تلویزیون

بهترین برند تلویزیون ایرانی

در چند سال اخیر با افزایش تحریم ها و افزایش قیمت محصولات بویژه لوازم خانگی شاهد افزایش تقاضا در زمینه خرید کالاهای ایرانی از سوی کاربران بوده ایم و تلویزیون نیز به عنوان کالای اساسی از این قاعده مستثنی نیست و کاربران زیادی تمایل به خرید بهترین تلویزیون ایرانی دارند؛ اما آیا تاکنون از خودتان پرسیده‌اید بهترین برند تلویزیون در ایران کدام است؟ پرفروش ترین برند تلویزیون در ایران مربوط به کدام کمپانی است؟ آیا به طور کلی در ایران تلویزیونی داریم که از کیفیت بالایی برخوردار باشد؟

با ما تا پایان این نوشته همراه باشید تا در ادامه مطلب لیستی از بهترین و پرفروش ترین برند تلویزیون های داخلی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

 

تلویزیون تولید داخلی

بهترین تلویزیون ایرانی یا مونتاژ ایرانی

تلویزیون‌هایی که در ادامه به معرفی و بررسی آنها می پردازیم در فهرست با کیفیت ترین و پرفروش ترین تلویزیون‌های ایرانی قرار گرفته اند و در پایان این مطلب شما با مشخصات کامل تلویزیون‌های ایرانی از نظر کیفیت تصویر، کیفیت سیستم صوتی و سایر امکانات و قابلیت هایی که دارند آشنا می شوید و می توانید با توجه به نیاز و بودجه ای که برای خرید تلویزیون ایرانی در نظر گرفته اید از بین آنها بهترین گزینه را به دلخواه انتخاب و خریداری کنید.

معرفی بهترین برند تلویزیون در ایران

در ادامه لیستی از بهترین تلویزیون‌های ساخت ایران را به شما معرفی می‌کنیم. هر کدام از این تلویزیون‌ها دارای مزایا و ویژگی‌های جالب توجهی هستند و با توجه به اینکه قیمت تلویزیون‌های خارجی افزایش یافته است خرید تلویزیون ساخت ایران گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود؛ زیرا این تلویزیون ها از قیمت بسیار پایین تری برخوردار هستند.

جهت خرید و مشاهده انواع قیمت تی وی در سایت دبی کوچولو روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

تلویزیون جی پلاس

یکی از بهترین برندهای داخلی که در زمینه تلویزیون در ایران مشغول به فعالیت می‌باشد جی پلاس است. جی پلاس یکی از برندهای نام آشنا در بین ایرانیان محسوب می‌شود. این برند فعالیت خود را از سال 1397 آغاز کرده است.

برند جی پلاس پیشتر تحت عنوان شرکت‌های صاحب نامی همچون ال جی و سامسونگ در ایران و زیر سایه گلدیران فعالیت داشت؛ اما اکنون یکی از گزینه‌ها برای انتخاب بین برندهای ایرانی محسوب می‌شود و شما می‌توانید تلویزیون های جی پلاس را در سایزها و در ابعاد متنوع در بازار ایران به راحتی پیدا کنید.

 شعار جی پلاس قهرمان تازه نفس است و امروزه بسیاری از بیلبوردهای تبلیغاتی سطح کلان شهرها را به خود اختصاص داده است. برند جی پلاس در زمینه تولید تلویزیون، لباسشویی و تلفن همراه فعالیت دارد. محصولاتی که توسط این برند به بازار عرضه می‌شوند امکانات و ویژگی‌های گسترده‌ای دارند و به خوبی توانسته‌اند سهم گسترده‌ای از بازار لوازم خانگی ایران را به خود اختصاص دهند؛ البته ناگفته نماند برند جی پلاس هم اکنون رقیب جدی و قدرتمندی برای سایر برندهای ایرانی محسوب می‌شود.

تلویزیون جی پلاس

ویژگی تلویزیون های جی پلاس

  • تلویزیون های جی پلاس در سایزهای 32 تا 82 اینچ به راحتی در دسترس هستند. این تلویزیون‌ها به سیستم‌ عامل اندروید مجهز شده‌اند. بالاترین سری تلویزیون های جی پلاس تحت عنوان سری K شناخته شده است که از کیفیت تصویر فورکی پشتیبانی می‌کند.
  • تلویزیون های جی پلاس دارای پورت‌ها و و درگاه‌های ارتباطی مختلفی هستند و به خروجی هدفون و پورت‌های ورودی مختلفی مجهز شده‌ اند. تکنولوژی به کار رفته در صفحه نمایش این تلویزیون‌ها از نوع صفحه نمایش ال ای دی می‌باشد.
  • نکته دیگری که در مورد بهترین تلویزیون ایرانی جی پلاس باید به آن اشاره نمود کیفیت تصویر این تلویزیون‌ها می‌باشد که با توجه به اینکه تلویزیون های جی پلاس تکنولوژی LED دارند و از فناوری HDR پشتیبانی می‌کنند به خوبی می‌توانند تمام تصاویر را با کیفیت نسبتاً خوبی ارائه دهند.

بهترین تلویزیون ایرانی برند جی پلاس با کیفیت فورکی

  • تلویزیون‌های جی پلاس از نظر مشخصات فنی و سیستم صوتی در مقایسه با سایر برندهای ایرانی به صورت قدرتمند و عالی عمل می‌کنند و بیشتر سیستم‌های صوتی این تلویزیون ها دو کاناله می باشد و دو بلندگو دارند. همچنین این محصولات دارای خروجی هدفون هستند و به حالت صرفه جویی در انرژی مجهز شده است. تلویزیونهای جی پلاس به فرمتهای Audio MP3، AAC، PCM، MP2/COOK مجهز شده‌اند.
  • این تلویزیون‌ها از وزن مناسبی برخوردار هستند و از پورت‌ها و درگاه‌های مختلفی مانند HDMI CEC نیز پشتیبانی می‌کند.به طور کلی، تلویزیونهای برند جی پلاس در مقایسه با سایر برندهای ایرانی از فناوری‌ها و ویژگی‌های بهتری برخوردار هستند.

تلویزیون ایکس ویژن

یکی  دیگر از برندهای پرآوازه ایرانی که در لیست بهترین برند تلویزیون در ایران فعالیت می کند، برند ایکس ویژن است. این برند برای اولین بار در سال 1385 زیر نظر مادیران فعالیت خود را آغاز کرد. قطعات محصولات برند ایکس ویژن چینی هستند، اما در ایران مونتاژ می شوند. سیستم عامل به کار رفته در تلویزیون‌های X.Vision از نوع سیستم عامل اندروید می‌باشد.

تلویزیون‌هایی که توسط این کمپانی به بازار عرضه شده اند سایزهای 24 تا 65 اینچ دارند. این تلویزیون‌ها از نظر کیفیت تصویر و سیستم صوتی بسیار قدرتمند عمل می‌کنند. در ضمن اشاره به این نکته که تلویزیون های ایکس ویژن در فهرست بهترین تلویزیون 65 اینچ ساخت ایران قرار دارند خالی از لطف نیست.

 

تلویزیون ایرانی ایکس ویژن

ویژگی تلویزیون های ایکس ویژن

  • اولین ویژگی که در تلویزیون‌های ایکس ویژن به چشم می‌خورد پنل ال ای دی است و تصاویر را با تراکم پیکسلی 2160 * 3840 پیکسل نمایش می‌دهد.
  • سیستم عامل به کار رفته در این تلویزیون‌ها از نوع سیستم عامل اندروید است و به پردازنده چهار هسته‌ای مجهز شده‌اند که باعث می‌شود تمامی تصاویر به صورت واقعی و طبیعی ارائه شوند.
  • از نظر سیستم صوتی نیز تلویزیون های ایکس ویژن سیستم صوتی pure sound یا Harman kardon دارند.
  • تلویزیون‌های ایکس ویژن به فناوری‌های مختلفی مانند HDR مجهز شده اند و می‌توانند طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را با کیفیت بسیار بالایی برای شما ارائه دهند.
  • بیشتر تلویزیون های ایکس ویژن از جمله تلویزیون‌های هوشمند هستند که قابلیت اسمارت دارند.
  • قاب پشتی بدنه تلویزیون های ایکس ویژن به پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی USB و HDMI مجهز شده است و به راحتی می‌تواند سایر دستگاه‌ها را به تلویزیون متصل کرده و کاربران می‌توانند با استفاده از کابل HDMI به صورت همزمان صدا و تصویر را با کیفیت بسیار بالا به صفحه نمایش تلویزیون منتقل نمایند. بطورکلی، تلویزیونهای ایکس ویژن از جمله تلویزیون‌های هوشمند و اسمارت محسوب می‌شوند و کاربران به راحتی می‌توانند به اینترنت متصل شده و وبگردی کنند.

تلویزیون پارس الکترونیک

سومین برندی که در بازار ایران وجود دارد و تلویزیون‌های ساخت ایران ارائه می‌دهد برند پارس الکترونیک می‌باشد. منصفانه است بگوییم که برند پارس الکترونیک قدیمی‌ترین و پرفروش ترین برند تلویزیون در ایران محسوب می‌شود.

اگر بخواهیم قیمت تلویزیون‌های پارس الکترونیک را با سایر برندهای ایرانی مقایسه کنیم باید بگوییم که محصولات پارس الکترونیک از قیمت بسیار پایینی برخوردار هستند و هر تلویزیون پارس الکترونیک که به فروش می‌رسد 18 ماه گارانتی فعال دارد.

در حقیقت تلویزیون‌های پارس الکترونیک جزو پرفروش‌های تلویزیون‌های بازار ایران محسوب می‌شوند. این تلویزیون‌ها از کیفیت تصویر فورکی نیز پشتیبانی می‌کنند، همچنین بسیاری از تلویزیون‌های پارس الکترونیک به کیفیت تصویر فورکی UHD نیز مجهز شده اند.

در ضمن نمایشگرهای این برند رزولوشن و تراکم پیکسلی گسترده‌ای دارند و به پنل TFT LCD مجهز شده اند، همچنین نرم‌افزار طراحی این تلویزیون‌ها MSD3663 می‌باشد.

تلویزیون های ایرانی پارس در سایزهای 43، 50 و 55 اینچ

ویژگی تلویزیون های پارس الکترونیک

یکی از موارد و عواملی که باعث شده است تلویزیون‌های پارس الکترونیک در لیست بهترین تلویزیون‌های ساخت ایران قرار بگیرد سیستم صوتی محصولات پارس الکترونیک می‌باشد. همه تلویزیون‌های پارس الکترونیک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بلندگوهای آن به راحتی برای مشاهده فیلم‌ها و شنیدن موسیقی‌ها مناسب می‌باشد و صدای پخش شده تمامی اتاق را در بر می‌گیرد.

تلویزیون‌های پارس الکترونیک از سخت‌افزار بسیار خوبی برخوردار هستند؛ اما به پای تلویزیون‌های خارجی نمی رسند. به عنوان مثال تلویزیون‌های هوشمند خارجی ریموت کنترل جادویی مجهز شده‌اند اما این ویژگی در محصولات پارس الکترونیک وجود ندارد.

تلویزیون ایرانی بهتر است یا تلویزیون مونتاژ ایران؟

یکی از سوالاتی که همواره از سوی کاربران مطرح می‌شود این است که تلویزیون ایرانی بهتر است یا تلویزیونی که در ایران مونتاژ شده است؟ شاید یکی دیگر از سوال‌هایی که همواره در ذهن کاربرانی که قصد خرید تلویزیون دارند وجود دارد این است که بیشتر تلویزیون‌هایی که در بازار ایران وجود دارند و به عنوان یک برند ایرانی به فروش می‌رسد آیا مونتاژ شده اند یا واقعاً ساخت ایران هستند؟

در جواب باید بگوییم که پیش از تحریم‌ها شرکت‌های خارجی بسیار زیادی وجود داشتند و به خاطر همین ایران نیازی به تولید تلویزیون نداشت، اما بعد از تحریم‌ها و بعد از این که بسیاری از شرکت‌ها از ایران خارج شدند بازار ایران احساس نیاز شدیدی به تولید و ساخت تلویزیون کرد و در این راستا چندین شرکت ایرانی به مونتاژ تلویزیون روی آوردند و از این طریق تمامی محصولات از قیمت تمام شده کمتری برخوردار هستند و در مقایسه با نمونه‌های خارجی تنها داشتن قیمت پایین است که نکته مثبتی در تلویزیون‌های ساخت ایران محسوب می‌شود.

کلام آخر

در این نوشته به معرفی چند نمونه از بهترین تلویزیون ایرانی پرداخته ایم و به نقاط قوت هر برند اشاره کرده ایم؛ پس اگر به دنبال خرید تلویزیون با بودجه بسیار کم هستید که بخواهد انتظارات شما را در حد اولیه برطرف کند قطعاً تلویزیون ایرانی گزینه بسیار مناسبی است؛ زیرا هزینه تمام شده یک تلویزیون ایرانی با سایز بالا کاملا پایین است و به راحتی می‌تواند از نظر کیفیت تصویر و سیستم صوتی انتظارات معمولی کاربران را برطرف کند؛ اما اگر می‌خواهید به دنبال بهترین کیفیت تصویر و صدا باشید و تلویزیونی بخرید که از به روزترین تکنولوژی‌های دنیا پشتیبانی کند صادقانه باید بگویم که باید تلویزیون خارجی را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا