بررسی تخصصیتلویزیون

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9500H

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9500H


تلویزیون هوشمند سونی X9500H از طراحی بسیار شیک و زیبایی برخوردار است. این تلویزیون کیفیت ساخت بالایی دارد و می‌تواند تمامی تصاویر را با کنتراست بسیار مناسب بر روی صفحه نمایش تلویزیون ارائه دهد. همچنین زمان پاسخگویی سریع، تاخیر در ورودی کم و رابط کاربری ساده و آسان از جمله ویژگی‌ها و قابلیت‌های تلویزیون هوشمند سونی X9500H می‌باشد. در این مقاله قصد داریم تمامی اطلاعات و ویژگی‌های تلویزیون سونی X9500H را برای شما شرح دهیم. اگر قصد خرید تلویزیون هوشمند سونی X9500H را دارید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید. تلویزیون سونی X9500H از اوج روشنایی SDR و HDR بسیار عالی برخوردار است. این تلویزیون همچنین از عملکرد انعکاسی خوبی برخوردار است و می‌تواند نور منعکس شده به صفحه نمایش تلویزیون را کنترل و مدیریت کند. یکی از نقاط ضعف تلویزیون اسمارت سونی X9500H زاویه دید متوسط آن می‌باشد. در این مقاله به بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9500H می‌پردازیم. می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا تلویزیون سونی X9500H ارزش خرید دارد یا نه؟
بر اساس رده بندی تلویزیون‌ها در سال 2019 و 2020 تلویزیون اسمارت سونی X9500H اولین تلویزیون ال ای دی است که بعد از اولد و QLED در صدر جدول‌ قرار گرفته است. این تلویزیون از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. تلویزیون هوشمند سونی X9500H امکانات و قابلیت‌های بسیار گسترده ای دارد. تلویزیون ال ای دی سونی X9500H یکی از بهترین تلویزیون‌های 4K شناخته شده است. این تلویزیون می‌تواند محتوای HDR را نیز با کیفیتی بسیار بالا بر روی صفحه نمایش تلویزیون ارائه دهد. تلویزیون سونی X9500H از درجه روشنایی بالایی برخوردار است و با داشتن طیف رنگی گسترده تمامی رنگ‌ها را کاملاً دقیق و با کیفیت بر روی صفحه نمایش تلویزیون ارائه می‌دهد.
یکی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های تلویزیون سونی X9500H قابلیت لوکال دایمینگ است. این محصول از کنتراست بسیار عالی برخوردار است و به همین دلیل اگر می‌خواهید از تلویزیون برای محیط‌های تاریک استفاده کنید خرید تلویزیون ال ای دی سونی X9500H را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این تلویزیون از سرعت رفرش بسیار مناسبی برخوردار است و می‌تواند تمامی محتواهای اکشن و ورزشی را با کیفیتی بسیار بالا و بدون تاخیر و تاری نمایش دهد. یکی از نقاط ضعف این تلویزیون زاویه دید متوسط آن می‌باشد. تلویزیون اسمارت سونی X9500H پردازنده قدرتمندی دارد که با قدرت بسیار بالا تمامی رنگ‌ها و تصاویر را آنالیز می‌کند. همچنین این تلویزیون هندلینگ انعکاسی عالی دارد و از یکنواختی خاکستر مناسبی نیز برخوردار است. به همین دلیل اگر جزء افراد علاقه مند به ورزش هستید خرید تلویزیون سونی X9500H گزینه بسیار مناسبی برای شما مطرح می‌شود. باید گفت تلویزیون سونی X9500H بهترین ال ای دی اندرویدی تاریخ تلویزیون‌ها ثبت شده است.

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سونی موجود در بازار

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9500H

طراحی تلویزیون هوشمند سونی X9500H


تلویزیون ال ای دی سونی مدل X9500H شاید در نگاه اول به صورت ساده طراحی شده است اما با توجه به اینکه قاب اطراف آن کاملاً نازک می‌باشد و پایه‌های که بر روی آن قرار گرفته است نیز فلزی است باعث شده است که خانه شما کاملا شیک و زیبا باشد. تلویزیون هوشمند سونی X9500H به راحتی می‌تواند نظر کاربران بسیاری را به خود جذب کند. برای اینکه این تلویزیون را برای میز قرار دهید پایه‌های نگهدارنده مقاومی در نظر گرفته شده است. جنس این پایه‌ها فلزی است و به راحتی در برابر ضربه یا فشارهای وارده، تلویزیون را در حالت ایستاده نگه میدارد.
پایه‌های تلویزیون سونی X9500H از نوع پایه‌های دو شاخه ای است که در دو طرف تلویزیون قرار می‌گیرند. این تلویزیون این امکان را برای شما فراهم کرده است که شما با توجه به میز تلویزیون خودتان پایه‌ها را در دو موقعیت متفاوت قرار دهید. یکی از موقعیت‌ها این 12.3″×47.8″ و دیگری 12.3″×32.1″ است. بهترین موقعیت که شما می‌توانید پایه‌ها را قرار دهید درست در گوشه‌های تلویزیون می‌باشد. این پایه‌ها به خوبی وزن و تعادل تلویزیون را حفظ می‌کنند و از افتادن و لرزش تلویزیون جلوگیری می‌کنند. شما می‌توانید علاوه بر اینکه پایه‌ها را در گوشه‌ها قرار دهید یا آنها را کمی به یکدیگر نزدیک کرده و در وسط تلویزیون نصب کنید. نکته مهم دیگری که در مورد تلویزیون سونی X9500H باید به آن اشاره نمود این است که این پایه‌ها به صورت دو طرفه می‌باشد؛ یعنی فرقی نمی‌کند که شما کدام پایه را در سمت راست و کدام پایه را در سمت چپ قرار دهید. همچنین اینکه پایه رو به عقب یا رو به جلو باشد نیز تفاوتی ایجاد نمی کند.
نکته مهم دیگری که در طراحی تلویزیون ال ای دی سونی X9500H باید به آن اشاره کنیم قسمت پشتی تلویزیون می‌باشد. بخش پشتی این تلویزیون از جنس پلاستیک است و الگوهای افقی دارد همچنین قاب پشتی تلویزیون سونی X9500H دارای فرو رفتگی است. پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی این تلویزیون به صورت رو به پهلو و در سمت چپ تلویزیون قرار داده شده‌اند. به همین دلیل زمانی که شما این محصول را به دیوار متصل می‌کنید به راحتی به تمامی پورت‌ها دسترسی خواهید داشت. برای اینکه این تلویزیون کابل‌های متصل شده را نیز مدیریت کند دارای دو گیره می‌باشد. این گیره‌ها بر روی پایه‌ها قرار گرفته اند و به راحتی سیم‌ها را از درون خودشان عبور داده و ظاهر مرتبی را به خانه شما می‌بخشند. ابعاد پشتی تلویزیون VESA 300×300 است. فاصله هر یک از چهار منفذ که در پشت تلویزیون قرار دارد با منفذ دیگر حدود 300 میلیمتر می‌باشد.
تلویزیون 4K‌ سونی X9500H ضخامت بدنه و حاشیه مناسبی دارد. ضخامت کلی این تلویزیون 2.72 اینچ است که با 6.9 سانتیمتر برابری می‌کند و ضخامت حاشیه‌ها نیز 0.35 اینچ که با 0.9 سانتی‌متر برابری می‌کند. این تلویزیون در مقایسه با مدل X9500G حدود 0.1 سانتیمتر بیشتر شده است اما در مقایسه با تلویزیون مدل X9000H برابر 0.2 سانتیمتر کمتر می‌باشد. نکته دیگری که در سبک و طراحی تلویزیون سونی X9500H باید مورد اشاره قرار بگیرد کیفیت ساخت تلویزیون می‌باشد. قاب پشتی تلویزیون جنس پلاستیکی دارد و از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار است. به همین دلیل در زمینه کیفیت ساخت تلویزیون نمی‌توان مشکل خاصی را برای این محصول نام برد. به طور کلی تمامی تلویزیون‌های سونی از کیفیت ساخت خوبی برخوردار هستند. شاید بتوان عدم انعطاف موجود در قسمت پورت‌ها را یکی از ایرادات این تلویزیون نام برد. قاب و پایه‌های فلزی این تلویزیون کاملا زیبا و شیک می‌باشد و از استحکام بالایی نیز برخوردار هستند.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9500H

بررسی تخصصی کیفیت تصویر تلویزیون ال ای دی سونی X9500H


برای اینکه بتوان کیفیت تصویر تلویزیون سونی X9500H را بررسی کنیم باید به فاکتورهای مهمی مانند کنتراست، اوج روشنایی SDR و HDR، یکنواختی خاکستری، یکنواختی مشکی، زاویه دید، بازتاب نور طیف رنگی و گرادینت اشاره داشته باشیم. تلویزیون هوشمند سونی X9500H از نظر کنتراست در سطح مطلوبی قرار دارد. کنتراست به تفاوت روشنایی دو رنگ سیاه و سفید در صفحه گفته می‌شود. می توان نمایشگرهای تلویزیون مانیتور و گوشی را با هم دیگر مقایسه کرد و اینجاست که کنتراست اهمیت بسیار بالا دارد.
تلویزیون ال ای دی سونی X9500H از کنتراست عدد 1 : 3170 برخوردار است و این گزینه عملکردی بسیار عالی را برای این تلویزیون نشان می‌دهد. زمانی که شما قابلیت لوکال دایمینگ را نیز فعال کنید کنترل تلویزیون تا حد زیادی بهبود می‌یابد. هر چند با توجه به اینکه پنل VA این محصول باید از کنتراست بالایی برخوردار باشد اما با این حال شما می‌توانید با این مقدار رنگ مشکی را در محیط‌های تاریک با کیفیت بسیار بالایی مشاهده کنید. تلویزیون ال ای دی سونی X9500H برای استفاده در اتاق‌های تاریک گزینه پیشنهادی مناسبی محسوب می‌شود. زیرا این تلویزیون دارای فناوری X-Wide Angle است. تلویزیون هوشمند سونی X9500H می‌تواند تمامی تصاویر را با نسبت کنتراست بسیار بالایی ارائه دهد. البته باید گفت که سایز 49 اینچ این تلویزیون به فناوری X-Wide Angle مجهز نمی باشد.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9500H

بررسی تلویزیون سونی X9500H از نظر اوج روشنایی SDR و HDR


تلویزیون سونی X9500H اوج روشنایی SDR برابر با 565 سی دی بر متر مربع (cd/m²) دارد و روشنایی HDR آن نیز برابر با 980 سی دی بر متر مربع (cd/m²) می‌باشد. این مقادیر عملکرد بسیار عالی تلویزیون سونی X9500H را نمایش می‌دهند. وجود این اوج روشنایی یکی از نقاط قوت تلویزیون محسوب می‌شوند. البته باید به این نکته مهم اشاره کرد که میزان روشنایی هر صحنه با توجه به اینکه چه محتوایی پخش می‌شود می‌تواند متغیر باشد.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9500H

یکنواختی خاکستری و یکنواختی مشکی در تلویزیون 4K‌های سونی X9500H


یکنواختی خاکستری یکی از شاخص‌هایی است که می‌تواند برای بررسی کیفیت تصویر تلویزیون مورد ارزیابی قرار بگیرد. یکنواختی خاکستری شاخصی برای بیان میزان یکنواختی رنگ‌های مختلف می‌باشد به عنوان مثال تلویزیون سونی X9500H در نمایش 50 درصدی خاکستری %4/625 درصد و در هنگام نمایش 5 درصدی خاکستری %0/671 درصد دارد. اگر بخواهیم از افکتهای موجود نیز چشم‌پوشی کنیم باید به طور کلی بگوییم که این مقدار رضایت بخش می‌باشد.
منظور از یکنواختی مشکی شاخصی است که می‌تواند میزان یکنواخت بودن رنگ مشکی را بر روی صفحه نمایش تلویزیون ارائه دهد. میانگین این اختلاف %0/536 درصد است و از این نظر تلویزیون ‌سونی X9500H عملکرد بسیار عالی دارد. اگر شما قابلیت نوردهی موضعی یا همان لوکال دایمینگ را نیز فعال کرده باشید تلویزیون X9500H می‌تواند تمامی محتواهای مشکی را کاملا دقیق و با کیفیت برای شما ارائه دهد. هرچند باید گفت که هنگام مشاهده صحنه‌های پر نور ممکن است‌ هاله‌هایی در اطراف آن صحنه ایجاد شود.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9500H
زاویه دید تلویزیون 4K سونی X9500H


تلویزیون ال ای دی سونی مدل X9500H از نظر زاویه دید عملکرد متوسطی دارد. منظور از زاویه دید میزان وضوح تصاویر از زوایای مختلف می‌باشد. این فاکتور برای محیط‌های باز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تلویزیون سونی X9500H دارای فناوری X-Wide Angle است و به همین دلیل از زاویه دید نسبتاً تقویت ‌شده برخوردار است. نور نمایشگر این تلویزیون در زاویه 50 درجه 75 درصد نسبت به زاویه مستقیم کمتر می‌شود و اگر زاویه به 40 درجه برسد رنگ‌ها شدت خودشان را از دست می‌دهند. یعنی شما از زاویه 40 درجه بیشتر با افت رنگ‌ها روبرو خواهید بود.


بازتاب نوری و طیف رنگی در تلویزیون ال ای دی سونی X9500H


تلویزیون هوشمند سونی مدل X9500H دارای روکش شیشه‌ای است. این روکش شیشه‌ای بر روی پنل قرار گرفته است و برای استفاده در محیط‌های روشن با وجود نور مستقیم خورشید می‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد. تلویزیون ال ای دی سونی X9500H از بازتاب نور تا حد زیادی جلوگیری کرده و شما از این نظر با مشکل خاصی روبرو نخواهید بود. تلویزیون ال ای دی سونی مدل X9500H طیف رنگی گسترده برخوردار است و می‌تواند محتواهای HDR را با طیف رنگی گسترده بر روی صفحه نمایش تلویزیون ارائه دهد. طیف رنگی گسترده یکی از نقاط قوت این محصول محسوب می‌شود.
تلویزیون هوشمند سونی X9500H تمامی رنگ‌های مختلف با کیفیت بسیار بالایی برای شما ارائه می‌دهد. برای اینکه شما محتوای HDR را روشن تر دریافت کنید می‌توانید حالت تصویر را بر روی Custom یا سفارشی قرار داده و گزینه‌های Local Dimming و X-tended Dynamic Range را روی High (حداکثر) تنظیم کنید در این صورت تمامی تصاویر را روشن تر از حد معمول دریافت می‌کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9500H
گرادینت یا محو شدگی رنگ‌ها در تلویزیون هوشمند سونی X9500H


تلویزیون هوشمند سونی X9500H از نظر محو شدگی و ترکیب بندی رنگ‌ها عملکرد بسیار عالی دارد هرچند این تلویزیون در دسته بندی بعضی از رنگ‌ها مانند رنگ‌های خاکستری و سبز باید مورد توجه قرار بگیرد. شما می‌توانید گزینه Smooth Gradation را فعال کرده و تا حدی از این ایراد بکاهید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9500H
زمان پاسخگویی تلویزیون 4K‌ سونی X9500H


اگر به مسابقات ورزشی علاقه بسیار جدی دارید حتماً با صحنه‌های سریع مانند شوت توپ فوتبال روبرو شده اید این صحنه‌های سریع ممکن است در برخی از تلویزیون با اندکی تاری همراه شود به همین دلیل اگر قصد خرید تلویزیون دارید حتما به زمان پاسخگویی تلویزیون توجه کنید. به طور کلی برای تغییر رنگ یک پیکسل به صورت صد درصد زمانی در حدود 10.7 میلی‌ثانیه نیاز است برای اینکه 80 درصد یک پیکسل نیز تغییر رنگ دهد زمان مورد نیاز 4.2 میلی ثانیه طول می‌کشد.
تلویزیون سونی X9500H دارای سرعت تازه‌سازی 120 هرتز است اما باید گفت که به تکنولوژی‌های VRR یا FreeSync مجهز نمی باشد به همین دلیل از زمان پاسخگویی بسیار مناسبی برخوردار نیست. اگر می‌خواهید تلویزیونی بخرید که در زمان پاسخگویی مناسبی برخوردار باشد خرید تلویزیون سامسونگ Q70R را به شما پیشنهاد می‌دهیم.


تاخیر در ورودی تلویزیون هوشمند سونی X9500H


یکی از مهمترین مواردی که هنگام بازی با استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور مطرح می‌شود میزان لگ یا تاخیر در پردازش اطلاعات میباشد. برای اینکه یک محتوای Full HD با سرعت رفرش 60 هرتز پردازش شود حدود 19.3 دهم میلی ثانیه زمان نیاز دارد و همین دلیل برای اینکه یک فیلم با وضوح 1080 پیکسل به نحوی که در هر ثانیه 60 بار صفحه به روز رسانی شود نمایش داده شود 19.3 میلی ثانیه نیاز است. این عدد نشانگر یک تاخیر در ورودی عالی محسوب می‌شود و در حالت‌های گیمینگ و گرافیکی موجود می‌باشد. به همین دلیل برای بازی‌های رقابتی و آنلاین این مقدار می‌تواند اندکی بیشتر از انتظارات باشد. تلویزیون ال ای دی سونی X9500H از رزولیشن‌های 4K ، 1440 و 1080 پیکسل در نرخ تازه‌سازی 60 هرتز پشتیبانی می‌کند و همچنین از رزولوشن 1080 پیکسل را نیز با نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی میکند.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9500H
پورت‌ها و درگاه‌های ورودی تلویزیون ال ای دی سونی X9500H


تلویزیون هوشمند سونی مدل X9500H دارای 4 پورت HDMI و دو پورت USB است. همچنین این تلویزیون یک خروجی صدای دیجیتال یا نوری یک خروجی هدفون یک ورودی کامپوزیت یک پورت آنتن یک پورت لَن و IR In دارد. تلویزیون سونی X9500H یک پورت USB 3.0 نیز دارد. تلویزیون ال ای دی سونی X9500H از فرمت‌های تصویری HDR10، دالبی ویژن، HLG ،HDCP2.2، وای فای 5GHz و 2.4GHz پشتیبانی می‌کند و از فرمتهای صوتی eARC ،ARC، دالبی اتموس(از طریق eARC)، دالبی دیجیتال و DTS نیز برخوردار است. به عنوان مثال فرمت صوتی eARC به کاربران این اجازه را می‌دهد که صدا را با کیفیت بسیار بالا با استفاده از کابل HDMI منتقل نمایند. برای اینکه بتوان از “eARC” و “Pass through mode” استفاده کرد باید تنظیمات را بر روی “Auto” تنظیم نمایید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9500H
سیستم صوتی تلویزیون سونی X9500H


تلویزیون ال ای دی سونی مدل X9500H دارای چهار بلندگو است و به طور کلی از 30 ات برخوردار است. کمترین گستره فرکانسی این تلویزیون 95.14 هرتز می‌باشد. این مقدار کاملا مناسب است و می‌تواند حجم صدای بسیار بالا و قدرتمندی را تولید کند. یکی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های تلویزیون سونی X9500H قابلیت تصحیح صدای اتاق می‌باشد. این تلویزیون می‌تواند با توجه به آکوستیک اتاق شما صدا را تنظیم نماید همچنین این محصول دارای میکروفونی در داخل ریموت کنترل است و می‌تواند تمامی صداهای محیط را تشخیص داده و بهترین صدا را در اختیار شما قرار دهد. تلویزیون سونی X9500H به یک آمپلی‌ فایر مجهز شده است و می‌تواند صدای کامل رسا و واضح را برای شما ارائه دهد. این تلویزیون می‌تواند تجربه صوتی بسیار بهتر و با کیفیت تری را از قابلیت دالبی اتموس ساندبار تولید نماید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9500H
امکانات و قابلیت‌های هوشمند تلویزیون سونی X9500H


تلویزیون ال ای دی سونی مدل X9500H دارای نسخه 9 سیستم عامل اندروید می‌باشد. این سیستم عامل در مقایسه با مدل‌های قبلی خود از سرعت و عملکرد بسیار بهتری برخوردار است. سیستم‌ عامل اندروید در میان سایر سیستم عامل‌ها در زمینه برنامه و بازی از تنوع بیشتری برخوردار است و به همین دلیل کاربران از نظر دسترسی به برنامه‌ها و بازی‌ها هیچ گونه محدودیتی ندارند. یکی از مواردی که باید در خرید تلویزیون سونی X9500H به آن اشاره نمود مبحث مربوط به آگهی‌های تبلیغاتی است. این آگهی‌های تبلیغاتی در حالت عادی در صفحه نمایش تلویزیون نمایش داده نمی شوند و این مورد به عنوان احترام به حقوق کاربران در تولید این تلویزیون توجه شده است. هرچند این محصول می‌تواند محتوای پیشنهادی را برای شما ارائه دهد. شما نیز می‌توانید این قسمت را با استفاده از تنظیمات تلویزیون غیر فعال نمایید. تلویزیون هوشمند سونی X9500H دارای سیستم عامل اندروید است و کار کردن با آن بسیار آسان می‌باشد. این تلویزیون در لیست یکی از محبوب ترین تلویزیون‌ها نیز قرار گرفته است.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9500H
برنامه‌ها و بازی‌های مختلف در تلویزیون ال ای دی سونی X9500H


تلویزیون اسمارت سونی مدل X9500H تنوع برنامه‌ها و بازی‌های بسیار بالایی دارد که به خاطر سیستم عامل اندروید می‌باشد. این محصول از نسخه 9 سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری فروشگاه گوگل پلی نیز تا حدودی تغییر یافته است و شما می‌توانید برنامه‌های بیشتری را به صورت روان بر روی صفحه مشاهده نمایید. همچنین تلویزیون ‌سونی X9500H می‌تواند محتوا های HDR را با استفاده از USB یا حتی با استفاده از شبکه‌های پرطرفدار یوتیوب و نتفلیکس به نمایش بگذارد. پلیر سیستم عامل اندروید نیز برای نمایش فایل‌های رایج صوتی و تصویری توسعه داده شده است و از این نظر کاربران رضایت بالایی دارند.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9500H
ریموت کنترل تلویزیون هوشمند سونی X9500H


تلویزیون ال ای دی سونی مدل X9500H از ریموت کنترل هوشمندی برخوردار است. این ریموت کنترل در مقایسه با مدل‌های پیشین تغییر آنچنانی نکرده است و تنها تفاوت آن با ریموت کنترل‌های قبلی رنگ آن است که به جای نقره ای به مشکی تغییر کرده است. بر روی ریموت کنترل تلویزیون می‌توان دکمه‌های دسترسی سریع به گوگل پلی و نتفلیکس را نیز مشاهده کرد. این دکمه‌ها به ترتیب با رنگ‌های سفید و قرمز قابل مشاهده هستند. همچنین ورودی میکروفون نیز در قسمت بالایی ریموت کنترل در نظر گرفته شده است و شما میتوانید با استفاده از این میکروفون تمامی دستورات خود را با استفاده از صدا ارائه دهید. همچنین یکی دیگر از موارد کاربرد میکروفون این ریموت کنترل تصحیح صدای اتاق می‌باشد.
یکی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های میکروفون تلویزیون سونی X9500H این است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن به سرچ صوتی یا ارائه دستورات اجرایی خود بپردازند. به عنوان مثال شما می‌توانید به صورت صوتی پیش بینی آب و هوای فردا را ببینید یا اینکه برنامه مورد علاقه خودتان را باز کنید و حتی این امکان برای شما وجود دارد که در تنظیمات تلویزیونی تغییراتی ایجاد کنید. ریموت کنترل تلویزیون سونی X9500H بسیار شبیه به مدل X9500G می باشد. اما در مورد کنترل زیرین تلویزیون تفاوت‌هایی وجود دارد. به عنوان مثال دکمه‌ها از سه عدد به یک عدد تکی خلاصه شده است. شما می‌توانید با آن تلویزیون خاموش روشن کنید کانال‌ها را تغییر دهید یا حتی ورودی‌ها را نیز عوض کنید. نحوه کار کردن با این ریموت کنترل به این ترتیب است که شما با یک فشار کوتاه می‌توانید فهرست منو را باز کنید و با فشاری طولانی نیز گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9500H
لوازم جانبی همراه در تلویزیون سونی X9500H


تلویزیون ال ای دی سونی مدل X9500H دارای لوازم جانبی همراه مانند باتری، ریموت، کابل برق، دفترچه راهنما، جداکننده‌های براکت و گیره‌های مدیریت کابل می‌باشد. تلویزیون ال ای دی سونی X9500H در سایز‌های 55 اینچ 65 اینچ و 75 اینچ به بازار عرضه شده است.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9500H
تنظیمات تلویزیون ال ای دی سونی X9500H


تنظیمات تلویزیون پس از راه اندازی و نصب تلویزیون انجام می‌شود. در صورتی که یک سرویس کار در محل حضور داشته باشد این کارها را برای شما انجام می‌دهد. اگر سرویس کار وجود ندارد شما به راحتی می‌توانید دستورالعمل‌های ارائه شده را پیگیری کرده و رنگ، نور و عملکرد تلویزیون را با توجه به سلیقه شخصی خودتان تنظیم نمایید تا بهترین عملکرد را دریافت کنید. تنظیمات تلویزیون سونی X9500H به گونه ای است که برخی از گزینه‌ها به صورت خودکار برای صرفه جویی در برق یا تنظیم روشنایی با توجه به نور محیط اطراف تنظیم می‌شوند و همین دلیل حتماً قبل از شروع به کار تلویزیون گزینه‌های Auto Picture Mode، Light Sensor، Power Saving را با استفاده از منوی تلویزیون غیر فعال نمایید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9500H
تنظیمات SDR


SDR محدوده دینامیکی استاندارد است که مخفف عبارت Standard Dynamic Range میباشد تنظیمات SDR برابر 6 حالت تصویر مختلف دارد. پیشنهاد می‌کنیم که این تنظیمات را بر روی Custom یا سفارشی قرار دهید. در این صورت تلویزیون سونی X9500H عملکرد دقیق تری دارد و می‌تواند تنظیمات بیشتری را نیز در اختیار شما قرار دهد. برای اینکه میزان روشنایی تلویزیون را تعیین کنید عدد خاصی را پیشنهاد نمی کنیم زیرا هر تلویزیون در هر شرایط محیطی ممکن است عدد خاصی را داشته باشد و این عدد برای هر فرد و خانه متغیر می‌باشد.
یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تنظیم میزان روشنایی تلویزیون این است که شما یک تصویر با رنگ‌های تیره و روشن را انتخاب نمایید. سپس میزان روشنایی را به صفر برسانید و به آرامی آن را افزایش دهید و زمانی که احساس کردید همه رنگها به صورت طبیعی نمایش داده می‌شود می‌توانید در آنجا متوقف کنید. البته باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که روشنایی زیاد باعث می‌شود که رنگ‌های تیره را بیش از حد روشن ارائه دهد و اگر شما روشنایی بسیار کمی را نیز برای تلویزیون انتخاب کنید در این صورت رنگ‌های روشن را به صورت متمایل به خاکستری مشاهده می‌کنید. میزان روشنایی تلویزیون با توجه به شرایط محیطی شما تنظیم می‌شود. تغییر در میزان روشنایی تلویزیون در میزان کیفیت تصویر تاثیری نخواهد گذاشت. یکی از تنظیماتی که شما می‌توانید انجام دهید این است که گزینه‌های Auto local dimming ,Black Adjust و Adv. Contrast Enhancer را غیر فعال نمایید. برای نور پس زمینه ما مقداری را پیشنهاد نمی‌دهیم اما برای کنتراست تلویزیون مقدار پیشنهادی ما 90 می‌باشد. همچنین توصیه می‌کنیم که Gamma را نیز در صف قرار دهید و Black level را نیز بر روی 50 تنظیم کنید.
تنظیمات مقدار پیشنهادی
Brightness –
Contrast 90
Gamma -0-
Black level 50

در تنظیمات مربوط به بخش Clarity یا وضوح تلویزیون گزینه sharpness را بر روی 50 تنظیم کنید. در این بخش شما با سه گزینه Random Noise Reduction Reality Smooth gradation و Digital Noise Reduction روبرو خواهید بود. اگر در حالت عادی تلویزیون مشاهده می‌کنید نیازی به فعال کردن آنها وجود ندارد اگر این موارد را فعال کنید برخی از جزئیات محتوا‌ها با کیفیت بسیار بالا هستند کم می‌شود. اگر شما ویدیویی با کیفیت پایین مشاهده می‌کنید فعال کردن این گزینه‌ها باعث می‌شود که کیفیت آنها نیز بهتر شده و شما توضیحات بیشتری از آنها مشاهده کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9500H
تنظیمات HDR در تلویزیون ال ای دی سونی X9500H


منظور از HDR محدوده دینامیکی بالا است. این عبارت مخفف High Dynamic Range است. تلویزیون سونی X9500H در نمایش محتواهای HDR در مقایسه با محتواهای SDR از عملکرد بهتری برخوردار است و تمامی تصاویر را با وضوح بیشتری نمایش داده و جزئیات بیشتری را نیز برای شما ارائه می‌دهد. زمانی که شما یک ویدیو با کیفیت HDR را بر روی صفحه نمایش تلویزیون مشاهده می‌کنید تلویزیون سونی X9500H می‌تواند به صورت خودکار آن را تشخیص داده و تغییراتی را در تنظیمات تلویزیون انجام دهد. به عنوان مثال زمانی که شما برنامه ویدیویی HDR را مشاهده میکنید میزان روشنایی صفحه نمایش افزایش می‌یابد. به محض شروع محتوا آیکنی کوچک در قسمت تنظیمات تلویزیون ظاهر می‌شود که می‌تواند در آین آیکون تغییراتی ایجاد کنید که البته ما توصیه نمی کنیم.
اگر ویدیویی که مشاهده می‌کنید از نوع HDR است و احساس می‌کنید که کمرنگ تر از حد معمول می‌باشد می‌توانید گزینه‌های کنتراست و گاما را افزایش دهید. همچنین توصیه می‌کنیم برای رفع این مشکل گزینه Adv. Contrast Enhancer را بر روی High تنظیم کنید. اگر محتوای HDR که مشاهده می‌کنید از یک دستگاه خارجی مانند Blu-ray بر روی صفحه نمایش تلویزیون پخش شده است توصیه می‌کنیم که در بخش HDMI signal format گزینه Enhanced Format را انتخاب کنید. با انتخاب کردن این گزینه تصاویر از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار خواهند بود.
یکی دیگر از تنظیماتی که در هنگام انجام تنظیمات HDR باید مورد توجه قرار بگیرد مشاهده محتواهای HDRR زیرنویس دار است. زمانی که شما محتوای آن‌ها را مشاهده می‌کنید که زیر نویس دارد داشتن زیرنویس باعث می‌شود که شما توجه بیشتری به آن داشته باشید. در بخش زیرنویس زیرنویس‌ها و نوشته‌ها اندکی خودشان را بیشتر نشان می‌دهند. زمانی که شما صحنه‌های تاریک را مشاهده می‌کنید در اطراف نوشته‌ هاله ای از نور ایجاد می‌شود. اگر این مورد برای شما بسیار آزاردهنده است شما می‌توانید قابلیت لوکال دایمینگ را کم کرده یا حتی آن را غیر فعال کنید. با انجام این تنظیمات این مشکل تا حدودی بهبود می‌یابد.
تلویزیون ال ای دی سونی X9500H دارای قابلیت دالبی ویژن است. برای اینکه این تلویزیون از این قابلیت استفاده کند باید دستگاه پخش کننده به آخرین نسخه به روزرسانی شده باشد تا شما محتواهای دالبی ویژن را مشاهده ‌کنید. برای اینکه بهترین کیفیت تصویر را دریافت کنید توصیه می‌کنیم که تنظیماتی را نیز تغییر دهید. در این حالت شما باید سه حالت تصویر خواهید داشت این سه حالت شامل Dolby Vision Bright ، Dolby Vision Dark ،Vivid هستند. به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم که تنظیمات Dolby Vision Dark را انتخاب نمایید. اگر در محیط‌های روشن تلویزیون را مشاهده می‌کنید بهتر است گزینه Dolby Vision Bright را انتخاب کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9500H
تنظیمات نمایش در تلویزیون ال ای دی سونی X9500H


تلویزیونهای سونی قابلیتهای بسیار گسترده‌ای دارند این قابلیت‌ها همراه با حرکات نیز قابلیت تنظیم دارند. تلویزیون سونی X9500H نیز در این دسته از تلویزیون‌ها قرار گرفته است. تنظیمات مربوط به بخش MOTION همانند بخش روشنایی است و این تنظیمات باید با توجه به اینکه در چه محتوا و چه محیطی استفاده می‌شود متفاوت است. به همین دلیل برای اینکه شما بهترین تنظیمات را در این بخش داشته باشید باید به محیط استفاده خودتان توجه نموده و همچنین محتوایی که مورد استفاده قرار گرفته است نیز توجه شود.
اگر می‌خواهید تنظیمات MOTION را فعال کنید توصیه می‌کنیم که تنظیمات Motionflow را بر روی Custom قرار دهید و در بقیه موارد تنظیمات باید به به صورت دستی انجام شود و شما می‌توانید با توجه به پیش نمایش تصاویر تنظیمات مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر محتوایی که مشاهده میکنید از وضوح پایینی برخوردار است شما می‌توانید از قابلیت ارتقاء تصویر استفاده کنید. می‌توانید با توجه به ابعاد و موقعیت تصاویر از طریق تنظیمات تصویر ورودی مورد نظر خودتان را تنظیم کنید.


تنظیمات کالیبراسیون نتفلیکس


حالت کالیبره کردن نتفلیکس از سال 2018 به بعد به سری تلویزیون‌های MASTER سونی اضافه شده است. این حال تنها در صورتی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد که شما برنامه نتفلیکس را باز کنید. به شما توصیه می‌کنیم که همه تنظیمات این بخش به جز روشنایی را بر روی پیش فرض تنظیم کنید. همچنین می‌توانید میزان روشنایی را با توجه به محیطی که تلویزیون در آن قرار گرفته است تنظیم نمایید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9500H
تنظیمات گیمینگ در تلویزیون ال ای دی سونی X9500H


شما می‌توانید با انجام تنظیمات تصویر و سایر تنظیمات تلویزیون تغییرات زیادی را در تلویزیون ایجاد کنید اما باید گفت که همه این تنظیمات تغییر زیادی برای تجربه یک بازی به یادماندنی ندارند. برای اینکه شما تنظیمات گیمینگ تلویزیون سونی X9500H را انجام دهید باید حالت تصویر بر روی Game تنظیم نمایید. در این صورت کمترین میزان لگ را دریافت میکنید. باید به این نکته مهم نیست توجه داشته باشید که گزینه HDMI Enhanced Format برای ورودی کنسول و کامپیوتر نیز فعال شده باشد.
بسیاری از برندهای موجود در بازار برای استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور تنظیمات خاصی ندارند اما باید گفت که تلویزیون هوشمند سونی X9500H برای اینکه به عنوان مانیتورینگ استفاده شود تنظیمات خاصی را ارائه کرده است. شما می‌توانید حالت تصویر را هنگام استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور Game یا Graphics تنظیم کنید. همچنین می‌توانید برای ورودی مانیتور گزینه HDMI Enhanced Format را فعال نمایید.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9500H
تلویزیون 2020 سونی X9500H


تلویزیون هوشمند سونی مدل X9500H توسط کشور ژاپن ساخته شده است و در سال 2020 در کشور مالزی مونتاژ شده است. یکی از نقاط قوت این تلویزیون این است که منوی فارسی دارد و از این نظر در مورد توجه کاربران فارسی زبان بسیاری قرار گرفته است. به طور کلی تلویزیون سونی X9500H در میان کاربران طرفداران بسیار زیادی دارد. این تلویزیون برای مشاهده برنامه‌های تلویزیونی، برنامه‌های ورزشی، استفاده به عنوان گیمینگ، مشاهده فیلم‌های ،HDR انجام بازی‌های HDR یا حتی استفاده به عنوان مانیتور گزینه مناسبی محسوب می‌شود. صفحه نمایش این تلویزیون از نوع ال ای دی است و پنل به کار رفته در آن نیز از نوع پنل va می‌باشد.
تلویزیون اسمارت سونی X9500H به کیفیت تصویر فورکا مجهز شده است. پایه‌های این تلویزیون دو شاخه‌ای است و ضخامت بدنه نیز 6.9 سانتیمتر می‌باشد. همچنین حاشیه‌های تلویزیونی است 0.9 سانتیمتر ضخامت دارند. این محصول دارای قابلیت لوکال دایمینگ است و از یکنواختی مشکی بسیار مناسبی برخوردار است و می‌تواند رنگ مشکی را کاملاً عمیق و غنی برای شما ارائه دهد. نرخ تازه‌سازی تلویزیون X9500H سونی 120 هرتز است و شما می‌توانید تمامی صحنه‌های اکشن و ورزشی را بدون تاخیر و تاری مشاهده کنید. تلویزیون هوشمند سونی مدل X9500H از تاخیر در ورودی 83 میلی‌ثانیه برخوردار است. قاب پشتی تلویزیون از جنس پلاستیکی است و این تلویزیون دارای 4 پورت HDMI و پورت USB می‌باشد. همچنین وجود خروجی نوری صدا، خروجی هدفون، ورودی کامپوزیت و ورودی آنتن و اترنت از جمله ویژگی‌ها و پورت‌های این تلویزیون محسوب می‌شود.
تلویزیون ال ای دی سونی X9500H دارای فرمت‌های HDR 10 و دالبی ویژن است و از خروجی صدای متغیر نیز برخوردار است. این تلویزیون از قابلیت وای فای نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین این محصول از کیفیت صدای بسیار بالایی برخوردار است و به طور کلی 30 وات توان صوتی دارد. سیستم عامل به کار رفته در این تلویزیون نسخه 9 سیستم عامل اندروید می‌باشد. کار کردن با این سیستم عامل بسیار آسان است و شما به دنیایی از برنامه‌های مختلف دسترسی خواهید داشت. تلویزیون هوشمند سونی X9500H قابلیت اتصال به موبایل و تبلت نیز دارد. همچنین این تلویزیون از کنترل صوتی نیز پشتیبانی کرده و شما می‌توانید با استفاده از صدا تنظیماتی را در تلویزیون انجام دهید یا حتی آن را خاموش و روشن کنید. مصرف برق تلویزیون X9500H سونی 72 وات است. این تلویزیون در سایز‌های 55 اینچ، 65 اینچ و 75 اینچ توسط برند سونی در سال 2020 به بازار عرضه شده است. اگر قصد خرید این تلویزیون را دارید می‌توانید با قیمتی بسیار مناسب از فروشگاه اینترنتی دبی کوچولو تهیه نمایید.


تلویزیون سونی X9500H بخرم یا نخرم؟


یکی از سوالات کلیشه‌ای که همواره از سوی بسیاری از کاربران مطرح می‌شود این است که آیا تلویزیون سونی X9500H ارزش خریدن دارد یا نه؟ باید گفت که تلویزیون هوشمند سونی X9500H نسخه ارتقا یافته و پیشرفته‌ای در مقایسه با مدل پیشین خود محسوب می‌شود. این تلویزیون مشکلات مدل قبلی خود را برطرف کرده است و در لیست بهترین تلویزیون‌های سال 2020 نیز شناخته شده است. اگر در مورد تامین هزینه تلویزیون سونی X9500H مشکل خاصی ندارید می‌توانید به راحتی این محصول را بخرید و مشاهده تصاویر و برنامه‌های مختلف بر روی صفحه نمایش تلویزیون لذت ببرید. تلویزیون سونی X9500H هواداران پروپاقرص بسیار بالایی نیز دارد.
اگر به مسابقات ورزشی یا فیلم‌های سینمایی علاقه مند هستید این محصول می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما محسوب شود. تلویزیون 2020 سونی X9500H به پردازنده X1 مجهز شده است و از سرعت رفرش 120 هرتز نیز پشتیبانی می‌کند و همین دلیل این تلویزیون بهترین انتخاب ممکن در میان تلویزیون‌های ال ای دی بازار محسوب می‌شود. اما باید به نقاط ضعف این تلویزیون نیز اشاره کرد تلویزیون ال ای دی سونی X9500H قابلیت HDMI 2.1 و قابلیت VRR ندارد و به همین دلیل برای بازی کردن با PS5 یا Xbox series X مناسب نمی باشد. اگر می‌خواهید تلویزیونی بخرید که برای کنسول‌های بازی مناسب باشد خرید تلویزیون سونی X9500H را پیشنهاد نمی دهیم. همچنین یکی از نقاط ضعفی که در تلویزیون سونی X9500H وجود دارد این است که زمانی که شما فاصله پایه‌ها را زیاد می‌کنید شاید اندکی لرزش جزئی نیز هنگام مشاهده محتوا در بدنه تلویزیون ببینید شما می‌توانید با تغییر جای پایه‌ها یا حتی نصب تلویزیون به دیوار این مشکل را برطرف کنید.

 

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سونی موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ