امکانات تلویزیون + آموزشتلویزیون

چگونه تلویزیون دوو را ریست کنیم؟

چگونه تلویزیون دوو را ریست کنیم؟

اگر تلویزیون شما از نوع مدل دوو است و با مشکلاتی روبرو شده اولین کاری که باید انجام دهید ریست کردن دستگاه می‌باشد. یکی از اولین اقداماتی که برای رفع مشکلات تلویزیون باید انجام شود این است که تلویزیون ریست شود. هر تلویزیون با توجه به مدل و برندی که دارد نحوه ریست کردن مختلفی دارد. در هر تلویزیون گزینه‌ای به نام ریست فکتوری reset factory وجود دارد. منظور از این قابلیت بازگشت به تنظیمات اولیه یا بازگشت به تنظیمات کارخانه می‌باشد. با انجام دادن این تنظیمات تمامی تنظیماتی که انجام شده است به مرحله قبل از اولین استفاده از دستگاه و بعد از تولید باز می‌گردد. در این مقاله می‌خواهیم به این سوال اساسی بپردازیم که چگونه تلویزیون دوو را ریست کنیم.

چگونه تلویزیون دوو را ریست کنیم؟ _ زیگمو

چگونه تلویزیون دوو را ریست کنیم؟

اگر تلویزیون شما با مشکلی روبرو شده است حتماً قبل از خبر کردن تعمیرکار ابتدا تلویزیون خودتان را ریست کنید و از برطرف شدن یا نشدن یا مشکلی که ایجاد شده است اطمینان حاصل کنید. اگر تنظیمات ریست تلویزیون ریست فکتوری را انجام دهید تنظیمات تلویزیون به حالت تنظیمات کارخانه باز می‌گردد و تمامی تنظیماتی که شما در طی استفاده از تلویزیون انجام داده اید از بین می‌رود و در واقع تمامی تنظیمات به زمانی برمی‌گردد که شما هنوز از تلویزیون خودتان استفاده نکرده‌اید. از جمله تنظیماتی که هنگام انجام ریست فکتوری تلویزیون تغییر می‌کند کانالهای تنظیم شده است. همچنین برنامه‌های نصب شده از بین میروند. حساب گوگل و گوگل پلی رمز عبور ذخیره شده وای فای شما نیز از بین می‌رود. سوال بسیار مهمی که مطرح می‌شود این است که چه زمانی تنظیمات تلویزیون را به تنظیمات کارخانه بازگردانیم؟ به طور کلی اگر شما با قطعی تصویر روبرو هستید یا یک برنامه به صورت کند برای شما ایجاد می‌شود یا حتی ریموت کنترل شما دیگر کار نمی کند می‌توانید با ریست کردن آن این مشکلات را برطرف کنید. اما باید به این نکته مهم توجه داشته باشید قبل از ریست کردن باید نکات مهمی مورد توجه قرار بگیرد.

پیشنهاد میکنیم برای مشاهده انواع قیمت تلویزیون در سایت دبی کوچولو روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

چگونه تلویزیون دوو را ریست کنیم؟ _ زیگمو

هر تلویزیون با توجه به اینکه از یک برند به بازار عرضه شده است نحوه ریست کردن متفاوتی دارد. شما فقط باید گزینه ریست تصویر یا Factory reset the picture settings را انجام دهید و در این صورت میزان نور و رنگ به حالت کارخانه باز می‌گردد. اگر ریست صدا انجام شود تمامی اطلاعات و تنظیماتی که در بخش صدای تلویزیون انجام شده به حالت قبل از استفاده برای اولین بار باز می‌گردد. اگر شما ریست فکتوری را بزنید به طور کلی تمامی اطلاعات عمومی و حالت عادی خود و قبل از اولین استفاده باز می‌گردد. نکته بسیار مهمی که قبل از ریست کردن تلویزیون باید مورد توجه قرار بگیرد این است که اگر رمز بر روی تلویزیون خودتان گذاشته اید بعد از انتخاب گزینه ریست فکتوری برای اینکه تمامی تغییرات انجام شود و تلویزیون به حالت کارخانه بازگردد شما باید این رمز را وارد کنید.

چگونه تلویزیون دوو را ریست کنیم؟ _ زیگمو

آیا ریست کردن تلویزیون ضرر دارد؟

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم زمانی که شما ریست فکتوری را انتخاب می‌کنید تمامی تنظیمات مربوط به زمانی باز می‌گردد که هنوز شما از تلویزیون استفاده نکرده و در این صورت تمامی اطلاعات از بین رفته و پاک می‌شوند و تلویزیون به حالت کارخانه باز می‌گردد. نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که بعد از ریست کردن تلویزیون برای اینکه تلویزیون را به تنظیمات دلخواه خودتان بازگردانید ممکن است کمی با مشکل روبرو شوید. سوال بسیار مهمی که مطرح می‌شود این است که در چه زمانی باید تلویزیون را ریست کنیم؟ به طور کلی اگر تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد شما می‌توانید تلویزیون را ریست کنید. یا حتی بالعکس اگر شما تصویر دارید اما صدا را دریافت نمی کنید حتماً تنظیمات بازگشت به کارخانه را انجام دهید. زمانی که کانال تلویزیون صدا ندارد یا صدا قطع و وصل می‌شود یا با ایراداتی همراه است یا حتی گاهی اوقات تصاویر به صورت بی کیفیت ارائه می‌شود و یک برنامه کند انجام می‌شود یا حتی از کار می‌افتد شما می‌توانید با انجام ریست فکتوری تلویزیون را به صورت مجددا راه اندازی کرده و این مشکلات را از بین ببرید. این مشکلات از جمله مواردی هستند که خودتان میتوانید بدون نیاز به تعمیر کار آن را برطرف کنید.

چگونه تلویزیون دوو را ریست کنیم؟ _ زیگمو

مراحل راه اندازی مجدد تلویزیون دوو

بسیاری از کاربران فکر می‌کنند که اگر تلویزیون را خاموش کنند و تلویزیون را از برق کشند آن را ریست کرده اند. اما این یک تفکر اشتباه است. برای اینکه تلویزیون دوو را ریست کنید در قدم اول آن را روشن کنید با استفاده از ریموت کنترل از راه دور دکمه menu را فشار دهید. در این منو گزینه picture menu را انتخاب کنید. سپس کلیدهای {۹} {۳} {۰} {۱} را فشار دهید. با انجام دادن هر کدام از این مراحل تلویزیون دوو را بدون دردسر در کوتاه‌ترین زمان ممکن ریست کرده‌اید. اگر تلویزیون شما مشکل چندان جدی نداشته باشد با ریست کردن آن مشکل برطرف می‌شود. اما اگر ریست کردید و همچنان در کارکرد تلویزیون مشکلی داشتید حتماً از یک متخصص و تعمیرکار برای رفع ایرادات تلویزیون کمک بگیرید.

چگونه تلویزیون دوو را ریست کنیم؟ _ زیگمو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا