بررسی تخصصیتلویزیون

بررسی تلویزیون OLED سونی A90J

بررسی تلویزیون OLED سونی A90J


تلویزیون هوشمند سونی مدل A90J یکی از محصولات جدید سال 2021 سونی می‌باشد. این تلویزیون از نظر طراحی، کیفیت تصویر، کیفیت صدا و رابط کاربری دارای نقاط قوت بسیار زیادی است و توانسته است رضایت کاربران را به راحتی جلب کند. تلویزیون هوشمند سونی مدل A90J دارای کنتراست بسیار بالایی است و تمامی تصاویر را با دقت رنگی بسیار بالا نمایش میدهد. تلویزیون 2021 سونی مدل A90J طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را پوشش داده و آنها را به صورت گسترده بر روی صفحه نمایش تلویزیون نمایش می‌دهد. یکی دیگر از نقاط قوت تلویزیون OLED سونی A90J وجود پورت HDMI 2.1 می‌باشد. با وجود این پورت شما به راحتی می‌توانید انواع کنسول‌های بازی را به تلویزیون سونی A90J متصل نموده و بازی‌های مورد علاقه خودتان را با هیجان بسیار بالا بر روی صفحه نمایش تلویزیون در ابعادی بزرگتر و با کیفیت بهتر انجام دهید. تلویزیون هوشمند سونی A90J به پلتفرم جدید Google TV مجهز شده است. این پلتفرم در سال 2021 برای اولین بار توسط برند سونی به بازار عرضه شده است و دنیایی از امکانات و قابلیت‌های گسترده را برای شما ارائه می‌دهد. در کنار تمامی نکات قوتی که برای تلویزیون می‌توان نام برد باید گفت که این محصول در سال 2021 به بازار عرضه شده است و قیمت بسیار بالایی نیز برخوردار است. از سوی دیگر اگر بخواهیم روشنایی این تلویزیون را با مدل‌های رقبا مقایسه کنیم باید بگوییم که تلویزیون سونی A90J از روشنایی پایین تری برخوردار است.

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سونی موجود در بازار


تلویزیون اسمارت سونی مدل A90J دارای فناوری OLED می‌باشد. این فناوری روز به روز در حال پیشرفت است و امکانات و قابلیت‌های گسترده تری را نیز ارائه می‌دهد. زمانی که واژه اولد شنیده می‌شود نام برند سونی نیز همراه با آنان تداعی می‌شود. برند سونی تلویزیون‌های خودش را به صفحه نمایش اولد مجهز کرده است. این تلویزیون‌ها از کیفیت بسیار بالایی در بازار شناخته شده هستند و البته از قیمت بالاتری نیز برخوردارند تلویزیون سونی A90J دارای صفحه نمایش اولد می‌باشد و در بازار رقیب سرسختی برای بهترین تلویزیون‌های موجود رقبا محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید دنبال خرید بهترین تلویزیون برای گیم باشید خرید تلویزیون سونی A90J را به شما پیشنهاد می‌دهیم؛ زیرا این تلویزیون دارای پورت HDMI 2.1 است و به راحتی کنسول‌های بازی PS5 یا Xbox Series X با آن هماهنگ شده و شما به راحتی می‌توانید بازی‌های خود را به صفحه نمایش تلویزیون منتقل نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تلویزیون سونی A90J با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی تلویزیون‌سونی A90J می‌پردازیم.

بررسی تلویزیون OLED سونی A90J

تلویزیون 2021 سونی مدل A90J


برند سونی تلویزیون A90J را در سه سایز 55 اینچ 65 اینچ و 83 اینچ در سال 2021 به بازار عرضه کرده است. تلویزیون 65 اینچ سونی A90J امکانات و قابلیت‌های گسترده ای دارد و می‌تواند خانه شما را از نظر طرح و رنگ دگرگون کند. تلویزیون هوشمند سونی مدل A90J از جمله تلویزیون‌های اندروید محسوب می‌شود و با دستیارهای صوتی Google Assistant سازگار است. همچنین با وجود قابلیت Chromecast امکان انتقال اطلاعات و اشتراک گذاری هوشمند داده‌ها فراهم شده است. با وجود قابلیت کرومکست شما به راحتی می‌توانید محتواها را از روی گوشی همراه خودتان بر روی صفحه نمایش تلویزیون منتقل کرده و آنها را در ابعادی بزرگتر و با کیفیتی بهتر مشاهده کنید. معمولاً برند سونی تلویزیون‌های خودش را به سخت افزارهای بالارده‌ی جهانی مجهز می‌کند.
این تلویزیون امکانات و قابلیت‌های جذاب بسیار زیادی نیز دارد. یکی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این محصول نرخ تازه‌سازی متغیر میباشد. همچنین از سوی دیگر حالت تاخیر کم خودکار نیز باعث شده است تلویزیون سونی A90J برای انجام گیمینگ و گیم‌های مختلف زمینه بسیار مناسبی باشد. این محصول می‌تواند محتواهای 4K را با نرخ فریم 120 ثانیه را با کیفیت بسیار بالا بر روی صفحه نمایش تلویزیون ارائه دهد. به جرأت می‌توان گفت که تلویزیون OLED سونی A90J یکی از بهترین تلویزیون‌هایی است که از دو ورودی HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند.

[button color=”primary” size=”medium” link=”https://dobeikochooloo.com/product-tag/%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%b3%d9%88%d9%86%db%8c-a90j/” icon=”” target=”false” nofollow=”false”]قیمت و خرید تلویزیون سونی A90J[/button]


نکته دیگری که در مورد تلویزیون سونی A90J باید به آن اشاره نمود ورودی‌ها و خروجی‌های این تلویزیون می‌باشد. این تلویزیون از پورت‌ها درگاه‌های ارتباطی مختلفی برخوردار است و اگر شما طرفداران طرفدار پروپاقرص فیلم سینمایی هستید سونی تلویزیون A90J را به ویژگی صوتی XR Sound Position مجهز نموده است. این قابلیت از سطح اسپیکر‌هایی که بر روی تلویزیون قرار گرفته است برای مطابقت صدا با فیلمی که در حال پخش است استفاده می‌کند به همین دلیل شما تمامی صداها را متناسب با محتوا دریافت کرده و هیچ گونه عدم مطابقتی وجود ندارد. تلویزیون OLED سونی A90J به یک حسگر نور محیط مجهز شده است. همچنین این تلویزیونی حسگر رنگی نیز دارد و زمانی که شما این گزینه‌ها را فعال کنید روشنایی تصویر دمای رنگ بر اساس نور محیط تنظیم می‌شود.
تلویزیون 2021 سونی مدل A90J از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. این تلویزیون علاوه بر اینکه تمامی تصاویر و محتوا‌های صوتی و تصویری را با کیفیت بسیار عالی ارائه می‌دهد از کیفیت ساخت بسیار بالایی نیز برخوردار است. تلویزیون سونی A90J در میان مدل‌های 2021 قدرتمند عمل کرده و به همین دلیل تصمیم گیری شما را برای خرید تلویزیون آسان می‌کند. تلویزیون سونی مدل A90J از طراحی بسیار شیک و زیبایی برخوردار است. در ادامه هر کدام از جزئیات این تلویزیون را به تفصیل برای شما شرح می‌دهیم.

بررسی تلویزیون OLED سونی A90J

طراحی تلویزیون هوشمند سونی A90J


تلویزیون سونی مدل A90J کاملاً زیبا و شیک طراحی شده است. این تلویزیون علاوه بر زیبا بودن کاربردی نیز می‌باشد. شما می‌توانید به راحتی تلویزیون سونی مدل A90J را با توجه به عرض میز خودتان تنظیم کنید و این ویژگی کاملا منحصر به فرد و جالب توجه می‌باشد. اگر نمی‌خواهید تلویزیون را بر روی دیوار اتاق نشیمن خود را نصب کنید می‌توانید این محصول را برای هر میز تلویزیون قرار دهید. پایه‌های تلویزیون OLED سونی A90J در دو زاویه مختلف تنظیم می‌شود. این پایه‌ها به صورت استاندارد در امتداد گوشه‌های تلویزیون قرار گرفته‌اند. اگر بخواهید از یک ساندبار در مقابل تلویزیون استفاده کنید پیشنهاد می‌دهیم که پایه‌ها را در وسط و مرکز تلویزیون قرار دهید اگر پایه‌ها را در کناره‌های تلویزیون قرار دهید سپس ساندبار را در وسط تلویزیون بخشی از نمایشگر تلویزیون پوشیده می شود.
جایگاه پیش فرض پایه‌های تلویزیون سونی A90J در کناره‌های تلویزیون می‌باشد اما این جایگاه برای قرار دادن ساندبار گزینه مناسبی نیست. اگر شما پایه‌های این تلویزیون را به صورت به کنار تنظیم کنید فاصله کمی بین تلویزیون و میز تلویزیون باقی می‌ماند و به همین دلیل برای قرار دادن ساندبار در مقابل آن مناسب نمی باشد و اگر شما ساندبار را در مقابل تلویزیون قرار دهید نمایشگر پایین آن مسدود می‌شود. شما به راحتی می‌توانید پایه‌ها را به گونه ای تنظیم کنید که تلویزیون کمی از میز تلویزیون فاصله گرفته و در سطح بالاتری قرار بگیرد و بدین ترتیب فضای کافی برای قرار دادن ساندبار وجود دارد. تلویزیون 2021 سونی مدل A90J علاوه بر اینکه دو حالت تنظیم پایه دارد در سایز 83 اینچ حالت سومی نیز وجود دارد. در سایز 83 این شما می‌توانید پایه‌ها را به مرکز تلویزیون نزدیک کنید این حالت زمانی مناسب است که شما فضای کافی برای قرار دادن صفحه نمایش 83 اینچ تلویزیون بر روی میز ندارید. پایه‌های تلویزیون سونی A90J به گونه ای طراحی شده است که می تواند کابل‌ها را پنهان کرده و بر میز تلویزیون شما هیچگونه شلوغی وجود ندارد.

بررسی تلویزیون OLED سونی A90J

کیفیت تصویر تلویزیون OLED سونی A90J


تلویزیون اسمارت سونی مدل A90J را دارای فناوری نمایشگر اولد می باشد. یکی از مزیت‌های این تلویزیون این است که می‌تواند سطوح کاملا سیاه را بر روی صفحه نمایش تلویزیون ایجاد کرده و رنگ‌های تیره را به صورت عمیق و غنی ارائه دهد. تلویزیون‌های OLED دارای بک لایت یا همان نور پس زمینه نیستند و هر پیکسل به صورت مستقل خاموش و روشن می‌شود و نور و رنگ صفحه نمایش تلویزیون را تنظیم می‌کند. تلویزیون سونی مدل A90J تمامی تصاویر با کنتراست بسیار بالا ارائه داده و با تمامی جزئیات را مشاهده می‌کنید. تلویزیون هوشمند سونی مدل A90J تمامی سطوح سیاه را به صورت عمیق ارائه می‌دهد. تمامی صحنه‌های پخش شده بر روی صفحه نمایش تلویزیون سونی A90J کاملاً روشن است و از تاری بسیار کمی برخوردار است. همچنین سایه‌ها در این تلویزیون به درستی درجه بندی شده اند و هیچ گونه نور اضافی وقتی که صفحه نمایش تاریک است وجود ندارد.
تلویزیون هوشمند سونی مدل A90J از نظر اینکه روشن‌ترین تلویزیون باشد عملکرد مناسبی ندارد اما می‌تواند از دقیق ترین حالت‌های تصویری پشتیبانی کرده و سطح روشنایی 700 تا 800 نیت ارائه دهد. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که به راحتی می‌توان در بازار تلویزیون‌هایی را پیدا کرد که حداکثر روشنایی 1000 تا 1300 نیت نیز ارائه می‌دهد. فاکتور دیگری که در کیفیت تصویر تلویزیون OLED سونی A90J باید به آن توجه داشته باشیم کنتراست تصاویر میباشد این تلویزیون می‌تواند طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را تولید کرده و از 98 درصد رنگ‌ها پشتیبانی می‌کند. همچنین این محصول از فضای رنگی DCI-P3 برابر 98 درصد پوشش داده و از فضای رنگی Rec.709 نیز صد درصد پوشش ارائه می‌دهد. توصیه می‌کنیم برای اینکه بهتر کیفیت تصویر را دریافت کنید حالت تصویر را بر روی گزینه Custom قرار داده و در این صورت بدون اینکه شما تنظیمات تصاویر را انجام دهید همواره بهترین کیفیت تصویر را دریافت می‌کنید.

[button color=”primary” size=”medium” link=”https://dobeikochooloo.com/product-tag/%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%b3%d9%88%d9%86%db%8c-a90j/” icon=”” target=”false” nofollow=”false”]قیمت و خرید تلویزیون سونی A90J[/button]


تلویزیون 2021 سونی مدل A90J تمامی رنگ‌ها را با کیفیت بسیار بالا ارائه می‌دهد. این محصول دارای پردازنده Cognitive Processor XR است این پردازنده قلب تپنده تلویزیون محسوب می‌شود و شما به راحتی به میلیاردها رنگ دقیق دسترسی خواهید داشت. تمامی تمامی صحنه‌ها و تصاویر پخش شده بر روی صفحه نمایش تلویزیون سونی A90J کاملا دقیق و واقعی می‌باشد. این تلویزیون دارای فناوری XR TRILIMINUS PRO است و می‌تواند طیف رنگی را تقویت کرده و تمامی جزئیات را به صورت دقیق برای شما ارائه دهد. شما جزئیات رنگ پوست را نیز مشاهده می‌کنید.
تلویزیون اسمارت سونی مدل A90J از کنتراست HDR برابر با 279.1 نیت برخوردار است. همچنین این تلویزیون دارای کنتراست SDR برابر با 214.6 نیت می‌باشد. حداکثر روشنایی HDR در این تلویزیون برابر با 723.3 نیت است و پوشش فضای رنگی اچ دی آر 98 درصد (DCI-P3/10-bit) و پوشش فضای رنگی SDR نیز 100 درصد می‌باشد.

بررسی تلویزیون OLED سونی A90J

سیستم صوتی تلویزیون هوشمند سونی مدل A90J


برند سونی در تولید محصولات با کیفیت پیشگام می‌باشد. این برند توانسته است یک درایو مستقل صوتی را نیز قرار دهد و از نسل جدیدی از پنل‌های اولد استفاده کرده است. این فناوری صوتی درون نمایشگر تلویزیون A90J قرار گرفته است. تلویزیون اسمارت سونی مدل A90J دارای دو اسپیکر تمام رنج است و به دو سابووفر نیز مجهز شده است. این تلویزیون از کیفیت صدای بسیار خوبی برخوردار است و می‌تواند تمامی صداها را هماهنگ با تصاویر بر روی صفحه نمایش تلویزیون پخش کند. یکی از ویژگی‌های صوتی تلویزیون 2021 سونی A90J فناوری +Acoustic Surface Audio می‌باشد. این فناوری باعث شده است که صدای سه بعدی شبیه سازی شده و شما صداها را دقیقاً از هر نقطه‌ای که بر روی صفحه نمایش پخش می‌شود دریافت می‌کنید. به همین دلیل اگر سوژه‌ای که صدا از آن خارج می‌شود بر روی صفحه نمایش تلویزیون حرکت کند صدا نیز حرکت کرده و شما خودتان را در دل صحنه‌ها و تصاویر احساس می‌کنید. یکی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جذاب تلویزیون هوشمند سونی A90J استفاده از اسپیکرهای داخلی به عنوان کانال مرکزی در سیستم صوتی فراگیر می‌باشد. این تلویزیون از امکانات و قابلیت‌های صوتی بسیار پیشرفته برخوردار است و می‌تواند هیجان صوتی بسیار بالایی را برای شما فراهم کند.
تلویزیون 2021 سونی مدل A90J به نسخه 4.2 بلوتوث مجهز شده است. این امکان وجود دارد که کاربران با استفاده از فناوری بلوتوث هدفون‌های بیسیم خودشان را به آن متصل کرده و در انتهای شب بدون اینکه برای دیگران مزاحمت ایجاد کنند تلویزیون مشاهده کرده یا بازی‌های مختلف را انجام دهند. تاخیر در ورودی این تلویزیون بسیار کم است و این محصول برای انجام بازی‌های مختلف گزینه بسیار مناسبی میباشد. البته باید به این نکته اشاره کرد که نرخ تاخیر دریافت صدا با بلوتوث نسخه 5 قابل مقایسه نیست اما با این حال استفاده از هدفون‌های بیسیم تجربه صوتی زیبایی را برای شما فراهم می‌کند.
یکی از نقاط ضعف تلویزیون سونی A90J این است که امکان کنترل‌های EQ توسط کاربر وجود ندارد منظور این است که تنها کاربران می‌توانند از تنظیمات از پیش تعریف شده صوتی در تلویزیون استفاده کنند و هیچ گونه تنظیمات دستی قابل اجرا نیست. اما باید نقطه قوت این تلویزیون را در سیستم صوتی این موضوع دانست که تنظیمات بیس در اختیار کاربران قرار داده شده است. این قابلیت در کمتر تلویزیونی وجود دارد با این حال اگر کمی چشم‌پوشی داشته باشیم به جرأت می‌توان گفت که تلویزیون سونی A90J کیفیت صدای بسیار عالی ارائه می‌دهد.

بررسی تلویزیون OLED سونی A90J

پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی تلویزیون سونی مدل A90J


تلویزیون 2021 سونی مدل A90J به راحتی برای علاقه مندان به محتوای چند رسانه ای و گیمرها گزینه بسیار مناسبی است و ورودی‌ها و خروجی‌های کامل و متنوعی را ارائه می‌دهد. تمامی پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی این تلویزیون در قاب پشتی تلویزیون قرار گرفته است. این محصول دارای 4 پورت HDMI 2.1 می‌باشد و یک پورت نیز از eARC پشتیبانی می‌کند. همچنین این محصول از سه پورت USB برخوردار است که یکی از این سه پورت از نوع پورت USB 3.0 می‌باشد. تلویزیون 2021 سونی A90J دارای ورودی کامپوزیت است و از پورت اترنت و پورت لَن نیز پشتیبانی می‌کند. این تلویزیون به ورودی RF مجهز شده است و خروجی صوتی اپتیکال یا خروجی صوتی سه و نیم میلیمتری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های دیگر این تلویزیون می‌باشد.
در قاب پشتی این محصول 4 پورت HDMI به چشم می‌خورد دو تعداد از این پورت‌ها از نوع پورت HDMI 2.1 هستند و این پورت ها با ویژگی‌های VRR و ALLM هماهنگ بوده و به راحتی می‌تواند ویدیوهای 4K با نرخ 120 هرتز را بر روی صفحه نمایش تلویزیون با کیفیت بسیار بالا نمایش دهند. تلویزیون هوشمند سونی A90J به یک ورودی کواکس نیز برای خروجی آنتن مجهز شده است. شما براحتی می‌توانید تلویزیون و گیرنده ماهواره به تلویزیون متصل نمایید. تلویزیون فورکا سونی A90J از شبکه وای فای و بلوتوث نسخه 4.2 نیز پشتیبانی میکند.

بررسی تلویزیون OLED سونی A90J

رابط کاربری و امکانات تلویزیون اندرویدی سونی A90J


تلویزیون 2021 سونی مدل A90J دارای سیستم عامل گوگل تی وی می‌باشد. این تلویزیون دنیایی از امکانات و قابلیت‌های مختلفی ارائه می‌دهد و تجربه کاربری بسیار جدیدی است. این سیستم عامل توسط کمپانی گوگل ارائه شده است. اگر بخواهیم Google TV را با Android TV مقایسه کنیم باید بگوییم که گوگل تی وی از هر نظر یک سر و گردن بالاتر از سیستم عامل Android TV عمل می‌کند. در سیستم عامل اندروید تی وی منوی پیمایشی وجود داشت اکنون این منو در Google TV فشرده تر شده است و استفاده از آن نیز آسان تر می‌باشد. سیستم عامل اندروید Google TV محتوا محور می‌باشد و شما به راحتی می‌توانید در میان محتوا به گشت و گذار پرداخته و به دنیای اطلاعات و داده‌ها دسترسی داشته باشید.
با وجود نرم‌افزار Google TV تلویزیون سونی A90J به شما این اجازه را می‌دهد که به دنیایی از اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته و فیلم و موسیقی‌های مختلف را به صورت همزمان دریافت کنید. تلویزیون 2021 سونی A90J با برنامه‌های Netflix، Amazon Prime Video، Disney+، Youtube و Apple TV هماهنگ است و اجرای هر یک از این اپلیکیشن‌ها بسیار ساده می‌باشد و هر کدام از این برنامه‌ها دنیایی از اطلاعات و ویدیوها را در کسری از ثانیه برای شما نمایش می‌دهند. تلویزیون OLED سونی A90J با قابلیت AirPlay 2 نیز سازگار می‌باشد با وجود این قابلیت می‌توانید مستقیماً از آیفون آیپد یا کامپیوتر خود هر آن چیزی را که دوست دارید بر روی صفحه نمایش تلویزیون سونی A90J منتقل کرده و فیلم‌ها و سریال‌های محبوب تان را در ابعاد بزرگتر با کیفیتی بهتر مشاهده کنید.

بررسی تلویزیون OLED سونی A90J

ریموت کنترل تلویزیون 2021 سونی مدل A90J


تلویزیون OLED سونی مدل A90J از جدیدترین ریموت کنترل برند سونی پشتیبانی می‌کند. این ریموت کنترل به صورت هوشمندانه طراحی شده است و کاملا شیک و زیبا می‌باشد و با ارگانومیک دست هماهنگ است. تلویزیون سونی A90J دارای ریموت کنترل از نوع Sony RMF-T621U است که رنگ خاکستری دارد و لبه‌های اطراف آن به صورت گرد و قدری بلند طراحی شده است. بر روی این ریموت کنترل دکمه‌های میانبر برای دسترسی سریع به Netflix ،Youtube ،Disney+ و Amazon Prime Video وجود دارد. شما می‌توانید با فشار دادن هرکدام از این دکمه‌ها به راحتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به برنامه‌های مختلف دسترسی داشته باشید. ریموت کنترل تلویزیون 2021 سونی A90J دارای گیرنده مادون قرمز می‌باشد. شما به راحتی می‌توانید دکمه‌های دسترسی سریع به دستیار صوتی گوگل و آمازون الکسا را فشار داده و با استفاده از فرمان‌های صوتی کارهایی مانند کم و زیاد کردن صدا را انجام دهید. همچنین با استفاده از صدا امکان جابجا کردن کانالها نیز وجود دارد.

بررسی تلویزیون OLED سونی A90J

تنظیمات گیمینگ در تلویزیون سونی A90J


تلویزیون سونی مدل A90J با کنسول‌های بازی PS5 یا Xbox Series X کاملاً هماهنگ است. شما به راحتی می‌توانید با کالیبره کردن این تلویزیون دنیایی از برنامه و محتوا را با کیفیت بسیار بالا بر روی صفحه نمایش تلویزیون مشاهده کنید. زمانی که تلویزیون کالیبره باشد هنگام انجام بازی با کنسول‌های مختلف تا حدی تصاویر از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

[button color=”primary” size=”medium” link=”https://dobeikochooloo.com/product-tag/%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%b3%d9%88%d9%86%db%8c-a90j/” icon=”” target=”false” nofollow=”false”]قیمت و خرید تلویزیون سونی A90J[/button]


بهتر است برای انجام بازی‌های مختلف از میان حالت‌های موجود حالت Game Mode را انتخاب کنید. با وجود این حالت کمترین میزان تاخیر بر روی صفحه نمایش تلویزیون وجود خواهد داشت و شما تجربه متفاوت و هیجانی را از انجام بازی‌های خودتان خواهید داشت. همچنین برای اینکه بهترین بازی را انجام دهید حالت‌های صرفه جویی یا تنظیم خودکار را نیز غیر فعال کنید. با توجه به اینکه تلویزیون شما در چه محیطی قرار دارد می‌توانید گزینه روشنایی یا دمای رنگ (color temperature) را نیز به تنظیمات دلخواه خودتان تنظیم کنید.

بررسی تلویزیون OLED سونی A90J

تلویزیون OLED سونی A90J


تلویزیون هوشمند مدل A90J محصول سال 2021 برند سونی است. این تلویزیون صفحه نمایش اولد مجهز شده است. یکی از نقاط ضعف این تلویزیون که باعث شده است تا کاربران با احتیاط بیشتری به سراغ این محصول بروند قیمت گران آن می‌باشد. تلویزیون سونی A90J یکی از گران قیمت ترین تلویزیون‌های OLED در سال 2021 نام گرفته است اما از سوی دیگر بهترین تلویزیون‌ها نیز محسوب می‌شود و با توجه به اینکه امکانات و قابلیت‌های گسترده ای دارد براحتی می‌تواند از نظر کیفیت تصویر و سیستم صوتی جزء بهترین تلویزیونهای سال 2021 باشد. تلویزیون OLED سونی A90J امکانات و قابلیت‌های بزرگی دارد اما جهش بزرگی در مقایسه با سال‌های قبل صورت نگرفته است و تنها تفاوت ملموس این تلویزیون با مدل‌های قبلی این است که محصول دارای پلتفرم هوشمند گوگل تی وی میباشد و از تمامی جنبه‌ها امکانات و قابلیت‌های پیشرفته ای دارد. همچنین طراحی و فیزیکی این تلویزیون نیز با کمی تغییرات همراه شده است و پایه‌های نگهدارنده آن در سه حالت مختلف تنظیم می‌شود.
در خرید تلویزیون سونی A90J بهترین تنظیمات که شما می‌توانید برای تصویر انجام دهید این است که در کالیبراسیون تصویر به صورت پیش فرض گزینه Custom را فعال کنید. در این صورت تمامی تصاویر و صحنه‌ها را با کیفیت بسیار عالی دریافت می‌کنید. تلویزیون OLED سونی A90J تمامی رنگ‌های سیاه را به صورت عمیق و گسترده نمایش می‌دهد زیرا این تلویزیون دارای فناوری اولد است و نور پس زمینه ندارد. به همین دلیل هر پیکسل به صورت مستقل خاموش و روشن شده و رنگ‌ها را با کیفیت بالا ارائه می‌دهد. تلویزیون هوشمند سونی مدل A90J از کنتراست تصویر بسیار بالایی برخوردار است. همچنین تلویزیون به پورت HDMI 2.1 مجهز شده است و بازی‌های مختلف را با رزلوشن 4K و نرخ تازه سازی 120 هرتز با کیفیت بسیار بالا برای شما ارائه می‌دهد. تلویزیون هوشمند سونی A90J برای گیمرها گزینه بسیار مناسبی است. اگر عاشق دنیای فیلم و سینما یا انجام بازی‌های مختلف هستید تلویزیون سونی A90J جدیدترین فناوری‌های صوتی صدا مجهز شده است و می‌تواند هیجان دل انگیزی را برای شما فراهم کند. این تلویزیون از فناوری صوتی پشتیبانی می‌کند که درون نمایشگر قرار گرفته است.

بررسی تلویزیون OLED سونی A90J

نتیجه گیری


تلویزیون جدید سونی مدل A90J ریموت کنترل هوشمند مجهز شده است. این تلویزیون دارای سیستم عامل Google TV میباشد و میتواند امکانات و قابلیت‌های بسیار گسترده ای را برای شما ارائه دهد. شما به راحتی به تمامی اپلیکیشن‌های استریمینگ دسترسی خواهید داشت. تلویزیون سونی A90J محصول سال 2021 است و از نظر کیفیت تصویر و سیستم صوتی کاملاً قدرتمند عمل می‌کند. همچنین این محصول پورت ها و درگاه‌های ارتباطی مختلفی نیز مجهز شده است و به راحتی رضایت کاربران را جلب می‌نماید. نقاط قوت این محصول عبارت است از: کنتراست و رنگ عالی، پشتیبانی از پورت HDMI 2.1، پلتفرم هوشمند Google TV و نقاط ضعف نیز شامل : قیمت بسیار بالا، روشنایی پایین‌تر نسبت به رقبا می باشد. شما می‌توانید این محصول را با قیمتی مناسب از فروشندگان حرفه ای دبی کوچولو تهیه نمایید.

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سونی موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ