سایت‌های مختلف بچرخید و در نهایت هم اطلاعات کاملی در مورد محصول مورد نظر خودتان پیدا نکنید. در این مقاله ما به صورت تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T را برای شما بررسی می‌کنیم. شما می‌توانید در این مقاله مشخصات کامل قیمت به روز و اطلاعاتی را که هنگام خرید تلویزیون نیاز دارید مشاهده نمایید. همچنین نکته حائز اهمیت این مقاله این است که این محصول زیبا را با سایر مدل‌های هم رده خود نیز مقایسه می‌کند و کار انتخاب را برای شما راحت تر می‌نمایم. اگر قصد خرید تلویزیون سامسونگ Q70T را دارید با ما همراه باشید.
اگر قصد خرید تلویزیون با کیفیت دارید حتما توصیه می‌کنیم که محصولات برند سامسونگ را بررسی نمایید. تلویزیون‌های برند سامسونگ امکانات و قابلیت‌های بسیار فوق‌العاده‌ای دارند و در عین حال از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند. برند سامسونگ در سال 2020 بهترین تلویزیون‌های کیولد خودش را به بازار معرفی کرده است. یکی از بهترین کیولدهای موجود در بازار ایران تلویزیون سامسونگ Q70T می‌باشد. این تلویزیون طراحی بسیار فوق العاده و زیبایی دارد و به راحتی با تمامی دکوراسیونها هماهنگ می‌شود.

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سامسونگ موجود در بازار


تلویزیون سامسونگ Q70T


تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل Q70T یکی از بهترین تلویزیون‌های QLED برند سامسونگ در سال 2020 است. این تلویزیون در سایز‌های مختلف در سال میلادی 2020 به بازار عرضه شده است. تلویزیون سامسونگ Q70T به کیفیت تصویر فورکا مجهز شده است و می‌تواند تمامی تصاویر را کاملاً بی نظیر و خیره کننده برای شما ارائه دهد. همچنین این محصول دارای پنل VA است و شما می‌توانید تمامی محتواها را با کنتراست بسیار بالا و دقت رنگی گسترده مشاهده کنید. تلویزیون QLED سامسونگ Q70T نسبت کنتراست بسیار فوق العاده ای دارد و تمامی رنگ‌های تیره را به صورت عمیق و با کیفیت نمایش می‌دهد. اگر شما این تلویزیون راحتی در محیط‌های کم‌ نور نیز قرار دهید می‌توانید تمامی جزئیات تصاویر را مشاهده کنید.
تلویزیون QLED سامسونگ Q70T تلویزیون عالی برای مشاهده فیلم‌ها در محیط‌های تاریک محسوب می‌شود. این تلویزیون از بازتاب نور مناسبی برخوردار است و زمانی که نور به صورت مستقیم به صفحه نمایش تلویزیون بتابد این محصول می‌تواند عملکرد عالی داشته باشد. همچنین برای محیط‌های روشن نیز گزینه بسیار مناسبی است. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70T زمان پاسخگویی مناسبی دارد و از تاخیر در ورودی بسیار کمی برخوردار است. این تلویزیون از قابلیت FreeSync نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین وجود پورت HDMI 2.1 باعث شده است این تلویزیون برای گیمینگ یکی از محصولات و گزینه‌های منحصر به فرد تبدیل شود. تلویزیون سامسونگ Q70T با کنسول‌های بازی مختلفی هماهنگ است و به راحتی می‌تواند تجربه دلنشینی از انجام بازی‌های هیجان انگیز را برای شما فراهم کند.
تلویزیون QLED سامسونگ Q70T اوج روشنایی بسیار مناسبی دارد. همچنین این محصول از نظر یکنواختی خاکستری و یکنواختی مشکی نیز عالی عمل می‌کند. به طور کلی تلویزیون سامسونگ Q70T سطح کیفیت تصاویر را ارتقا داده و روشنایی مطلوبی برای صفحه نمایش ایجاد می‌کند. یکی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مثبت این تلویزیون این است که از محدوده رنگی گسترده پشتیبانی کرده و از نظر گرادینت و محو شدگی رنگ‌ها نیز عملکرد مناسبی دارد. به طور کلی این محصول هنگام ارائه محتوای HDR می‌تواند تمامی تصاویر را با رنگ‌های گسترده و زیبا برای شما ارائه دهد. از نقاط ضعف تلویزیون سامسونگ Q70T میتوان به زاویه دید محدود اشاره کرد. به همین دلیل این تلویزیون برای مشاهده خانوادگی و گروهی فیلم‌ها و برنامه‌های مختلف توصیه نمی شود.

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T

موارد استفاده از تلویزیون سامسونگ Q70T


تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل Q70T برای کاربردهای گوناگون انتخاب مناسبی می‌باشد. این تلویزیون دارای کیفیت تصویر 4K است و یکی از مدل‌های سری QLED سامسونگ محسوب می‌شود. تلویزیون 2020 سامسونگ Q70T از نسبت کنتراست بسیار بالایی برخوردار است و یکنواختی سطح مشکی کاملی را بر روی صفحه نمایش ارائه می‌دهد. این تلویزیون هنگام مشاهده فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی در محیط تاریک عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. تلویزیون سامسونگ Q70T سرعت رفرش 120 هرتز و زمان پاسخ دهی سریع برخوردار است. این تلویزیون از قابلیت VRR نیز پشتیبانی می‌کند و هنگامی که سکانس‌ها و صحنه‌های سریال را پخش می‌کند هیچگونه کشیدگی و تاری تصویر وجود ندارد. تلویزیون سامسونگ Q70T به قابلیت لوکال دایمینگ مجهز نشده است اما با داشتن پنل va کنتراست بسیار مناسبی را برای شما ارائه می‌دهد.
تلویزیون QLED سامسونگ Q70T تمامی رنگ‌های تیره را به صورت عمیق ارائه می‌دهد. رنگ مشکی نیز کاملاً یکنواخت پخش می‌شود. این تلویزیون زاویه دید ضعیفی دارد و در زاویه‌های غیر مستقیم دقت تصاویر و وضوح آنها کاسته می‌شود. به طور کلی تلویزیون سامسونگ Q70T برای تماشای فیلم، برنامه، مشاهده برنامه‌های ورزشی، بازی‌های ویدیویی، ویدیو‌های HDR، بازی‌های HDR و مانیتورینگ گزینه بسیار مناسبی است.

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T

تماشای فیلم با تلویزیون سامسونگ Q70T


تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل Q70T برای تماشای فیلم کاملا مناسب است. این تلویزیون نسبت کنتراست بالایی دارد و می‌تواند سطح مشکی را به صورت کاملاً یکنواخت برای شما ارائه دهد. به همین دلیل برای تماشای فیلم در محیط‌های تاریک کاملا ایده آل محسوب می‌شود. تلویزیون سامسونگ Q70T می‌تواند محتوای بی کیفیت را نیز ارتقا داده و رزولیشن آنها را نیز بهبود دهد. اما باید گفت که این تلویزیون صورت زاویه دید ضعیفی دارد اما می‌تواند رضایت برخی از کاربران را نیز جلب کند. تلویزیون سامسونگ Q70T برای بهبود بیشتر یکنواختی سطح مشکی دارای قابلیت لوکال دایمینگ نیست.
تلویزیون اسمارت سامسونگ Q70T برای تماشای نمایش‌های تلویزیونی عملکرد بسیار عالی دارد. این تلویزیون در اتاق‌هایی که نور مناسبی دارند با داشتن اوج روشنایی بالا و همچنین جلوگیری از بازتاب نور می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد. تلویزیون اسمارت سامسونگ Q70T به قابلیت ارتقای محتوا نیز مجهز شده است. اگر می‌خواهید به صورت دسته جمعی فیلم‌ها و برنامه‌های مورد علاقه خود را مشاهده کنید تلویزیون گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود زیرا زاویه دید ضعیفی دارد.

لیست قیمت بهترین تلویزیون های QLED موجود در بازار


مشاهده برنامه‌های ورزشی با استفاده از تلویزیون سامسونگ Q70T


تلویزیون QLED سامسونگ مدل Q70T زمان پاسخگویی بسیار بالایی دارد و به خاطر داشتن ویژگی Black Frame Insertion از کشیدگی تصاویر در صحنه‌های سریع جلوگیری می‌کند. این تلویزیون برای مشاهده برنامه‌های ورزشی گزینه بسیار مناسبی است. تلویزیون 2020 سامسونگ Q70T از بازتاب نور نیز جلوگیری کرده و روشنایی مناسبی دارد. به همین دلیل شما می‌توانید حتی در اتاق‌های روشن نیز برنامه‌های ورزشی را با کیفیت مناسبی دریافت کنید. اگر می‌خواهید برنامه‌هایی مانند فوتبال را به صورت دسته جمعی مشاهده کنید خرید این تلویزیون را به شما پیشنهاد نمی کنیم زیرا این محصول زاویه دید ضعیفی دارد و برای تماشای تلویزیون با گروه‌های بزرگ از افراد مناسب نمی باشد.

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T

انجام بازی‌های ویدیویی در تلویزیون سامسونگ Q70T


تلویزیون 2020 سامسونگ مدل Q70T برای انجام بازی‌های ویدیویی کاملا مناسب است. این تلویزیون به قابلیت زمان پاسخگویی مناسب و تاخیر در ورودی بسیار کم مجهز شده است و به همین دلیل تجربه عالی بازی کردن را برای شما فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید در تاریکی بازی‌های مورد علاقه خودتان را انجام دهید باید بگویم که دست به بهترین انتخاب زده‌اید. تلویزیون سامسونگ Q70T نسبت کنتراست بسیار بالایی دارد و رنگ مشکی را کاملاً عمیق برای شما ارائه می‌دهد. عملکرد این تلویزیون در محیط‌های تاریک مثال‌زدنی است. تلویزیون سامسونگ Q70T از قابلیت FreeSync پشتیبانی کرده و از پارگی صفحه نمایش جلوگیری می‌کند.

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T

مشاهده ویدیو‌های HDR بر روی صفحه نمایش تلویزیون اسمارت سامسونگ Q70T


تلویزیون 2020 سامسونگ مدل Q70T نسبت کنتراست خارق العاده‌ای دارد. این تلویزیون با توجه به اینکه سطح مشکی را کاملا عمیق و با کیفیت ارائه می‌دهد هنگام استفاده در تاریکی‌ها نیز تمامی تصاویر را با کیفیت بسیار بالایی به نمایش می‌گذارد. اگر می‌خواهید تلویزیونی بخرید که فیلم‌های HDR را با کیفیت بسیار بالای مشاهده کنید خرید تلویزیون سامسونگ Q70T را به شما پیشنهاد میدهیم. این تلویزیون از طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها پشتیبانی نموده اما از سطح روشنایی بالایی برخوردار نیست. همچنین نکته قابل توجه این است که تلویزیون سامسونگ Q70T برای انجام بازی‌های HDR نیز گزینه مناسبی است. این تلویزیون تاخیر در ورودی بسیار پایینی دارد و زمان پاسخگویی لحظه‌ای برخوردار است. تلویزیون اسمارت سامسونگ Q70T از قابلیت VRR پشتیبانی می‌کند و از پارگی صفحه نمایش جلوگیری می‌کند. به همین دلیل برای انجام بازی‌های HDR گزینه ای بسیار مناسب است. داشتن کنتراست بسیار بالا باعث شده است که شما بتوانید در تاریکی بازی‌های مورد علاقه خودتان را با کیفیت بسیار بالا و تجربه ای هیجان انگیز انجام دهید.

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T

استفاده از تلویزیون سامسونگ Q70T برای مانیتورینگ


یکی از مواردی که کاربران به فکر خرید تلویزیون هستند این است که از آن به عنوان مانیتور استفاده کرده و کارها و امورات روزمره خودشان را در ابعادی بزرگتر و در صفحه نمایش بزرگ تلویزیون انجام دهند. اگر قصد خرید تلویزیون برای استفاده مانیتورینگ دارید خرید تلویزیون سامسونگ Q70T گزینه مناسبی است. این تلویزیون می‌تواند کروم مناسب 4.4. 4 را به خوبی نمایش دهد. همچنین این محصول قادر است تمامی متن را به صورت خوانا و واضح ارائه دهد. یکی از شاخص‌های کاربردی که در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته است تاخیر در ورودی بسیار پایین‌تر بسیار می‌باشد. این محصول برای استفاده به عنوان مانیتور گزینه ایده آلی محسوب می‌شود اما با داشتن زاویه دید ضعیف زمانی که شما از لبه‌های تلویزیون را مشاهده می‌کنید ممکن است کمی با تاری تصویر مواجه شوید.


طراحی تلویزیون 2020 سامسونگ Q70T


تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل Q70T طراحی فوق العاده شیک و زیبایی دارد. این تلویزیون به مدل قبلی خود یعنی Q70R شباهت بسیار زیادی دارد قاب پشتی این تلویزیون پایه‌ها و ضخامت حاشیه با تلویزیون Q70R کاملاً یکسان میباشد. پایه‌های تلویزیون سامسونگ Q70T از نوع پایه‌های دو شاخه می‌باشد. این پایه‌ها باعث شده در تلویزیون به صورت ثابت و محکم در جای خودش بماند. بدنه تلویزیون Q70T سامسونگ 6.1 ضخامت سانتی متر دارد و ظاهری کاملاً نازک و سبک دارد. این تلویزیون این امکان را برای کاربران فراهم نموده است تا آنها بتوانند پایه‌های تلویزیون را جدا کرده و آن را به دیوار متصل نماید. شما با نصب تلویزیون سامسونگ Q70T به دیوار نمای بسیار شیک و زیبایی را به خانه خودتان می‌بخشید. حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش این تلویزیون‌ها 0.9 سانتیمتر ضخامت دارد. این حاشیه‌ها به قدری باریک و نازک هستند که هیچگونه حواس پرتی برای شما ایجاد نمی کنند.
تلویزیون سامسونگ Q70T پایه‌های نگهدارنده دو شاخه دارد. این پایه‌ها کاملا شیک و زیبا طراحی شده است و در دو طرف تلویزیون قرار می‌گیرند. این پایه‌ها علاوه بر زیبایی از استحکام بسیار بالایی نیز برخوردار هستند و از لرزش بدنه تلویزیون جلوگیری می‌کند. پایه‌های تلویزیون سامسونگ Q70T زیبایی خانه شما را چند برابر می‌کند. شما برای قرار دادن این پایه‌ها در زیر تلویزیونی هیچگونه پیچ و انجام مراحل دشوار نیاز ندارید. این پایه‌ها بدون هیچگونه پیچی به تلویزیون متصل می‌شود. تلویزیون سامسونگ Q70T در دو ظاهر متفاوت تولید شده است در برخی از موارد پایه‌های این تلویزیون دو شاخه ای بوده و در برخی از موارد نیز این تلویزیون با پایه مرکزی خطی به بازار عرضه شده است. در هر صورت این پایه‌ها باعث شده است که تلویزیون سامسونگ Q70T ظاهری بسیار شیک و زیبا داشته باشد. اگر شما در کنار تلویزیون سامسونگ Q70T می‌خواهید از ساندبار استفاده کنید حتماً خرید تلویزیونی را به شما پیشنهاد می‌دهیم که پایه‌های دوشاخه‌ای دارد.
یکی دیگر از مواردی که در طراحی تلویزیون 2020 سامسونگ Q70T باید به آن توجه داشته باشیم کیفیت ساخت این محصول می‌باشد. قاب پشتی تلویزیون سامسونگ Q70T از جنس پلاستیک با کیفیت است. در این قسمت پورت ها و درگاه‌های ورودی تلویزیون قرار گرفته‌اند. تمامی پورت‌ها به صورت موازی در بدنه قرار گرفته است و دسترسی به آنها کاملا آسان می‌باشد. همچنین در قاب پشتی این محصول گیره‌هایی برای مدیریت کابل‌ها نیز در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید کارهای متصل شده به تلویزیون را به پایه‌ها متصل کرده و فضای کاملا منظم و مرتب در اطراف تلویزیون خودتان داشته باشید.

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T
کیفیت تصویر تلویزیون QLED سامسونگ Q70T


تلویزیون سامسونگ مدل Q70T از نظر کیفیت تصویر در سطح مطلوبی قرار دارد. اولین فاکتوری که در کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ Q70T باید بررسی کنیم مبحث کنتراست می‌باشد. کنتراست به اختلاف روشنایی روشن ترین رنگ یعنی سفید و تیره ترین رنگ یعنی مشکی اطلاق می‌شود. هرچه تلویزیونی از نسبت کنتراست بیشتری برخوردار باشد می‌تواند تصاویر را با روشنایی بهتر حتی در محیط‌های روشن و تاریک برای شما ارائه دهد. تلویزیون سامسونگ Q70T نسبت کنتراست بسیار عالی دارد و می‌تواند رنگ مشکی را کاملا عمیق و مطلق بر روی صفحه نمایش تلویزیون برای شما ارائه دهد.
شما با خرید تلویزیون سامسونگ Q70T تمامی جزئیات تصاویر را حتی در محیط‌های تاریک و کم نور نیز مشاهده می‌کنید. میزان کنتراست تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70T برابر با 7144 می‌باشد. این عدد کاملا فوق العاده است و نشان می‌دهد که نسبت کنتراست این تلویزیون در سطح بالایی قرار دارد. نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که تلویزیون سامسونگ Q70T قابلیت لوکال دایمینگ ندارد و از نظر تنظیم نور پس زمینه در مقایسه با سایر مدلها ضعیف تر عمل می‌کند به همین دلیل میزان روشنایی این تلویزیون بالا نیست.

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T
اوج روشنایی SDR و HDR در تلویزیون 2020 سامسونگ Q70T


تلویزیون اسمارت سامسونگ مدل Q70T برای نمایش محتوا های SDR و HDR روشنایی مناسبی دارد. اصلی‌ترین تفاوتی که بین محتوای SDR و HDR وجود دارد در محدوده دینامیکی و نمایش جزئیات است. شما زمانی که محتواهای HDR را مشاهده میکنید بیشترین جزئیات را دریافت می‌کنید. همچنین از نظر مشاهده رنگ‌ها نیز طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را دریافت خواهید کرد. روشنایی در محتوای SDR در تلویزیون سامسونگ Q70T برابر با 450 سی دی بر متر مربع (cd/m²) می‌باشد و از این نظر برای محتواهای HDRR برابر با 455 سی دی بر متر مربع (cd/m²) است. تقریباً اوج روشنایی در محتوای SDR و ‏HDR در تلویزیون سامسونگ Q70T برابر می‌باشد.
اگر شما محتواهای HDR را مشاهده می‌کنید و میزان روشنایی بیشتری می‌خواهید در این صورت اگر بخواهید روشنایی تلویزیون را افزایش دهید برخی از جزئیات را از دست می‌دهید برای بیشتر کردن روشنایی توصیه می‌کنیم که حالت تصویر را بر روی Vivid قرار دهید و همچنین روشنایی و کنتراست را در max تنظیم کنید با انجام این تنظیمات اوج روشنایی در 10 درصد صفحه نمایش به 515 سی دی بر مترمربع می‌رسد. اگر محتوای HDR مشاهده می‌کنید و می‌خواهید روشنایی بیشتری داشته باشید می‌توانید حالت تصویر را بر روی Movie HDR قرار دهید همچنین روشنایی و کنتراست را نیز در حالت max و Contrast Enhancer را در حالت Medium تنظیم کنید. توصیه می‌کنیم که تنظیمات کنتراست را بر روی Medium تنظیم نمایید با بیشتر شدن روشنایی صفحه نمایش ممکن است برخی از جزئیات تصاویر را از دست بدهید.

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T
یکنواختی خاکستری و یکنواختی مشکی در تلویزیون سامسونگ Q70T


تلویزیون اسمارت سامسونگ مدل Q70T از یکنواختی خاکستری و یکنواختی مشکی در سطح مطلوبی قرار دارد. منظور از یکنواختی خاکستری میزان یکنواختی رنگ‌ها بر روی صفحه نمایش می‌باشد. اما منظور از یکنواختی مشکی به نمایش رنگ مشکی به صورت یکنواخت در کل صفحه نمایش اطلاق می‌شود. تلویزیون سامسونگ Q70T از میزان یکنواختی خاکستری مناسبی برخوردار است و می‌تواند در تمامی قسمت‌های صفحه نمایش رنگ‌ها را با کیفیت مناسبی ارائه دهد. هرچند حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش تا حدی تیره تر از مرکز صفحه نمایش دیده می‌شوند. البته این موضوع در کیفیت تصویر تلویزیون هیچ تأثیری نمی گذارد و هیچ هاله‌ای نیز بر روی صفحه نمایش ایجاد نمی کند. به طور کلی تلویزیون اسمارت سامسونگ Q70T از نظر یکنواختی خاکستری در سطح متعادل قرار دارد. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70T از نظر یکنواختی مشکی مناسب است و عدد آن 0.633 % درصد می‌باشد. این عدد کاملاً قابل قبول است و می‌تواند رنگ مشکی را به صورت عمیق و غنی ارائه دهد.

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T
زاویه دید تلویزیون 2020 سامسونگ Q70T


منظور از زاویه دید ثابت ماندن کیفیت تصویر در موقعیت‌های مختلف و زوایای غیر مستقیم است. هرچه یک تلویزیون زاویه دید گسترده تری داشته باشد شما دید بهتری نسبت به آن خواهید داشت و می‌توانید تصاویر را با کیفیت بهتری حتی در زوایای غیر مستقیم دریافت کنید. باید گفت که تلویزیون سامسونگ Q70T از نظر زاویه دید عملکرد مناسبی ندارد و این تلویزیون در زاویه 32 درجه نور نمایشگر آن تا 75 درصد کم می‌شود و اگر زاویه دید به 23 درجه برسد حتی شما شدت رنگ‌ها را نیز از دست داده و رنگ‌ها را با کیفیت کمتر مشاهده می‌کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T
طیف رنگی در تلویزیون QLED سامسونگ Q70T


تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل Q70T از طیف رنگی گسترده پشتیبانی می‌کند. این تلویزیون می‌تواند مرز بین رنگ‌های تیره و روشن را کاملاً با کیفیت ارائه دهد. تمامی تصاویر به صورت خوش رنگ و با جزئیات بسیار بالایی بر روی صفحه نمایش تلویزیون ارائه می‌شود. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70T برای بهبود عملکرد HDR طیف رنگی گسترده‌ای دارد. این تلویزیون می‌تواند در حالت تصویر GAME تصاویر را کمی تیره تر ارائه می‌دهد. به طور کلی تلویزیون اسمارت سامسونگ Q70T از نظر طیف رنگی بسیار قدرتمند عمل می‌کند. اگر شما محتوای HDR را مشاهده میکنید و صفحه نمایش روشنایی کافی ندارد می‌توانید تنظیمات Brightness و Contrast را برای حداکثر تنظیم و تنظیمات Contrast Enhancer را روی حالت medium تنظیم کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T
زمان پاسخگویی تلویزیون 2020 سامسونگ Q70T


منظور از زمان پاسخگویی تلویزیون، سرعت واکنش آن در برابر نمایش صحنه‌های سریع فیلم میباشد. هر چه زمان پاسخگویی یک تلویزیون کمتر باشد تصاویری که با سرعت و بسیار بالا پخش می‌شوند کاملا واضح و با کیفیت ارائه می‌شوند. شاخص محاسبه زمان پاسخگویی را با مدت زمانی که طول می‌کشد یک پیکسل رنگ عوض کند می‌سنجند. تلویزیون سامسونگ Q70T برای تغییر 80 درصد یک پیکسل زمانی برابر با 7.0 ثانیه زمان نیاز دارد و برای اینکه رنگ صددرصد پیکسل تغییر یابد این زمان 15 میلی ثانیه می‌رسد.


تاخیر در ورودی تلویزیون QLED سامسونگ Q70T


تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل Q70T از تاخیر در ورودی پایینی برخوردار است. تاخیر در ورودی یکی از شاخص‌های بسیار مهم در سرعت نمایش تلویزیون محسوب می‌شود. اگر از جمله گیمرها هستید و می‌خواهید با خرید تلویزیون بازی‌های مختلفی را بر روی صفحه نمایش تلویزیون انجام دهید حتماً به در تاخیر در ورودی تلویزیون توجه داشته باشید. هر چه تاخیر در ورودی یک تلویزیون کمتر باشد شما بازی‌ها را با کیفیت بسیار بالاتر و هیجان انگیزتری تجربه می‌کنید.
تلویزیون QLED سامسونگ Q70T تاخیر در ورودی بسیار عالی دارد و می‌تواند محتواهای 1080 پیکسل در نرخ رفرش 60 هرتز را با زمان 10.4 میلی‌ثانیه نمایش دهد. همچنین این تلویزیون می‌تواند تجربه خاص از بازی‌های ویدیویی را برای شما فراهم کند. زمانی که شما حالت GAME را فعال میکنید تاخیر در ورودی تلویزیون با فعال کردن قابلیت‌های VRR یا Game Motion Plus نیز به حداقل میزان خود می‌رسد. برای اینکه از کمترین میزان تاخیر در ورودی هنگام استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور برخوردار شوید توصیه می‌کنیم به حالت ورودی یا حتماً بر روی pc انتخاب کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T
پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی تلویزیون 2020 سامسونگ Q70T


تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل Q70T دارای پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی مختلفی است. این پورت‌ها در قاب پشتی تلویزیون جا گرفته‌اند. به طور کلی تلویزیون Q70Tسامسونگ 4 عدد پورت HDMI دارد و می توانید کنسول‌های بازی و دیوایس‌های خارجی را به تلویزیون سامسونگ Q70T متصل نمایید. همچنین این محصول به دو عدد پورت USB مجهز شده است و ورودی‌های تیونر و اترنت دارد. همچنین باید گفت خروجی صدای دیجیتال در این تلویزیون باعث شده است که شما از پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی مختلفی برخوردار شوید. تلویزیون سامسونگ در Q70T از پورت HDMI 2.1 نیز پشتیبانی کرده و امکان اتصال انواع کنسول‌های بازی PS5 یا Xbox series X فراهم شده است.


فرمت‌های تصویری در تلویزیون 2020 سامسونگ Q70T


تلویزیون سامسونگ مدل Q70T از 8 فرمت تصویری مختلف پشتیبانی می‌کند. در ادامه هر کدام از فرمت‌های تصویری این تلویزیون را برای شما شرح می‌دهیم. تلویزیون سامسونگ Q70T دارای فرمت HDR10 است. این تلویزیون از جمله فرمت‌های کاربردی HDR محسوب می‌شود و باعث می‌شود که محدوده کنتراست و روشنایی تصاویر افزایش یابد. یکی دیگر از فرمت‌های تصویری این تلویزیون فرمت +HDR10 می‌باشد. این فرمت نیز عملکردی مشابه با HDR 10 دارد و در واقع نسخه بالاتر از آن حساب می‌شود. با وجود فرمت HLG شما می‌توانید از وضوح تصاویر بسیار بالایی برخوردار شوید. این فرمت وضوح تصاویر را کاملا افزایش می‌دهد. فرمت HDMI 2.0 استانداردی است که محتوای 4K را با سرعت 60 فریم در ثانیه با استفاده از کابل HDMI منتقل می‌کند.
همچنین تلویزیون سامسونگ Q70T از فرمت HDMI 2.1 نیز پشتیبانی می‌کند. این استاندارد استاندارد جدید محسوب شده و این قابلیت را دارد که محتواهای 4K را در 120 هرتز و حتی محتوای 8K را در 60 هرتز منتقل نماید. این سرعت برای گیمر‌ها گزینه‌های بسیار عالی محسوب می‌شود. با وجود فرمت CEC کاربران می‌توانند دیوایس‌های متصل شده به HDMI را با استفاده از راه دور کنترل و مدیریت کنند. این فرمت برای قابلیت Chromecast بسیار مناسب است. فرمت HDCP 2.2 این محافظ برای محتوای 4K عمل می‌کند و در مقابل دستگاه‌های متصل به HDMI محتوا‌های 4K را محافظت می‌کند. فرمت دیگری که در تلویزیون سامسونگ Q70T وجود دارد قابلیت Wi-Fi 2.4 GHz, 5 GHz است. با این فرمت قابلیت اتصال بیسیم به شبکه‌های اینترنت فراهم شده است.

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T
فرمت‌های صوتی تلویزیون سامسونگ Q70T


فرمت (ARC (HDMI 3 از پورت HDMI برای ارسال صدا به ساندبار و AV استفاده می کند. همچنین eARC فرمت انتقال صدا است که سرعت پهنای باند را در استاندارد HDMI 2.1 به صورت چشمگیری افزایش می دهد. باید گفت Dolby Atmos فناوری جدید و پرکاربرد برای تقویت کیفیت صدا می باشد. فرمت (Dolby Digital (via ARC & Optical استاندارد میزان داده مورد نیاز برای تولید صدا را کاهش داده و به افزایش کیفیت صدا کمک می کند.
سیستم صوتی تلویزیون QLED سامسونگ Q70T
تلویزیون اسمارت سامسونگ مدل Q70T دارای دو بلندگو است. این بلندگوها کاملاً قدرتمند هستند و می‌توانند صدایی با کیفیت بسیار بالا تولید کنند. بلندگوهای تلویزیون سامسونگ Q70T به گونه‌ای در پنل جایگذاری شده اند که می‌توانند صدای با قدرت 20 وات به گوش شما برسانند. صدای پخش شده از این تلویزیون کامل و فراگیر است. این محصول با داشتن فناوری دالبی دیجیتال می‌تواند صدای کاملاً صاف و بدون هیچگونه نویز در محیط اطراف پخش کند. تلویزیون اسمارت سامسونگ Q70T از کیفیت صوتی مناسبی برخوردار است و کمترین گستره فرکانسی آن به 80 هرتز می‌رسد.
رابط کاربری و ویژگی‌های هوشمند تلویزیون 2020 سامسونگ Q70T
تلویزیون QLED سامسونگ مدل Q70T دارای سیستم عامل هوشمند تایزن می‌باشد. این سیستم عامل رابط کاربری بسیار آسانی محسوب می‌شود که کار کردن با آن نیز بسیار آسان است. شما با خرید تلویزیون سامسونگ Q70T به راحتی به انواع برنامه‌ها در منوی تلویزیون دسترسی خواهید داشت. یکی از مشکلاتی که هنگام تغییر در ورودی در صفحه نمایش تلویزیون ایجاد می‌شود قطع شدن لبه‌های تصویر به دلیل اسکن بیش از حد است. اگر برای منوی کاربری شما این مشکل ایجاد شد باید حالت صفحه نمایش 16 به 9 و Fit to Screen را فعال کنید در این صورت اندازه صفحه نمایش به حالت عادی باز می‌گردد.

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T
برنامه‌های موجود در تلویزیون سامسونگ Q70T


تلویزیون اسمارت سامسونگ مدل Q70T طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را برای شما ارائه می‌دهد. این تلویزیون دارای مجموعه app store است و دسترسی سریع شما را به برنامه‌های مختلف فراهم کرده است. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خودتان به دنیایی از برنامه‌ها دسترسی داشته آنها را دانلود و نصب کنید. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70T از برنامه SmartThings نیز پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید به راحتی دستگاه‌های هوشمند سامسونگ را به یکدیگر متصل کرده و با نصب این برنامه در گوشی همراه خودتان تمامی آنها را مدیریت و کنترل کنید. تلویزیون سامسونگ Q70T از دستیارهای صوتی Google Assistant ،Alexa پشتیبانی می‌کند. همچنین این تلویزیون با دستیار مخصوص سامسونگ Bixby هماهنگ است و شما میتوانید با استفاده از صدا دستورات مختلفی ارائه دهید.

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T
ریموت کنترل تلویزیون اسمارت سامسونگ Q70T


تلویزیون 4K سامسونگ مدل Q70T دارای ریموت کنترل از نوع OneRemote می‌باشد. این ریموت کنترل اندازه کوچکی دارد و کاملا خوش دست طراحی شده است. در ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ Q70T دکمه‌های بسیار کمی در نظر گرفته شده است. ظاهر ریموت کنترل کاملا ساده و کاربر پسند است در قسمت بالایی تلویزیون دکمه‌های مربوط به اعداد دکمه فرمان صوتی و دکمه +Ambient Mode قرار گرفته است. قابلیت +Ambient Mode فناوری جذابی است که شما می‌توانید انواع عکس‌ها را در پس زمینه خاموش تلویزیون قرار دهید. همچنین دکمه Home تغییر ولوم صدا و دکمه‌های دسترسی شما به برنامه‌های این تلویزیون مانند نتفلیکس نیز در قسمت پایینی تلویزیون کنترل قرار گرفته‌اند.
یکی از بخش‌های جالب در مورد ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ Q70T این است که شما می‌توانید تمامی دستگاه‌های متصل شده به تلویزیون را مدیریت و کنترل کنید. بخش کنترل تلویزیون درقسمت پنل و در قسمت زیرین تلویزیون قرار گرفته است این بخش دقیقا در پایین لوگو سامسونگ می‌باشد. شما میتوانید از این بخش تلویزیون را بدون ریموت کنترل روشنایی را خاموش کنید. صدای تلویزیون را تغییر دهید یا حتی کانال‌ها را نیز عوض کنید. شما با خرید تلویزیون سامسونگ اسمارت Q70Tاز لوازم جانبی کابل برق، ریموت کنترل، دو عدد باتری، دفترچه راهنما و گیره‌های مدیریت کابل برخوردار خواهید شد. تلویزیون اسمارت سامسونگ Q70T در سایزهای 55 اینچ، 65 اینچ، 75 اینچ و 85 اینچ به بازار عرضه شده است.


تنظیمات تلویزیون سامسونگ Q70T


یکی از کارهایی که برای شروع تنظیمات تلویزیون سامسونگ Q70T باید انجام دهید این است که همه گزینه‌های Eco Solution را غیرفعال کنید. اگر این کار را انجام ندهید ممکن است تنظیماتی که انجام می‌دهید به صورت خودکار تغییر کند توصیه می‌کنیم حتما تمامی گزینه‌های Eco Solution را غیر فعال نمایید.


تنظیمات SDR در تلویزیون سامسونگ Q70T


برای محتوای SDR در تلویزیونQ70T سامسونگ 4 حالت مختلف Movie ،Natural ،Standard و Dynamic در نظر گرفته شده است. برای انجام تنظیمات این بخش توصیه می‌کنیم که حالت تصویر Movie را انتخاب کنید. در این صورت شما دقیق ترین تصاویر را خواهید داشت و امکان شخصی سازی بیشتری نیز برای شما فراهم می‌شود. در قسمت تنظیمات Color Tone و Gamma به ترتیب آنها را بر روی گزینه‌های Warm2 و 2.2 تنظیم کنید.
در تنظیمات بعدی شما از منوی Expert Settings شاخص‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید. در این قسمت با چهار شاخص کنتراست، Sharpness و Color و Tint برخوردار هستید. برای کنتراست مقدار پیشنهادی 45 را توصیه می‌کنیم. همچنین شما می‌توانید Color را بر روی 25 و Tint را نیز بر روی صفر قرار دهید. برای تنظیمات روشنایی تصویر HDR باید تنظیمات Brightness را با توجه به شرایط محیطی که تلویزیون در آن قرار گرفته است تنظیم شود به طور کلی تغییر این تنظیمات تأثیری بر روی کیفیت تصویر نخواهد داشت.

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T
تنظیمات HDR در تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70T


زمانی که شما محتواهای HDR را بر روی صفحه نمایش تلویزیون مشاهده می‌کنید گزینه HDR به صورت خودکار فعال می‌شود. با فعال شدن تنظیمات HDR نماد کوچک HDR در کنار picture mode در منوی تنظیمات تلویزیون برای شما ظاهر می‌شود. زمانی که به محتوای HDR شروع به کار می‌کند برخی از تنظیمات به صورت خودکار تغییر می‌کند. به عنوان مثال نور پس زمینه به حداکثر میزان خود می‌رسد. توصیه می‌کنیم که تنظیمات HDMI را در همان حالت پیشفرض خودتان قرار دهید و هیچ گونه تغییراتی در این قسمت انجام ندهید.
برای اینکه محتوای HDR با دستگاههای خارجی نیز سازگار شود باید ورودی مورد نظر خودتان را از قسمت Input Signal Plus گزینه External Device Manager را انتخاب نمایید. اگر این گزینه برای شما غیر فعال باشد ممکن است برای دستگاه‌های قدیمی مشکلاتی ایجاد شود به همین دلیل این تنظیمات را فقط برای دستگاه‌های مورد نیاز خودتان فعال نمایید. برای اینکه محتوا‌های HDR را با کیفیت بسیار بالایی دریافت کنید گزینه‌های Contrast ،Brightness و ST.2084 را روی حداکثر (maximum) و Contrast Enhancer را روی متوسط (Medium) تنظیم کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T
تنظیمات گیمینگ در تلویزیون 2020 سامسونگ Q70T


بعد از اینکه شما تنظیمات SDR و HDR را در تلویزیون سامسونگ Q70T انجام دادید برای اینکه یک بازی عالی را تجربه کنید نیاز به تغییرات آن چنانی نیست. زمانی که بازی شروع می‌شود توصیه می‌کنیم که حالت بازی را بر روی Game Mode انتخاب نمایید. شما می‌توانید این بخش را از قسمت General تنظیم کنید با تنظیم کردن این قسمت کمترین میزان تاخیر در ورود ایجاد شده و شما می‌توانید از بازی لذت بسیار بالایی داشته باشید. اگر بازی که انجام می‌دهید از نوع بازی‌های HDR است حتماً کنترل کنید که گزینه Input Signal Plus برای ورودی مورد نظر شما فعال شده باشد. تلویزیون سامسونگ Q70T از پورت HDMI 2.1 نیز پشتیبانی کرده و برای بازی با کنسول‌های نسل نهم گزینه بسیار مناسبی است. این تلویزیون در لیست بهترین تلویزیون‌های مخصوص PS5 یا Xbox series X قرار گرفته است.

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T
مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70T با Q70R


تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل Q70R یکی از محبوب ترین و بهترین کیولد‌های سال 2019 سامسونگ شناخته شده است. این دو تلویزیون به طور کلی شباهت‌های بسیار زیادی دارد و تنها در برخی از جزئیات با یکدیگر متفاوت می‌باشد. پایه‌های دو شاخه ای در طراحی هر دو تلویزیون به کار رفته است که تا حدودی به یکدیگر شباهت دارند. تلویزیون سامسونگ Q70T از نظر ضخامت پنل و حاشیه‌ای صفحه نمایش در مقایسه با تلویزیون Q70R کمتر شده است. همچنین تلویزیون اسمارت سامسونگ Q70T از یکنواختی خاکستری و گرادینت بهتری برخوردار است و تاخیر در ورودی کمتر نیز پشتیبانی می‌کند. اما باید گفت از نظر اوج روشنایی و زمان پاسخگویی و کیفیت ساخت تلویزیون سامسونگ Q70R بهتر عمل می‌کند.

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T
مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70T با تلویزیون سامسونگ Q80T


هردو تلویزیون از محصولات برند سامسونگ هستند. تلویزیون سامسونگ Q80T مدل بالاتر از Q70T است و منطقی است که امتیازات و قابلیت‌های بیشتری نیز داشته باشد. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q80T به قابلیت لوکال دایمینگ مجهز شده است و می‌تواند نور پس زمینه را برای افزایش وضوح تصاویر تنظیم کند. همچنین تلویزیون سامسونگ Q80T زاویه دید گسترده تری نیز دارد و از نظر بازتاب نور عملکرد قدرتمندی دارد. این تلویزیون زمان پاسخگویی کمی نیز دارد و از این نظر در مقایسه با تلویزیون سامسونگ Q70T قدرتمند تر عمل می‌کند. در مقایسه در مقابل باید گفت که تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70T از Q80T کنتراست بهتری دارد و رنگ خاکستری را با یکنواختی بهتری ارائه می‌دهد. همچنین این تلویزیون از نظر گرادینت چندان تفاوتی با تلویزیون Q80T ندارد. هر دو این تلویزیون‌ها از جمله بهترین تلویزیون‌های سامسونگ هستند و امکانات و قابلیت‌های فراوانی دارند.

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T
مقایسه تلویزیون اسمارت سامسونگ Q70T با تلویزیون سونی X9000H


تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000H یکی از بهترین تلویزیون‌های برند سونی در سال 2020 است. این تلویزیون در مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70T عملکرد بهتری دارد. تلویزیون سونی این قابلیت لوکال دایمینگ مجهز شده است و نور پس زمینه را بسیار خوب تنظیم می‌کند. کیفیت تصویر تلویزیون سونی X9000H کاملاً قدرتمند است و از زمان پاسخگویی کمتری در مقایسه با تلویزیون سامسونگ Q70T برخوردار است. زاویه دید هر دو تلویزیون‌ها در یک حدی قرار دارد و بازتاب نور آنها نیز مشابه می‌باشد. تلویزیون سامسونگ Q70T تاخیر در ورودی کمتری دارد و به خاطر داشتن فناوری VRR برای گیمرها گزینه بهتری است.

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T
آیا تلویزیون سامسونگ Q70T ارزش خریدن دارد؟


در ابتدا باید گفت که تلویزیون اسمارت سامسونگ Q70T یکی از بهترین کیولد‌های سامسونگ سال 2020 است. این تلویزیون محتوای فورکا با کنتراست بسیار فوق العاده و صفحه نمایش با کیفیت ارائه می‌دهد. تلویزیون سامسونگ Q70T فناوری لوکال دایمینگ ندارد. یکی از ویژگی‌های بی‌نظیری این تلویزیون زمان پاسخگویی سریع آن است. همچنین این محصول تاخیر در ورودی بسیار کمی دارد و از نرخ رفرش 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. با وجود قابلیت‌ VRR شما می‌توانید از تلویزیون سامسونگ Q70T برای گیمینگ استفاده کرده و از بازی‌های مختلف نهایت لذت را ببرید. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70T کیفیت تصویر فورکا دارد و تمامی تصاویر را کاملا قدرتمند برای شما ارائه می‌دهد. این تلویزیون برای محیط‌های کم نور عملکرد بسیار مناسبی دارد. اما باید گفت که برای محتوای HDR از روشنایی بالایی برخوردار نیست و از نظر زاویه دید نیز دارای نقطه ضعف است. تلویزیون QLED سامسونگ Q70T امکانات و قابلیت‌های گسترده ای دارد و به سیستم عامل تایزن مجهز شده است.

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سامسونگ موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ