امکانات تلویزیون + آموزشتلویزیون

محدود کننده نوری خودکار در تلویزیون یا ABL چیست؟

محدود کننده نوری خودکار در تلویزیون یا ABL چیست؟


بیشتر تلویزیون‌های OLED دارای دو ویژگی محدود کننده نوری خودکار ABL و محدودکننده روشنایی استاتیک خودکار ASBL هستند. این دو ویژگی در همه تلویزیونهای اولد قابل مشاهده است. با وجود این دو ویژگی صفحه نمایش تلویزیون می‌تواند از پیکسل‌ها در برابر سوختگی محافظت کند. اگر تلویزیونی به این دو ویژگی مجهز شده باشد امکان پیکسل سوختگی به حداقل می‌رسد. محدود کننده نوری خودکار یا ABL یک مدار برنامه‌ریزی ‌شده هوشمند است که می‌تواند روشنایی خودکار تلویزیون را محدود یا حتی آن را کنترل کند. به همین دلیل تلویزیون‌هایی که دارای این ویژگی هستند می‌توانند از الگوهای از پیش تعیین شده استفاده کنند و روشنایی تلویزیون را محدود و کنترل کنند. یکی از الگوهای از پیش تعیین شده که تلویزیونهای اولد از آن استفاده می‌کنند گرمای پیکسل‌های نمایشگر است.

زمانی که تلویزیونهای اولد می‌خواهند محتوایی را پخش کنند از الگوهای از پیش تعیین شده همانند محتوای روشن و غیر متحرک استفاده می‌کنند و بر اساس یک طیف نوری ثابت که بر اساس زمان سنجیده می شود می‌تواند پیکسل‌ها را از سوختن دائمی نجات دهد. تلویزیون‌های OLED که دارای ویژگی محدود کننده نوری خودکار هستند به راحتی می‌توانند با استفاده از الگوهای خودشان مشکل را تشخیص داده و سپس روشنایی صفحه نمایش را کنترل کنند. زمانی که ویژگی محدود کننده نوری خودکار یا ABL فعال باشد روشنایی بخش‌هایی از تلویزیون بر اساس محتوا کم میشود. اگر در تلویزیون خودتان احساس می‌کنید که تنظیمات روشنایی تلویزیون انجام نشده است و روشنایی تلویزیون تان به گونه‌ای است که چشم‌هایتان را آزار می‌دهد حتماً به تنظیمات روشنایی تلویزیون مراجعه نموده و اعداد پیش فرضی را که در منوی تلویزیون ارائه شده است قرار دهید با انجام این تنظیمات می‌توانید از روشنایی مناسبی برخوردار شوید.

لیست قیمت بهترین تلویزیون های موجود در بازار

محدود کننده نوری خودکار در تلویزیون یا ABL چیست؟

کاربرد ABL


اگر خانه شما لامپ‌های کمتری دارد یا دوست دارید که در فضاهای با روشنایی کم به تماشای تلویزیون بپردازید توصیه می‌کنیم که حتما محدودکننده روشنایی خودکار یا ABL را فعال نمایید. اگر قابلیت ABL فعال باشد نور تلویزیون در برخی از مواقع کم شده و شما می‌توانید در فضای کم نور به مشاهده برنامه‌ها و فیلم‌های مورد علاقه خودتان بپردازید. چشم بسیاری از افراد به دلیل نور زیاد نمایشگر آزار می‌دهد به همین دلیل کاربرد ABL خودش را اینجا نمایش می‌دهد. نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره نمود این است که در بسیاری از مواقع ممکن است محدود کننده روشنایی خودکار درست عمل نکند و شیوه افراطی را در پیش بگیرد و به همین دلیل در برخی از OLED ها شاهد این هستیم که سیستم خودکار گاهی اوقات در برخی از صحنه‌ها به گونه ای افراطی نور صفحه نمایش را کم می‌کند به گونه ای که چشم افراد آزار می‌بیند.

محدود کننده روشنایی خودکار یا ABL ارزیابی‌های خودش را بر اساس یک معیار استاندارد انجام می‌دهد. این معیار استاندارد کمتر از 0.07 تغییر ایجاد می‌کند. این مقدار در بیشتر 90 درصد تلویزیون‌ها که دارای فناوری اولد هستند دارای فناوری ABL هستند یکسان میباشد. وجود قابلیت ABL در تلویزیون کاملا مناسب و به صرفه میباشد. زیرا با وجود فناوری ABL تلویزیون شما دچار مشکلاتی مانند پیکسل سوختگی نمی‌شود. اما اگر تلویزیون شما به گونه‌ای بود که در صفحه نمایش تلویزیون تان افراطی عمل می‌کرد و نور را تا حد زیادی کم می‌کرد حتما برایتان آزاردهنده خواهد بود و شاید به دنبال غیر فعال کردن این قابلیت باشد اما توصیه می‌کنیم که این قابلیت را همچنان فعال نگه دارید.

محدود کننده نوری خودکار در تلویزیون یا ABL چیست؟

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ