امکانات تلویزیون + آموزشتلویزیون

ساندبار بهتر است یا سینما خانگی؟

ساندبار بهتر است یا سینما خانگی؟


امروزه فناوری پیشرفت‌های بسیار چشمگیری داشته است. تلویزیون‌های جعبه دار با بلندگو‌های بزرگ که در قدیم وجود داشتند جای خودشان را به تلویزیون‌های باریک با بلندگو‌های کوچک داده‌اند. تمامی تلویزیون‌های جدید این قابلیت را دارند که تصاویر را به صورت خارق العاده با کیفیت قدرتمندی پخش کنند. معمولاً ضخامت تلویزیون‌ها بسیار باریک شده به همین دلیل جا برای قرارگیری بلندگوهای قدرتمند وجود ندارد. بیشتر تلویزیون‌های جدید از کیفیت صدای پایینی برخوردار هستند به همین دلیل بسیاری از کاربران به دنبال تهیه سیستم‌های صوتی جداگانه مانند ساندبار یا سینما خانگی می‌باشند. تهیه هر دو این سیستم‌های صوتی در کنار تلویزیون باعث می‌شود که صدای تلویزیون را با کیفیت بسیار بالاتری دریافت کنید. بین سیستم‌های صوتی ساندبار و سینما خانگی رقابت نزدیکی وجود دارد. عده‌ای از افراد دوست دارند که ساندبار را انتخاب کرده و برخی از افراد نیز سینمای خانگی را ترجیح می‌دهند در ادامه به بررسی و مقایسه ساندبار و سینما خانگی می‌پردازیم. هر دوی این دستگاه‌ها جز سیستم صوتی هستند و می‌توانند صداها را با کیفیت بالا برای شما ارائه دهند. اگر قصد خرید ساندبار یا خرید سینما خانگی دارید و نیاز به مشاوره دارید حتماً با مشاورین دبی کوچولو تماس گرفته یا اینکه در واتساپ با آنها در ارتباط باشید.

ساندبار-بهتر-است-یا-سینما-خانگی_-زیگمو

نقاط قوت و ضعف سینمای خانگی


با توجه به اینکه امروزه بسیاری از تلویزیونها سیستم‌های صوتی با کیفیت پایینی دارند به همین دلیل با گذشت زمان بسیاری از کاربران به فکر خرید سینمای خانگی بودند. سینما خانگی ظاهری کاملا مدرن و جذاب دارد. سینما خانگی اسپیکر‌های فراوانی دارد و همچنین سینما خانگی‌های جدید به امکانات و قابلیت‌های بسیار گسترده نیز مجهز شده‌اند. برخی از این دستگاه‌ها دارای صدای دالبی هستند و می‌توانند صدایی با کیفیت بسیار بالا و قدرتمند برای شما ارائه دهد. با خرید سینمای خانگی به راحتی می‌توانید کیفیت صدای تلویزیون خود را بهبود داده و آن را با قدرت بیشتری بشنوید. یکی دیگر از مزایا و نقاط قوت سینمای خانگی وجود پلیر برای خواندن دیسک و پخش کردن فایل‌های صوتی تصویری می‌باشد. این ویژگی در سینماهای خانگی باعث شده است که سینمای خانگی در میان کاربران طرفداران بسیار زیادی داشته باشد. اما نکته مهم این است که این سیستم پخش کننده صدا بدون عیب نیست. سیم‌های پیچیده درهم و نصب سختِ سینمای خانگی از جمله ویژگی‌های منفی سینما خانگی می‌باشد. نکته بسیار مهمتر این است که هیچ راه حلی برای پوشاندن سیم‌های اطراف سینمای خانگی وجود ندارد. همچنین ابعاد بزرگ برخی از اسپیکرها باعث شده است خانه‌هایی که اتاق نشیمن کوچکی دارند با این ابعاد هماهنگی نداشته و فقط حجم زیادی از خانه شما را اشغال می‌کنند. با توجه به اینکه امروزه خانه بسیاری از افراد به صورت آپارتمان‌های کوچک طراحی شده است به همین دلیل به حجم صدای زیادی نیاز ندارد. اما سینمای خانگی صدای قدرتمند با اسپیکرهای بزرگی را برای شما ارائه می‌دهد. به همین دلیل در خرید سینمای خانگی هستند باید به ابعاد آپارتمان خودتان نیز توجه داشته باشید. یکی از مشکلات بزرگ که به عنوان بزرگترین نقطه ضعف سینمای خانگی بدل شده است این است که می‌تواند صداهای دالبی را فقط به صورت دالبی ارائه دهد. یعنی محدودیت پخش صدا به صورت دالبی یکی از بزرگترین مشکلات سینمای خانگی است. سینمای خانگی می‌تواند فقط فایل‌هایی را که دارای ویژگی دالبی هستند به صورت دالبی پخش کند. اگر فایلی ویژگی دالبی نداشته باشد به همین دلیل آن صدا به صورت استریو پخش میشود و در نتیجه اسپیکرهای عقبی دستگاه عملا برای شما کاربردی نخواهند داشت و فقط فضای زیادی را از شما اشغال می‌کنند.

پیشنهاد میکنیم برای مشاهده انواع قیمت تلویزیون در سایت دبی کوچولو روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

ساندبار-بهتر-است-یا-سینما-خانگی_-زیگمو

ویژگی دیگری که در سینمای خانگی باید مورد توجه قرار بگیرد این است که سینماهای خانگی امکان پخش موسیقی به صورت یکنواخت آن ندارد. تصور کنید که در یک اتاق هستید که تعداد بلندگو نیز در آن قرار گرفته است اگر یک موسیقی پخش شود و از یک بلندگو که در گوشه ای از اتاق قرار دارد شما صدا را بشنوید حتماً صدای با فرکانس پایین دریافت می‌کنید. همچنین از بلندگوی دیگر که در قسمت دیگر خانه قرار گرفته است حتماً صدا را با فرکانس بالا می‌شنوید. منظور از عدم دریافت یکنواخت صدا این است که به عبارتی صدا در سراسر خانه شما به صورت یک دست ارائه نمی شود و هماهنگی در پخش صدا نیز وجود ندارد. برای حل این مشکل راه حلی وجود ندارد و به همین دلیل بسیاری از کاربران از صدای سینمای خانگی ناراضی هستند. البته این مشکل برای سینما خانگی‌های ارزان قیمت وجود دارد. سینما خانگی‌های جدیدی که گران قیمت هستند و به بلندگو‌های سرامیکی و آمپلی فایر‌های قدرتمند مجهز شده اند تا حدودی این مشکل را ندارند. البته با توجه به اینکه قیمت سینما خانگی‌ها بالا است تهیه آن نیز برای بسیاری از افراد به صرفه نمی باشد. به همین دلیل بهترین گزینه که این افراد در پیش رو دارند خرید ساندبار است.

ساندبار-بهتر-است-یا-سینما-خانگی_-زیگمو

مزایا و مشکلات ساندبار


با پیشرفت فناوری و تکنولوژی سیستم‌های صوتی قبلی که ایرادات و مشکلات بسیار زیادی نیز داشت اصلاح شده و ساندبار‌ها تولید و به بازار عرضه شده اند. در واقع هدف از تولید ساندبار رفع مشکلات سینما خانگی بود. مشکلاتی که سینمای خانگی نتوانست آنها را حل کند این بار ساندبار‌ها پا به میدان گذاشتند تا مشکلات سیستمهای صوتی را برطرف نمایند. یکی از این مشکلات وجود قابلیت‌های بدون استفاده در سینما خانگی‌ها بود. وجود این قابلیت‌ها باعث می‌شد که گیجی و سردرگمی کاربران بیشتر شود. در ساندبار این قابلیت‌ها حذف شده همچنین مزیت و ویژگی برتری دیگر ساندبار بر سینما خانگی ابعاد و اندازه کوچک ساندبار‌ها هست. بسیاری از ساندبار‌ها ظاهر بسیار شیک و زیبایی دارد و به راحتی با تمامی دکوراسیون‌ها هماهنگ می‌شوند. مزیت دیگر ساندبار‌ها این است که شما در خرید ساندبار دیگر نیازی به سیم کشی‌های طولانی و درهم تنیده ندارید. وجود سیم و کابل‌های اضافی علاوه بر اینکه چهره اتاق نشیمن شما را زشت میکند باعث سردرگمی برای شما نیز می باشد. در خرید سینمای خانگی حتماً شما باید بلندگو‌های بزرگ و جاگیر این سیستم صوتی را نیز خریداری می‌کردید اما در ساندبار خبری از بلندگوهای بزرگ نیست اما همچنان شما صدا را با کیفیتی بسیار بالا دریافت می‌کنید. بزرگترین مزیت ساندبار‌ها در مقایسه با سینمای خانگی نصب آسان و راحت ساندبار است. به گونه‌ای که تمامی افراد بدون هیچگونه تخصص قبلی به راحتی می‌توانند ساندبار را متصل کند. سیستم صوتی ساندبار به صورت افقی در زیر تلویزیون قرار می‌گیرد یا حتی این امکان نیز برای شما طراحی شده است که آن را به روی دیوار نصب کنید.

یکی از نقاط ضعف ساندبار‌ها در مقایسه با سینما خانگی این است که ساندبار‌ها نمیتوانند استانداردهای دالبی را برای شما پخش کنند به همین دلیل تمامی صداها در ساندبار‌ها به صورت استریو پخش می‌شود. یکی از مزایا و ویژگی‌های ساندبار این است که راه‌های ارتباطی زیادی دارد به عنوان مثال شما می‌توانید با استفاده از وای فای USB کابل HDMI و همچنین بلوتوث با سایر دستگاه‌ها ارتباط برقرار کرده و اطلاعات و داده‌های خود را به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید با استفاده از هر کدام از این راه‌های ارتباطی فایل‌های مورد علاقه خودتان را جابجا و آنها را پخش کنید. به عنوان مثال اگر موزیک‌ها و موسیقی‌های مورد علاقه خود را در گوشی و فلش نگه داشته اید خرید ساندبار این امکان را برای شما فراهم می‌کند که به راحتی هر زمانی که خواستید موزیک گوش دهید آن را به ساندبار متصل کرده و پلی کنید و در نتیجه در صداها غرق شده و صدایی با کیفیت بسیار بالا را دریافت کنید. اگر می‌خواهید از سرویسهای پخش آنلاین موزیک نیز استفاده کنید توصیه می‌کنیم که حتما به فکر خرید ساندبار باشید. زیرا ساندبار بهترین گزینه برای استفاده از سرویس‌های پخش آنلاین موزیک است. یکی از مزایا و نقاط قوت ساندبار در مقایسه با سیستم خانگی که باعث شده ایت خرید ساندبار در اولویت بسیاری از کاربران قرار بگیرد این است که ساندبارها از قیمت مناسبی برخوردار هستند و با توجه به اینکه مزایای زیادی دارند قیمت آنها کاملا معقولانه و به صرفه است. برخی از مدل‌های ساندبار نیز وجود دارد که قیمت‌های بسیار بالا و غیر منطقی دارند. اما برای این قیمت‌ها هیچ توجیهی وجود ندارد و شما به راحتی می‌توانید نمونه‌های ارزان آنها را در بازار پیدا کنید.

ساندبار-بهتر-است-یا-سینما-خانگی_-زیگمو

تفاوت و شباهت سینمای خانگی و ساندبار


بسیاری از کاربران ساندبار را در دسته سینماهای خانگی قرار می‌دهند و آنها را زیرمجموعه سینما خانگی می‌دانند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که ساندبار و سینمای خانگی دو سیستم صوتی کاملاً متفاوت با یکدیگر هستند. در ادامه ویژگی‌های مثبت هرکدام را برای شما ارائه داده و تفاوت‌های ساندبار و سینما خانگی را برای شما بیان می‌کنیم.

ساندبار-بهتر-است-یا-سینما-خانگی_-زیگمو

ویژگی‌های مثبت ساندبار


با توجه به اینکه ساندبار ها کم جا هستند و حمل و نقل آنها آسان میباشد ویژگی‌های مثبت بسیار زیادی دارند. اولین ویژگی مثبت برای ساندبار این است که نصب کردن آن کاملاً راحت است و هیچگونه سیم و کابل کشی اضافی در اطراف تلویزیون شما وجود ندارد و به هم ریختگی در خانه و اتاق نشیمن شما ایجاد نمی‌کند. علاوه بر نصب راحت، ساندبار‌ها از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار هستند. ویژگی مثبت دیگر ساندبار این است که از نظر ظاهر و طراحی کاملا شیک و زیبا هستند می‌توانند دکوراسیون خانه شما را دگرگون کنند. مزیت دیگر ساندبار در مقایسه با سینما خانگی عدم نیاز به سیم کشی است. ساندبار‌ها ابعاد کوچکی دارند و حداقل فضا را از خانه شما اشغال می‌کنند به گونه ای که شما به راحتی می‌توانید حتی ساندبار را در زیر تلویزیون قرار داده یا آن را در کنار تلویزیون به دیوار متصل کنید. مزیت و برتری دیگر ساندبار در مقایسه با سینما خانگی این است که ساندبار‌ها راه‌های ارتباطی فراوانی برای پخش فایلهای مختلف دارند.

ساندبار-بهتر-است-یا-سینما-خانگی_-زیگمو

ویژگی‌های منفی ساندبار


اولین ویژگی منفی که برای ساندبار به ذهن می‌آید این است که ساندبارها پلیر برای دیسک ندارند. همچنین آمپلی فایر آنها نیز قدرت محدودی دارد. یکی از نقاط ضعف بزرگ ساندبار‌ها که در مقایسه با سینما خانگی مطرح می‌شود این است که ساندبار‌ها توانایی ایجاد صدای دالبی ندارند و تمامی موزیک‌ها و موسیقی‌ها را با صدای استریو پخش می‌کنند. ساندبار‌ها برعکس سینما خانگی‌ها ریموت کنترل از راه دور ندارد و این ویژگی فقط در برخی از مدل‌های ساندبار وجود دارد.

ساندبار-بهتر-است-یا-سینما-خانگی_-زیگمو

ویژگی‌های مثبت سینما خانگی


سینما خانگی‌ها علاوه بر اینکه جای بسیار بزرگی را اشغال می‌کنند و بلندگوهای بسیار بزرگی دارند دارای ویژگی‌های مثبت بسیار زیادی نیز هستند. به عنوان مثال سینما خانگی‌ها آمپلی فایر قدرتمندی دارند و می‌توانند موزیک‌هایی که دارای صدای دالبی هستند را به صورت دالبی و با کیفیت بسیار بالا برای شما پخش کنند. اسپیکرهای سینما خانگی قابلیت جابجایی دارد و شما می‌توانید این اسپیکرها را در هر جایی از خانه خودتان قرار داده و از شنیدن صدای آنها لذت ببرید. ویژگی مثبت دیگر برای سینماخانگی‌ها وجود پلیر برای پخش دیسک است. سینما خانگی‌ها برای استفاده در اتاق‌های نشیمن بزرگ کاملا مناسب و گزینه‌ای به صرف محسوب می‌شوند.

ساندبار-بهتر-است-یا-سینما-خانگی_-زیگمو

ویژگی‌های منفی سینما خانگی


سینما خانگی در مقایسه با ساندبار قیمت بسیار بالایی دارد. با توجه به اینکه حجم و ابعاد سینما خانگی بزرگ است در نتیجه میزان مصرف انرژی بالایی نیز به همراه خواهد داشت. یکی از نقاط ضعف سینما خانگی‌ها کمبود راه‌های ارتباطی است. شما برای اینکه سینما خانگی را به خانه خود بیاورید و اتصالات آن را انجام دهید به سیم کشی‌های بسیار پیچیده نیاز خواهید داشت. سینما خانگی معمولا ابعاد بزرگی دارد و فضای بسیار زیادی را از خانه شما اشغال می‌کند. یکی از نقاط ضعف سینما خانگی این است که در محیط‌های بزرگ صدای ناهماهنگ و ناهمگونی را ارائه می‌دهد به گونه ای که صدا از دو بلندگوی مختلف به صورت هماهنگ ارائه نمی‌شود.

ساندبار-بهتر-است-یا-سینما-خانگی_-زیگمو

ساندبار بخرم یا سینما خانگی؟


اگر قصد خرید سیستم صوتی مناسب را دارید که امکانات و قابلیت‌های بسیار زیادی داشته باشد و بتواند برای سال‌ها عملکرد خوبی را برای شما ارائه دهد می‌توانید ساندبار یا سینما خانگی بخرید. کیفیت صدای تلویزیون با خرید ساندبار یا خرید سینما خانگی بهبود می‌یابد. اگر بخواهید بین ساندبار و سینما خانگی یکی را انتخاب کنید باید به عوامل متعددی توجه داشته باشید. ابتدا باید به بودجه خودتان و متراژی که قرار است ساندبار یا سینما خانگی را در آن قرار دهید توجه کنید. اگر برای خرید ساندبار یا خرید سینمای خانگی نیاز به مشاوره دارید حتما با مشاوران حرفه‌ای دبی کوچولو تماس بگیرید یا اینکه با آنها در واتساپ در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا