تلویزیونمقایسه تلویزیون

مقایسه تلویزیون‌های OLED ال جی و سونی در سال 2019 و 2020

مقایسه تلویزیون‌های OLED ال جی و سونی در سال 2019 و 2020

حتماً برای یکبار هم که شده نام تلویزیون‌های OLED تاکنون به گوش شما خورده است. اگر قصد خرید تلویزیون دارید حتماً باید تمامی تلویزیون‌های مختلف را بررسی کرده و از میان آنها بهترین انتخاب را داشته باشید. تا به حال به این فکر کرده اید که تلویزیون‌های OLED چه ویژگی‌هایی دارند؟ چه مزیت‌هایی در تلویزیون‌های OLED وجود دارد که در مقایسه با سایر تلویزیون‌ها برتری دارد؟ برای پاسخ دادن به این پرسش‌ها در این مقاله قصد داریم به مقایسه تلویزیون OLED ال جی و سونی بپردازیم. اگر قصد خرید تلویزیون OLED دارید و میان انتخاب بین برند ال جی و سونی سردرگم هستند برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

مقایسه-تلویزیون‌های-OLED-ال-جی-و-سونی-در-سال-2019-و-2020-_-زیگمو

فناوری OLED

منظور از فناوری OLED که کوتاه شده عبارت Organic Light-Emitting Diodes می‌باشد صفحه نمایشی است که به معنای دیودهای ساطع کننده نور است. این فناوری یکی از بزرگ‌ترین اقدامات صورت گرفته در عرصه تکنولوژی نمایشگرهای محسوب می‌شود. تلویزیون‌های OLED دارای دیودهای ساطع کننده نور هستند و هر پیکسل به صورت مستقل از سایر پیکسل‌ها عمل می‌کند. هر پیکسل که بر روی صفحه نمایش تلویزیون وجود دارد با توجه به میزان جریان الکتریکی نور ساطع می‌کند. تمامی پیکسل‌هایی که در صفحه نمایش‌های OLED به کار رفته اند می‌توانند به صورت مستقل و مجزا خاموش و روشن شوند. این قابلیت یکی از مهمترین مزیت‌های تلویزیون‌های OLED محسوب می‌شود. سایر صفحه نمایش تلویزیون‌ها مانند ال ای دی و ال سی دی امکان هدایت روشنایی پیکسل را به صورت مجزا ندارند و برای اینکه روشنایی پیکسل‌ها را تامین کنند از نور پس زمینه استفاده کرده‌اند. در ادامه مزایا و معایب تلویزیون‌های OLED را برای شما بیان می‌کنیم.

لیست قیمت بهترین تلویزیون های OLED موجود در بازار

 

مقایسه-تلویزیون‌های-OLED-ال-جی-و-سونی-در-سال-2019-و-2020-_-زیگمو

مزایا و معایب OLED

تلویزیون هایی که دارای فناوری و تکنولوژی OLED هستند کاملا زیبا و شیک طراحی شده و از ضخامت کمتری برخوردار هستند. این تلویزیون‌ها وزن کاملاً سبکی دارند. تمامی این ویژگی‌ها از جمله مزایای این محصولات محسوب می‌شود. تلویزیون‌هایی که دارای صفحه نمایش OLED هستند از کیفیت تصویر بسیار عالی برخوردارند. این تلویزیون‌ها می‌توانند تمامی تصاویر را با کنتراست بسیار بالایی نمایش دهند. در حال حاضر برند ال جی و سونی تنها تولید کننده تلویزیون‌های OLED در جهان شناخته می‌شود بدون شک تلویزیون‌های OLED بهترین اتفاق برای گیمر‌ها محسوب می‌شود. زیرا وجود فناوری OLED در تلویزیون‌ها باعث شده است که نرخ سرعت رفرش این تلویزیون‌ها افزایش یابد شما تمامی تصاویر و محتوا را با کیفیت بسیار بالا و بدون تاخیر و تاری مشاهده کنید. تلویزیون‌های OLED از زاویه دید گسترده برخوردار هستند و زمان پاسخ دهی بالایی دارند. تمامی ویژگی‌ها باعث شده است که شما از انجام بازی‌های مختلف کاملا هیجان و لذت بالایی را داشته باشید. نکته ای که در مورد تلویزیونهای OLED قابل توجه است احتمال پیکسل سوختگی است. زمانی که یک تصویر برای مدت زمان طولانی بر روی صفحه نمایش تلویزیون باقی می‌ماند به عنوان مثال برای چندین ساعت بر روی صفحه نمایش تلویزیون به صورت ثابت باقی مانده است احتمال سوختن دائمی پیکسل‌های و ماندگاری تصویر بر روی تلویزیون وجود دارد.

مقایسه-تلویزیون‌های-OLED-ال-جی-و-سونی-در-سال-2019-و-2020-_-زیگمو

رده بندی تلویزیون‌های OLED

تلویزیون

امتیاز

سال

نوع

نوع‌پنل

کیفیت

سیستم‌عامل

مونتاژ شده در

HDMI

USB

A8F سونی

8.5

2018 

OLED

WRGB

4k

Android

مالزی

4

3

A8G سونی

8.5

2019 

OLED

WRGB

4k

Android

مالزی

4

3

A8H سونی

8.7

2020 

OLED

WRGB

4k

Android

ژاپن

4

3

A9F سونی

8.6

2018 

OLED

WRGB

4k

Android

مالزی

4

2

A9G سونی

8.6

2019 

OLED

WRGB

4k

Android

مالزی

4

3

B9 ال جی

8.7

2019 

OLED

WRGB

4k

webOS

کره

4

3

BX ال جی

8.8

2020

OLED

WRGB

4k

webOS

کره

4

3

C9 ال جی

8.8

2019 

OLED

WRGB

4k

webOS

کره

4

3

CX ال جی

8.8

2020 

OLED

WRGB

4k

webOS

کره

4

3

E9 ال جی

8.8

2019 

OLED

WRGB

4k

webOS

کره

4

3

 

تلویزیون‌های OLED ال جی به امکانات و قابلیت‌های بسیار شگفت انگیز و فوق العاده مجهز شده‌اند. در جدول بهترین تلویزیون‌های OLED ال جی می‌توان به وضوح تلویزیون‌هایی را مشاهده کرد که از برتری قابل ملاحظه‌ای در مقایسه با سایر محصولات برخوردار هستند. برند ال جی اولین عرضه کننده تلویزیون‌های OLED است و توانسته تلویزیون‌های خودش را با عملکرد بسیار شگفت انگیزی همراه کند. تلویزیون‌های OLED می‌تواند تمامی تصاویر با کیفیت بسیار بالایی نمایش دهند. رده‌بندی تلویزیونهای OLED اینگونه است که تلویزیون ال جی C9 در صدر قرار دارد و در مرحله بعدی تلویزیون ال جی CX و در مرحله سوم تلویزیون ال جی B9 قرار دارد.

رده بندی تلویزیون‌های OLED سونی

 بهترین تلویزیون‌های OLED سونی به فن آوری اولد مجهز شده اند و امکانات و قابلیتهای بسیار گسترده‌ای ارائه می‌دهند. برند سونی یکی از شرکت‌های پیشتاز در عرصه تولید تلویزیون محسوب می‌شود که محصولاتش از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و تمامی تلویزیون‌هایش به جدیدترین تکنولوژی‌ها و امکانات مجهز شده و می‌تواند سطح کیفیت تصاویر را کاملاً ارتقا دهند. تلویزیون سونی A8H و A8G از جمله بهترین تلویزیون‌های OLED موجود در بازار محسوب می‌شود که دارای صفحه نمایش اولد هستند و می‌تواند نور پس زمینه پیکسل‌ها را به صورت مستقل و جداگانه تنظیم نمایند. در ادامه تلویزیون‌های OLED این دو برند را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سونی موجود در بازار

 

مقایسه-تلویزیون‌های-OLED-ال-جی-و-سونی-در-سال-2019-و-2020-_-زیگمو

مقایسه تلویزیون OLED ال جی C9 با CX

تلویزیون OLED ال جی مدل C9 در سال 2019 به بازار عرضه و به امکانات و قابلیتهای بسیار گسترده‌ای مجهز شده است. این تلویزیون می‌تواند تمامی تصاویر با کیفیت خیره‌کننده‌ای نمایش دهد. زیرا به فناوری‌های بی نظیر تصویر اولد مجهز شده است. تلویزیون OLED ال جی C9 از امکانات بسیار عالی برخوردار است و باعث شده است که تلویزیون C9 در صدر جدول پرفروش‌ترین تلویزیونهای lg قرار بگیرد. این تلویزیون نه تنها در سال 2019 بلکه در سال 2020 نیز همچنان طرفداران خاص خودش را داشت و در سال 2020 به عنوان پرفروش ترین تلویزیون‌های ال جی شناخته شد. برند ال جی تلویزیون C9 را به فناوری‌های مختلفی مجهز کرده است. تلویزیون CX ال جی در سال 2020 مدل ارتقا یافته و جدیدتر تلویزیون ال جی C9 محسوب می‌شود. هر دوی این تلویزیون‌ها از جمله بهترین تلویزیون‌های OLED ال جی هستند. این دو تلویزیون تمامی تصاویر را با کیفیت تصویر فورکا و تراکم پیکسلی 3840 * 2160 پیکسل نمایش می‌دهد.

مقایسه-تلویزیون‌های-OLED-ال-جی-و-سونی-در-سال-2019-و-2020-_-زیگمو

لیست قیمت بهترین تلویزیون های ال جی موجود در بازار

 

اگر بخواهیم تلویزیون C9 و CX را بعد از نظر طراحی با یکدیگر مقایسه کنیم باید بگوییم که این دو تلویزیون از نظر طراحی کاملاً یکسان و با پایه‌های مشابه طراحی شده اند. یکی دیگر از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مشترک میان تلویزیون C9 و CX این است که این دو تلویزیون از کنتراست عالی تصاویر برخوردار هستند. هر دو این تلویزیون‌ها زمان پاسخ دهی سریع دارد و با وجود تاخیر در ورودی بسیار پایین می‌توانند برای گیمرها گزینه بسیار مناسبی باشند. تلویزیون ال جی C9 و CX هر دو از پورت HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کنند. به همین دلیل اگر قصد خرید تلویزیون برای گیمینگ دارید حتما خرید این محصول را به شما پیشنهاد میدهیم. تلویزیون ال جی C9 با تلویزیون CX تفاوات چندانی ندارد و تنها تلویزیون CX در برخی از موارد پیشرفته تر از تلویزیون C9 ظاهر می‌شود. به عنوان مثال تلویزیون ال جی C9 از یکنواختی خاکستری و زاویه دید بهتری برخوردار است. در عوض بلندگوهای تلویزیون CX ارتقا یافته است و می‌تواند صدای با کیفیت بسیار بالایی ارائه دهند. هر دوی این تلویزیون‌ها از جمله بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار شناخته می‌شوند.

مقایسه تلویزیون ال جی C9 با تلویزیون ال جی B9

 تلویزیون ال جی C9 و B9 هر دو به صفحه نمایش اولد مجهز شده‌اند و از کیفیت تصویر فوق العاده ای برخوردار هستند. این دو تلویزیون محصول سال 2019 برند ال جی هستند. تلویزیون C9 و تلویزیون B9 سایز‌های مشابه 55 اینچ، 65 اینچ و 77 اینچ دارد. تفاوت مهم و اصلی که میان تلویزیون C9 با B9 وجود دارد تنها طراحی و نمای ظاهری تلویزیون‌ها می‌باشد. تلویزیون هوشمند ال جی B9 دارای پایه تختی است که در مقایسه با تلویزیون C9 کوچکتر می‌باشد. به همین دلیل تلویزیون ال جی B9 فضای کمتری را اشغال می‌کند. ضخامت حاشیه و صفحه نمایش در هر دو تلویزیون B9 و C9 تفاوت بسیار جزئی دارند. ویژگی مشترک دیگر این دو تلویزیون این است که هر دو قابلیت Local Dimming مجهز نشده اند اما با این حال می‌توانند تمامی تصاویر را با کیفیت بسیار بالایی ارائه دهند. با وجود فناوری اولد تلویزیون C9 و تلویزیون B9 از روشنایی بسیار بالایی برخوردار هستند و هر پیکسل می‌تواند به صورت مستقل روشن و خاموش شود. اگر بخواهیم تلویزیون C9 با B9 را مقایسه کنیم و امتیاز بدهیم باید بگوییم که تلویزیون ال جی C9 با اختلاف بسیار کم امتیاز بیشتری در مقایسه با تلویزیون ال جی B9 کسب می‌کند.

مقایسه-تلویزیون‌های-OLED-ال-جی-و-سونی-در-سال-2019-و-2020-_-زیگمو

مقایسه تلویزیون OLED ال جی C9 با تلویزیون سونی A8H

در ادامه می‌خواهیم تلویزیون سونی A8H و تلویزیون ال جی C9 را با یکدیگر مقایسه کنیم. همانطور که پیشتر گفتیم دو برند ال جی و سونی برندهایی هستند که تلویزیونهای خودشان را به صفحه نمایش اولد مجهز کرده اند. تلویزیون‌های A8H و C9 از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این دو تلویزیون از نظر ظاهر با یکدیگر کاملا متفاوت می‌باشد. تلویزیون ال جی C9 دارای پایه تخت است اما تلویزیون A8H دارای پایه‌های دو شاخه ای می‌باشد. این دو تلویزیون هر دو دارای فناوری OLED هستند و می‌توانند تمام تصاویر با کیفیت بسیار بالایی ارائه دهند. تلویزیون سونی A8H دارای فناوری Gradient گرادینت یا همان محو شدگی رنگ‌ها در صفحه نمایش است و می‌تواند حجم رنگی بالاتری را در مقایسه با تلویزیون ال جی C9 پوشش دهد و تمامی رنگ‌ها با کیفیت بهتری ارائه می‌شوند. تلویزیون هوشمند سونی A8H می‌تواند طیف رنگی تصاویر را نیز ارتقا دهد. در مقابل تلویزیون OLED ال جی C9 از قابلیت VRR پشتیبانی می‌کند و به خاطر داشتن تاخیر در ورودی بسیار ناچیز شما می‌توانید از این تلویزیون برای گیمینگ استفاده کنید. تلویزیون هوشمند ال جی C9 برای استفاده از گیمینگ گزینه بهتری است.

مقایسه-تلویزیون‌های-OLED-ال-جی-و-سونی-در-سال-2019-و-2020-_-زیگمو

مقایسه تلویزیون ال جی C9 با تلویزیون سونی A8G

تلویزیون هوشمند ال جی مدل C9 دارای صفحه نمایش اولد است و یکی از محصولات سری 9 برند ال جی می‌باشد. تلویزیون هوشمند سونی A8G یکی از محصولات سری 8 سونی است. هر دوی این تلویزیون‌ها در سال 2019 توسط برند ال جی و سونی به بازار عرضه شده است. ویژگی مشترک این دو تلویزیون این است که هر دو به صفحه نمایش اولد مجهز شده‌اند. تفاوتی که در نگاه اول به این تلویزیون‌ها خودش را نشان می‌دهد ظاهر و نوع پایه‌های متفاوت این دو محصول می‌باشد. تلویزیون هوشمند ال جی C9 از فناوری‌های تصویری جدیدتری نیز پشتیبانی می‌کند و در مقایسه با تلویزیون OLED سونی A8G امتیاز بالاتری دارد و می‌تواند تمامی تصاویر با کیفیت بهترین نمایش دهد. یکی دیگر از نکات و مواردی که باعث شده است تلویزیون OLED ال جی C9 امتیاز بالاتر و برتر داشته باشد این است که این تلویزیون به فناوری ‏HDMI 2.1 مجهز شده است. همچنین مزیت دیگر تلویزیون هوشمند ال جی C9 تاخیر در ورودی بسیار پایین است به همین دلیل شما می‌توانید از تلویزیون ال جی C9 برای گیمینگ و مانیتورینگ استفاده کنید. اگر نیاز شما برای استفاده از تلویزیون در حد نیازهای معمولی می‌باشد تلویزیون سونی A8G گزینه مناسبی است اما اگر هدف شما استفاده از تلویزیون برای گیمینگ و مانیتورینگ است پیشنهاد می‌کنیم که تلویزیون ال جی C9 را بخرید.

مقایسه-تلویزیون‌های-OLED-ال-جی-و-سونی-در-سال-2019-و-2020-_-زیگمو

مقایسه تلویزیون OLED ال جی CX با تلویزیون B9

 تلویزیون OLED ال جی مدل CX محصول سال 2020 برند ال جی می‌باشد. تلویزیون هوشمند B9 در سال 2019 به بازار عرضه شده است.. تلویزیون ال جی CX در مقایسه با تلویزیون B9 از عملکرد بهتری برخوردار است و می‌تواند طیف رنگی گسترده‌تری را برای شما ارائه دهد. این تلویزیون به فناوری HDR مجهز شده است و از Gradient گرادینت بالاتری نیز برخوردار است. تلویزیون هوشمند ال جی B9 دارای زاویه دید گسترده تری است و رنگ مشکی را به صورت یکنواخت و عالی تر را نمایش می‌دهد.

مقایسه-تلویزیون‌های-OLED-ال-جی-و-سونی-در-سال-2019-و-2020-_-زیگمو

مقایسه تلویزیون OLED CX با تلویزیون سونی A8H

تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX در مقایسه با تلویزیون سونی A8H از نظر ظاهر و طراحی کاملا متفاوت هستند. تلویزیون هوشمند ال جی CX دارایی پایه مرکزی و تخت است حال آنکه تلویزیون OLED سونی A8H به پایه‌های دوشاخه مجهز شده است که در دو طرف تلویزیون قرار می‌گیرند. تلویزیون‌های A8H و CX هر دو کاملا فوق العاده و زیبا طراحی شده اند و در هر محیطی که قرار بگیرند زیبایی خاصی را به محیط اطراف خودشان می‌بخشند. تلویزیون CX و A8H هر دو به کیفیت تصویر فورکا مجهز شده است و می‌تواند تصاویر با تراکم پیکسلی گسترده و کاملاً دقیق نمایش دهند. فناوری اولد باعث شده است که این دو تلویزیون ظاهری کاملاً زیبا داشته باشد و تمامی محتوا از کیفیت تصویر فوق العاده ای برخوردار هستند. اگر بخواهیم در مقایسه تلویزیون OLED ال جی CX با تلویزیون سونی CX گزینه بهتری را پیشنهاد دهیم باید بگوییم که تلویزیون ال جی CX با اختلاف ناچیزی بهتر از تلویزیون سونی A8H عمل میکند.

مقایسه-تلویزیون‌های-OLED-ال-جی-و-سونی-در-سال-2019-و-2020-_-زیگمو

مقایسه تلویزیون ال جی CX با تلویزیون سونی A8G

تلویزیون OLED ال جی مدل CX یکی از محصولات بالارده برند ال جی و یکی از تلویزیون‌هایی است که در لیست بهترین تلویزیون‌های 2020 قرار گرفته است. تلویزیون ال جی CX دارای فناوری اولد است و در سال 2020 به عنوان بهترین تلویزیون شناخته شده است. تلویزیون OLED سونی A8G نیز یکی از برترین تلویزیون‌های سال 2019 برند سونی می‌باشد. تلویزیون هوشمند سونی A8G از یکنواختی خاکستری و زاویه دید بسیار عالی برخوردار است و می‌تواند تمامی تصاویر را از زوایای غیر مستقیم با کیفیت عالی نمایش دهد. تلویزیون 2019 سونی A8G به خاطر داشتن فناوری اولد می‌تواند تمامی تصاویر با کیفیت بسیار بالایی نمایش دهد. تلویزیون OLED ال جی CX از قابلیت VRR پشتیبانی می‌کند و تأخیر در ورودی بسیار ناچیزی دارد و به پورت HDMI 2.1 مجهز شده است و تمامی این ویژگی‌ها باعث شده است تلویزیون CX گزینه‌ای بسیار فوق العاده برای گیمینگ و مانیتورینگ باشد. تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX دارای امتیازات بهتری در مقایسه با تلویزیون سونی A8G می‌باشد. می‌توان گفت تلویزیون OLED ال جی CX عملکرد بهتری نسبت به تلویزیون سونی A8G دارد.

مقایسه-تلویزیون‌های-OLED-ال-جی-و-سونی-در-سال-2019-و-2020-_-زیگمو

مقایسه تلویزیون سونی A8H با تلویزیون ال جی B9

 تلویزیون ال جی مدل B9 در مقایسه با تلویزیون سونی A8H در یک ردیف قرار دارند. اصلی‌ترین تفاوتی که میان این دو تلویزیون وجود دارد قسمت طراحی بدنه و پایه‌ها هستند. به خاطر وجود فناوری اولد این تلویزیون‌ها از ضخامت بسیار نازکی برخوردار هستند و بدنه هر دو محصول کاملاً باریک می‌باشد. تلویزیون ال جی B9 و سونی A8H هر دو ظاهری کاملا فوق العاده دارند و به خاطر فناوری‌های مختلفی که وجود دارد هر دو از جمله تلویزیون‌های بالارده هستند که امتیاز مناسبی را کسب کرده است.

مقایسه-تلویزیون‌های-OLED-ال-جی-و-سونی-در-سال-2019-و-2020-_-زیگمو

مقایسه تلویزیون سونی A8H با تلویزیون سونی A8G

 تلویزیون هوشمند سونی مدل A8H و تلویزیون OLED سونی مدل A8G هر دو از جمله بهترین تلویزیون‌های OLED سونی هستند. تلویزیون سونی A8H مدل ارتقا یافته و پیشرفته‌تری از تلویزیون سونی A8G می‌باشد. تلویزیون هوشمند سونی A8H از نظر امکانات و قابلیت ارتقا یافته است و توانسته است رضایت کاربران را تا حد زیادی برطرف کند. تلویزیون هوشمند سونی A8H از نظر طراحی پایه کاملا متفاوت با تلویزیون سونی A8G می‌باشد. حاشیه‌های اطراف تلویزیون در تلویزیون A8H از ضخامت بسیار کمتری برخوردار است و تلویزیون A8H می‌تواند تصاویر را بهتر و با کیفیت بالاتری نمایش دهد. تلویزیون هوشمند سونی A8H از نظر اوج روشنایی محتواهای SDR و HDR عملکرد بسیار بالایی دارد. همچنین تلویزیون هوشمند سونی A8H در نمایش جزئیات نیز موفق تر عمل کرده و می‌تواند جزئیات بیشتری را برای شما ارائه دهد. تلویزیون OLED سونی A8H از روشنایی بهتری برخوردار است و تاخیر در ورودی کمتری دارد. به همین دلیل به طور کلی تلویزیون OLED سونی A8H عملکرد بهتری در مقایسه با تلویزیون OLED سونی A8G دارد.

مقایسه-تلویزیون‌های-OLED-ال-جی-و-سونی-در-سال-2019-و-2020-_-زیگمو

مقایسه تلویزیون سونی A8G با تلویزیون ال جی B9

تلویزیون هوشمند سونی مدل A8G در سال 2019 توسط برند سونی به بازار عرضه شده است و تلویزیون ال جی B9 محصول برند ال جی در سال 2020. این دو تلویزیون هر دو از سوی برندهای سرشناس با امکانات بسیار عالی به بازار عرضه شده اند. تلویزیون هوشمند ال جی B9 در مقایسه با تلویزیون سونی A8G امتیاز بالاتری دارد. با این حال تلویزیون سونی A8G نیز افتخارات و مزیت‌های خاص خودش را دارد. یکی از ویژگی‌ها و برتری‌های تلویزیون OLED ال جی B9 این است که نسبت کنتراست عالی دارد و از طرفی تاخیر در ورودی بسیار پایینی برخوردار است. همچنین این محصول به خاطر داشتن پورت HDMI 2.1 یکی از بهترین تلویزیون‌ها برای بازی‌های ایکس باکس سری ایکس است. اگر هدف شما از خرید تلویزیون خرید تلویزیون برای انجام بازی‌های مختلف است خرید تلویزیون ال جی B9 را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

مقایسه-تلویزیون‌های-OLED-ال-جی-و-سونی-در-سال-2019-و-2020-_-زیگمو

ویژگی ها و مــــدل

C9

CX

B9

A8H

A8G

      

سال ساخت

2019

2020

2019

2020

2019

کشورسازنده

کره

کره

کره

ژاپن

ژاپن

کشور مونتاژ

کره

کره

کره

مالزی

مالزی

قابلیت ضبط

دارد

دارد

دارد

ندارد

ندارد

منو فارسی

ندارد

ندارد

ندارد

دارد

دارد

امتیازات

     

ترکیبی

8.8

8.8

8.7

8.7

8.8

فیلم

9.3

9.3

9.3

9.4

9.4

برنامه تلویزیونی

8.3

8.2

8.2

8.2

8.1

برنامه ورزشی

8.6

8.6

8.6

8.6

8.5

گیمینگ

9.0

9.1

9.0

8.6

7.8

فیلم HDR

8.8

8.7

8.6

8.8

8.7

بازی HDR

8.7

8.8

8.7

8.3

7.8

مانیتور

8.7

8.6

8.6

8.3

8.0

مشخصات اصلی

     

نوع

OLED

OLED

OLED

OLED

OLED

نوع پنل

WRGB

WRGB

WRGB

WRGB

WRGB

کیفیت تصویر

4K

4K

4K

4K

4K

طراحی

     

نوع پایه

تخت

تخت

وسط

دو شاخه

تخت دوطرفه

ضخامت بدنه(cm)

4.8

4.9

4.8

5.5

5.3

ضخامت حاشیه(cm)

0.9

0.9

0.9

0.8

1.0

کیفیت ساخت

9.0

9.0

8.5

9.5

9.5

کیفیت تصویر

8.6

8.6

8.4

8.6

8.5

کنتراست

10

10

10

10

10

لوکال دایمینگ

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

اوج روشنایی SDR

7.1

7.0

7.1

7.0

6.4

اوج روشنایی HDR

7.3

7.1

6.4

7.0

6.8

یکنواختی خاکستری

8.6

8.4

8.6

8.9

8.9

یکنواختی مشکی

10

10

10

10

10

انعکاس نور

9.3

9.3

9.3

9.2

9.3

کیفیت SD

8.0

8.0

8.0

8.0

8.0

کیفیت HD

8.0

8.0

8.0

8.0

8.0

کیفیت Full HD

9.0

9.0

9.0

9.0

9.0

کیفیت 4k

10

10

10

10

10

کیفیت 8k

0.0

0.0

0.0

0.0

0.0

طیف رنگ

8.6

8.6

8.5

8.6

8.6

حجم رنگ

7.3

7.1

7.6

7.7

6.3

زمان پاسخ دهی

9.8

9.9

9.9

9.8

9.8

سرعت تازه سازی متغیر

7.6

7.9

8.3

0.0

0.0

نرخ تازه سازی

120Hz

120Hz

120Hz

120Hz

120Hz

VRR

دارد

دارد

ندارد

ندارد

ندارد

G-SYNC Compatible

دارد

دارد

دارد

ندارد

ندارد

بیشترین 4k VRR

60Hz

120Hz

60Hz

تست نشده

تست نشده

کمترین 4k VRR

40Hz

40Hz

40Hz

ندارد

ندارد

بیشترین 1080p VRR

120Hz

40Hz

20Hz

تست نشده

تست نشده

ورودی

     

تأخیر در ورودی

8.9

8.8

8.8

8.2

6.2

تعداد HDMI

4

4

4

4

4

تعداد USB

3

3

3

3

3

خروجی نوری صدا

1

1

1

1

1

خروجی هدفون

1

1

1

1

1

ورودی کامپوننت

خروجی RCA صدا

ورودی کامپوزیت

1

1

1

1

1

ورودی آنتن

1

1

1

1

1

Ethernet

1

1

1

1

1

پورت نمایشی

ورودی IR

1

1

HDR10

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

+HDR10

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

دالبی ویژن

ندارد

دارد

دارد

دارد

دارد

HLG

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

HDMI 2.0

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

صوتی

 

 

 

 

 

کیفیت صدا

7.1

7.5

7.1

7.2

6.7

توان صدا خروجی

40w

40w

40w

30w

40w

قابلیت های هوشمند

     

رابط کاربری

8.5

8.5

8.5

7.5

7.5

سیستم عامل

webOS

webOS

webOS

Android

Android

نسخه

4.5

5.0

4.6

9.0

8.0

راحتی استفاده

آسان

آسان

آسان

متوسط

متوسط

تنوع برنامه

عالی

عالی

عالی

عالی

عالی

مصرف برق

88w

75w

79w

99w

87w

       

 

تلویزیون OLED چه مدلی بخرم؟

اگر قصد خرید تلویزیون اولد دارید حتما به رده بندی تلویزیون‌ها در سال 2019 و 2020 مراجعه کنید. در این جدول که محصولات اولد برند سونی و ال جی قرار گرفته اند. شما بالاترین و پایین‌ترین رده را مشاهده می‌کنید. به طور کلی اگر بخواهیم تلویزیون‌های OLED را با یکدیگر مقایسه کنیم باید بگوییم که شما هر تلویزیونی که بخرید به خاطر اینکه آن محصول به فناوری اولد مجهز شده است تا سالیان سال راضی هستید و تلویزیون شما از عمر و دوام بسیار بالایی برخوردار است و به خوبی می‌تواند تمامی محتواها را با عملکرد بسیار عالی ارائه دهد. شاید در نگاه اول انتخاب میان تلویزیون‌های OLED ال جی و سونی کار سختی باشد اما تفاوت مهمی که میان این دو تلویزیون‌ها وجود دارد فقط در ظاهر و قیمت است. به همین دلیل شما ابتدا باید نیازهای خودتان را بسنجید و سپس اقدام به خرید کنید. اگر هدف شما از خرید تلویزیون وبگردی یا استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف است توصیه می‌کنیم که حتما مدلهای سونی را انتخاب کنید. این تلویزیون‌ها به خاطر داشتن سیستم عامل اندروید گزینه بهتری برای وب گردی و جستجو در صفحات مختلف هستند. اگر هدف شما از خرید تلویزیون خرید برای بازی‌های PS5 است حتماً مدل‌های CX و یا C9 را تهیه کنید. این تلویزیونها تنهایی مدل‌ها هستند که از پورت HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند. اگر بخواهیم اولد‌های سونی و ال جی را از قیمت مقایسه کنیم باید بگوییم که اولد برند ال جی از قیمت نسبتا پایین تری در مقایسه با اولد سونی برخوردار هستند. اگر از نظر بودجه مشکلی ندارید و قصد خرید تلویزیون کامل لوکس هستید حتما تلویزیون‌های برند سونی را انتخاب کنید. به طور کلی هر کدام از محصولات OLED ال جی و سونی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و شما می‌توانید با انتخاب هر تلویزیون سالیان سال از مشاهده برنامه‌های مختلف لذت ببرید.

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های OLED موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ