امکانات تلویزیون + آموزشتلویزیون

چگونه میز تلویزیون مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه میز تلویزیون مناسب انتخاب کنیم؟

 میز تلویزیون یکی از پر استفاده ترین وسیله‌ها در دکوراسیون خانه می‌باشد. تلویزیون جذابیت خاصی را برای خانه ایجاد می‌کند و همه را مجذوب خود می‌کند. به همین دلیل بیشترین نقطه که معمولاً در خانه مورد توجه قرار می‌گیرد محل قرار گرفتن تلویزیون و میز ان است. در این مقاله قصد داریم در مورد میز تلویزیون‌های ال ای دی و ال سی دی، جنس میز تلویزیون، اندازه میز تلویزیون و امکانات میز تلویزیون با شما گفتگو کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

چگونه میز تلویزیون مناسب انتخاب کنیم؟ _ زیگمو

با توجه به اینکه امروزه تلویزیون‌ها در ابعاد و سایزهای مختلف تولید می‌شوند جایگذاری تلویزیون در خانه اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. با انتخاب یک میز تلویزیون مناسب می‌توانید محل قرار گرفتن تلویزیون را ظریف‌تر و زیباتر کنید. میز تلویزیون را میتوانید در هر جایی از خانه خودتان قرار دهید اما معمولاً رایج ترین جایی که میز تلویزیون را قرار می‌دهند در اتاق نشیمن است. البته در هر اتاق اگر یک تلویزیون دارید می‌توانید به دنبال میزهای تلویزیون متعددی باشید.

لیست قیمت بهترین تلویزیون های موجود در بازار

آیا میز تلویزیون ال ای دی و ال سی دی متفاوت است؟

 در پاسخ به این سوال باید گفت که هیچ تفاوتی وجود ندارد. تلویزیون چه ال ای دی باشد و چه ال سی دی شما باید میز تلویزیون مناسبی خریداری کنید. امروز در چندین دهه اخیر تکنولوژی‌های بسیار گسترده تولید و ارائه شده اما در میز تلویزیون این تلویزیون‌ها هیچ تفاوتی وجود ندارد.

جنس میز تلویزیون

میز‌های تلویزیون ال ای دی و ال سی دی در جنس‌ها و متریال‌های مختلف ساخته شده اند. با توجه به این که در میز تلویزیون چه جنسی به کار رفته است هزینه و بودجه متفاوت خواهد داشت. رایج ترین جنسی که برای میزهای تلویزیون استفاده می‌شود جنس چوبی است. معمولاً میز تلویزیونهای چوبی در مقایسه با سایر مواد و متریال‌ها سنگین تر و گرانتر هستند. بسیاری از میزهای چوبی دارای نقش‌های برجسته و فرورفتگی هستند و جزئیات بیشتری در مقایسه با سایر میزها دارند. اگر در خانه خودتان دکوراسیون مدرن و ساده دارید توصیه می‌کنیم که از سایر میزها استفاده کنید. میزهای چوبی معمولا برای خانه‌هایی استفاده می‌شود که دکوراسیون کاملا شلوغ دارند.

چگونه میز تلویزیون مناسب انتخاب کنیم؟ _ زیگمو

برخی از میزهای تلویزیون جنس ام دی اف دارند. این جنس یکی از پرکاربردترین نوع میز تلویزیون محسوب می‌شود. میز تلویزیون ام دی اف معمولاً سبک تر است و می‌تواند طرح‌های بسیار متنوع تر و زیباتری را در مقایسه با میزهای چوبی داشته باشد. همچنین میزهای ام دی اف در رنگهای مختلف تولید شده اند. ممکن است با توجه به اینکه ام‌دی‌اف به کار رفته چه کیفیتی داشته باشد هزینه متفاوتی را بپردازید. هنگام خرید میز تلویزیون ام دی اف به این نکته توجه داشته باشید که بعضی از میزهای تلویزیون از جنس لترون ساخته شده اند و ام‌دی‌اف نیستند. اما بعضی از تولیدکنندگان به خاطر اینکه قیمت پایین‌تری دارد به عنوان ام دی اف به فروش می‌رسانند میزهای تلویزیون لترون کمتر فشرده هستند و خیلی زود از بین میروند.

بعضی از میزهای تلویزیون جنس شیشه ای و فلزی دارند. البته این جنس از میزهای تلویزیون طرفداران کمی در بازار دارد و در مقایسه با میزهای ام دی اف کمتر شناخته شده تر هستند. قسمت عمده ای از میز تلویزیون شیشه ای را شیشه پوشانده شده است و البته همین موضوع جابجایی آن را سخت‌تر می‌کند. شیشه کاملا شکننده است و ممکن است در هر جایی به راحتی بشکند و جابجا کردن آنها سخت تر می‌باشد.

اندازه میز تلویزیون به چه نکاتی وابسته است؟

 برای اینکه میز تلویزیون مناسب خریداری کنید باید به سایز تلویزیون خودتان توجه داشته باشید. معمولاً میز تلویزیون‌ها در طول بیشتر از 180 سانتی متر ساخته می‌شوند البته هیچ اندازه قطعی برای میزهای تلویزیون وجود ندارد و معمولاً ارتفاع رایج میزهای تلویزیون 80 سانتی متر است. در این ارتفاع تلویزیون شما در سطح مناسب قرار می‌گیرد و زاویه دید مناسب در مقابل چشمان شما فراهم میکند. اگر میز تلویزیون شما طول بیشتر از 180 سانتیمتر داشته باشد و ارتفاع آن نیز بیشتر از 80 سانتیمتر باشد میز تلویزیون شما از جمله میز‌های بزرگ محسوب می‌شود.

چگونه میز تلویزیون مناسب انتخاب کنیم؟ _ زیگمو

میز تلویزیون کوچک

 اگر تلویزیون کوچک است یا محیط کوچکی دارید می‌توانید از میز تلویزیون کوچک استفاده کنید. ابعاد و ارتفاع میزها کوچکتر است و به راحتی با هر دکوراسیونی هماهنگ می‌شود. هنگام خرید میز تلویزیون حتما به ابعاد تلویزیون و محیطی که قرار است در آن قرار بگیرد توجه داشته باشید. حتما طول تلویزیون خودتان را اندازه بگیرید. نسبت به طور تلویزیون با میز تلویزیون رابطه مستقیمی دارد. میز تلویزیون را طوری انتخاب کنید که میز با تلویزیون در یک راستا نباشد و میز بزرگتر از تلویزیون باشد.

چگونه میز تلویزیون مناسب انتخاب کنیم؟ _ زیگمو

امکانات میز تلویزیون

در خرید میز تلویزیون باید به اندازه و جنس آن توجه داشته باشید. اما عامل دیگر در خرید شما موثر است امکانات میز تلویزیون می‌باشد. یعنی میز تلویزیون چه تعداد کشو و کمد یا جای دکوری دارد. حتی نوع کشوها نیز تنوع دارند یا نه. ریل کشو، جنس کف کشوها و دستگیره‌های آنها چگونه است؟ اگر از آن دسته از افراد هستید که از اسپیکر یا بلندگوهای خانگی استفاده می‌کنید حتما به فضای قرار دادن آنها نیز توجه داشته باشید. شما می‌توانید حتی میز تلویزیون انتخاب کنید که کابل‌ها را هنگام متصل شدن به تلویزیون مخفی کند. در خرید میز تلویزیون توجه داشته باشید که شما از جمله مواردی هستند که ممکن است بارها و بارها باز و بسته شوند به همین دلیل باید ریل‌های درست و با کیفیتی داشته باشد. طول میز تلویزیون در چیدمان اتاق خانه شما نقش بسیار مهمی دارد. حتماً محیط خودتان را قبل از خرید مطرح کنید به قسمت پشت تلویزیونی توجه کنید تا جنس با کیفیت مورد استفاده قرار بگیرد. ارتفاع میز تلویزیون باید به گونه‌ای باشد که زاویه دید مستقیم برایتان ایجاد کند. اگر کوتاه یا بلند باشد حتما آسیب‌های چشمی و گردن برایتان ایجاد می‌کند. هنگام خرید حتما از فروشنده بپرسید که جنس میز تلویزیون ام دی اف یا لترون می‌باشد؟ پایه‌های میز تلویزیون نیز مهم هستند باید میزی را انتخاب کنید که فرش شما آسیب نرسانند. در آخر باید استحکام دستگیره‌ها و جنس آن‌ها را چک کنید.

چگونه میز تلویزیون مناسب انتخاب کنیم؟ _ زیگمو

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ