امکانات تلویزیون + آموزشتلویزیون

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70R و Q60R

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70R و Q60R

در این مقاله به مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70R با تلویزیون سامسونگ Q60R می‌پردازیم. زمانی که مبحث مقایسه تلویزیون پیش می‌آید شاید این فکر در ذهن ما خطور کند که معمولاً دو تلویزیون از برندهای مختلف مورد مقایسه قرار می‌گیرند اما ما در این مقاله قصد داریم دو تلویزیون از برند سامسونگ را برای شما مقایسه کنیم. در این مقاله به مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70R با تلویزیون سامسونگ Q60R می‌پردازیم. به طور کلی برند سامسونگ از جمله بزرگترین برندهای جهان محسوب می‌شود که در دنیای تکنولوژی و فناوری‌ها، پیشرفت های گسترده ای دارد و می‌تواند در زمینه تلویزیون و نمایشگرها کاملاً قدرتمند عمل کرده و محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه کند. به طور کلی محصولات برند سامسونگ در ایران نیز طرفداران بسیار زیادی دارد و بسیاری از افراد با شنیدن برند سامسونگ تمایل زیادی برای خرید تلویزیون سامسونگ دارند. در این مقاله تلویزیون سامسونگ Q70R با Q60R را برای شما معرفی می‌کنیم. اگر قصد خرید تلویزیون Q70R یا خرید تلویزیون Q60R دارید حتما تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

تلویزیون سامسونگ Q70R و تلویزیون سامسونگ Q60R در سال 2019 توسط برند سامسونگ تولید و به بازار عرضه شده اند و هر دو این تلویزیون‌ها جزء پرفروش ترین تلویزیون‌های برند سامسونگ شناخته شده اند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که تفاوت اصلی میان این دو تلویزیون چیست؟ نکته بسیار مهمی که در نگاه اول باید مورد توجه قرار گیرد این است که تلویزیون سامسونگ Q70R در مقایسه با تلویزیون سامسونگ Q60R مدل بالاتری می‌باشد. تلویزیون Q70R می‌تواند از نظر نوردهی موضعی یکنواختی مشکی و هندلینگ انعکاسی عملکرد بهتری را در مقایسه با تلویزیون Q60R از خود ارائه دهد. یکی از مزیت‌های تلویزیون Q70R این است که در اتاق‌های تاریک یا بسیار روشن نیز می‌تواند عملکرد خوبی ارائه دهد و تصاویر را با وضوح بسیار بالا نمایش دهد.

لیست قیمت بهترین تلویزیون های QLED موجود در بازار

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70R و Q60R _ زیگمو

تفاوت تلویزیون‌های Q70R و Q60R

به طور کلی تلویزیون‌های سامسونگ Q70R و Q60R شباهتهای بسیار زیادی دارند، اما آنچه که باعث می‌شود این دو تلویزیون با یکدیگر متفاوت باشد ضخامت و حاشیه‌های اطراف قاب تلویزیون است. تلویزیون Q70R در مقایسه با تلویزیون Q60R یک سانتیمتر تفاوت دارد و حاشیه تلویزیون Q70R نیز حدود دو دهم سانتی متر کمتر میباشد. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70R زمان پاسخگویی بهتری دارد. این تلویزیون بالغ بر 13.7 میلی ثانیه از زمان پاسخگویی برخوردار است حال آنکه تلویزیون Q60R برابر 10.4 میلی ثانیه طول می‌کشد و زمان پاسخگویی خوبی دارد. به همین دلیل تلویزیون Q60R در این زمینه عملکرد بهتری از خود نشان داده است اما با این حال تفاوت قابل توجهی میان زمان پاسخگویی تلویزیون Q70R و Q60R وجود دارد. تفاوت دیگری که میان تلویزیون Q70R و Q60R مطرح می‌شود مربوط به دکمه‌های موجود در زیر قاب تلویزیون است. تلویزیون Q60R دارای تک دکمه است اما تلویزیون Q70R پنج دکمه دارد و جهت دار هستند.

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70R و Q60R _ زیگمو

مقایسه تخصصی تلویزیون Q70R با تلویزیون Q60R

هنگام خرید تلویزیون همواره باید به نکات و ویژگی‌های بسیار زیادی توجه کرد. تلویزیون های Q60R و Q70R نیز هر دو از جمله محصولات برند سامسونگ هستند که در سال 2019 به بازار عرضه شده است. این دو تلویزیون در بعضی از موارد با یکدیگر کاملا شباهت دارند اما در بعضی از گزینه‌ها نیز متفاوت هستند. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70R دارای تکنولوژی صفحه نمایش QLED می‌باشد. این تکنولوژی می‌تواند تمامی تصاویر را با کیفیت بسیار بالای نمایش دهد. تلویزیون Q60R نیز از این فناوری پشتیبانی می‌کند و طیف گسترده ای از رنگ‌ها برخوردار است. نوع صفحه نمایش تلویزیون Q70R و Q60R هر دو از جمله تلویزیون‌های LED محسوب می‌شوند. با این تفاوت که تلویزیون Q70R دارای فناوری Direct LED است و نور پس زمینه را به صورت مستقیم به صفحه نمایش تلویزیون وارد می‌کند. اندازه صفحه نمایش تلویزیون Q70R برابر با 49/55/65/75/82/85 است و تلویزیون Q60R نیز 43/49/55/65/75/82 اینچ اندازه صفحه نمایش دارد. یکی از ویژگی‌های مشترک میان تلویزیون Q70R و Q60R کیفیت تصویر 4K می‌باشد. برند سامسونگ تلویزیون Q70R و Q60R را به کیفیت تصویر 4K مجهز کرده است. کیفیت تصویر 4K یکی از بهترین تکنولوژی‌ها در دنیای تصاویر محسوب می‌شود. این کیفیت تصویر کاملا قدرتمند است و محتوا‌ها را با تراکم پیکسلی 3840 * 2160 پیکسل نمایش می‌دهد. تراکم پیکسلی گسترده باعث شده است که شما تمامی جزئیات تصاویر را بر روی صفحه نمایش تلویزیون مشاهده کنید.

با وجود اینکه تلویزیون Q70R کنتراست بهتری دارد شما تمامی جزئیات را بهتر و دقیق تر بر روی صفحه نمایش تلویزیون Q70R دریافت می‌کنید. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70R و تلویزیون اسمارت سامسونگ Q60R هر دو محصول سال 2019 هستند. هر دو این تلویزیونها به پردازنده کوانتوم 4K مجهز شده‌اند. این پردازنده کاملاً قدرتمند است و می‌تواند تمامی تصاویر و محتوای صوتی و تصویری با کیفیت بسیار بالایی پردازش کند. تلویزیون Q70R و تلویزیون Q60R به تکنولوژی رنگ نقطه کوانتومی مجهز شده اند. اما با این حال تلویزیون Q70R عملکرد بهتری در ایران ارائه رنگ‌ها از خود نشان می‌دهد. تلویزیون 2019 سامسونگ Q60R نرخ رفرش ریت 120 هرتز دارد و تمامی محتواها را با کیفیت بسیار بالایی نمایش می‌دهد. اما تلویزیون Q60R فقط در برخی از سایزها از نرخ رفرش ریت 120 پشتیبانی می‌کند. سایز 49 اینچ در تلویزیون Q70R و تلویزیون Q60R دارای نرخ تازه سازی 60 هرتز هستند. تلویزیون 2019 Q70R به پنل VA مجهز شده است. تلویزیون Q60R نیز از این پنل برخوردار است. هردو تلویزیون دارای سیستم عامل یکسانی هستند و با وجود قابلیت تایزن شما می‌توانید به امکانات و قابلیت‌های هوشمند فراوانی دسترسی داشته باشید. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70R دارای دستیار صوتی بیکسبی است و امکان تعامل صوتی با تلویزیون فراهم شده است. ویژگی مشترکی که میان تلویزیون Q70R و Q60R مطرح می‌شود تعداد پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی این دو تلویزیون است. هر دو تلویزیون دارای 4 پورت HDMI و دو پی یو اس بی هستند. تفاوتی که میان تلویزیون Q70R و Q60R وجود دارد در سیستم صوتی است. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70R دارای 40 وات توان صوتی است حال آنکه تلویزیون Q60R بیست توان صوتی دارد. اگر سیستم صوتی برایتان اهمیت بسیار زیادی ندارد خرید تلویزیون Q60R را به شما پیشنهاد می‌دهیم. از نظر مصرف برق تلویزیون Q70R مصرف برق کمتری دارد و در حدود 51 وات برق مصرف می‌کند حال آنکه تلویزیون Q60R برابر 58 وات برق مصرف می‌کند. طبیعی است که تلویزیون Q70R با توجه به اینکه مدل جدیدتر و بالاتر از قیمت بیشتری نیز دارد. اگر قصد خرید تلویزیون سامسونگ Q70R یا خرید تلویزیون سامسونگ Q60R دارید حتما به فروشگاه اینترنتی دبی کوچولو مراجعه کنید و این محصول را با قیمت مناسب خریداری نمایید.

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70R و Q60R _ زیگمو

وجود فناوری Backlight و Local Dimming

پنل به کار رفته در تلویزیون Q70R و Q60R هر دو یکسان است. تکنولوژی به کار رفته در این دو تلویزیون متفاوت می‌باشد. تلویزیون اسمارت سامسونگ Q70R دارای پنل Direct LED است اما در حالی که تلویزیون Q60R به پنل Edge-Lit LED مجهز شده است. تلویزیون‌هایی که دارای پنل دایرکت LED هستند می‌توانند نور را به صورت مستقیم بر روی صفحه نمایش تلویزیون بتابند. اما تلویزیون‌هایی که نور نمایشگر Edge-Lit LED دارند به LED‌هایی مجهز شده اند که دور تا دور صفحه نمایش قرار گرفته اند و می‌توانند نور را از آن نقاط بر روی صفحه نمایش تلویزیون بازتاب کنند. تلویزیون اسمارت Q60R با توجه به اینکه تکنولوژی Edge-Lit LED دارد در مقایسه با Direct LED از قیمت کمتری برخوردار است. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70R به فناوری لوکال دایمینگ مجهز شده است. منظور از فناوری لوکال دایمینگ فناوری نوردهی موضعی می‌باشد. با وجود این قابلیت تمامی تصاویر بهبود پیدا کرده و صحنه‌های تاریک نیز با کیفیت بالایی ارائه می‌شود. شما می‌توانید فیلم‌ها یا محتواهایی که صحنه‌های تاریک دارند را با کیفیت بسیار بالا بر روی صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ Q70R مشاهده کنید.

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70R و Q60R _ زیگمو

مزیت‌ها و نقاط قوت تلویزیون اسمارت سامسونگ Q70R

هنگام مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70R با Q60R نکته مهمی که مورد توجه قرار می‌گیرد این است که تلویزیون Q70R برتر و جدیدتر است. حال این سوال پیش می‌آید که چه مواردی باعث شده است این تلویزیون امتیاز بالاتری را کسب کند. تلویزیون 2019 سامسونگ Q70R به سیستم صوتی 2.1 کاناله مجهز شده است. صدای خروجی از تلویزیون Q70R می‌تواند تا 40 وات نیز افزایش یابد و صدای ارائه شده از قدرت صوتی بسیار بالایی برخوردار است. در حالی که تلویزیون Q60R سیستم صوتی دو کاناله دارد و به طور کلی از 20 وات توان خروجی برخوردار است. به همین دلیل از بلندگو‌ها از نظر بلندگو و سیستم صوتی تلویزیون Q70R قدرتمند تر عمل می‌کند. عامل دیگری که باعث شده است تلویزیون Q70R عملکرد بهتری از خود نشان دهد این است که هر دو تلویزیون Q70R و Q60R نسبت کنتراست عالی دارند. اما تلویزیون Q70R بهتر عمل می‌کند و می‌تواند تمامی محتواها را با کیفیت بهتری برای شما نمایش دهد. یکی از مهمترین نقاط قوت تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70R وجود فناوری لوکال دایمینگ است. با وجود قابلیت لوکال دائمی نسبت کنتراست تمامی تصاویر افزایش می‌یابد همچنین رنگ مشکی با کیفیت بسیار بالاتری ارائه می‌شود و شما می‌توانید حتی در صحنه‌های تاریک نیز تمامی جزئیات تصاویر را مشاهده کنید و به همین دلیل از نظر کیفیت تصویر تلویزیون Q70R عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌ها و قابلیت‌های تلویزیون Q70R این است که تلویزیون 2019 سامسونگ Q70R می‌تواند محتواهای SDR و HDR را با کیفیت بهتری در مقایسه با تلویزیون Q60R نمایش می دهد. برند سامسونگ تلویزیون Q70R و Q60R را در یک سال به بازار عرضه کرده است و هر دو این تلویزیون‌ها را به فناوری نقطه کوانتومی مجهز کرده است. اما با این حال تلویزیون Q70R گستر‌ه‌ی رنگی بیشتری دارد و تمامی محتواهای رنگی را با کیفیت بالاتری نمایش میدهد.

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70R و Q60R _ زیگمو

نقاط قوت و مزیتهای تلویزیون سامسونگ Q60R

تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل Q60R پیکسلهایی دارد که در زمان کمتری نسبت به تغییرات پاسخ می‌دهند یعنی به عبارتی این تلویزیون زمان پاسخگویی بهتری دارد و شاید بسیاری از مردم متوجه تفاوت میان این دو تلویزیون از نظر تا زمان پاسخگویی نشوند. اما با این حال تلویزیون Q60R عملکرد قدرتمندتری در این زمینه دارد. ویژگی مثبت دیگر در تلویزیون Q60R این است که میزان تاخیر در ورودی این تلویزیون 14 میلی‌ثانیه است اما تلویزیون Q70R در حدود 16 میلی ثانیه تاخیر در ورودی دارد.

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70R و Q60R _ زیگمو

تلویزیون Q70R بخرم یا Q60R ؟

اگر قصد خرید یک تلویزیون بالارده دارید باید به شما این نکته را خاطرنشان کنیم که هر دو تلویزیون Q70R و Q60R از جمله تلویزیونهای بالارده برند سامسونگ در سال 2019 هستند. هر دو این تلویزیون‌ها جزو بهترین تلویزیون‌ها محسوب می‌شود و در مقایسه با سایر تلویزیون‌ها امکانات و قابلیت‌های بسیار گسترده‌ای دارند. اگر قصد خرید تلویزیونی دارید که بخواهید سال‌ها برای مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید و دیگر نیازی به عوض کردن لوازم خانگی خودتان داشته باشید حتما تلویزیون سامسونگ ‌اسمارت Q70R را خریداری کنید این تلویزیون می‌تواند در اتاق‌های تاریک نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های تلویزیون سامسونگ Q70R این است که محتوای اچ دی آر را نیز با کیفیت بسیار بالاتری ارائه می‌دهد. شما می‌توانید تمامی مسابقات ورزشی فیلم‌ها و حتی بازی‌های ویدیویی را با کیفیت بسیار بالایی مشاهده کنید. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70R به فناوری‌های بسیار جدید و مدرن مجهز شده است. البته باید گفت که تلویزیون Q70R و Q60R از نظر قیمت با یکدیگر تفاوت دارند و شما برای خرید تلویزیون Q70R باید قیمت بیشتری بپردازید. با توجه به اینکه تلویزیون سامسونگ Q70R تلویزیون بالاتر و برتر می‌باشد بدین معنا نیست که تلویزیون هوشمند سامسونگ Q60R عملکرد پایینی از خود ارائه می‌دهد. تلویزیون Q60R قیمت بسیار مناسبی دارد و امکانات و قابلیت‌های گسترده ای را نیز برای شما ارائه می‌دهد. اگر قیمت تلویزیون برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد می‌توانید به دنبال خرید تلویزیون Q60R باشید.

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70R و Q60R _ زیگمو

لیست قیمت بهترین تلویزیون های QLED موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ