امکانات تلویزیون + آموزشتلویزیون

مقایسه تلویزیون‌های ال جی سری NANO و UN

مقایسه تلویزیون‌های ال جی سری NANO و UN

در این مقاله قصد داریم تلویزیون‌های سری 2020 برند ال جی که تلویزیون‌های سری NANO و UN هستند را با یکدیگر مقایسه کنیم. به طور کلی برند ال جی شرکت خوشنام و معتبر کره‌ای است که تمامی محصولات خودش را به کیفیت بسیار بالایی مجهز می‌کند. تلویزیون های برند ال جی از کیفیت تصویر بسیار بالایی برخوردار هستند و همچنین از کیفیت ساخت بالایی نیز پشتیبانی می‌کند. تلویزیون‌های ال جی به گونه‌ای طراحی شده است که کاملا شیک و زیبا هستند و می‌توانند نظر رضایت هرکاربری را به خود جلب کند. برند ال جی هر سال تلویزیون‌های خودش را به امکانات و قابلیت‌های گسترده تری مجهز کرده و سری‌های متنوعی را نیز به بازار عرضه می‌کند. هر کدام از سری تلویزیون های ال جی مشخصات و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که نشان دهنده این است که برند ال جی در تلاش است گوی سبقت را از سایر رقبا برباید. برند ال جی در سال 2020 از سری NANO با سری UN خودش رونمایی و به بازار عرضه کرده است. اگر قصد خرید تلویزیون 2020 ال جی دارید حتما این سوال برای شما پیش می‌آید که سری NANO ال جی بهتر است یا سری UN ؟ این دو سری چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ در این مقاله قصد داریم به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم و سپس به مقایسه تلویزیون سری NANO با سری UN پردازیم.

مقایسه تلویزیون‌های ال جی سری NANO و UN _ زیگمو

لیست قیمت بهترین تلویزیون های ال جی موجود در بازار

تلویزیون ال جی سری NANO

همانطور که می‌دانید برند ال جی در سال 2020 تلویزیون‌های نانو خودش را رونمایی کرده است. تلویزیون‌های سری NANO بیانگر مشخصات خاصی هستند به عنوان مثال در سری تلویزیون‌های نانو حرف n بیانگر این است که این تلویزیون‌ها در سال 2020 به بازار عرضه شده‌اند. منظور این است که تلویزیون‌های نانو ال جی به فناوری نانوسل مجهز شده‌اند. منظور از فناوری نانو این است که این تلویزیون‌ها می‌توانند تمامی رنگ‌ها با کیفیت بسیار بالا و دقت رنگی گسترده نمایش دهند. فناوری نانو سل یکی از قابلیت‌هایی است که به تلوزیون‌های ال جی اختصاص دارد. در این فناوری ذرات نانو کریستال به کار رفته است که می‌تواند رنگ‌ها با کیفیت بسیار بالایی نمایش دهند. همچنین تمامی تلویزیون‌های نانوسل ال جی به فناوری‌های پیشرفته دیگری مانند Active HDR و Dolby Vision مجهز شده‌اند. با وجود هر کدام از این قابلیت‌ها تلویزیون‌های نانوسل ال جی می‌تواند دقیق ترین و ریزترین جزئیات را بر روی صفحه نمایش تلویزیون ارائه دهند. برند ال جی در سال 2020 تلویزیون‌های نانو خودش را جایگزین سری SM در سال 2019 کرده است. تلویزیون‌های 2020 سری NANO ال جی مانند تلویزیون‌های سال 2019 سری SM در لیست بهترین و پرفروش ترین تلویزیون‌های 2020 قرار گرفته است. در این مقاله قصد داریم تلویزیون‌های سری ال جی نانو را با تلویزیون‌های سری UN ال جی مقایسه کنیم. باید بگوییم که در میان تلویزیون‌های سری NANO چهار تلویزیون تلویزیون ال جی NANO90، تلویزیون ال جی NANO86، تلویزیون ال جی NANO85، تلویزیون ال جی NANO80 امتیاز بسیار بالایی را به خود اختصاص می‌دهد.

تلویزیون ال جی سری UN

تلویزیون ال جی سری UN در سال 2020 توسط برند ال جی به بازار عرضه شده است. در سری UN حرف U نشان‌دهنده این است که این محصولات به کیفیت تصویر 4K و تراکم پیکسلی 3840 در 2160 پیکسل مجهز شده‌اند. هم چنین حرف N نشان دهنده این است که محصولات در سال 2020 به بازار عرضه شدند. تلویزیون‌های سری UN در سال 2020 جایگزین سری UM در سال 2019 شده‌اند. محصولات ال ‌جی از امکانات و قابلیتهای بسیار هوشمندی برخوردار است. این تلویزیون‌ها در مقایسه با تلویزیون‌های سری NANO از نظر قیمت کاملا به صرفه می‌باشند. تلویزیون‌های سری UN برعکس تلویزیون‌های سری NANO به فناوری نانو سل مجهز نشده اند. همچنین فاقد فناوری دالبی ویژن می‌باشند. اما با این حال باید به این حقیقت مهم اشاره کرد که همچنان می‌توانند از کیفیت تصویر بسیار خوبی برخوردار باشند و تمامی محتوا را با کیفیت بسیار بالا ارائه دهند. اگر به دنبال خرید تلویزیونی با کیفیت تصویر بسیار بالا و قیمت بسیار مناسب هستید خرید تلویزیون‌های سری UN ال جی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در این مقاله تلویزیون‌های ال جی سری UN که شامل تلویزیون‌های تلویزیون ال جی UN8060، تلویزیون ال جی UN7340، تلویزیون ال جی UN7100، تلویزیون ال جی UN711 هستند را برای شما معرفی می‌کنیم و سپس به مقایسه این تلویزیون‌ها با سری NANO ال جی می‌پردازیم.

مقایسه تلویزیون‌های ال جی سری NANO و UN _ زیگمو

تلویزیون NANO90  سال ساخت 2020 است و کشورسازنده آن کره و  کشور مونتاژ کننده نیز کره است. این محصول دارای قابلیت های ضبط و مشاهده فیلم، برنامه تلویزیونی، برنامه ورزشی، گیمینگ، فیلم HDR ، بازی HDR و مانیتور 8.3 است. مشخصات اصلی این محصول به این شرح است: نوع LED، نوع پنل IPS، کیفیت تصویر 4K، طراحی نوع پایه دو شاخه ، ضخامت بدنه(cm) 4.7، ضخامت حاشیه(cm) 1.0، کیفیت ساخت بالا، کیفیت تصویر عالی، کنتراست مناسب، لوکال دایمینگ، اوج روشنایی SDR ، اوج روشنایی HDR، یکنواختی خاکستری، یکنواختی مشکی ، انعکاس نور، کیفیت SD ، کیفیت HD ، کیفیت Full HD ، کیفیت 4k ، طیف رنگ و حجم رنگ گسترده. زمان پاسخ دهی  مناسب، سرعت تازه سازی متغیر نرخ تازه سازی 120Hz، VRR و… است. این محصول از نظر ورودی تعداد HDMI 4 عدد و تعداد USB 3 دارد. همچینن خروجی نوری صدا 1، خروجی هدفون 1، ورودی کامپوزیت، ورودی آنتن 1، Ethernet 1، فرمت HDR10 ، دالبی ویژن، HLG، HDMI 2.0 ، HDMI 2.1، CEC، HDCP 2.2، پشتیبانی Wi-Fi، ARC و… دارد. از نظر صوتی از کیفیت صدا خوبی برخوردار است و توان صدا خروجی 20w/40w دارد. رابط کاربری، سیستم عامل webOS نسخه 5.0، راحتی استفاده ، تنوع برنامه عالی، اتصال به موبایل ، کنترل جادویی ، کنترل صوتی ، کنترل روی تلویزیون و مصرف برق 86w از ویژگی ها و قابلیت های هوشمند  این محصول است.

مقایسه تلویزیون‌های ال جی سری NANO و UN _ زیگمو

مقایسه تلویزیون‌های ال جی سری NANO و سری UN

نکته مهمی که در مورد تلویزیون‌های سری NANO و سری UN توجه ما را به خودش جلب می‌کند این است که تمامی این تلویزیون‌ها محصول سال 2020 هستند. این تلویزیون‌ها در کشور کره ساخت و مونتاژ شده اند. ویژگی مشترکی که در تمامی تلویزیون‌های نانوسل ال جی و سری UN وجود دارد این است که در تمامی آنها قابلیت ضبط دارند و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که برنامه‌های مختلف را ضبط و بارها مشاهده کنید. صفحه نمایش به کار رفته در تلویزیون‌های سری NANO و سری UN از نوع صفحه نمایش ال ای دی می‌باشد. همه این محصولات به پنل IPS مجهز شده‌اند و زاویه دید گسترده ای دارد. به طور کلی ویژگی مهم پنل‌های IPS این است که کاربران در هر زاویه ای که بنشیند می‌توانند تصاویر با کیفیت بالا مشاهده می کنند. حتی این امکان برای شما فراهم شده است از زوایای غیر مستقیم تصاویر با کیفیت بسیار بالایی مشاهده کنید. کیفیت تصویر تلویزیون‌های سری NANO سری UN از نوع کیفیت تصویر 4K می‌باشد. کیفیت تصویر فورکا دارای تراکم پیکسلی گسترده‌ای است و از 3840 * 2160 پیکسل پشتیبانی می‌کند. کیفیت تصویر فورکا یکی از مهمترین تحولاتی است که در دنیای کیفیت‌های تصاویر ایجاد شده است. بیشتر تلویزیون‌های 2020 برند ال جی که تلویزیون‌های سری NANO و تلویزیون‌های سری UN هستند به پایه دو شاخه مجهز شده اند. این پایه‌ها در سمت راست و چپ تلویزیون قرار می‌گیرند و به خوبی از تلویزیون در برابر ضربات ناگهانی محافظت می‌کنند. نکته مشترک دیگری که در میان تلویزیون‌های سری NANO سری UN وجود دارد این است که بیشتر این تلویزیون‌ها به قابلیت لوکال دایمینگ مجهز شده‌اند. منظور از قابلیت لوکال دایمینگ همان قابلیت تنظیم نور صفحه نمایش به صورت موضعی می‌باشد.

مــــدل UN8060 سال ساخت 2020 است. کشورسازنده این محصول کره و  کشور مونتاژ کننده نیز کره است. این تلویزین قابلیت ضبط دارد اما منو فارسی ندارد. شما می توانید  فیلم، برنامه تلویزیونی ، برنامه ورزشی ، گیمینگ ، فیلم HDR و بازی HDR  و مانیتور را با کیفیت بالا بر روی صفحه نمایش تلویزیون مشاهده کنید. مشخصات اصلی این محصول نوع LED، نوع پنل IPS، کیفیت تصویر 4K است همچنین طراحی نوع پایه دو شاخه و ضخامت بدنه(cm) و ضخامت حاشیه(cm)  باریک دارد و از کیفیت ساخت و کیفیت تصویر، کنتراست خوبی برخوردار است. این محصول دارای لوکال دایمینگ ، اوج روشنایی SDR ، اوج روشنایی HDR ، یکنواختی خاکستری ، یکنواختی مشکی ، انعکاس نور و… است. همچنین کیفیت SD، کیفیت HD ، کیفیت Full HD و کیفیت 4k را با کیفیت بالا نمایش می دهد. این تلویزیون از طیف رنگ و حجم رنگ، زمان پاسخ دهی، سرعت تازه سازی متغیر خوبی برخوردار است و نرخ تازه سازی 60Hz دارد همچنین به قابلیت های VRR، تأخیر در ورودی مناسب، تعداد HDMI 4، تعداد USB 2، خروجی نوری صدا ، ورودی کامپوننت 1، ورودی کامپوزیت 1، ورودی آنتن 1، Ethernet 1، HDR10 ، +HDR10، HLG، HDMI 2.0 ، CEC ، HDCP 2.2، پشتیبانی Wi-Fi ، ARC ، eARC ، DTS و… مجهز شده است. کیفیت صدای این محصول مطلوب است و توان صدا خروجی 20w دارد. همچنین قابلیت های هوشمند گسترده ای برخوردار است و سیستم عامل webOS، نسخه 5.0، راحتی استفاده آسان، تنوع برنامه عالی، اتصال به موبایل، کنترل جادویی ، کنترل صوتی ، کنترل روی تلویزیون و… دارد.

مقایسه تلویزیون‌های ال جی سری NANO و UN _ زیگمو

همچنین برخی از تلویزیون‌های سری NANO و UN از نرخ رفرش ریت 120 هرتز و برخی از نرخ رفرش ریت 60 هرتز پشتیبانی می‌کند. تلویزیون‌های سری NANO ال جی به قابلیت VRR مجهز شده‌اند ویژگی دیگر تلویزیون‌های نانو و سری UN این است که این تلویزیون‌ها از پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی مختلفی برخوردار هستند. با وجود پورت HDMI و USB کاربران می توانند دیوایس های مختلفی را به تلویزیون متصل کنند. این تلویزیون ها از نظر سیستم صوتی دارای سیستم صوتی دو کاناله هستند و به دو بلندگو مجهز شده‌اند. هر کدام از این بلندگوها 10 وات توات صوتی دارد و صدا بدون نویز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. نکته مهمی که در مورد تلویزیون‌های 2020 و تلویزیون‌های سری NANO و سری UN ال جی وجود دارد این است که این تلویزیون‌ها از نظر امکانات و قابلیتها در یک سطح قرار دارند. تمامی تلویزیون‌های 2020 ال جی به نسخه 5 سیستم عامل webOS مجهز شده است. به همین دلیل اگر دسترسی امکان و قابلیت‌های هوشمند برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد فرقی ندارد که بخواهید تلویزیون نانوسل بخرید یا اینکه از محصولات سری UN ال جی خرید کنید. سیستم عامل به کار رفته در تمامی این تلویزیون‌ها از نوع سیستم عامل webOS می‌باشد. این سیستم عامل در انحصار ال ‌جی قرار دارد و دسترسی شما را به دنیایی از امکانات و قابلیتها فراهم کرده است. ویژگی تلویزیون‌های نانوسل ال جی که در سال 2020 به بازار عرضه شده است و تلویزیون‌های سری UN این است که همه این تلویزیون‌ها قابلیت اتصال به موبایل و اتصال به اینترنت دارند. همچنین این محصولات به ریموت کنترل جادویی مجهز شده اند و شما می‌توانید با استفاده از آن به راحتی به کنترل و مدیریت تلویزیونها بپردازید. تلویزیون‌های ال جی UN دارای قابلیت کنترل صوتی نیز می‌باشند.

ویژگی ها و مــــدل

NANO90

NANO86

NANO85

NANO80

UN8060

UN7340

 

       

سال ساخت

2020

2020

2020

2020

2020

2020

کشورسازنده

کره

کره

کره

کره

کره

کره

کشور مونتاژ

کره

کره

کره

کره

کره

کره

قابلیت ضبط

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

منو فارسی

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

امتیازات

      

ترکیبی

7.5

تست نشده

7.3

7.0

تست نشده

6.8

فیلم

7.0

تست نشده

6.4

6.2

تست نشده

6.0

برنامه تلویزیونی

7.7

تست نشده

7.8

7.8

تست نشده

7.6

برنامه ورزشی

7.8

تست نشده

7.7

7.5

تست نشده

7.3

گیمینگ

8.3

تست نشده

8.0

7.5

تست نشده

7.5

فیلم HDR

6.7

تست نشده

6.3

5.9

تست نشده

5.8

بازی HDR

7.9

تست نشده

7.5

6.9

تست نشده

6.8

مانیتور

8.3

تست نشده

8.3

8.1

تست نشده

7.8

مشخصات اصلی

      

نوع

LED

LED

LED

LED

LED

LED

نوع پنل

IPS

IPS

IPS

IPS

IPS

IPS

کیفیت تصویر

4K

4K

4K

4K

4K

4K

طراحی

      

نوع پایه

دو شاخه

هلالی

دو شاخه

دو شاخه

دو شاخه

دو شاخه

ضخامت بدنه(cm)

4.7

5.5

5.5

6.4

 

8.9

ضخامت حاشیه(cm)

1.0

0.9

0.9

1.1

 

1.6

کیفیت ساخت

7.0

7.0

7.0

7.0

7.0

7.0

کیفیت تصویر

7.3

7.2

7.2

7.1

7.0

7.0

کنتراست

6.3

6.8

6.8

6.5

تست نشده

6.1

لوکال دایمینگ

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

ندارد

اوج روشنایی SDR

6.5

تست نشده

6.3

5.9

تست نشده

6.1

اوج روشنایی HDR

6.2

تست نشده

5.9

5.6

تست نشده

5.5

یکنواختی خاکستری

6.7

تست نشده

7.3

7.7

تست نشده

7.3

یکنواختی مشکی

6.1

تست نشده

5.1

4.4

تست نشده

6.4

انعکاس نور

8.4

تست نشده

8.4

8.8

تست نشده

8.5

کیفیت SD

8.0

8.0

8.0

8.0

8.0

8.0

کیفیت HD

8.0

8.0

8.0

8.0

8.0

8.0

کیفیت Full HD

9.0

9.0

9.0

9.0

9.0

9.0

کیفیت 4k

10

10

10

10

10

10

کیفیت 8k

0.0

0.0

0.0

0.0

0.0

0.0

طیف رنگ

7.9

تست نشده

7.7

7.4

7.3

حجم رنگ

6.9

تست نشده

6.8

6.2

6.5

زمان پاسخ دهی

8.3

تست نشده

7.7

7.2

7.3

سرعت تازه سازی متغیر

 

0.0

8.2

0.0

0.0

نرخ تازه سازی

120Hz

120Hz

120Hz

60Hz

60Hz

60Hz

VRR

دارد

دارد

دارد

ندرد

دارد

ندارد

G-SYNC Compatible

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

بیشترین 4k VRR

تست نشده

60Hz

60Hz

تست نشده

تست نشده

تست نشده

کمترین 4k VRR

تست نشده

48Hz

48Hz

ندارد

ندارد

ندارد

بیشترین 1080p VRR

تست نشده

20Hz>

20Hz>

تست نشده

تست نشده

تست نشده

ورودی

      

تأخیر در ورودی

8.7

8.6

8.6

9.0

8.9

9.2

تعداد HDMI

4

4

4

4

4

3

تعداد USB

3

3

3

2

2

2

خروجی نوری صدا

1

1

1

1

دارد

1

خروجی هدفون

1

دارد

ندارد

ندارد

ورودی کامپوننت

1

1

1

خروجی RCA صدا

ورودی کامپوزیت

1

1

1

1

1

1

ورودی آنتن

1

1

1

1

1

1

Ethernet

1

1

1

1

1

1

پورت نمایشی

ورودی IR

HDR10

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

+HDR10

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

دارد

ندارد

دالبی ویژن

دارد

دارد

دارد

ندارد

ندارد

ندارد

HLG

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

HDMI 2.0

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

HDMI 2.1

دارد

دارد

دارد

ندارد

ندارد

ندارد

CEC

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

HDCP 2.2

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

USB 3.0

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

خروجی صدا متغیر

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

پشتیبانی Wi-Fi

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

ARC

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

eARC

دارد

دارد

دارد

ندارد

دارد

ندارد

DTS

دارد

دارد

دارد

ندارد

دارد

ندارد

صوتی

      

کیفیت صدا

7.2

6.6

6.6

6.1

6.1

6.4

توان صدا خروجی

20w/40w

20w

20w

20w

20w

20w

قابلیت های هوشمند

      

رابط کاربری

8.5

8.5

8.5

8.5

8.5

8.5

سیستم عامل

webOS

webOS

webOS

webOS

webOS

webOS

نسخه

5.0

5.0

5.0

5.0

5.0

5.0

راحتی استفاده

دارد

آسان

آسان

آسان

آسان

آسان

تنوع برنامه

عالی

عالی

عالی

عالی

عالی

عالی

اتصال به موبایل

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

کنترل جادویی

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

کنترل صوتی

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

کنترل روی تلویزیون

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

مصرف برق

86w

52w

52w

64w

49w

 

مقایسه تلویزیون NANO90 با UN8060

تلویزیون هوشمند ال جی مدل NANO90 از جمله تلویزیون‌های رده بالای برند ال جی در سال 2020 است و تلویزیون NANO90 یکی از محصولات سری 9 ال ‌جی شناخته می‌شود. اگر بخواهیم به مقایسه تلویزیون NANO90 و UN8060 بپردازیم باید به این حقیقت مهم اشاره داشته باشیم که NANO90 از هر نظر در مقایسه با تلویزیون UN8060 امتیاز بالاتری دارد و می‌تواند کیفیت بهتری ارائه دهد. تلویزیون NANO90 و UN8060 هر دو به کیفیت تصویر 4K و تراکم پیکسلی 3840 در 2160 پیکسل مجهز شده اند. همچنین هر دو این تلویزیون‌ها نیز از نظر پنل کاملاً یکسان هستند. پنل به کار رفته در تلویزیون NANO90 و UN8060 هر دو از جمله پنل‌های IPS است. تفاوتی که میان تلویزیون NANO90 و UN8060 وجود دارد این است که تلویزیون اسمارت ال جی NANO90 به قابلیت نانوسل و دالبی ویژن مجهز شده است و به همین دلیل از نسبت کنتراست بهتری برخوردار است و در انعکاس نور نیز عملکرد بهتری از خود ارائه داده است. همچنین این تلویزیون از نظر سرعت رفرش تصویر در سطح بالاتری از تلویزیون UN8060 قرار می‌گیرد. تلویزیون 2020 ال جی NANO90 از نظر تعداد پورت‌های USB یک عدد پورت بیشتری دارد. تلویزیون نانوسل ال جی NANO90 موتور پردازشگر آلفا 7 است که می‌تواند به صورت سریع و هوشمند تمامی تصاویر را با کیفیت بسیار بالا ارائه دهد و آنها را پردازش و آنالیز کند.

مقایسه تلویزیون‌های ال جی سری NANO و UN _ زیگمو

مقایسه تلویزیون ال جی NANO86 با UN7340

اگر بخواهیم تلویزیون نانوسل ال جی NANO86 را با تلویزیون UN7340 مقایسه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که این دو تلویزیون از نظر شکل و ظاهر پایه‌ها با همدیگر متفاوت می‌باشند. پایه‌های تلویزیون NANO86 از نوع هلالی شکل است که در مرکز و وسط تلویزیون قرار می‌گیرد. اما پایه‌های تلویزیون UN7340 از نوع پایه‌های دو شاخه ای است که در دو طرف راست و چپ تلویزیون قرار می‌گیرند. تلویزیون 2020 ال جی NANO86 دارای ویژگی‌های مختلفی هستند به عنوان مثال این تلویزیون به کیفیت تصویر 4K و پنل IPS مجهز شده است و تمامی تصاویر را با جزئیات بسیار بالا و کاملا دقیق نمایش می‌دهد. همچنین این تلویزیون زاویه دید گسترده ای دارد. وجود فناوری نانو سل در تلویزیون NANO86 باعث شده است که تمامی رنگ‌ها با کیفیت بسیار بالا و کاملا دقیق ارائه شوند. تلویزیون اسمارت ال جی NANO86 دارای قابلیت دالبی ویژن است و به پردازنده هوشمند آلفا 7 مجهز شده است. یکی از نقاط قوت تلویزیون NANO86 این است که به سرعت رفرش تصویر 120 هرتز مجهز شده است و تمامی صحنه‌های اکشن و ورزشی را با کیفیت بسیار بالا نمایش می‌دهد. تلویزیون اسمارت ال جی UN7340 دارای فناوری نانو سل و دالبی ویژن نیست و به جای داشتن پردازنده آلفا 7 به موتور پردازنده چهار هسته‌ای مجهز شده است. به همین دلیل طبیعی است که تلویزیون NANO86 عملکرد بهتری داشته باشد و حتی از قیمت بالاتری نیز در مقایسه با تلویزیون UN7340 برخوردار باشد.

مقایسه تلویزیون ال جی UN7100 با NANO80

تلویزیون اسمارت ال جی UN7100 و NANO80 از نظر شکل و ظاهر با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند. هر دوی این تلویزیون‌ها دارای پایه‌های دوشاخه هستند که در سمت راست و چپ تلویزیون قرار می‌گیرد. این پایه‌ها به گونه ای طراحی شده اند که از لرزش و تکان خوردن شدید تلویزیون جلوگیری می‌کند. اگر بخواهیم تلویزیون ال جی UN7100 و NANO80 را از نظر امکانات و قابلیتها مقایسه کنیم این دو تلویزیون در برخی از موارد با یکدیگر شباهت دارند و در برخی از نکات نیز متفاوت می‌باشند. تلویزیون ال جی UN7100 و NANO80 هر دو به کیفیت تصویر فورکا مجهز شدند و تراکم پیکسلی گسترده‌ای دارند. هرچه تعداد پیکسل‌های صفحه نمایش افزایش یابد شما تصاویر را با جزئیات بیشتر و دقیقتر مشاهده میکنید. وجود پنل IPS در تلویزیون UN7100 و NANO80 باعث شده است که هر دو محصول زاویه دید گسترده ای داشته باشند. همچنین این دو تلویزیون به پردازنده تصویری چهار هسته‌ای مجهز شده اند. سیستم عامل به کار رفته در این دو محصول از نوع سیستم عامل webOS است. تلویزیون نانوسل ال جی UN7100 و تلویزیون هوشمند NANO80 هر دو سرعت رفرش تصویر 60 هرتز دارند با این تفاوت که تلویزیون نانوسل UN7100 در میان ال ای دی‌های سری 8 قرار می‌گیرد که به فناوری نانو سل مجهز شده است. تعداد پورت‌های HDMI در تلویزیون UN7100 در مقایسه با NANO80 یک عدد بیشتر است.

مقایسه تلویزیون‌های ال جی سری NANO و UN _ زیگمو

مقایسه تلویزیون ال جی NANO80 با UN711

در مقایسه بین تلویزیون ال جی NANO80 با UN711 باید گفت که تلویزیون نانوسل ال جی NANO80 بالارده تر است و از کیفیت بالاتری برخوردار است. این تلویزیون از فناوری نانو سل برخوردار است و همچنین به ریموت کنترل جادویی مجهز شده است. ریموت کنترل تلویزیون UN711 از نوع ساده می‌باشد. تلویزیون هوشمند NANO80 و UN711 هر دو به کیفیت تصویر 4K مجهز شده اند و علاوه بر این دارای 20 وات توان صوتی هستند. نکته مشترک دیگری که در تلویزیون NANO80 و UN711 وجود دارد این است که سیستم عامل هر دو از نوع سیستم عامل webOS می‌باشد. همچنین این دو تلویزیون دارای مرورگر وب هستند و قابلیت اتصال به اینترنت دارند.

تلویزیون ال جی سری NANO یا سری UN ؟

تا اینجا در مورد مقایسه تلویزیون ال جی سری NANO با سری UN به این نتیجه رسیدیم که تلویزیون‌های نانو به خاطر داشتن برخی از ویژگیها و قابلیت‌ها در مقایسه با تلویزیون‌های سری UN درجایگاه بالاتری قرار می‌گیرند. تلویزیون‌های 2020 سری NANO ال جی به فناوری نانو سل مجهز شده‌اند و همچنین از قابلیت دالبی ویژن نیز پشتیبانی می‌کند. تلویزیون‌های ال جی سری NANO با داشتن امکانات و قابلیت‌های مختلف در مقایسه با تلویزیون‌های سری UN از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند. به عبارتی تلویزیون‌های سری NANO همانند تلویزیون‌های سری UN کیفیت تصویر 4K مجهز شده‌اند اما این کیفیت تصویر در کنار مشخصاتی مانند موتور پردازشگر تصویر آلفا 7 و برخی ویژگی‌های دیگر باعث شده است که کیفیت تصویر تلویزیون‌های نانو پرقدرت تر و با کیفیت تر باشد. تلویزیونهای نانوسل ال جی به فناوری نانو و دالبی ویژن مجهز شده اند و می‌توانند تمامی محتوا را به صورت واقعی تر و با رنگ و کنتراست بهتری نمایش دهند.

مقایسه تلویزیون‌های ال جی سری NANO و UN _ زیگمو

در کنار تمامی این مزیت‌هایی که برای تلویزیون‌های نانو نام بردیم باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که این تلویزیون‌ها از نظر ضخامت و حاشیه باریک تر شده و در مقایسه با تلویزیون‌های سری UN باریک تر و کم ضخامت تر می‌باشد. اما باید به این حقیقت مهم نیز اشاره داشت تلویزیون‌های ال جی سری UN از ویژگی‌های مختلف برخوردار هستند. این تلویزیون‌ها به کیفیت تصویر 4K مجهز شدند و شما به راحتی می‌توانید موبایل و سایر دستگاه‌ها را نیز به تلویزیون متصل نمایید. همچنین تلویزیون‌های سری UN دارای قابلیت اتصال به اینترنت هستند و مرورگر وب قدرتمندی دارند. جستجوی صوتی این تلویزیون‌ها باعث شده است که شما به راحتی از این محصولات می‌توانید با استفاده از صدا تلویزیون را مدیریت و کنترل کنید. تلویزیون‌های ال جی سری UN یکی از بهترین و با صرفه ترین ال ای دی‌های موجود در بازار شناخته شده است. اگر به دنبال خرید تلویزیون با قیمت مناسب و بالارده هستید خرید تلویزیون‌های سری UN را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های ال جی موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ