امکانات تلویزیون + آموزشتلویزیون

نصب و راه اندازی و انجام تنظیمات تلویزیون ال جی

نصب و راه اندازی و انجام تنظیمات تلویزیون ال جی

همواره خرید تلویزیون از جمله کارهای چالش برانگیز است اما بزرگترین چالشی که بعد از خرید تلویزیون به وجود می‌آید پیدا کردن مکان مناسبی است که بتوان تلویزیون را در آنجا نصب و راه اندازی کنید. یکی از نکات بسیار مهم بعد از خرید تلویزیون نصب تلویزیون است. زیرا اگر نصب تلویزیون به صورت اشتباه انجام شود باعث آسیب و خرابی به صفحه نمایش تلویزیون می‌شود. مهمترین کاری که بعد از خرید تلویزیون باید انجام دهید این است که به دنبال انتخاب میزی مناسب با ابعاد و اینچ تلویزیون خودتان باشید. باید ابتدا میزی را انتخاب کنید که متناسب با دکوراسیون خانه شما باشد. این میز حتماً چندین کشور داشته باشد تا بتوانید از کارکردهای دیگر آن نیز استفاده کنید. البته این امکان برای شما فراهم شده است که به سراغ روش‌های جدیدتری بروید؛ به عنوان مثال اگر در خانه خودتان با کمبود فضا رو به رو هستید نصب تلویزیون بر روی دیوار بهترین گزینه برای شما است. با انجام این کار نه تنها فضای کمی از خانه شما اشغال می‌شود بلکه زیبایی بصری خانه تان نیز چند برابر می‌شود. در این مقاله قصد داریم به موضوع نصب و راه اندازی تلویزیون ال جی بپردازیم. در این مقاله به موضوعات مختلفی مانند طریقه نصب تلویزیون ال جی به دیوار آشنا خواهید شد. همچنین تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی را نیز برای شما معرفی می‌کنیم اگر قصد نصب و راه اندازی تلویزیون ال جی دارید یا میخواهید تنظیمات تلویزیون ال جی را انجام دهید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

نصب و راه اندازی و انجام تنظیمات تلویزیون ال جی _ زیگمو

لیست قیمت بهترین تلویزیون های ال جی موجود در بازار

انتخاب محل مناسب برای نصب تلویزیون

یکی از اولین نکته‌های بسیار مهم که بعد از خرید تلویزیون باید مورد توجه قرار بگیرد پیدا کردن مکانی مناسب برای نصب تلویزیون است. باید تلویزیون را در جایی بسیار مناسب نصب کنید که دیگر نیازی به جابجا کردن آن نداشته باشید ابتدا تصمیم خودتان را بگیرید و بهترین مکان را انتخاب کنید تلویزیون باید در راستای چشم شما باشد و زاویه دید مناسبی را نیز برای شما ایجاد کند. تلویزیون خود را در بالاترین نقطه نصب نکنید زیرا این کار باعث می‌شود برای اینکه تلویزیون را بهتر ببینید گردن خود را بالا بیاورید و بعد از اینکه چند روز به مشاهده تلویزیون بپردازید گردن شما به این شکل باقی بماند حتماً در آن ناحیه احساس ناراحتی خواهید کرد. اگر می‌خواهید تلویزیون خود را در اتاق نشیمن قرار دهید آن را در مقابل مبلمان قرار دهید تا در هنگام نشستن و دراز کشیدن زاویه دید عالی داشته باشید و با خیال آسوده به تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های مورد علاقه خودتان بپردازید. اگر در اتاق خودتان پنجره بزرگی دارید تلویزیون را بر روی دیواری با زاویه نور مناسب نصب کنید. شما می‌توانید با زاویه 90 درجه تلویزیون را به دیوار نصب کنید. این زاویه دید باعث می‌شود که نور پنجره بر روی صفحه نمایش تلویزیون نتابد. هیچگاه تلویزیون خود را در بالاترین نقطه خانه یا محل کارتان نصب نکنید. بهترین نقطه نصب تلویزیون به گونه‌ای است که تلویزیون مستقیما در مقابل چشمان شما باشد و شما برای مشاهده آن نیازی نخواهید داشت که گردن خود را بالا راست یا چپ بیاورید.
مناسبترین براکت تلویزیون را انتخاب کنید. بعد از اینکه محل مناسب نصب تلویزیون را پیدا کردید حتماً باید به دنبال براکت یا پایه دیواری باشید. اگر می خواهید تلویزیون را به دیوار متصل کنید از براکت پایه دیواری محکم استفاده کنید. معمولا برنامه‌های تلویزیون در دو نوع ثابت و متحرک در بازار وجود دارد. هنگام خرید براکت حتما به اندازه و اینچ تلویزیون توجه داشته باشید و وسایل و تجهیزاتی متناسب با تلویزیون خودتان بخرید. اگر تلویزیون شما ابعاد بزرگی دارد و در سایز بزرگ می‌باشد باید به دنبال براکت سایز بالا باشید. زیرا براکت‌هایی که برای سایز‌های بالا طراحی شده اند می‌توانند تلویزیون‌های سنگین و بزرگ را نگه دارند و وزن آنها را تحمل کنند. اما اگر براکتی برای اینچ‌های کوچکتر را استفاده کنید حتماً بعد از نصب تلویزیون اینکه براکت وزن تلویزیون را تحمل کند دچار مشکل می‌شود. در قاب پشتی تلویزیون چهار سوراخ وجود دارد که به شکل مربع یا مستطیل با توجه به این که تلویزیون شما از چه نوعی می‌باشد با یکدیگر فاصله دارند. فاصله این چهار سوراخ را باید با یکدیگر اندازه کرده و براکت متناسب با آن را تهیه کنید. در ادامه انواع براکت‌ها و چگونگی نصب براکت تلویزیون را برای شما توضیح می‌دهیم.

نصب و راه اندازی و انجام تنظیمات تلویزیون ال جی _ زیگمو

به طور کلی سه دسته براکت وجود دارد: براکت دیواری مسطح، براکت دیواری متحرک و براکت دیواری مفصلی. در براکت دیواری مسطح تلویزیون تا حد ممکن نزدیک به دیوار نگه داشته شده و به صورت ثابت می‌ماند. در براکت دیواری متحرک این امکان برای شما وجود دارد که تلویزیون را تغییر داده و از زوایای مختلف به آن نگاه کنید. براکت دیواری مفصلی نیز از دیوار فاصله کمی دارد اما قابلیت چرخش و حرکت به هر جهت را برای شما فراهم کرده است. مناسب ترین براکت را باید برای تلویزیون خودتان از میان این براکتها را انتخاب نمایید.

طریقه نصب براکت تلویزیون

براکت را در محل نصب تلویزیون نگه دارید و سپس جای پیچ‌های آنها را که نیاز به سوراخ کردن دارند بر روی دیوار علامت بزنید. قبل از سوراخ کردن دیوار حتما مطمئن شوید که سیم و اتصالات برق در آن محل وجود ندارد زیرا اگر قسمتی که قرار است آن را سوراخ کنید محل اتصالات برق باشد باعث می‌شود که برق ساختمان قطع شده و با مشکلاتی مانند برق‌گرفتگی نیز روبرو شوید. برای اینکه تلویزیون را نصب کنید باید از ابزاری مانند دریل، رول پلاک، پیچ، پیچ گوشتی تراز و متر استفاده کنید. ابتدا سرمته مناسب قرار داده و علامت‌هایی را که بر روی دیوار ایجاد کرده اید سوراخ کنید. نکته بسیار مهم هنگام سوراخ کردن دیوار این است که سر مته باید کمی از پیچ کوچکتر باشد تا پیچ‌ها کاملا سفت و محکم بر روی دیوار قرار بگیرد. در مرحله بعدی باید با پیچ و رولپلاک براکت را بر روی دیوار نصب کنید. سپس چهار سوراخ تلویزیون را نیز به براکت پیچ کنید در این مرحله نیاز است که تلویزیون خودتان را به براکت متصل کنید. اولین نکته بسیار مهمی که باید مورد توجه قرار دهید این است که پیش از نصب تلویزیون به براکت تمام کابل‌ها و سیم‌های تلویزیون را متصل کنید. زیرا بعد از متصل کردن تلویزیون به براکت بر روی دیوار متصل کردن کابل ها کمی دشوار خواهد بود. اگر برای نصب تلویزیون خود به دیوار به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتری نیاز دارید حتما با مشاوره این دوره کوچولو تماس بگیرید.

نصب و راه اندازی و انجام تنظیمات تلویزیون ال جی _ زیگمو

معرفی تلویزیون‌های هوشمند

تلویزیون‌های هوشمند مانند تلفن‌های هوشمند هستند و به امکانات و قابلیت‌های بسیار گسترده مجهز شده اند. با توجه به اینکه تلویزیون‌های قدیمی امکانات و قابلیت‌های محدودی داشتند و هدف آنها فقط ارائه تصاویر و صدا با کیفیت بسیار بالا بود اما تلویزیون‌های هوشمند این امکان را برای شما فراهم می کنند که به راحتی به اینترنت متصل شوید. از یوتیوب فیلم‌ها و محتوای مورد علاقه خود را مشاهده کنید. در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید. یکی از ویژگی‌ها و مزیت‌های تلویزیون‌های هوشمند این است که شما می‌توانید از فناوری DLNA استفاده کرده و تمامی محتوا و تصاویر را که بر روی گوشی یا لپ‌تاپ خودتان دارید به صورت بیسیم به صفحه نمایش تلویزیون منتقل کرده و آنها را در ابعادی بزرگتر و با کیفیت بسیار بالاتر مشاهده کنید. باید به این نکته هم توجه داشته باشید که تلویزیون اسمارت یا همان تلویزیون هوشمند برای اولین بار توسط برند سامسونگ تولید و به بازار عرضه شد. امروزه تلویزیون‌های هوشمند با سیستم عامل‌های مختلف بازار عرضه می‌شوند اما از مهمترین ویژگی آنها اتصال به اینترنت است.

نصب و راه اندازی و انجام تنظیمات تلویزیون ال جی _ زیگمو

ریموت کنترل تلویزیون‌های هوشمند ال جی

تلویزیون‌های هوشمند نسخه جذاب‌تر رایانه محسوب می‌شوند. یکی از ویژگی‌های تلویزیون هوشمند این است که ریموت کنترل هوشمند نیز دارند. برند ال جی برای برخی از محصولات خودش ریموت کنترل جادویی طراحی کرده است. شما می‌توانید از این ریموت کنترل جادویی همه کاره محصول استفاده کرده و با استفاده از آن در محتوای مورد علاقه خودتان جستجو کنید. کنترل جادویی در میان کاربران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. شما می‌توانید از اسکرول غلطکی استفاده کرده و بین صفحات گردش کنید یا حتی دکمه میکروفون را فعال کرده و تمامی دستورات و فرمانهای خودتان را با استفاده از صدا ارائه دهید تا تلویزیون در کوتاه‌ترین زمان ممکن آنها را پاسخ می‌دهند. زیرا یکی از ویژگی‌های تلویزیون‌های هوشمند تشخیص صدای شما است که از هوش مصنوعی نیز پشتیبانی کرده و به راحتی می‌توانید کلمات را ارائه داده و مرورگر جستجوی آنها را آغاز می‌کند.

تنظیمات و راه اندازی تلویزیون ال جی

اگر برای اولین بار تلویزیون هوشمند ال جی را روشن کنید هنگام روشن شدن تلویزیون با یک صفحه راهنما روبرو می‌شوید. در این صفحه راهنما چگونگی کار کردن با ریموت کنترل جادویی به شما آموزش داده می‌شود. در مرحله بعدی شما باید تنظیمات زبان، تنظیمات محدوده مکانی و زمانی تلویزیون را انجام دهید.
در گام سوم نوبت تنظیمات اتصال اینترنت می‌شود با توجه به اینکه شما از چه نوع اتصالاتی استفاده می‌کنید باید تنظیمات اتصال به اینترنت تلویزیون را انجام دهید. در این مرحله شما به منوی آمادگی برای تماشای تلویزیون وارد می‌شوید. در این قسمت می‌توانید برخی از تنظیمات تلویزیون را که به صورت پیشفرض برای شما قرار داده شده است با توجه به سلیقه خودتان تغییر دهید و آنها را شخصی سازی کنید. در مرحله بعدی تلویزیون از شما درباره سرویس تلویزیون سوال می‌کند. به عنوان مثال اگر شما از گیرنده دیجیتال کابلی و ماهواره‌ای استفاده می‌کنید آیا کابل را به صورت مستقیم از روی دیوار وصل کردید و سوالات دیگر. اگر گیرنده‌های دیجیتالی استفاده می‌کنید و آن را به تلویزیون متصل کردید باید گزینه مناسب را انتخاب کنید. اتصال درست تلویزیون باعث می‌شود که شما در گوشه سمت راست سیگنالی از برنامه‌های تلویزیونی را دریافت کنید. همچنین بعد از انجام اتصال لیستی از برای شما ارائه می‌شود که نام شرکت ارائه کننده خدمات تلویزیون و گیرنده دیجیتال را باید انتخاب کنید.

نصب و راه اندازی و انجام تنظیمات تلویزیون ال جی _ زیگمو

اگر بخواهید تنظیمات تلویزیون هوشمند ال جی را خودتان انجام دهید به راحتی می‌توانید آن را در اینترنت جستجو کرده و یا حتی از دفترچه مخصوص تلویزیون استفاده کنید. برای استفاده از ریموت کنترل وارد تنظیمات کنترل از راه دور شوید و تنظیمات آن را تایید کنید. در گام بعدی بعد از اینکه تنظیمات ریموت کنترل هوشمند را انجام دادید از شما در مورد عملکرد ریموت کنترل سوال میشود اگر شما با استفاده از ریموت کنترل جادویی کانال‌ها را عوض می‌کنید حتماً به این سوال پاسخ مثبت بدهید. در مرحله بعدی توافقنامه ای برای شما نشان داده می‌شود آن را رد کنید تا به توافقنامه کاربر برسید. پیشنهاد می‌کنیم که توافقنامه کاربر را با دقت بسیار بالا مطالعه کنید بعد از این توافقنامه کنترل جادویی توافقنامه را برای شما باز کرده و بر روی گزینه قبول دارم کلیک کنید یا حتی می‌توانید گزینه بعد از مطالعه خواهم کرد را انتخاب کنید. اگر هر کدام از تنظیمات اولیه را فراموش کردید نگران نباشید می‌توانید دوباره برای تنظیم تلویزیون قسمت تنظیمات مراجعه کرده و تغییراتی را که می‌خواهید ایجاد کنید.

چگونگی فعال سازی گیرنده دیجیتال تلویزیون ال جی

آیا با شبکه‌های دیجیتال آشنا هستید؟ آیا میدانید برای دریافت شبکه‌های دیجیتالی به چه چیزی احتیاج دارید؟ در ادامه به این سوالات پاسخ داده و چگونگی فعال سازی گیرنده دیجیتال تلویزیون ال جی را برای شما بیان می‌کنیم. اگر تلویزیونی که دارید از جمله تلویزیون‌های قدیمی است برای فعال کردن گیرنده دیجیتال تلویزیون شما باید به یک واسطه روی بیاورید. منظور از واسط استفاده از دستگاه گیرنده دیجیتال یا ستاپ باکس میباشد. این دستگاه‌ها در بازار تنوع‌های بسیار زیادی دارند قیمت‌های متفاوتی نیز برخوردار هستند. شما میتوانید هر کدام از این دستگاه‌ها را خریداری کرده و تلویزیون قدیمی خودتان را به گیرند‌های دیجیتال متصل کنید. اگر تلویزیون شما از جمله تلویزیون‌های جدید است باید به شما این نکته را بگویم که شما نیازی به خرید ستاپ باکس یا گیرنده دیجیتال نخواهید داشت زیرا بدون واسطه تلویزیون شما امکان دریافت کانالهای دیجیتال را دارد.
برند ال جی یکی از برند‌های معروف و مطرح در بازار از تلویزیون‌های جدید خودش را به این فناوری مجهز کرده و تلویزیون‌های جدید ال جی قابلیت گیرنده دیجیتال دارند. اگر تلویزیون شما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند شما به راحتی می‌توانید با فعال سازی گیرنده دیجیتال کانالهای دیجیتال را دریافت کنید. در ادامه چگونگی فعال سازی گیرنده دیجیتال را برای شما ارائه می‌دهیم.

نصب و راه اندازی و انجام تنظیمات تلویزیون ال جی _ زیگمو

در قدم اول دکمه ADJ را فشار دهید. در مرحله بعدی باید رمز عبور 0413 را وارد نمایید. در این مرحله بعد از وارد کردن رمز عبور به منوی تلویزیون وارد می‌شوید. حتما در قسمت کشورها کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم که 12 را به 16 تبدیل کنید.
در مرحله بعدی دکمه تایید را فشار دهید. بعد از انجام این تنظیمات تلویزیون را ریست کنید یا یک بار خاموش و روشن نمایید. بار دیگر وارد تنظیمات تلویزیون شده و کانال یابی تلویزیون خودتان را انجام دهید. و کانال‌های مورد علاقه خود را جستجو کنید. به طور کلی کانال یابی تلویزیون به صورت دستی و دیجیتال انجام می‌شود.

چگونه با تلویزیون ال جی فیلم ضبط کنیم؟

یکی از ویژگی‌های جذاب تلویزیون‌های هوشمند این است که امکان ضبط فیلم را برای شما فراهم می‌کند. شما با خرید تلویزیون هوشمند علاوه بر این که به راحتی به اینترنت متصل میشوید و وبگردی می‌کنید می‌توانید فیلم‌ها و برنامه‌های مورد علاقه خودتان ضبط کرده و آنها را در زمان دیگر بارها و بارها مشاهده کنید. با وجود قابلیت ضبط فیلم شما می‌توانید با ضبط برنامه مورد علاقه خودتان در هر ساعت از شبانه روز آن را تماشا کنید. برای ضبط فیلم یکی از ساده ترین راه‌هایی که وجود دارد این است که از یک فلش USB استفاده کنید. این روش برای بیشتر تلویزیونها قابل اجرا است. شما فقط کافیست که فلش خودتان را به پورت پشتی تلویزیون متصل کنید و در این صورت پیغامی برای شما ارائه می‌شود و آنها باید قبول بزنید و سپس دکمه ضبط را فشار دهید. هر زمان هم که نیاز داشتید ضبط متوقف شود دکمه STOP را فشار دهید.

نصب و راه اندازی و انجام تنظیمات تلویزیون ال جی _ زیگمو

ضبط فیلم همزمان با تماشای فیلم از کانال دیگر

ضبط فیلم زمانی کارآیی خودش را نشان می‌دهد که برنامه‌های مورد علاقه شما از نظر زمانی با یکدیگر تداخل پیدا کرده است؛ به عنوان مثال دو فیلم به صورت همزمان پخش شده و شما می‌خواهید هر دو فیلم را مشاهده کنید. در این صورت می‌توانید از قابلیت ضبط فیلم همزمان استفاده کنید. به عنوان مثال یک کانال تلویزیونی را مشاهده کرده و فیلم کانال تلویزیونی دیگر را نیز ضبط کنید. تلویزیون ال جی برای این مشکل راه حل را ارائه داده است ضبط و تماشا اسم قابلیتی است که فقط در برخی از مدلهای تلویزیون هوشمند وجود دارد. با وجود این قابلیت را می‌توانید به صورت همزمان برنامه را از یک کانال دیگر مشاهده کرده و در همان زمان فیلم کانال دیگرانی ضبط کنید.

نصب و راه اندازی و انجام تنظیمات تلویزیون ال جی _ زیگمو

ضبط فیلم در ساعت مشخص به صورت خودکار

همانطور که پیشتر گفتیم تلویزیون‌های هوشمند امکانات و قابلیت‌های بسیار زیادی را برای کاربران فراهم کرده اند. یکی از این قابلیت‌ها ضبط فیلم در ساعت مشخص است به عنوان مثال تصور کنید که شما در سر کار یا حتی در یک مهمانی هستید و فیلم مورد علاقه خودتان را پخش می‌کند و نمی دانید که در چه زمانی تکرار نشان می‌دهد. در این صورت می‌توانید از ضبط زمان بندی شده استفاده کنید. شما می‌توانید به منوی تلویزیون وارد شده و تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید و ساعت شروع ضبط را نیز به تلویزیون اعلام کنید و به سراغ کار خودتان بروید. در اینصورت برنامه مورد علاقه شما ضبط خواهد شد.

بازگردانی فیلم با استفاده از دوربین‌های تلویزیون هوشمند

یکی دیگر از ویژگی‌ها و قابلیت‌های تلویزیون‌های جدید هوشمند ال‌جی بازگردانی فیلم است. اگر تلویزیون شما از نوع هوشمند می‌باشد و دوربین دارد شما می‌توانید به صورت خودکار برنامه‌ها را ضبط کنید می‌توانید برای چند دقیقه‌ای از مقابل تلویزیون بلند شوید وقتی برمیگردید دقیقاً فیلم‌ها را از قسمتی که رفتید مشاهده کنید. در این صورت هیچ وقت قسمت مهم فیلم یا حتی فوتبال را از دست نخواهید داد. این قابلیت برای تلویزیونهای ال جی طراحی شده است و این امکان برای شما فراهم شده است که فیلم را به عقب برگردانید و قسمتی را که از دست دادید را مشاهده کنید. ضبط زمان بندی شده یکی دیگر از قابلیت‌های تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی است.

نحوه نمایش منوی مخفی در تلویزیون ال جی

همه تلویزیون‌ها دارای یک منوی مخفی هستند که این امکان را برای شما فراهم می‌کند که با انجام آن تنظیمات مانند میزان روشنایی طول صفحه نمایش و کنتراست را تغییر داده و تنظیمات را شخصی سازی کنید. با توجه به اینکه این منو‌ها معمولا دور از دسترس و چشم کاربران قرار گرفتند به آنها منوی مخفی گفته می‌شود. برای اینکه به این منوی مخفی دسترسی داشته باشید در هر برندی باید از روش متفاوتی استفاده کرد در این قسمت چگونگی نمایش منوی مخفی در تلویزیون هوشمند ال جی را برای شما ارائه میدهیم.
اولین راهی که با استفاده از آن می‌توانید منوی مخفی تلویزیون ال جی را نمایش دهید این است که دکمه OK کنترل را بزنید و پنل تلویزیون برای 5 الی 7 ثانیه به صورت پیوسته فشار دهید. همچنین شما می‌توانید دکمه کاهش دهنده صدا را نیز با دکمه اوکی به صورت همزمان فشار داده و منوی مخفی تلویزیون برای شما باز می‌شود.

نصب و راه اندازی و انجام تنظیمات تلویزیون ال جی _ زیگمو

یکی دیگر از راه‌هایی که در برخی از مدل‌های تلویزیون وجود دارد این است که گاهی اوقات با فشار دادن این دکمه‌ها به راحتی میتوانید وارد صفحه منوی مخفی شوید اما ممکن است از شما رمز بخواهد جا می‌توانید رمز‌های 0000، 7777، 0413، 8743، 8878، 8741 را وارد کنید. رمز‌های بسیار زیادی برای تلویزیون ال جی وجود دارد اما بدون شک با فشار دادن هرکدام از این رمزها ممکن است به منوی مخفی تلویزیون وارد شوید. پس از اینکه رمز را وارد کردید منو‌ی مخفی برای شما باز می‌شود و شما می‌توانید تنظیمات دستگاه خود را انجام دهید یا حتی بر روی آن تغییراتی را ایجاد کنید. برای ثبت تغییرات انجام شده حتما گزینه ok را فشار دهید. با وجود منوی مخفی این امکان فراهم شده است که تنظیمات بیشتری را در مقایسه با تنظیمات عادی تلویزیون داشته باشید.

فراموش کردن قفل کودک تلویزیون ال جی

اگر به تلویزیون خودتان رمزی بدهید آن را از دسترس دیگران خارج کرده اید. تلویزیون ال جی این امکان را برای شما فراهم کرده است که با دادن رمز از تلویزیون به صورت شخصی استفاده کنید. حتی می‌توان از این قابلیت برای کنترل فرزندان نیز استفاده کرد و برخی از کانالها را از دست آنها خارج نمود. بسیاری از والدین برای اینکه تلویزیون یا برخی از کانال‌های آن را از دسترس فرزندان خود خارج کنند بر روی تلویزیون رمز میگذارند. اگر بعد از گذاشتن رمز بر روی تلویزیون این رمز را فراموش کنید در این موقع این سوال برای شما پیش می آید که چگونه از تلویزیون استفاده کرد؟ شاید اولین راهی که به فکر شما میرسد ریست کردن تلویزیون یا بازگشت به تنظیمات کارخانه است اما باید به این نکته توجه داشته باشید که رمز ورود تلویزیون ال جی در بخش حافظه نگهداری نمی شود و اگر شما تنظیمات بازگشت به کارخانه را نیز انجام دهید مانع رمز خواستن تلویزیون از شما نمی شود. در ادامه مراحل برطرف کردن این مشکل را برایتان ارائه می‌دهیم.

نصب و راه اندازی و انجام تنظیمات تلویزیون ال جی _ زیگمو

برای برطرف کردن این مشکل شما باید تلویزیون را از منوی مخفی ریست کنید. شما میتوانید با ریموت کنترل سرویسی که در اختیار مراکز تعمیر تلویزیون قرار گرفته است تلویزیون خودتان را ریست کنید. راه دیگر این است که رمز مادر تلویزیون ال جی را وارد کنید. در این راه سه بار پشت سرهم دکمه MUTE را فشار دهید و سپس رمز وارد مادر را وارد کنید. در مرحله تلویزیون از شما رمز جدیدی می‌خواهد باید رمز جدید وارد کرده و دیگر می‌توانید از تلویزیون استفاده کنید. اگر موفق نشده تلویزیون را ریست کنید و هر گونه مشکل دیگری برای شما ایجاد شد می‌توانید با مشاوران دبی کوچولو تماس گرفته یا اینکه در واتساپ آنها در ارتباط باشید.

آموزش ریست کردن تلویزیون ال جی

اگر به هر دلیلی نیاز داشته باشد که تلویزیون هوشمند ال‌جی را ریست کنید به عنوان مثال تنظیماتی که انجام دادید به هم خورده است یا تنظیمات را دوست ندارید و نمی دانید چگونه آنها را بازگردانی کنید می توانید تلویزیون را ریست کنید. اگر قصد جابجایی تلویزیون و انتقال آن را به جای دیگری دارید حتماً شبکه‌های تلویزیون به هم ریخته است و در این صورت می‌توانید آن را ریست کنید. ریست کردن تلویزیون کاملاً آسان است اما به این نکته توجه داشته باشید اگر تلویزیون ریست کنید تمامی تنظیمات و کانالهای تنظیم شده نیز از بین می‌روند و شما باید کانال یابی را به صورت دستی و خودکار دوباره انجام دهید.

برای ریست کردن تلویزیون تلویزیون خودتان را روشن کنید و دکمه setting را فشار دهید. در مرحله بعدی به منوی تنظیمات وارد شده و آخرین دکمه که سه نقطه روی هم دارد را انتخاب کنید. در مرحله به تنظیمات تلویزیون دسترسی خواهید داشت. دکمه Reset to initial setting را فشار دهید و در این صورت تمامی تنظیمات به حالت کارخانه و پیش از استفاده برای اولین بار باز می‌گردد.

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های ال جی موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ