امکانات تلویزیون + آموزشتلویزیون

نکات مهم انتخاب تلویزیون – مشخصات یک تلویزیون خوب چیست؟

نکات مهم انتخاب تلویزیون مشخصات یک تلویزیون خوب چیست؟

امروزه در بازار تکنولوژی‌های بسیار گسترده‌ای وجود دارد و هنگام خرید تلویزیون شما با مدلهای بسیار گسترده‌ای از تلویزیون روبرو هستید. یکی از دغدغه‌های کاربران خرید تلویزیون با کیفیت است. تصمیم گرفتن در مورد تلویزیون گاهی مواقع بسیار دشوار است. در این مقاله قصد داریم شما را با نکات مهم خرید تلویزیون آشنا کنیم با خواندن این مقاله به راحتی می‌توانید دست به انتخاب بزنید و راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون را به دست می‌آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید. در این مقاله به این موضوعات مهم اشاره خواهیم داشت که بهترین سایز تلویزیون چیست؟ در هنگام خرید تلویزیون وضوح تصویر و قابلیت HDR چه تاثیری دارند؟ آیا تلویزیون‌های هوشمند مناسب‌تر هستند؟ سیستم صوتی زاویه دید و نرخ بروز رسانی تصاویر چه تاثیری در قیمت تلویزیون خواهد داشت؟ به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که هنگام خرید تلویزیون در برخی از مواقع فروشندگان ممکن است معیارهای مختلفی را برای انتخاب تلویزیون ارائه دهند گاهی اوقات این فروشندگان فقط به دنبال سودجویی خودشان هستند و معیارهایی که برای شما ارائه می‌دهند به هیچ وجه درست نیست. به همین دلیل هنگام خرید تلویزیون توجه داشته باشید که گول افراد فریبکار را نخورید و در هنگام خرید اطلاعات دقیقی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های تلویزیون را به دست بیاورید.

نکات مهم انتخاب تلویزیون مشخصات یک تلویزیون خوب چیست _  زیگمو

لیست قیمت بهترین تلویزیون های موجود در بازار

بهترین سایز تلویزیون چیست؟

یکی از مهمترین نکاتی که در خرید تلویزیون موثر است سایز تلویزیون است. با توجه به این که شما می‌خواهید تلویزیون را در چه مکانی قرار دهید باید به دنبال خرید مناسب ترین سایز تلویزیون باشید. اگر به دنبال خرید تلویزیون برای فضاهای کوچک مانند اتاق خواب و آشپزخانه هستید بهتر است سایت‌های 24 تا 32 اینچ را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید برای اتاق‌ها و فضاهای بزرگتر مانند اتاق کنفرانس فروشگاه و اتاق پذیرایی تلویزیون بخرید حتماً تلویزیون‌های بزرگتر از 40 اینچ را خریداری نمایید. در انتخاب سایز تلویزیون حتما به فاصله افراد تا صفحه نمایش تلویزیون توجه کنید. در جدول زیر فاصله استاندارد فرد تا تلویزیون برای سایت‌های مختلف تلویزیون ارائه شده است.

نکات مهم انتخاب تلویزیون مشخصات یک تلویزیون خوب چیست _  زیگمو

اندازه تلویزیون (اینچ)

حداقل (سانتی‌متر)

حداکثر فاصله (سانتی‌متر)

32

120

240

40

150

300

48

182

365

54

205

415

60

225

450



هنگام خرید و انتخاب تلویزیون حتما به فاصله استاندارد خودتان تا تلویزیون توجه داشته باشید. اگر این نکته مهم را مورد توجه قرار ندید حتماً با عوارضی مانند ضعیف شدن چشم تا روبرو خواهید شد.

در زمان انتخاب خرید تلویزیون به وضوح تصویر یا کیفیت تصویر تلویزیون توجه کنید

بعد از اینکه سایز مناسب خودتان را انتخاب کردید نوبت به توجه به کیفیت تصویر یا رزولوشن تلویزیون می‌رسد. وضوح تصویر از جمله نکات مهم و موثر در خرید تلویزیون است اگر یک تلویزیون هر چه از رزولوشن بالاتری برخوردار باشد شما تصاویر با کیفیت تر و شادتر مشاهده می‌کنید. همچنین تمامی جزئیات تصاویر نیز برای شما واضح تر ارائه می‌شود. به طور کلی چندین رزولیشن یا کیفیت تصویر وجود دارد از جمله کیفیت‌های تصویر SD، HD، FULL HD، 4K و 8K.

نکات مهم انتخاب تلویزیون مشخصات یک تلویزیون خوب چیست _  زیگمو

تلویزیونهای SD

تلویزیون‌هایی که به کیفیت تصویر SD مجهز شده اند کمترین رزولیشن را در مقایسه با سایر تلویزیون‌ها دارند. رزولیشن تلویزیون‌های SD برابر 480 پیکسل است. در این تلویزیون‌ها بسیاری از جزئیات را از دست می‌دهید و از کیفیت و وضوح بسیار گسترده‌ای برخوردار نخواهید بود.

 

تلویزیون‌های HD

تلویزیون‌های اچ دی نسل جدید تلویزیون‌های SD هستند. کیفیت تصویر تلویزیون‌های اچ دی 720 پیکسل است. این تلویزیون‌ها در مقایسه با تلویزیون‌های SD کیفیت بهتری را برای شما ارائه می‌دهند اما در مقایسه با تلویزیون‌های FULL HD رزولوشن کمتری دارند و از کیفیت و وضوح کمتری نیز برخوردارند.

تلویزیون FULL HD

در حال حاضر تلویزیون‌های FULL HD بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده اند. این تلویزیون‌ها در مقایسه با تلویزیون‌های hd رزولوشن بیشتری دارند و می‌توانند تصاویر را با جزئیات بالاتری برای شما ارائه دهد. رزولوشن تلویزیون‌های FULL HD برابر 1920 در 1080 پیکسل می‌باشد. این تلویزیون‌ها در مقایسه با تلویزیون‌های 4K رزولیشن کمتری دارند به همین دلیل طبیعی است که از قیمت کمتری نیز برخوردار باشند.

نکات مهم انتخاب تلویزیون مشخصات یک تلویزیون خوب چیست _  زیگمو

تلویزیون‌های 4K یا UHD

بعد از تلویزیون‌های FULL HD تلویزیون های 4K یا UHD به بازار عرضه شده اند. این تلویزیون‌ها می‌توانند تصاویر را با کیفیت بسیار بالا و جزئیات دقیق نمایش دهند. تلویزیون‌های 4K برابر 3840 * 2160 پیکسل تراکم پیکسلی دارند. تلویزیون‌ها در میان کاربران بسیار محبوب هستند در مقایسه با تلویزیون‌های FULL HD چندین برابر رزولوشن بالاتری دارند و می‌توانند تصاویر و با جزئیات بسیار بالا برای شما نمایش دهند.

نکات مهم انتخاب تلویزیون مشخصات یک تلویزیون خوب چیست _  زیگمو

تلویزیون 8k

تلویزیون 8k بهترین کیفیت تصویر در بازار شناخته شده است. وضوح تصویر تلویزیون 8k دو برابر تلویزیون 4K می‌باشد. این تلویزیون‌ها تراکم پیکسلی 4320 * 7680 پیکسل دارند. در تلویزیونهای 8k باید فیلم‌های مخصوص به خودشان را نیز تهیه کنید و آنها را بر روی صفحه نمایش تلویزیون مشاهده کنید. تعداد این فیلم‌ها بسیار اندک است و در حال حاضر محتوای موجود برای تکنولوژی‌های عید کا بسیار نایاب است.

نکات مهم انتخاب تلویزیون مشخصات یک تلویزیون خوب چیست _  زیگمو

 

آیا قابلیت HDR در انتخاب و خرید تلویزیون مناسب موثر است؟

منظور از قابلیت HDR همان محدوده دینامیکی بالا است. این قابلیت فقط برای تلویزیون‌های فورکا به کار رفته است. تلویزیون‌هایی که به قابلیت HDR مجهز شده اند می‌توانند تصاویر را با کیفیت بسیار بالا و کاملا درخشان برای شما ارائه دهند. تصاویر و صحنه‌های پخش شده بر روی صفحه نمایش تلویزیون کاملا واضح و نزدیک به واقعیت است.

نکات مهم انتخاب تلویزیون مشخصات یک تلویزیون خوب چیست _  زیگمو

تلویزیون‌های هوشمند چه ویژگی‌هایی دارند؟

هنگام خرید تلویزیون نکته بسیار مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد خرید تلویزیون هوشمند یا خرید تلویزیون معمولی می‌باشد. تلویزیون‌هایی که به قابلیت اسمارت مجهز شده اند از جمله تلویزیون‌های هوشمند هستند. با توجه به اینکه شما چه انتظاری از تلویزیون دارید و می‌خواهید برای چه کاری از تلویزیون استفاده کنید می‌توانید به دنبال خرید تلویزیون معمولی و خرید تلویزیون هوشمند باشید. تلویزیون‌های هوشمند دارای سیستم عامل هستند و شما میتوانید به راحتی به اینترنت متصل شوید و نرم افزار‌های اندروید را بر روی صفحه نمایش تلویزیون دانلود نصب و اجرا کنید. همچنین امکان اتصال تلویزیون‌های هوشمند به انواع گوشی‌ها و تبلت‌ها نیز وجود دارد. با توجه به این که یک تلویزیون توسط چه برندی به بازار عرضه شده و چه مدلی دارد ممکن است از سیستم‌عامل مختلفی نیز پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های سیستم صوتی یک تلویزیون خوب چیست؟

با توجه به اینکه تکنولوژی تلویزیون‌ها با گذر زمان پیشرفته تر شده است سایز صفحه نمایش تلویزیون بزرگتر شده و پنل اطراف صفحه نمایش تلویزیونی کاهش یافته است. به همین دلیل مکان جاگذاری اسپیکرها و بلندگوهای قدرتمند در تلویزیون‌ها وجود ندارد. اگر بخواهیم صدای تلویزیون‌های نسل جدید را با تلویزیون‌های نسل قدیمی مقایسه کنیم تلویزیونهای نسل جدید از کیفیت صوتی کمتری برخوردار هستند و می‌توانند میزان صدای کمتری را نیز ارائه دهند. اگر کیفیت صدای تلویزیون برای شما به اهمیت بسیار زیاد دارد هنگام خرید تلویزیون حتماً باید به دنبال خرید سینما خانگی ساندبار باشید تا بتوانید صدا را تقویت کرده و از کیفیت صوتی بهتری برخوردار باشید. یکی از رایج ترین راه‌ها برای تقویت صدای تلویزیون استفاده از ساندبار است.

نکات مهم انتخاب تلویزیون مشخصات یک تلویزیون خوب چیست _  زیگمو

زاویه دید مناسب تلویزیون چیست؟

یکی از مهمترین نکات در زمان انتخاب و خرید تلویزیون توجه به زاویه دید تلویزیون است. بیشتر تلویزیون‌های پلاسما ال ای دی و ال سی دی از زاویه دید متفاوتی برخوردار هستند. منظور از زاویه دید این است که زمانی که شما از تلویزیون دور می‌شوید یا حتی اگر زاویه نشستن خودتان را تغییر می‌دهید ممکن است با تغییر زاویه رنگ و نور صفحه نمایش تلویزیونی تغییر کند. اگر محل نشستن خود را در مقابل تلویزیون تغییر دادید و رنگ و نور صفحه نمایش نیز تغییر پیدا کرد این به این معناست که تلویزیون زاویه دید مناسبی ندارد و زوایای مختلف می‌تواند تصاویر را با کیفیت بالا ارائه دهد. در تلویزیون‌های QLED و OLED زاویه دید معنا ندارد و شما در هر زاویه ای که تصاویر را مشاهده کنید آنها را با کیفیت تصویر فوق العاده دریافت می‌کنید. در هر فاصله ای که از تلویزیون قرار بگیرید شما تصاویر را با وضوح بالا می‌بینید و احساس می‌کنید که در دل صحنه‌ها قرار گرفته اید. باید به این نکته مهم نیز توجه داشت که قیمت تلویزیون‌های OLED و QLED در مقایسه با تلویزیون‌های ال ای دی و ال سی دی بیشتر است.

نکات مهم انتخاب تلویزیون مشخصات یک تلویزیون خوب چیست _  زیگمو

در زمان خرید تلویزیون به نرخ به روز رسانی تصاویر دقت کنید

شاید یکی از اصطلاحاتی که هنگام انتخاب تلویزیون با آن روبه‌رو شوید نرخ رفرش ریت تلویزیون یا نرخ به روز رسانی تصویر می‌باشد. این نرخ نشان دهنده تعداد تغییر تصاویر صفحه نمایش در یک ثانیه است. یعنی در یک ثانیه تلویزیون چند فریم را پشت سر هم برای شما نمایش میدهد. هرچه نرخ به روز رسانی تلویزیون بالا باشد تصاویر با سرعت بالایی ارائه می‌شوند و شما تمامی محتواها مانند محتوای ورزشی و فیلم‌های اکشن را با کیفیت بسیار بالا مشاهده می‌کنید. بیشتر تلویزیون‌ها به نرخ رفرش ریت 60 هرتز مجهز شده‌اند اما مدل‌های جدیدتری نیز وجود دارند که نرخ به روز رسانی 120 تا 240 هرتز دارند.

نکات مهم انتخاب تلویزیون مشخصات یک تلویزیون خوب چیست _  زیگمو

بهترین اتصالات و پورت‌های تلویزیون کدامند؟

یکی از نکاتی که هنگام انتخاب و خرید تلویزیون باید مورد توجه قرار بگیرد پورت‌ها و درگاه‌های ورودی و خروجی تلویزیون می‌باشد. اگر از تلویزیون و گیرنده دیجیتال استفاده می‌کنید و قرار نیست وسیله دیگری را به تلویزیون متصل کنید می‌توانید به راحتی دستگاهی را بخرید که پورت‌ها و ورودی‌های کمتری داشته باشد اما اگر می‌خواهید در خرید تلویزیون علاوه بر گیرنده دیجیتال وسایل مانند لپتاپ کنسول بازی و ساندبار را نیز به تلویزیون متصل کنید حتماً باید به دنبال خرید تلویزیونی باشید که به درگاه HDMI، USB کامپوننت و LAN مجهز شده باشد. پورت‌های USB و HDMI پرکاربردترین درگاه‌های ارتباطی برای تلویزیون می‌باشد.

مهمترین ویژگی پنل در زمان خرید تلویزیون چیست؟

در بازار تلویزیون‌ها با پنل‌های مختلف وجود دارند. رایج ترین پنل‌های که در تلویزیون‌ها به کار رفته است از جمله پنل‌های پلاسما ال ای دی یا ال سی دی پنل OLED و پنل QLED می‌باشد. تلویزیون‌های پلاسما ویژگی‌های بسیار خوبی مانند عمر بالا و نرخ به روز رسانی گسترده دارند. تلویزیون‌های پلاسما امروزه به ندرت در بازار یافت می‌شوند زیرا تلویزیونهای ال سی دی و ال ای دی مزایای بیشتری دارد و می‌تواند تصاویر با کیفیت بالاتر و وضوح بهتر ارائه دهند.

تلویزیون‌های LED

تلویزیون‌های LED از نوع تلویزیون ال سی دی محسوب می‌شود. تفاوت این دو تلویزیون فقط در نوع پیکسل‌ها است. تلویزیون‌های ال ای دی و ال سی دی در مقایسه با تلویزیون‌های پلاسما از کیفیت و وضوح بهتری برخوردار هستند. با توجه به اینکه تلویزیون‌های OLED و کیولد قیمت بالایی دارند خرید تلویزیون LED و خرید تلویزیون ال سی دی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر است. همچنین تلویزیون‌های ال ای دی و تلویزیون‌های ال سی دی در سایز‌های مختلف تولید شده اند و شما می‌توانید هر کدام از این سایز‌ها را به راحتی انتخاب و خریداری کنید. یکی از مهم ترین نکات در انتخاب سایز مناسب تلویزیون میزان فاصله شما از تلویزیون است.

نکات مهم انتخاب تلویزیون مشخصات یک تلویزیون خوب چیست _  زیگمو

تلویزیون OLED

تلویزیون‌های OLED از جمله بهترین تلویزیون‌ها برای خرید محسوب می‌شود. تلویزیون‌های OLED می‌توانند تصاویر با کیفیت بسیار بالایی گسترد ارائه دهد. این تلویزیون‌ها کاملا انعطاف پذیر هستند و حتی در حالت منحنی نیز تولید شده‌اند. تلویزیونهای OLED تمامی تصاویر تیره و مشکی را با کیفیت بسیار بالایی در مقایسه با تلویزیون‌های ال سی دی و ال ای دی ارائه می‌دهند اما نور صفحه نمایش تلویزیون‌های OLED در مقایسه با تلویزیون‌های ال سی دی کمتر است.

نکات مهم انتخاب تلویزیون مشخصات یک تلویزیون خوب چیست _  زیگمو

تلویزیونهای QLED دارای پیکسل‌های کوانتومی هستند و تصاویر را با کیفیت بسیار بالایی ارائه می‌دهند. این تلویزیون‌ها در ابعاد مختلف تولید شده اند و شما می‌توانید تا سایز 70 اینچ را به راحتی در بازار پیدا کنید. تماشای تصاویر در تلویزیون‌های منحنی بسیار لذت بخش است و هیجان بسیار بالایی دارد.

بهترین برند تلویزیون در ایران کدام است؟

در بازار ایران نیز مانند بازارهای جهانی تلویزیون‌هایی با تکنولوژی‌ها و برندهای مختلف تولید و به بازار عرضه شده اند شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که بهترین تلویزیون ایرانی کدام است؟ هنگام انتخاب و خرید تلویزیون باید به دنبال تلویزیونی باشید که قطعات اصلی و باکیفیت داشته باشد. در این صورت محصول کارآیی و طول عمر بالایی نیز خواهد داشت. بهترین برند تلویزیون در ایران برندهای خارجی سامسونگ ال‌جی سونی، پاناسونیک فیلیپس و ‌هایسنس هستند. این تلویزیون‌ها از قطعات با کیفیت ساخته شده اند و نمایندگی فعال و خدمات پس از فروش نیز دارند. البته به این نکته بسیار مهمی توجه داشته باشید که در حال حاضر تلویزیون تقلبی این برندها نیز وجود دارد و برخی از سودجویان تلویزیون تقلبی را به جای تلویزیون اصلی به شما می‌فروشند.

 

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ