بررسی تخصصیتلویزیون

بررسی تخصصی تلویزیون سونی A8H

بررسی تخصصی تلویزیون سونی A8H


تلویزیون هوشمند سونی مدل A8H یکی از محصولات 2020 برند سونی می‌باشد. این تلویزیون توسط کشور ژاپن ساخته شده و در کشور مالزی مونتاژ شده است. تلویزیون اسمارت سونی A8H دارای منوی فارسی می‌باشد و می‌تواند از نظر کیفیت تصویر به راحتی نیازهای معمولی کاربران را برآورده کرده و رضایت آنها را جلب کند. تلویزیون سونی A8H دارای صفحه نمایش OLED است و به کیفیت تصویر 4K مجهز شده است. این محصول تراکم پیکسلی 3840 در 2160 پیکسل دارد. تلویزیون OLED سونی A8H از طراحی بسیار شیک و خاصی برخوردار است. این محصول دارای پایه‌های دو شاخه است و ضخامت بدنه آن در حدود 5.5 سانتیمتر است و ضخامت حاشیه نیز 0.8 سانتیمتر می‌باشد. تلویزیون هوشمند سونی A8H از نرخ رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی می‌کند و به راحتی می‌تواند محتوای اکشن ورزشی و سریع را با کیفیت بسیار بالا برای شما نمایش دهد. تلویزیون اسمارت سونی A8H از تاخیر در ورودی بسیار عالی برخوردار است و دارای 30 وات توان صوتی می‌باشد. این محصول به نسخه 9 سیستم ‌عامل اندروید مجهز شده است. در این مقاله قصد داریم درباره طراحی و کیفیت ساخت کیفیت تصویر و رابط کاربری تلویزیون A8H با شما گفتگو کنیم. پیش از اینکه به صورت تخصصی تلویزیون سامسونگ A8H را بررسی کنیم باید بگوییم که این محصول دارای سه نقطه قوت می‌باشد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این تلویزیون این است که زاویه دید گسترده دارد و شما در هر زاویه ای که باشه تمامی تصاویر با کیفیت بسیار گسترده دریافت می‌کنید. تلویزیون هوشمند سامسونگ A8H دارای زمان پاسخ دهی عالی است و برای گیم‌های مختلف گزینه ایده آل می‌باشد. تلویزیون اسمارت سونی A8H از یکنواختی مشکی کامل برخوردار است و یکی از ایراداتی که می‌توان بر این تلویزیون گرفت این است که احتمال پیکسل سوختگی وجود دارد و این ایراد ویژگی ای است که در بیشتر تلویزیون‌های OLED مطرح می‌شود.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی A8H

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سونی موجود در بازار


تلویزیون سونی A8H


اگز قصد خرید تلویزیون سونی دارید بررسی تخصصی تلویزیون A8H را از دست ندهید تلویزیونی که به عنوان بهترین تلویزیون‌های 2020 برند سونی شناخته شده است. تلویزیون سونی A8H لقب شاهکار سونی را به خود اختصاص داده است. این تلویزیون امکانات و قابلیت‌های بسیار بی نظیر و بی نقصی دارد و رضایت شما را به راحتی جلب می‌کند. در این مقاله قصد داریم تلویزیون سونی A8H را به صورت تخصصی بررسی کنیم. برای خرید تلویزیون A8H و کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.
تلویزیون اسمارت سونی A8H یکی از بهترین تلویزیون‌های 2020 برند سونی شناخته شده است. این تلویزیون مدل جدیدتر تلویزیون سونی A8G می‌باشد و در بعضی از مواقع دارای تغییرات بسیار گسترده است. تلویزیون هوشمند سونی A8H به فناوری OLED مجهز شده است. با وجود فناوری OLED این محصول از نظر ظاهری کاملاً زیبا است و بدنه بسیار باریکی دارد. همچنین تلویزیون هوشمند سونی A8H می‌تواند تمامی تصاویر را با کنتراست بی نظیر ارائه دهد در این مقاله به بررسی امکانات و قابلیت‌های تلویزیون سونی A8H می‌پردازیم. شما با خواندن این مقاله به راحتی می‌توانید به تمامی پرسش‌های خودتان پاسخ دهید و به راحتی دست به انتخاب بزنید.


نقد و بررسی تلویزیون A8H


تلویزیون 2020 سونی A8H یکی از بهترین تلویزیون‌های OLED در سطح جهان است. این تلویزیون در جدول رده بندی تلویزیون‌ها نیز جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است. تلویزیون هوشمند سونی A8H به کیفیت تصویر 4K مجهز شده است و می‌تواند تمامی تصاویر را با زیبایی خیره کننده ارائه دهد. این محصول دارای فرمت HDR است و می‌تواند طیف گسترده ای از رنگ‌ها را با جزئیات بسیار بالا برای شما نمایش دهد. تلویزیون 4K سونی A8H دارای طیف رنگی گسترده‌ای است و شما زمانی که به تماشای فیلم‌های مختلف می‌پردازد تجربه دیداری متفاوتی خواهید داشت. تلویزیون 2020 سونی A8H از نظر اوج روشنایی نیز در سطح مطلوبی قرار دارد. یکی دیگر از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این محصول این است که در برابر تابش نور به صفحه نمایش تلویزیون عملکرد عالی از خود ارائه می‌دهد. تلویزیون سونی A8H زمان پاسخدهی آنی دارد و به خاطر داشتن تاخیر در ورودی ناچیز شما می‌توانید این تلویزیون را برای انجام گیم‌های مختلف از آن استفاده کنید.

تلویزیون سونی A8H یکی از تلویزیون‌های مورد علاقه گیمر‌ها می‌باشد. این محصول از نرخ تازه‌سازی متغیر یا VRR پشتیبانی نمی‌کند اما همچنان شما می‌توانید از این تلویزیون برای گیمینگ و مانیتورینگ استفاده کنید. تلویزیون 2020 سونی A8H زاویه دید گسترده دارد و تمامی تصاویر را با نسبت کنتراست بی نظیر نمایش می‌دهد. این تلویزیون به صفحه نمایش OLED مجهز شده است. با وجود صفحه نمایش OLED شما رنگ مشکی را کاملا عمیق و یکنواخت مشاهده می‌کنید. اما ویژگی صفحه‌ نمایش‌های OLED این است که احتمال پیکسل سوختگی در آنها وجود دارد. در بیشتر تلویزیون‌هایی که دارای صفحه نمایش OLED هستند شما با این مشکل روبرو خواهید بود. منظور از پیکسل سوختگی این است که اگر یک تصویر برای چندین ساعت بر روی صفحه نمایش تلویزیون ثابت بماند شما با پدیده پیکسل سوختگی روبه‌رو خواهید بود. این مشکل چندان رایج نبوده و شما می‌توانید با رعایت کردن نکات ساده از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی A8H

استفاده کلی از تلویزیون هوشمند سونی A8H


تلویزیون سونی مدل A8H تلویزیون عالی برای استفاده در بسیاری از موارد است. تلویزیون دارای کیفیت تصویر عالی است و به خاطر داشتن نسبت کنتراست بی نهایت و زمان پاسخگویی لحظه‌ای می‌تواند لحظات بسیار جالب و شگفت انگیز را برای شما ارائه دهد. به طور کلی تلویزیون اسمارت سونی A8H تمامی تصاویر را به صورت جذاب و واضح نمایش می‌دهد. همچنین این محصول می‌تواند محتوای با کیفیت پایین را نیز ارتقا داده و آنها را در حد کیفیت تصویر 4K ارائه دهد. شما می‌توانید از تلویزیون سونی A8H برای تماشای فیلم، برنامه‌های تلویزیونی، برنامه‌های ورزشی، بازی‌های ویدیویی، و بازی‌های HDR و مانیتورینگ استفاده کنید. تلویزیون سونی A8H دارای قابلیت HDR است و از طیف گسترده ای از رنگ‌ها پشتیبانی می‌کند. این تلویزیون روشنایی مناسبی دارد و شما می‌توانید با خیالی آسوده همراه با خانواده خودتان ساعت ها پای تلویزیون بنشینید و از مشاهده محتوای مختلف لذت ببرید. دیگر از ویژگی‌ها و قابلیت‌های کاربردی تلویزیون 2020 سونی A8H این است که از یکنواختی سطح مشکی کاملی برخوردار است. با توجه به اینکه این تلویزیون کنتراست بالایی دارد و زاویه دید گسترده ارائه می‌دهد شما به راحتی می‌توانید با خیالی آسوده در زوایای غیر مستقیم نیز به تماشای تصاویر و محتواهای با کیفیت بهتر پردازید. تلویزیون سونی A8H تاخیر در ورودی بسیار پایینی برخوردار است اما از قابلیت پیشرفته بازی VRR پشتیبانی نمی کند در این تلویزیون خطر سوختن دائمی پیکسل‌ها نیز وجود دارد.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی A8H

طراحی تلویزیون سونی A8H


یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تلویزیون OLED سونی A8H این است که از نظر طراحی کاملا شیک و زیبا طراحی شده است. به طور کلی تلویزیون‌های OLED ظاهر بسیار شیک و طراحی نازکی دارند. تلویزیون هوشمند سونی A8H نیز از نظر طراحی توانسته امتیاز قابل قبولی کسب کند. برای قرار دادن این تلویزیون بر روی میز پایه‌هایی در طرفین تلویزیون طراحی شده است. این پایه‌ها نیز کاملا شیک و زیبا است و از استحکام بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند به راحتی وزن و تعادل تلویزیون را حفظ کند. شما می‌توانید ساندبار را نیز در مقابل تلویزیون قرار داده و خانه خود را شیک تر و زیباتر کنید. تلویزیون هوشمند سونی A8H کاملا استثنایی و شیک طراحی شده است و در هر محیطی که قرار بگیرد جلوه ای زیبا به آن بخشیده است. تلویزیون سونی A8H از نظر طراحی در بازار طرفداران بسیار زیادی دارد.
تلویزیون اسمارت سونی A8H بدنه نازکی دارد. ضخامت در بدنه این تلویزیون به 5.5 سانتیمتر می‌رسد و این ضخامت باعث شده است که تلویزیون A8H وزن بسیار سبکی داشته باشد و شما براحتی بتوانید آن را جابجا کنید. حاشیه‌های اطراف تلویزیون 0.8 سانتی متر است و این حاشیه‌ها به قدری نازک است که به هیچ وجه جلب توجه نکرده و زمانی که شما محتواهای مختلف را بر روی صفحه نمایش تلویزیون مشاهده می‌کنید تمام تمرکز خود را بر روی عکس و محتوایی است که پخش می‌شود شما می‌توانید. می توانید تلویزیون سونی A8H را بر روی پایه قرار داده یا آن را با استفاده از براکت به دیوار متصل کنید در هر صورت شما با خرید تلویزیون A8H جلوه‌ی بسیار لوکس و شیک را به خانه خودتان می‌بخشید. تلویزیون 2020 سونی مدل A8H دارای پایه‌های تخت دو طرفه است. این پایه‌ها در کناره‌های تلویزیون قرار می‌گیرند و می‌توانند از زیبایی و شیک بودن خاصی را به خانه شما ببخشند. پایه‌های تلویزیون سونی A8H نزدیک به بدنه طراحی شده‌اند شامل می‌توانید ارتفاع پایه‌ها را در دو سطح مختلف تنظیم کنید. همچنین در صورتی که ارتفاع پایه‌ها را تنظیم کنید این امکان برای شما وجود دارد که ساندبار را در مقابل تلویزیون را در کنار تلویزیون قرار دهید. پایه‌های دو طرف تلویزیون تخت هستند و تلویزیون A8H را بسیار محکم و بدون هیچ‌گونه لرزشی ثابت نگه می‌دارند. یکی از ویژگی‌هایی که باید در طراحی هر تلویزیونی به آن توجه نمود کیفیت ساخت تلویزیون می‌باشد.

تلویزیون اسمارت سونی A8H از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است و قسمت پشتی بدنه از جنس فلزی می‌باشد. سایر قسمتهای تلویزیون از جنس پلاستیک با کیفیت ساخته و قالب گیری شده اند. بدنه تلویزیون سونی A8H از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است در قسمت پشت بدنه انعطاف ناچیز به چشم می‌خورد. پایه‌های تلویزیون سونی A8H کاملا مستحکم هستند و هیچ گونه لرزشی در تلویزیون وجود ندارد. تلویزیون هوشمند سونی A8H از پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی مختلف نیز پشتیبانی می‌کند. تمامی پورت‌های این تلویزیون به صورت موازی و عمودی در قسمت پشت بدن قرار گرفته‌اند. تلویزیون‌ سونی A8H دارای پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی مختلفی است و شما میتوانید به راحتی به این پورت‌ها دسترسی داشته باشید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی A8H

کیفیت تصویر تلویزیون سونی A8H


تلویزیون هوشمند سونی مدل A8H در لیست بهترین تلویزیون‌های 2020 سونی قرار گرفته است. این محصول از نظر کنتراست و روشنایی، یکنواختی خاکستری و یکنواختی مشکی زاویه دید و گرادینت عملکرد مناسبی دارد و به راحتی می‌تواند رضایت شما را جلب کند. تلویزیون سونی A8H از کیفیت تصویر بی نظیری برخوردار است در ادامه این تلویزیون را از نظر کیفیت تصویر و برخی از فاکتورهای تصویری مهم بررسی می‌کنیم.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی A8H

کنتراست تلویزیون 2020 سونی A8H


منظور از کنتراست تصویر تفاوت روشنایی بین رنگ سفید و سیاه می‌باشد. هرچه یک تلویزیون از نسبت کنتراست بالاتری برخوردار باشد می‌تواند روشنایی بهتری را در محدوده رنگی سیاه و سفید ارائه داده و شما تمامی تصاویر را کاملا روشن و با کیفیت بسیار بالا دریافت می‌کنید. هر یک محصول کنتراست بالاتری داشته باشد تمامی تصاویر صحنه‌های واضح تر و با رنگ بهتری ارائه می‌شود. حتی این تلویزیون می‌تواند در محیط‌های تاریک نیز عملکرد مناسبی داشته و تمامی رنگ‌های مشکی‌ها و عمیق و غنی ارائه شود. تلویزیون سونی A8H از نظر نسبت کنتراست عملکرد بی‌نظیری دارد دلیل این ویژگی این است که این محصول به فناوری OLED مجهز شده است. تمامی تلویزیون‌های OLED برای اینکه روشنایی نور پس زمینه و تنظیم کنند به فناوری Local Dimming نیازی ندارند و هر پیکسل به صورت جداگانه خاموش و روشن می‌شود و می‌تواند روشنایی صفحه نمایش را تنظیم کند. تلویزیون هوشمند سونی A8H گزینه عالی برای دیدن فیلم در محیط‌های تاریک می‌باشد. این تلویزیون نسبت کنتراست عدد یک دارد و این عدد بیانگر بالاترین سطح کنتراست برای یک تلویزیون محسوب می‌شود. تلویزیون 2020 سونی A8H در لیست تلویزیونهای قرار دارد که بهترین سطح کنتراست را ارائه می‌دهند.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی A8H

اوج روشنایی SDR و HDR در تلویزیون 4K‌ سونی A8H


منظور از اوج روشنایی میزان روشنایی صفحه نمایش هنگام ارائه محتوای SDR و HDR می‌باشد. مهمترین تفاوتی که میان این دو محتوا وجود دارد تنها نمایش جزئیات است. این محتواها تنها در نمایش جزئیات با یکدیگر متفاوت هستند. محتواهای HDR جزئیات بیشتری را در مقایسه با محتوای SDR ارائه می‌دهد. تلویزیون سونی A8H از نظر اوج روشنایی SDR و HDR در سطح مطلوبی قرار دارد و می‌تواند با توجه به نوع محتوای پخش شده درخشندگی مناسبی را برای روی صفحه نمایش تلویزیون ارائه دهد. تلویزیون هوشمند سونی A8H از نظر روشنایی SDR برابر با 316 سی دی بر متر مربع می‌باشد و از روشنایی HDR نیز 654 سی دی بر متر مربع را به خود اختصاص داده است. به طور کلی این مقادیر گزینه بسیار عالی برای روشنایی تلویزیون محسوب می‌شود.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی A8H
یکنواختی خاکستری و یکنواختی مشکی در تلویزیون 2020 سونی A8H


منظور از یکنواختی خاکستری میزان یکنواختی رنگ‌ها در روی صفحه نمایش تلویزیون می‌باشد. اگر تلویزیونی یکنواختی خاکستری نامناسبی داشته باشد شما زمانی که محتواهای مختلف را مشاهده می‌کنید لکه‌های تیره رنگ را بر روی صفحه نمایش دریافت می‌کنید. یکنواختی خاکستری در تلویزیون هوشمند سونی A8H مناسب است و شما گوشه‌های تصاویر را با تفاوت بسیار ناچیزی تیره‌تر مشاهده می‌کنید. به طور کلی تلویزیون اسمارت سونی A8H یکنواختی خاکستری مناسبی دارد و تمامی تصاویر تیره را به صورت یک دست و منحصر به فرد ارائه می‌دهد. به خاطر وجود یکنواختی خاکستری مناسب شما به راحتی می‌توانید برنامه‌های ورزشی مورد علاقه خود را با کیفیت بالا مشاهده کرده و هیچگونه جزئیاتی را از دست نمی دهید. تلویزیون 4K‌ سونی A8H به پنل OLED مجهز شده است. پنل‌های OLED می‌توانند به صورت مستقل پیکسل‌ها را خاموش و روشن کند و هر پیکسل به صورت مجزا و مستقل از پیکسل دیگری عمل می‌کند و همین دلیل تلویزیون‌های OLED از یکنواختی مشکی زیادی برخوردار هستند و می‌توانند رنگ مشکی را به صورت کامل و بدون مشکل ارائه دهند. تلویزیون سونی A8H در نمایش 50 درصد خاکستری شاخص یکنواختی خاکستری 1.434% دارد و در نمایش 5 درصد مشکی شاخص 0.338% برخوردار است. به طور کلی تلویزیون 2020 سونی A8H از نواختی خاکستری و مشکی مناسبی برخوردار است.

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سونی موجود در بازار

بررسی تخصصی تلویزیون سونی A8H
وسعت رنگ در تلویزیون اسمارت سونی A8H


منظور از وسعت رنگ میزان گستردگی نمایش رنگ‌ها در تلویزیون می‌باشد. هرچه تلویزیون طیف رنگی گسترده‌تری داشته باشد شما می‌توانید تمامی رنگ‌ها را با کیفیت و وقتی بی نظیر مشاهده کنید. وسعت رنگ تلویزیون رابطه مستقیمی با روشنایی صفحه نمایش دارد و می‌تواند در محتوای HDR بیشترین تاثیر را بگذارد و شما تمامی محتواهای HDR را با کیفیت بسیار بالا مشاهده میکنید. تلویزیون اسمارت سونی A8H نمودار EOTF که مربوط به روشنایی تصاویر است را کاملاً منحنی طی می‌کند و این موضوع بیانگر میزان روشنایی عالی در تلویزیون سونی A8H محسوب می‌شود. ممکن است شما نیز از آن دسته از کاربران باشید که از روشنایی کم در محتوای HDR گلایه داشته باشید برای این مشکل را برطرف کنید توصیه می‌کنیم که در بخش تنظیمات قسمت Advanced Contrast Enhancer را بر روی حالت‌ High قرار دهید همچنین گزینه Peak Brightness را نیز بر روی‌ High تنظیم کرده و روشنایی تلویزیون را به حداکثر آن و maximum برساند در این صورت شما می‌توانید از نور و روشنایی بی نظیر تلویزیون‌ سونی A8H استفاده کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی A8H
زاویه دید تلویزیون 2020 سونی A8H


منظور از زاویه دید این است که تلویزیون در زاویه‌ی غیر مستقیم تا چه میزان می‌تواند کیفیت تصاویر و دقت رنگ‌ها را حفظ کند. تلویزیون سونی A8H زاویه دید عالی دارد و شما زمانی که در زاویه غیر مستقیم نیز می‌نشینید تمامی تصاویر با کیفیت بالایی دریافت می‌کنید. یکی از مزیت‌های تلویزیون هوشمند سونی A8H زاویه دید گسترده است. شما در هر زاویه ای که باشید تمامی تصاویر با کیفیت ثابت مشاهده می‌کنید. در هر جایی از اتاق نشسته باشید زاویه دید عالی خواهید داشت. تلویزیون هوشمند سونی A8H در زاویه 65 درجه دور نمایشگر را تا 75 درصد نسبت به زاویه اصلی کاهش می‌دهد و در سایه 49 درجه نیز شما شاهد افت رنگ خواهید بود در این زاویه تلویزیون رنگ‌ها را با شدت کمتری نمایش می‌دهد.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی A8H
زمان پاسخگویی تلویزیون اسمارت سونی A8H


منصظر از زمان پاسخگویی سرعت واکنش تلویزیون در برابر تغییر صحنه‌های سریع می‌باشد. هرچه زمان پاسخگویی کمتر باشد به این معناست که تلویزیون می‌تواند تمامی صحنه‌ها را به صورت بهتر و واضح تر ارائه دهد و در کمترین زمان ممکن را تغییر می‌دهد. زمان پاسخگویی زمانی اهمیت خودش را ارائه می‌دهد که شما در حال مشاهده برنامه‌های ورزشی و فیلم‌های اکشن هستید در محتواهایی که صحنه‌های سریع وجود دارد اگر یک تلویزیون زمان پاسخگویی مناسبی داشته باشد تمامی تصاویر بدون هیچگونه تاری و لرزش ارائه می‌شوند. تلویزیون هوشمند سونی A8H زمان پاسخگویی مناسبی دارد و به راحتی شما می‌توانید از این تلویزیون برای انجام بازی‌های ویدیویی نیز استفاده کنید. زمان پاسخگویی سریع باعث می‌شود که تصاویر در بازی و صحنه‌های اکشن بدون هیچگونه تاری و تاخیر ارائه شوند. با وجود زمان پاسخگویی سریع تمامی تصاویر در بازی بدون تاخیر و تاری ارائه می‌شود.

تلویزیون هوشمند سونی A8H زمان پاسخگویی فوق العاده پایینی دارد و می‌تواند لذت تماشای برنامه‌های ورزشی و بازی را برای شما چند برابر کند. مهمترین شاخص‌هایی که می‌توانیم با آن زمان پاسخگویی را بسنجیم مدت زمانی است که یک پیکسل می‌تواند از یک رنگ به دیگر تغییر کند. برای اینکه یک پیکسل 100 درصد تغییر رنگ می‌دهد زمانی معادل 2.3 میلیون ثانیه نیاز است و برای این تلویزیون 80 درصد تغییر رنگ دهد زمان 0.2 ثانیه طول می‌کشد. این مقادیر برای زمان پاسخگویی تلویزیون کاملا عالی است و شما هیچگونه تاری و تاخیر دریافت نمی کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی A8H
تاخیر در ورودی در تلویزیون 2020 سونی A8H


تلویزیون OLED سونی مدل A8H از تاخیر در ورودی مناسبی برخوردار است. منظور از تاخیر در ورودی مدت زمانی است که تلویزیون نسبت به نمایش تصویر فرستاده شده از ورودی اقدام می‌کند. زمانی که شما یک دستگاه خارجی مانند پی اس فایو یا لپ‌تاپ را به صفحه نمایش تلویزیون متصل می‌کنید برای اینکه صفحه نمایش تلویزیون دقیقاً صفحه نمایش دستگاه خارجی را ارائه دهد چند ثانیه زمان طول میکشد. اگر یک تلویزیون تاخیر در ورودی ناچیزی داشته باشد این زمان به کمترین میزان خود می‌رسد و شما هیچ گونه تاخیری را نیز دریافت نمی‌کنید. تاخیر در ورودی زمان اهمیت خودش را نشان می‌دهد که شما مشغول انجام بازی‌های ویدیویی هستید یا می‌خواهید از تلویزیون به ‌عنوان مانیتورینگ استفاده کنید. تلویزیون 2020 سونی A8H می‌تواند یک فیلم 1080 پیکسل را با نرخ رفرش ریت 60 هرتز در حدود زمان 18.7 میلی ثانیه زمان ارائه دهد. این عدد کامل مناسب است اما نکته منفی که در مورد تلویزیون سونی A8H وجود دارد این است که محصول از نرخ تازه سازی متغیر پشتیباتنی نمی کند به همین دلیل بسیاری از افرادی که به دنبال خرید تلویزیون برای گیم هستند دچار تردید می‌شوند.


پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی تلویزیون 4K سونی A8H


تلویزیون هوشمند سونی مدل A8H دارای پورت‌های ورودی در دو بخش جداگانه است. این تلویزیون به چهار پورت HDMI مجهز شده است و شما به راحتی می‌توانید سایر دستگاههای خارجی را به تلویزیون متصل کرده و محتوای صوتی و تصویری با کیفیت و سرعت بالا منتقل کنید. تلویزیون 2020 سونی A8H دارای سه پورت USB است. همچنین به صدای دیجیتال نوری نیز مجهز شده است و دارای پورت صدای آنالوگ و انترنت می‌باشد. تلویزیون هوشمند سونی A8H دارای درگاه کامپوزیت است و شما به راحتی می‌توانید از دستگاه‌های قدیمی تری مانند DVD را به تلویزیون A8H متصل کنید. تلویزیون OLED سونی A8H دارای پورت آنتن و IR In است. تلویزیون سونی مدل A8H دارای فرمت HDR10 میباشد و میتواند کیفیت تصاویر را بهبود دهد. این تلویزیون از فرمت‌های استاندارد تصویر HLG، Dolby Vision و +HDR10 پشتیبانی می‌کند و دارای قابلیت‌های HDMI 2.0 ،CEC و (Wi-Fi (2.4 GHz, 5 GHz است.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی A8H
سیستم صوتی تلویزیون 2020 سونی A8H


تلویزیون OLED سونی مدل A8H از توان خروجی 30 وات برخوردار است. این تلویزیون دارای دو بلندگو است که هرکدام 10 وات توان صوتی دارند. همچنین این محصول دارای دو ساب ووفر 5 واتی نیز می‌باشد. به طور کلی صدای ارائه شده معادل 30 وات توان صوتی می‌باشد و سراسر محیط را در بر می‌گیرد. کمترین گستره فرکانسی که در تلویزیون A8H است گستره 63.5 هرتز می‌باشد. این صدا کاملا مناسب و بلند محسوب می‌شود و شما در هر نقطه از محیط که باشد می‌توانید صدا را با کیفیت بسیار بالا دریافت کنید. تلویزیون هوشمند سونی A8H از فناوری‌های صوتی مختلف نیز استفاده کرده و می‌تواند کیفیت صوتی بسیار خارق العاده ارائه دهد. این محصول دارای فرمت Dolby Digital ،Dolby Atmos، DTS:X و (3 HDMI) ARC است و می‌تواند کیفیت صدا را بهبود داده و شما از شنیدن صداهای مختلف لذت می‌برید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی A8H

ویژگی‌ها و قابلیت‌های هوشمند تلویزیون سونی A8H


تلویزیون OLED سونی A8H به سیستم ‌عامل اندروید مجهز شده است. این تلویزیون دارای نسخه 9 و 2020 سیستم عامل اندروید می‌باشد. سیستم عامل اندروید در میان کاربران محبوبیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند امکانات عالی را برای شما ارائه دهد. یکی از ویژگی‌ها و مزیت‌های سیستم عامل اندروید این است که شما به راحتی می‌توانید با آن کار کنید و تمامی محتواها به صورت روان ارائه می‌شود. به سیستم عامل اندروید تلویزیون A8H هیچ ایرادی نمی توان گرفت. این رابط کاربری تمامی اطلاعات و داده‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. سیستم عامل اندروید در مقایسه با سایر سیستم عامل‌ها پشتیبانی بهتر و گسترده تری از انواع برنامه‌ها دارد. شما با خرید تلویزیون 2020 سونی A8H به راحتی به برنامه‌های نامحدود Google Play دسترسی خواهید داشت. با وجود Google Play شما با طیف گسترده‌ای از بازی‌ها فیلم‌ها و برنامه‌های کاربردی دسترسی خواهید داشت. همچنین شما می‌توانید به پلت‌فرم‌های تماشای آنلاین فیلم و سریال مراجعه کرده و دنیایی از محتوا و برنامه‌های مورد علاقه خود را مشاهده کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی A8H

ریموت کنترل و کنترل از راه دور تلویزیون A8H


تلویزیون هوشمند سونی مدل A8H دارای ریموت کنترل خوش دست می‌باشد. این ریموت کنترل در مقایسه با ریموت کنترل تلویزیون A8G دارای برخی تغییرات ظاهری است. بدنه ریموت کنترل تلویزیون A8H باریک‌تر شده و به صورت شیک و مینیمالیستی طراحی شده است. ریموت کنترل A8H کامل خوش دست و سبک می‌باشد. بر روی این ریموت کنترل دکمه‌هایی برای میان‌بر نتفلیکس و Google Play طراحی شده است. شما به راحتی می‌توانید این دکمه‌ها را بر روی بدنه فشار داده و به راحتی به محتوای مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. یکی دیگر از ویژگی‌ها و قابلیت‌های ریموت کنترل A8H این است که یک میکروفون داخلی دارد و یک دکمه اختصاصی برای دسترسی به دستیار صوتی Google Assistant مجهز شده است. با وجود این قابلیت‌ها شما به راحتی می‌توانید با تلویزیون تعامل صوتی داشته باشید و بسیاری از فرمان‌های خودتان را با استفاده از صدا ارائه دهید. با وجود دستیارهای صوتی امکان کارکردن و مدیریت تلویزیون A8H راحت و روان‌تر می‌باشد. در قسمت پایین پورت‌های تلویزیون در گوشه کناری پشت بدنه یک دکمه پاور وجود دارد با استفاده از این دکمه زمانی که شما به ریموت کنترل دسترسی ندارید می‌توانید تلویزیون را خاموش و روشن کنید یا کانالها را تغییر دهید یا تلویزیون را ری استارت کنید. اگر دستتان را بر روی دکمه پاور چند ثانیه نگه دارید عملکرد دکمه ok یا انتخاب گزینه تغییر می‌کند. شما با خرید تلویزیون سونی A8H لوازم جانبی همچون دفترچه راهنما، ریموت کنترل و دو عدد باتری دریافت می‌کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی A8H

تنظیمات تلویزیون سونی A8H


برای اینکه بتوانیم تنظیمات تلویزیون A8H را انجام دهید و تنظیمات کالیبراسیون را شروع کنید. ابتدا باید تمامی حالت‌های صرفه‌جویی برق شامل Auto Picture Mode و Power Saving را غیر فعال کنید باید از منوی تصویر برای جلوگیری از تغییر تنظیمات مربوط به گزینه‌های Auto Picture Mode و Light Sensor غیر فعال کنید.


تنظیمات SDR در تلویزیون A8H


برای اینکه تنظیمات محتوای SDR بر روی صفحه نمایش تلویزیون انجام دهید شما با 6 حالت تصویر روبرو خواهید بود. توصیه می‌کنیم که این حالت تصویر و بر روی Custom انتخاب نمایید در این صورت شما امکان شخصی سازی بیشتری را خواهید داشت. شاخص‌ Peak luminance را در تنظیمات کالیبراسیون بر روی 50 قرار دارید. توصیه می‌کنیم که کنتراست را نیز بر روی صفر و Black level را بر روی‌ High و تنظیمات Gamma را بر روی 90 قرار دهید. تنظیمات دیگری که شما با آن سر و کار خواهید داشت تنظیمات Black Adjust و Advanced Contrast Enhancer می‌باشد توصیه می‌کنیم که آنها را بر روی off قرار دهید و همچنین شما می‌توانید تمامی این شاخص‌ها را به دلخواه خودتان تنظیم کنید و میزان روشنایی را با توجه به شرایط محیطی که تلویزیون در آن قرار گرفته است تغییر دهید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی A8H

تنظیم وضوح تصویر در تلویزیون A8H


شما باید وضوح تصویر تلویزیون سونی A8H را تنظیم کنید ابتدا گزینه Sharpness را انتخاب کنید و آن را بر روی 50 تنظیم نمایید. در مرحله بعدی قسمت Reality Creation را نیز غیر فعال کنید. اگر می‌خواهید هنگام پخش محتواهایی که وضوح پایین دارند کیفیت تصویر بهبود یابد می‌توانید گزینه Reality Creation را نیز همچنان فعال باقی بگذارید توصیه می‌کنیم گزینه‌های Random Noise Reduction ،Digital Noise Reduction و Smooth Gradation را غیر فعال نمایید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی A8H

تنظیمات HDR در تلویزیون OLED سونی A8H


زمانی که محتوای HDR بر روی صفحه نمایش تلویزیون ارائه می‌شود تلویزیون به صورت پیش‌فرض هنگام شروع شدن محتوای HDR یک آیکون کوچکی نمایش داده و تنظیمات مربوطه را تغییر می‌دهد. یکی از تغییراتی که انجام می‌شود این است که تنظیمات Brightness را به 100 برسانید. توصیه می‌کنیم که در قسمت Picture Mode برای HDR گزینه Color Temperature را بر روی Expert 2 تنظیم نمایید و بقیه تنظیمات را به صورت پیش‌فرض بدون تغییر باقی بگذارید. زمانی که محتوای HDR از دستگاه‌های خارجی شروع به کار می‌کند باید برای ورودی مورد نظر خودتان این قابلیت را فعال کرده باشید. شما باید از گزینه Enhanced Format را از منوی HDMI signal را فعال کنید. اگر این گزینه فعال نباشد زمانی که شما دستگاه‌های قدیمی را متصل می‌کنید ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید. این تنظیمات را فقط برای دستگاه‌هایی که با نیاز طبق آن نیاز دارند فعال نمایید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی A8H

تنظیمات گیمینگ در تلویزیون 2020 سونی A8H


بعد از اینکه تنظیمات SDR و HDR را انجام دادید نوبت به تنظیمات گیمینگ می‌رسد. در این مرحله شما فقط کافیست تغییرات بسیار کمی را انجام دهید تا یک تجربه بازی فوق العاده ای داشته باشید. شما باید ابتدا حالت تصویر Game را انتخاب کنید در این صورت کمترین میزان تاخیر در ورودی برای شما ایجاد می‌شود. برای بازی‌های HDR باید گزینه HDMI Enhanced Format را برای ورودی متصل به کنسول فعال کرده باشید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی A8H

مقایسه تلویزیون سونی A8H با مدل‌های مشابه


مقایسه تلویزیون سونی A8H با تلویزیون ال جی CX


در این قسمت از مقاله می‌خواهیم تلویزیون A8H و CX را با یکدیگر مقایسه کنیم. هر دوی این تلویزیون‌ها از جمله تلویزیون‌های بالارده برند سونی و ال جی هستند که در سال 2020 به بازار عرضه شده اند. هر دوی این تلویزیون‌ها دارای صفحه نمایش OLED هستند. تلویزیون سونی A8H می‌تواند طیف گسترده رنگی را برای شما ارائه دهد. همچنین این تلویزیون هندلینگ شیب حرکتی مناسب تری دارد. تلویزیون سونی A8H در مقایسه با تلویزیون ال جی CX کیفیت تصویر نسبتا بهتری برخوردار است. یکی از ویژگی‌های تاثیرگذار در تلویزیون سونی A8H که باعث شده است این تلویزیون کیفیت تصویر خوبی داشته باشد مربوط به کنتراست بالای تصاویر می‌باشد. همچنین تلویزیون هوشمند سونی A8H زمان پاسخگویی سریع دارد. تلویزیون OLED سونی A8H می‌تواند محتواهایی که رزولوشن پایین دارند را به خوبی ارتقا دهد. به همین دلیل تلویزیون سونی A8H از اوج روشنایی مناسبی برخوردار است و تمامی محتواها را با طیف رنگی گسترده نمایش می‌دهد. شما می‌توانید محتوای HDR را با کیفیت بسیار بالا و جزئیات گسترده بر روی صفحه نمایش تلویزیون سونی A8H مشاهده کنید.

تلویزیون سونی A8H تاخیر در ورودی بسیار خوبی دارد اما از قابلیت VRR یا همان نرخ تازه سازی متغیر پشتیبانی نمی کند. تلویزیون ال جی CX برای کاربردهای مختلف گزینه مناسبی است. این تلویزیون در میان تمامی دولت‌ها از یکنواختی مشکی کاملا برخوردار است و زمان پاسخگویی سریع دارد. تلویزیون OLED ال جی CX می‌تواند تمامی محتواها را با کیفیت بسیار بالا و طیف رنگی گسترده ارائه دهد. یکی از ویژگی‌های عالی تلویزیون ال جی CX هنگام گیم می‌باشد. این محصول از قابلیت‌ FreeSync پشتیبانی می‌کند و با G-SYNC سازگار است. با وجود این قابلیت‌ها هیچگونه کشیدگی تصویر بر روی صفحه نمایش ایجاد نمی‌شود. تلویزیون OLED ال جی CX دارای زاویه دید گسترده است و زمانی که شما مخاطب‌ها را از زوایای غیر مستقیم مشاهده می‌کنید تمامی تصاویر و رنگ‌ها را با کیفیت و بالا و دقیق دریافت می‌کنید. تلویزیون ال جی CX می‌تواند در طول روز تمامی برنامه‌ها را با کیفیت عالی نمایش دهد. تلویزیون 2020 ال جی CX قابلیت نرخ تازه سازی متغیر و Auto Low Latency Mode پشتیبانی می‌کند اما زمانی که بازی‌های مختلف را انجام می‌دهید تجربه بسیار هیجان انگیز خواهید داشت. در مقایسه تلویزیون سونی A8H با ال جی CX می‌توان نتیجه گرفت که این دو تلویزیون از نظر عملکرد مشابه می‌باشند.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی A8H
مقایسه تلویزیون سونی A8H با تلویزیون سونی X9000H


تلویزیون سونی X9000H به صفحه نمایش ال ای دی مجهز شده است. این تلویزیون دارای پنل VA است و می‌تواند تصاویر با کنتراست بالایی نمایش دهد. تلویزیون سونی A8H دارای صفحه نمایش OLED و پنل‌ WRGB است. هر دوی این تلویزیون‌ها توسط برند سونی به بازار عرضه شده اند و هر دو نیز به کیفیت تصویر فورکا و تراکم پیکسلی 3840 در 2160 پیکسل مجهز شده‌اند. تلویزیون ال ای دی سونی X9000H از مشخصات عالی برخوردار است اما به پای تلویزیون A8H نمی‌رسد. این تلویزیون می‌تواند تمامی تصاویر با کیفیت تصویر عالی ارائه دهد. تلویزیون سونی A8H در مقایسه با تلویزیون سونی X9000H به صورت ظریف تر و باریک تر طراحی شده و 0.2 سانتیمتر ضخامت کمتری دارد. تلویزیون سونی A8H از کیفیت ساخت بهتری برخوردار است. این دو تلویزیون از نظر نسبت کنتراست تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. تلویزیون سونی A8H از کنتراست فوق العاده ای برخوردار است و می‌تواند رنگ مشکی را به صورت کاملاً یکنواخت و عمیق برای شما ارائه دهد. تلویزیون OLED سونی A8H دارای زمان پاسخ دهی سریع است و تمامی تصاویر به صورت بی نظیر و با کیفیت بالا نمایش می‌دهد.

تلویزیون سونی X9000H دارای زاویه دید بسیار ضعیفی است. زمانی که شما در مقابل تلویزیون قرار می‌گیرد و از زوایای مختلف تلویزیون مشاهده می‌کنید ممکن است در زوایای غیر مستقیم تصاویر و رنگ‌ها را از دست بدهید. تلویزیون سونی A8H دارای تکنولوژی OLED است و می‌تواند تصاویر جدید گسترده‌ای ارائه دهد. اما یکی از ایرادها و عیوبی که می‌توان به تلویزیون‌های OLED گرفت این است که امکان پیکسل سوختگی وجود دارد. تلویزیون ال ای دی سونی X9000H دارای صفحه نمایش ال ای دی است و هیچگاه چنین مشکلی نخواهد داشت. تلویزیون هوشمند سونی A8H به سه پورت USB مجهز شده است. تلویزیون سونی X9000H دارای دو پورت یو اس بی می‌باشد. به طور کلی در میان این دو تلویزیون تفاوت‌های بسیار زیادی وجود دارد و برتری برای تلویزیون سونی A8H می‌باشد.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی A8H

مقایسه تلویزیون سونی A8H با تلویزیون سونی A90J


تلویزیون سونی A90J پرچمدار جدید سونی در سال 2021 است. تلویزیون سونی A8H در سال 2020 به بازار عرضه شده است این دو تلویزیون هر دو از جمله تلویزیون‌های OLED برند سونی هستند و در بسیاری از موارد شباهت‌های بسیار زیادی دارند. به طور کلی بزرگترین تفاوتی که میان تلویزیون سونی A8H و A90J وجود دارد مربوط به پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی است. تلویزیون سونی A90J به دو پورت HDMI2.1 مجهز شده است در حالی که تلویزیون سونی A8H این قابلیت را ندارد. شما اگر بخواهید از جدیدترین کنسول‌های بازی استفاده کنید و عملکرد بسیار عالی دریافت کنید باید به دنبال خرید تلویزیون سونی A90J باشید. این دو مدل از نظر طراحی ظاهری بسیار شیک و زیبا دارند. تلویزیون سونی A90J ضخامت 4.1 سانتی متری دارد و در مقایسه با تلویزیون سونی A8H ظریف تر و باریک تر است. تلویزیون هوشمند سونی A8H ضخامت 4.4 سانتی متری دارد. پایه‌های این دو تلویزیون هر دو زیبا و محکم هستند و به راحتی می‌توانند وزن و تعادل تلویزیون را حفظ کنند. پایه‌های تلویزیون سونی A90J در فاصله بیشتری از هم قرار گرفته اند به گونه ای که در گوشه‌های کناری تلویزیون نصب می‌شوند و شما به راحتی می‌توانید سیستم‌هایی مانند ساندبار را در فضای خالی قرار دهید. هر دوی تلویزیونهای A8H و A90J دارای ویژگی‌های مشترکی هستند مانند اینکه این تلویزیون‌ها می‌توانند پیکسل‌ها را به صورت مجزا خاموش و روشن کنند. همچنین هر دوی این محصولات زمان پاسخ دهی سریع دارد و از نظر کیفیت تصویر نیز عملکرد بسیار استثنایی ارائه می‌دهد. هر دو تلویزیون سونی A8H و A90J دارای صفحه نمایش OLED می باشند.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی A8H

تلویزیون سونی A8H بخرم یا نخرم؟


تاکنون تلویزیون A8H را به صورت تخصصی از بسیاری از جنبه‌ها بررسی کردیم. شاید ذهن شما درگیر این سوال باشد که تلویزیون سونی A8H ارزش خریدن دارد یا نه؟ به طور کلی تلویزیون سونی A8H از جمله محصولات بالارده برند سونی محسوب می‌شود و این تلویزیون در لیست لوکس ترین تلویزیون‌های 2020 نیز قرار گرفته است. تلویزیون OLED سونی A8H محصول سال 2020 به فناوری OLED مجهز شده است. تلویزیون سونی A8H در لیست بهترین تلویزیون‌های 2020 سونی قرار گرفته است. اگر می‌خواهید تلویزیونی با قیمت مناسب تر بخرید توصیه می‌کنیم که خرید تلویزیون سونی A8H را بررسی کنید. این تلویزیون از قیمت بالایی برخوردار است اما اگر شما می‌خواهید تلویزیونی با امکانات و قابلیت‌های گسترده ای داشته باشید ارزش خریدن دارد و اگر از نظر هزینه مشکلی ندارید خرید تلویزیون سونی A8H گزینه مناسبی است. تلویزیون هوشمند سونی مدل A8H سالیان سال تلویزیون لوکس و فول امکانات محسوب می‌شود. اگر از آن دسته از گیمرها هستید که به انجام بازی‌های ویدئویی علاقه دارید حتما توصیه می‌کنیم که تلویزیون سونی A8H را بررسی کنید. این تلویزیون از ورودی HDMI 2.1 و نرخ تازه سازی متغیر یا همان VRR پشتیبانی نمی کند اما برای بازی‌هایی که حرفه ای نیستند گزینه مناسبی محسوب می‌شود. تلویزیون سونی A8H برای کاربردهای عمومی مناسب است. اگر به دنبال خرید تلویزیون هستید که مخصوص بازی باشد توصیه می‌کنیم که تلویزیون‌های ال جی را بررسی کنید.

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سونی موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ