امکانات تلویزیون + آموزشتلویزیون

چگونه هنگام خرید تلویزیون تصویر درست را از غلط تشخیص دهیم؟

چگونه هنگام خرید تلویزیون تصویر درست را از غلط تشخیص دهیم؟

 شاید این سوال را در ذهن داشته باشید که کیفیت تصویر مناسب در تلویزیون چیست؟ در واقع برای اینکه بتوان گفت تلویزیون کیفیت تصویر عالی دارد باید چه ویژگی‌ها و مشخصات در آن وجود داشته باشد. بسیاری از کاربران فکر می‌کنند که اگر رنگ تصویرش شدت یابد و کنتراست آن افزایش یابد تلویزیون کیفیت تصویر بهتری از خود ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید تلویزیونی به صورت حضوری از مغازه‌ها خریداری کنید به تلویزیون‌هایی که در پشت مغازه‌ها و ویترین‌ها قرار گرفته است توجه داشته باشید در این تلویزیون‌ها تنظیمات درستی انجام نمی شود به عنوان مثال روشنایی تصویر و کنتراست آنها معمولاً بر روی بیشترین مقدار قرار می‌گیرد و رنگها به صورت اشتباه ارائه می‌شود. زمانی که تنظیمات رنگ در تلویزیون به درستی انجام نشود پوست افراد بیش از حد آبی یا قرمز نمایش داده می‌شود و زمانی که شما طبیعت را مشاهده می‌کنید تمامی رنگها به صورت مصنوعی و آبرنگی مشاهده می‌کنید. هنگام خرید تلویزیون در مورد رنگ بندی اشباع شده و تفکر درستی داشته باشید و به انتخاب صحیح دست بزنید. هنگام خرید تلویزیون باید توجه داشته باشید که تلویزیون تمامی صحنه‌ها چه تاریک چه روشن چه طبیعت و.. را با رنگ‌های درست نمایش دهد.

پیشنهاد میکنیم جهت خرید و مشاهده انواع قیمت تی وی در سایت دبی کوچولو روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

چگونه هنگام خرید تلویزیون تصویر درست را از غلط تشخیص دهیم؟ _ زیگمو

بهترین تنظیماتی که در تلویزیون باید انجام شود تنظیمات استاندارد است. در تنظیمات استاندارد تمامی رنگ‌ها به صورت متعادل ارائه می‌شود و بهترین کیفیت تصویر نیز قابل مشاهده است. اما در برخی از تصاویر خصوصی در ویترین مغازه‌ها کنتراست تصاویر و بیش از حد افزایش می‌دهند. زمانی که کنتراست تصاویر افزایش یابد در بیشتر تلویزیون‌ها تصاویر درستی ارائه نمی‌شود و رنگ‌ها به صورت اشباع شده به نظر می‌رسند. رنگهایی که به صورت اشباع شده ارائه می‌شوند کاربران را دچار اشتباه می‌کنند. آنها فکر می‌کنند که تصاویر اورجینال را دریافت کرده‌اند در صورتی که بسیاری از جزئیات تصاویر را از دست داده‌اند. تصاویر و رنگهای اشباع شده معمولاً رنگ طوسی در رنگ مشکی تبدیل می‌شود حتی اگر کنتراست بیشتر افزایش یابد. تمامی رنگ‌های تیره مشکی شده و جزئیات از دست می‌روند. هنگام تنظیم جزئیات باید آن را در حدی قرار دهید که جزئیات تصویر حفظ شود حتی اگر قصد دارید تلویزیونی با کنتراست بالا خریداری کنید حتما از قسمت تنظیمات کنتراست را کاهش دهید تا جزئیات را مشاهده کنید. اگر با پایین آوردن کنتراست جزئیات از بین رفتند مطمئن باشید که کنتراست کاذبی برای تلویزیون انجام شده است.

رنگ تصویر اشباع شده

یکی دیگر از حقه‌هایی که توسط فروشندگان برای فروش بیشتر تلویزیون انجام می‌شود این است که تنظیمات رنگ را تغییر دهند. تا زمانی که رنگ تلویزیون‌ها در کارخانه تولید می‌شود به صورت اشباع شده تنظیم می‌شود و کاربران احساس می‌کنند که تصاویر را به صورت شفاف تر و زنده دریافت می‌کنند. اما بسیاری از فروشندگان این رنگ را تغییر می‌دهند تا به صورت واقعی تر ارائه شود شاید این ویژگی در ابتدای کار خوشایند باشد اما به مرور زمان شما تصاویری با رنگ‌های غیر واقعی مشاهده می‌کنید. زمانی که رنگ تلویزیون را کم کنید متوجه می‌شوید که دستگاه شما نمی تواند رنگ‌ها را به خوبی ارائه دهد. به همین دلیل هنگام خرید تلویزیون حتماً تنظیمات رنگی آن را بررسی کنید زمانی که رنگ‌ها بیش از حد اشباع شوند در نگاه اول کاملا خوشایند است اما در طول زمان برای شما دلزدگی ایجاد می‌کند.

چگونه هنگام خرید تلویزیون تصویر درست را از غلط تشخیص دهیم؟ _ زیگمو

تصویری با دمای بیش از حد زیاد یا کم

دمای رنگ توسط کلوین اندازه‌گیری می‌شود. دما یا Temperatue توسط کلوین تعریف می‌شود. زمانی که یک تصویر در پنل نمایشگر دمای بالایی داشته باشد آن تصویر به رنگ آبی و سرد نمایش داده می‌شود و اگر میزان دمای رنگ کاهش یابد آن تصویر به رنگ قرمز و گرم متمایل می‌شود. هنگام خرید تلویزیون بسیاری از فروشندگان رنگ تلویزیون را دستکاری می‌کنند. به گونه‌ای که شما رنگ های سرد را ببینید زیرا در این صورت تصاویر زیبا تر دیده می‌شود. توصیه می کنیم شما فریب نخورید به همین دلیل اگر تنظیمات رنگی تلویزیون بر اساس کلوین درجه بندی شده باشد دمای 6500 دمای استاندارد است. از قسمت تنظیمات آن را بررسی کنید اگر هنگام خرید تلویزیون دیدید که تصویر بیش از حد زرد یا قرمز است بدانید که دمای آن دستکاری شده است.

چگونه هنگام خرید تلویزیون تصویر درست را از غلط تشخیص دهیم؟ _ زیگمو

گامای بیش از حد زیاد یا کم

یکی دیگر از مواردی که توسط فروشندگان دستگاه می‌شود فاکتور گاما است. اگر گاما بیش از حد زیاد شود رنگ‌های تیره به صورت سیاه ارائه می‌شود و شما جزئیات را از دست می‌دهید. میزان گاما همواره باید متعادل باشد شما تا کاربران بتوانند در صحنه‌های تاریک و کم نور نیز جزئیات را مشاهده کنند. اگر میزان گاما کم شود رنگهای روشن به صورت سفید ارائه می‌شود و در این صورت نیز جزئیات تصاویر از بین می‌رود. گواهی استاندارد برای تصاویر معمولی 2.2 است به همین دلیل خودتان هنگام خرید گاما را تنظیم کنید.

چگونه هنگام خرید تلویزیون تصویر درست را از غلط تشخیص دهیم؟ _ زیگمو

شارپی بیش از حد تصویر

یکی دیگر از عواملی که در کیفیت تصویر معین است شارپ بودن تصویر است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که هرچه تصویر شارپ تر باشد جزئیات بیشتری ارائه می‌شود. زمانی که شارپی تصاویر یا Sharpness افزایش یابد کنتراست تصاویر در لبه‌های تصاویر زیاد می‌کند به همین دلیل جزئیات تصاویر تغییری نمی‌کند. اگر Sharpness یک عکس بیشتر باشد لبه‌های تصویر به صورت سایه و پیکسل‌های غیرعادی ارائه می‌شود.

چگونه هنگام خرید تلویزیون تصویر درست را از غلط تشخیص دهیم؟ _ زیگمو

نتیجه گیری

توصیه می‌کنیم که هنگام خرید تلویزیون به تمامی این فاکتورها توجه داشته باشید و تلویزیونی درست انتخاب کنید. حتی اگر آن تلویزیون برایتان جذاب باشد با گذشت زمان به چشمتان آسیب می‌زند و شما دلزده می‌‌شوید. به همین دلیل هنگام خرید تلویزیون به کیفیت آن توجه کنید یا حتی از سایت‌های معتبر مانند فروشگاه اینترنتی دبی کوچولو خریداری نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا