امکانات تلویزیون + آموزشتلویزیون

راهنمای خرید DVD PLAYER

راهنمای خرید DVD PLAYER

از جمله هنرهایی که در میان بسیاری از افراد پر طرفدار است هنر سینما و فیلم می‌باشد. کاربران سال‌های زیادی است برای اینکه بتوانند این دو هنر را به خانه خودشان وارد کنند تلاش‌های بسیار زیادی کردند و اینکه بتوان یک سینما را به داخل خانه خودتان منتقل کنید باید از جمله هنردوستانی باشید که با پیشرفت تکنولوژی همراه شده و بسیاری از ملزومات آن را تهیه کنید. امروز دستگاه‌ها و وسایل بسیار مختلفی برای تماشای فیلم در خانه طراحی شده‌اند به عنوان مثال دستگاه دی وی دی پلیر از جمله رایج ترین و پرکاربردترین این دستگاه‌ها می‌باشد. دی وی دی پلیر‌ها به تلویزیون متصل می‌شوند و تلویزیون به عنوان یک خروجی اطلاعات استفاده می‌کنند. دی وی دی پلیرها اطلاعات را از دیسک فشرده دریافت کرده آنها را بازتولید و سپس به دستگاه خروجی منتقل می‌کنند. در این مقاله راهنمای خرید دی وی دی پلیر‌ها می‌پردازیم.

راهنمای خرید DVD PLAYER _ زیگمو

دی وی دی پلیر‌ها از کجا آمدند؟

پیش از اینکه در مورد خرید دی وی دی پلیر با شما صحبت کنیم بد نیست که ابتدا به تاریخچه این دستگاه اشاره‌ای داشته باشیم. اولین بار دی وی دی توسط برند سونی در ژاپن در سال 1997 تولید و به بازار عرضه شد. سپس برندهای جهانی مانند سونی هیتاچی پاناسونیک و توشیبا نیز از این سیله استفاده کرده و این دستگاه‌ها را به صورت جداگانه تولید و بازار عرضه کرده اند. این تکنولوژی‌ها می‌توانند بشر کمک کرده و با گذشت زمان مدل‌های جدیدی از دستگاه که شامل یک دی وی دی خام و یک pc بود نیز به بازار عرضه شد. در نتیجه با پیشرفته فناوری به صورت یک درایو ROM در داخل این دستگاه‌ها جایگذاری شده است. با گذشت زمان و پیشرفت فناوری دستگاههای DVD PLAYER فقط یک پخش کننده دی وی دی نیستند و می‌توانند اطلاعات را ضبط و نگهداری کنند. دی وی دی پلیر‌ها از نظر سرعت نیز با مقیاس مگابیت بر ثانیه سنجیده می‌شوند به عنوان مثال اگر یک دی وی دی پلیر سرعتی در حدود 10 مگابیت در بر ثانیه داشته باشد به این معناست که در هر یک ثانیه 10 مگابیت اطلاعات را می‌توانند به خروجی خود که تلویزیون است منتقل کند. برای اینکه DVD PLAYER‌ها بتوانند فرمت‌های مختلف را رمزگشایی کنند دارای MP3 و MP4 هستند و مدلهای قدیمی تر از فرمتهای اطلاعات بازخوانی شده در دستگاههای دی وی دی پلیر هستند. در مدل‌های جدید DVD PLAYER یک نوع لیزر برای خواندن اطلاعات از روی دیسک طراحی شده است. این لیزر با طول موج‌ها کار می‌کند و به رنگ آبی رنگ است و در آخرین مدل دی وی دی پلیر که به اسم Blu-ray شناخته می‌شود به کار رفته است.

VHS یا DVD PLAYER؟

پیش از اینکه به خرید یک دستگاه دی وی دی پلیر اقدام کنید شاید این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد که من یک دی وی دی پلیر نیاز دارم یا فقط دستگاه VHS را بخرم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اگر همان تکنولوژی دستگاههای VHS را ادامه می‌دادند هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی شد. اما این دستگاه‌ها از رده خارج شده است و دیگر هیچ کس از آنها استفاده نمی کند. این دستگاه‌ها حجم بسیار بالایی را اشغال می‌کند و مشکلاتی نیز داشتند. اما دستگاههای دی وی دی پلیر مشکلات کمتری دارند و همین دلیل از پیشرفت تکنولوژی عقب نمانید و برای خرید دی وی دی پلیر اقدام کنید.

راهنمای خرید DVD PLAYER _ زیگمو

کدام پخش کننده را انتخاب کنیم؟

در هنگام خرید DVD PLAYER یکی از گزینه‌ها این است که مشخص کنید تلویزیونی که قرار است که دی وی دی پلیر متصل شود چگونه باشد؟ اگر تصمیم دارید که یک پخش کننده متوسط مانند یک تلویزیون خانگی را متصل کنید می‌توانید از یک دستگاه پخش CD یا همان DVD PLAYER معمولی استفاده کنید. اگر می‌خواهید دی وی دی پلیر را به یک سینمای خانگی متصل کنید یا اینکه از آن برای سیستم صوتی خانه تان استفاده کنید حتما توصیه می‌کنیم که به دنبال خرید دی وی دی پلیر چند دیسک یا یک Blu-ray باشید. با خرید پخش کننده‌های دی وی دی پیشرفته شما می‌توانید به تماشای فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه خودتان در خانه بپردازید. کیفیت تصویر و صدا در پخش کننده‌های دی وی دی بسیار عالی است. اما دستگاه‌های Blu-ray پیشرفته تر از پخش کننده‌های دی وی دی می‌باشد و کیفیت بهتری را از DVD PLAYER برای شما ارائه می‌دهد. در دستگاه‌های جدید چه در دی وی دی پلیر‌ها و چه در Blu-ray این امکان برای شما فراهم شده است که سیستم پخش صدا را به صورت دالبی دریافت کنید. اگر صدا و موسیقی به صورت Dolby ضبط شده است می‌توانید با شنیدن آن در

سینمای خانگی خودتان لذت ببرید.

باید به این نکته بسیار مهم توجه داشت که دستگاه‌های پخش کننده Blu-ray رزولوشن بسیار بالا تر و بهتری را برای شما ارائه می‌دهند و در مقایسه با دیسک‌های DVD می‌تواند محتواها را بهتر برای شما پخش کند. اما دستگاههای دی وی دی پلیر فقط می‌توانند دی وی دی را برای شما ارائه دهند دستگاه‌های پخش کننده دی وی دی پلیر به صورت مستقیم سیگنال‌ها را به صورت دیجیتال ارسال می‌کنند. دستگاه‌های Blu-ray از کابل اچ دی ام آی استفاده می‌کنند به همین دلیل سیگنال‌های ارسال شده چه تصویر و صدا تقویت شده و سپس بر روی دستگاه خروجی که تلویزیون است نمایش داده می‌شود. اگر در خرید دستگاه‌های پخش کننده مشکلی ندارید حتما خرید دی وی دی پلیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم که امکانات و قابلیت‌های بسیار گسترده‌ای داشته باشد و این دستگاه می‌تواند همچون پخش کننده Blu-ray برای شما عمل کند. شما با خرید DVD PLAYER یا Blu-ray می‌توانید از سینمای خانگی خود تا لذت ببرید.

آیا دی وی دی پلیر‌ها می‌توانند CD بازی پخش کنند؟

اگر از آن دسته از افراد هستید که به بازی‌های کامپیوتری علاقه بسیار زیادی دارید و می‌خواهید در خانه خود را به بازی‌های مختلف بپردازید حتماً این نکته مورد توجه قرار دهید که پخش کننده‌های دی وی دی قادر به پخش دی وی دی‌های بازی نیستند. به همین دلیل اگر بخواهید برای بازی استفاده کنید باید به دنبال راهکار دیگری باشید. بعضی از دستگاههای پخش دی وی دی تا حدودی می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند اما در مورد بازی‌های کامپیوتر خانگی حتما قبل از خرید دی وی دی پلیر اطمینان حاصل کنید و بازی خود را درون آن قرار داده و مطمئن شوید که توانایی انجام این کار را دارد. اگر می‌خواهید برای انجام بازی‌های کامپیوتری هزینه بسیار زیادی نکنید حتما توصیه می‌کنیم که یک دستگاه DVD PLAYER بخرید و به تماشای فیلم و بازی بپردازید.

راهنمای خرید DVD PLAYER _ زیگمو

بررسی کابل‌های دستگاه دی وی دی پلیر

کابل‌های HDMI از جمله کابلهای هستند که در لوازم صوتی و تصویری اهمیت بسیار زیادی دارند. با استفاده از کابل‌های HDMI شما می‌توانید صدا و تصویر را به صورت همزمان و با کیفیت بسیار بالا منتقل کنید. کابل‌های HDMI می‌تواند صدا و ویدیو را به صورت چند کانال Hi-def منتقل کنند. اگر کابل های HDMI برایتان اهمیت بسیار زیادی دارد به دنبال خرید دستگاهی باشید که چندین پورت HDMI داشته باشد و هر کدام از آنها بهترین کیفیت را برای شما منتقل کند. هنگام خرید دی وی دی پلیر به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که به کابل‌های اتصال دستگاه دی وی دی پلیر به کابل‌های HDMI دقت کنید. اگر شما تلویزیونی ندارید دستگاه پخش کننده Blu-ray و همچنین دستگاه پلی استیشن به شما کمک می‌کند تا آنها را به تلویزیون متصل کرده و از آنها استفاده کنید. در برخی از دی وی دی پلیر‌ها که پیشرفته تر هستند نوعی خروجی صدا نیز قرار گرفته است که می‌توان آنها را به یک‌ hi-fi متصل کرد. هنگام خرید دستگاه دی وی دی پلیر کابل‌های HDMI را بررسی کنید.

راهنمای خرید DVD PLAYER _ زیگمو

اعداد مهم هستند

یکی از مهمترین معیار‌ها در خرید پخش کننده DVD PLAYER یا دی وی دی پلیر‌ها این است که به اعداد توجه داشته باشید. این اعداد به عنوان شناسه یا قدرت دستگاه دی وی دی پلیر شناخته شده است. اعدادی که برای شما ارائه می‌شود معمولا میزان وضوح DVD PLAYER‌ها را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال 1080 و 720 پیکسل نشان‌دهنده میزان وضوح تصویری است که برای شما ارائه می‌شود. در این صورت انتقال داده از دستگاه دی وی دی پلیر به تلویزیون انجام شده و توسط کابل HDMI با وضوح 1080 پیکسل و 720 پیکسل نمایش داده می‌شود. اعدادی که به کار رفته است در واقع پیکسل‌هایی را نمایش میدهد که در صفحه نمایش مورد استفاده قرار گرفته است. تعداد کل پیکسل‌های افقی و عمودی برابر اعدادی است که برای شما ارائه می‌شود و زمانی که تلویزیون شما 1080 پیکسل است در واقع 1920 پیکسل در خط افقی و 1080 پیکسل در خط عمودی برای شما ارائه می‌دهد که برابر با 6000732 پیکسل می‌باشد. هنگام خرید دستگاه مورد نظر هست و به کیفیت تلویزیون توجه داشته و به این اعداد توجه کنید.

به اسکن دی وی دی پلیر دقت کنید

برای اینکه بتوانید تصاویر عالی و با کیفیتی را دریافت کنید باید تلویزیون مورد نظر شما بتواند انواع و اقسام خطوط افقی را به صورت مداوم تازه سازی کند و دستگاه با کیفیت بسیار خوبی برای شما ارائه شود. یک دستگاه خوب هنگام ارائه تصاویر در پخش و اسکن عملکرد مناسبی دارد. هنگام خرید DVD PLAYER به تکنولوژی پیشرفته اسکن نیز توجه داشته باشید و در این صورت می‌توانید تصاویر را با کیفیت بسیار بالایی دریافت کنید. تلویزیون‌های اچ دی معمولاً کیفیت مناسبی دارند. در صورتی که اصلاح دستگاه دی وی دی پلیر شما کامل و دقیق نباشد کیفیت تصویر نیز کاهش یافته و شما حتی کیفیت تصاویر و کمتر از حالت عادی مشاهده می‌کنید. هنگام استفاده از پخش کننده‌های دی وی دی برخی از آنها به ویژگی‌های پیشرفته نیز مجهز شده اند که می‌توانند کیفیت تصاویر را افزایش دهند. به عنوان مثال Up-converting قابلیتی است که با وجود آن پخش تصاویر دیجیتال با وضوح 1080 پیکسل برای شما امکان پذیر شده است. این قابلیت رزولوشن و کیفیت تصاویر را افزایش می‌دهد با وجود این خاصیت قابلیت‌های صفحه نمایش افزایش یافته و کیفیت تصویر بهتری مشاهده می‌کنید.

راهنمای خرید DVD PLAYER _ زیگمو

درگاه اتصال usb

برخی از دستگاه‌های پخش کننده دی وی دی می‌توانند به کمک یک درایو usb به حافظه مستقیم به پخش کننده متصل شوند. به همین دلیل با استفاده از درگاه usb بیشتر دستگاههای دی وی دی پلیر قابلیت اتصال usb را نیز دارند.

اتصالات را کنترل کنید

یکی از نکات بسیار مهم در راهنمای خرید دی وی دی پلیر این است که تمامی اتصالات پشت دستگاه را بررسی کنید. این اتصالات از جمله اتصالات پخش کننده دیجیتال اتصالات ویدئویی و همچنین اتصالات پخش دی وی دی و دی تلویزیون می‌باشد. اگر قاب پشت تلویزیون شما پورت ها و درگاه‌های ارتباطی زیادی دارد از بابت خرید DVD PLAYER خیالتان راحت تر است. به صورت کلی مهمترین اتصالات محل اتصال دستگاه پخش دی وی دی یا گیرنده A/V است که باید با یکدیگر مطابقت داشته باشند. هنگام خرید دی وی دی پلیر توجه داشته باشید که این دو مورد با یکدیگر مطابقت داشته باشند. دستگاه‌های Blu-ray دارای خروجی HDMI هستند و می‌توانند صدا و تصویر را از دستگاه به کابل گیرنده A/V منتقل کنند. برخی از جدیدترین دستگاه‌ها نیز دارای خروجی Ultra HD 4 می‌باشند و از ورودی‌های HDR نیز پشتیبانی می‌کنند. خروجی‌های اچ دی ام آی که به تازگی به بازار عرضه شده اند بر روی بیشتر دستگاه‌های صوتی و تصویری قرار گرفته‌اند. اتصالات کواکسیال و یا دیجیتال نیز بر روی بیشتر دستگاه‌های قدیمی وجود دارد و چندین کانال صوتی و تصویری را برای شما فراهم می‌کند این اتصالات به صورت RCA قابل مشاهده است.

تنظیمات دی وی دی پلیر

در خرید دی وی دی پلیر باید پارامترها و فاکتورهای بسیار مهمی توجه داشته باشید. اتصالات دی وی دی پلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید تنظیمات را انجام داده و از مشاهده صداها و تصاویر لذت ببرید. بیشتر تنظیمات نور صدا و تصویر به کمک دکمه‌ها یا تنظیمات دستگاه انجام می‌شود. بیشتر دی وی دی پلیر‌ها امکان این را دارند و همچنین از قابلیت حرکت آهسته فیلم به فیلم نیز برخوردار هستند. همچنین برخی از این دستگاه امکان بزرگنمایی و حرکت سریع رو به جلو نیز دارند. نکته بسیار مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که برخی از دی وی دی پلیر‌ها با توجه به سایز و اندازه صفحه نمایش تلویزیون شما نمایش را حذف یا تغییر می‌دهند.

فرمت‌هایی که پشتیبانی می‌شود

با توجه به پیشرفت تکنولوژی فرمت‌های بسیاری به فرمت‌های ضبط و پخش دی وی دی اضافه شده است. وی دی پلیرها فایلهای CD را پشتیبانی می‌کند و می‌تواند فرمت‌های موسیقی mp3 را نیز برای شما ارائه دهند. اگر به دنبال خرید دی وی دی پلیر هستند به فرمت‌هایی که پشتیبانی می‌شود توجه داشته باشید.

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ