امکانات تلویزیون + آموزشتلویزیون

کاملترین مقایسه تلویزیون‌های سونی سری H در سال 2020

کاملترین مقایسه تلویزیون‌های سونی سری H در سال 2020

در این مقاله قصد داریم به این سوال مهم بپردازیم که آیا سری H تلویزیون سونی بهترین تلویزیون‌های سونی هستند؟ در این مقاله به مقایسه تلویزیون سونی سری H می‌پردازیم. به طور کلی شرکت‌های تولید کننده تلویزیون هر کدام محصولات خودشان را به مشخصات و ویژگی‌های خاصی مجهز می‌کنند. تمامی تلویزیون‌ها در نمایشگاه CES در هر سال به بازار عرضه می‌شوند. هر برند در تلاش است که امکانات و قابلیت‌های تلویزیون‌های خودش را بهبود داده و بتواند مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند. با توجه به اینکه در هر سال هر برند تلویزیون هایی با مدل‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود هر تلویزیون اعداد و حروف جدیدی دارد. هر کدام از این اعداد و حروف معنای خاصی دارند. تلویزیونهای سونی در سال 2020 با حرف H به بازار عرضه شده اند. حرف H در تلویزیون‌های سونی در سال 2020 نشان دهنده این است که این محصولات در سال 2020 و در سال جدید به بازار عرضه شده‌اند. تلویزیونهای سونی در سال 2020 در سری 7، 8 و 9 در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند. تلویزیون‌هایی که توسط برند سونی به بازار عرضه می‌شود از کیفیت تصویر و سیستم صوتی بسیار قدرتمندی برخوردار هستند. این تلویزیون از نظر کیفیت تصویر در مقایسه با سایر برندها توانسته‌اند امتیازات خوبی را کسب کنند. نکته بسیار مهم و قابل توجه در تلویزیون‌های سونی این است که این محصولات از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار هستند. برند سونی تلویزیون‌های خودش را با پردازنده قدرتمند X1™Ultimate مجهز کرده است. این پردازنده با کیفیت بسیار بالا و کاملا سریع تمامی اطلاعات و داده‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. نوع اسپیکر‌های به کار رفته در تلویزیون‌های سونی از نوع Acoustic Multi-Audio است و می‌تواند صدای با کیفیت بسیار بالا و رسا منتشر نماید. همچنین تلویزیون‌های 2020 سونی به سیستم عامل اندروید مجهز شده‌اند. این سیستم عامل در سال 2020 آپدیت شده و قابلیت‌های گسترده ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این مقاله به مقایسه تلویزیون سونی سری H می‌پردازیم. اگر قصد خرید تلویزیون 2020 سونی دارید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

کاملترین مقایسه تلویزیون‌های سونی سری H در سال 2020 _ زیگمو

رده بندی تلویزیون‌های سونی سری H

همانطور که می‌دانید حروف و اعدادی که در نام تلویزیون به کار می‌روند نشان دهنده سال تولید تلویزیون و سری تلویزیون هستند. به عنوان مثال تلویزیون سونی X9500H دارای حرف H است به این معنا که این تلویزیون در سال 2020 به بازار عرضه شده است. همچنین این تلویزیون دارای عدد 9 است که نشان دهنده این است که این محصول یکی از محصولات سری 9 برند سونی می‌باشد. هر چه یک تلویزیون از نظر شماره سری بالاتر باشد به این معناست که آن محصول امکانات بیشتری دارد و از کیفیت بهتری برخوردار است. در این مقاله قصد داریم مدل‌های تلویزیون سونی سری H که مدل‌های 2020 هستند را برای شما معرفی کنیم در ادامه تلویزیون‌های تلویزیون اولد سونی A8H: رده بالاترین اولد سونی، تلویزیون سونی X9500H : رده بالاترین LED سال 2020، تلویزیون سونی X9000H : تلویزیون مخصوص گیمینگ با PS5، تلویزیون سونی X8500H ، تلویزیون سونی X8000H ، تلویزیون سونی X7500H : اقتصادی ترین تلویوین سری H را شرح می‌دهیم.

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سونی موجود در بازار

مقایسه تلویزیون A8H با X9500H

تلویزیون هوشمند سونی مدل A8H بالاترین مدل سری H سونی قرار گرفته است. این تلویزیون به فناوری اولد مجهز شده است و می‌تواند نور صفحه نمایش تلویزیون را به گونه‌ای تنظیم کند که هر پیکسل دقیقاً به صورت مستقل روشن و خاموش شود و رنگ‌ها را با کیفیت بسیار بالا ارائه دهد. یکی از مزایای تلویزیون‌های OLED این است که رنگ مشکی با کیفیت بسیار بالا و مطلق ارائه می‌شود. تلویزیون‌های OLED هم از نظر کیفیت تصویر و هم از نظر قیمت در مقایسه با سایر محصولات بالاتر هستند. به همین دلیل تلویزیون‌های ال ای دی قیمت کمتری در مقایسه با تلویزیون‌های OLED دارد. وجود فناوری اولد در تلویزیون A8H باعث شده است این محصول ظرافت و زیبایی خاصی داشته باشد. این تلویزیون دارای ذرات نانو می‌باشد و هر پیکسل به صورت مختار بهترین کیفیت تصویر را ارائه می‌دهد. اگر بخواهیم به مقایسه تلویزیون OLED A8H با X9500H بپردازیم باید بگویم که تلویزیون OLED A8H از کنتراست بالاتری برخوردار است و زاویه دید گسترده تری نیز دارد. همچنین این محصول تمامی محتواها را با زمان پاسخگویی سریع تر ارائه می‌دهد. تلویزیون A8H از نظر یکنواختی خاکستری و مشکی نیز در رتبه خوبی قرار گرفته است. تعداد پورت‌های USB در تلویزیون A8H در مقایسه با تلویزیون X9500H یک عدد بیشتر است.

کاملترین مقایسه تلویزیون‌های سونی سری H در سال 2020 _ زیگمو

مقایسه تلویزیون A8H با X9000H

تلویزیون هوشمند A8H یکی از بهترین تلویزیون‌های برند سونی است که در صدر تلویزیون‌های سری H سونی قرار گرفته است. این تلویزیون از تمامی ال ای دی‌های سونی برتر می‌باشد. علت برتری این محصول این است که تلویزیون A8H به فناوری اولد مجهز شده است. به همین دلیل با تمامی ال ای دی‌ها متمایز است و می‌تواند تمامی تصاویر را با کیفیت بسیار بالا برای شما ارائه دهد. تلویزیون هوشمند A8H برای قرار گرفتن در محیط تاریک گزینه بسیار ایده آلی محسوب می‌شود. به طور کلی تلویزیون‌های OLED می‌توانند رنگ مشکی را با کیفیت بسیار بالا برای شما ارائه دهد. اگر بخواهیم تلویزیون A8H را با X9000H مقایسه کنیم باید به این نکته مهم اشاره داشته باشیم که تلویزیون 2020 سونی A8H از کنتراست بالاتری برخوردار است و تمامی محتواها را با کیفیت تصویر عالی ارائه می‌دهد. همچنین این تلویزیون زاویه دید گسترده دارد. منظور از زاویه دید گسترده این است که اگر شما در هر نقطه بنشینید تمامی تصاویر را با کیفیت بسیار بالا مشاهده می‌کنید. تعداد پورت‌های USB در تلویزیون A8H بیشتر از تلویزیون X9000H می‌باشد.

مقایسه تلویزیون X9500H با X9000H

 در ادامه به مقایسه تلویزیون سونی X9500H با X9000H می‌پردازیم. نکته ای که در مورد این دو مدل مطرح می‌شود طراحی این دو محصول در طراحی دارای برخی از تفاوت‌های جزئی هستند. به خصوص در پایه‌ها متفاوت می‌باشند. پایه‌های تلویزیون X9500H در مقایسه با تلویزیون X9000H فاصله بیشتری از یکدیگر دارند. تلویزیون X9500H و X9000H در ضخامت کاملاً با هم برابر می‌باشند. تلویزیون هوشمند سونی X9500H و X9000H هر دو به کیفیت تصویر 4K و رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل مجهز شده اند. همچنین هر دوی این تلویزیون‌ها به پنل VA مجهز شده اند و می‌توانند تصاویر را با کیفیت بی نظیر ارائه دهند. سیستم عامل به کار رفته در هر دو تلویزیون X9500H و X9000H سونی از نوع سیستم عامل اندروید می‌باشد. به طور کلی در مقایسه تلویزیون سونی X9500H عملکرد بهتری در مقایسه با تلویزیون X9000H دارد. زیرا این تلویزیون می‌تواند زاویه دید گسترده تری برای شما ارائه دهد همچنین از نظر عملکرد انعکاسی نیز در رده بالاتری قرار دارد. تلویزیون سونی X9500H محتوای HDR را با روشنایی زیادی ارائه می‌دهد و از طیف گسترده ای از رنگ‌ها برخوردار است. تلویزیون هوشمند سونی X9000H نسبت کنتراست مناسبی دارد و از پورت ها و ورودی بسیار خوبی نیز پشتیبانی می‌کند. تلویزیون هوشمند سونی X9000H به پورت HDMI 2.1 مجهز شده است و برای بازی‌های PS5 گزینه بسیار مناسبی است. نکته بسیار مهمی که در مورد تمامی مدل‌های سری H باید مورد توجه قرار بگیرد این است که تنها تلویزیون X9000H می‌باشد که از HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند. این پورت می‌تواند امکان بازی کردن را با هیجان بسیار زیاد برای شما فراهم کند.

کاملترین مقایسه تلویزیون‌های سونی سری H در سال 2020 _ زیگمو

مــــدل X9500H سال ساخت 2020 است و کشورسازنده آن ژاپن و کشور مونتاژ کننده نیز مالزی می باشد این محصول قابلیت ضبط ندارد اما منو فارسی دارد و می تواند فیلم، برنامه تلویزیونی، برنامه ورزشی، گیمینگ، فیلم HDR، بازی HDR و مانیتور را به خوبی نمایش دهد. مشخصات اصلی این تلویزیون به این شرح است: نوع LED، نوع پنل  VA، کیفیت تصویر 4K و… . همچنین از نظر طراحی نوع پایه دو شاخه دارد و ضخامت بدنه(cm) 6.9، ضخامت حاشیه(cm) 0.9 است و از کیفیت ساخت بالا و کیفیت تصویر عالی، کنتراست مطلوب، لوکال دایمینگ ، اوج روشنایی SDR، اوج روشنایی HDR، یکنواختی خاکستری، یکنواختی مشکی، انعکاس نور ناسب، کیفیت SD، کیفیت HD، کیفیت Full HD، کیفیت 4k و… برخوردار است.

مقایسه تلویزیون X9500H با X8500H

تلویزیون هوشمند X9500H و X8500H هر دو از جمله تلویزیونهای بالارده برند سونی هستند. تلویزیون X9500H محصول سری 9 و تلویزیون X8500H یکی از تلویزیون‌های سری 8 سونی محسوب می‌شود. پایه‌های این دو تلویزیون کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. تفاوتی که وجود دارد این است که پایه هر دو از نوع دوشاخه هستند اما در فاصله قرار گرفتن از یکدیگر متفاوت می‌باشد. همچنین پنل به کار رفته در هر دو تلویزیونی با یکدیگر متفاوت است. تلویزیون هوشمند سونی X9500H به پنل VA مجهز شده است و می‌تواند تمامی تصاویر را با کنتراست بسیار بالا نمایش دهد. تلویزیون هوشمند سونی X8500H دارای پنل IPS است پنل های IPS زاویه دید گسترده دارند اما از کنتراست محدودی برخوردار هستند. به طور کلی پنل‌های IPS این امکان را برای شما فراهم می‌کند از هر زاویه ای به تماشای تلویزیون بنشینید و تمامی تصاویر را با کیفیت بسیار بالا مشاهده کنید. اگر از زوایای غیر مستقیم به تماشای تلویزیون بنشینید کیفیت تصویر هیچگونه افتی نخواهد داشت. پنل‌های VA از کنتراست بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توانند تمامی جزئیات تصاویر را برای شما ارائه دهند. به طور کلی در مقایسه تلویزیون سونی X9500H و X8500H تلویزیون X9500H برتر و بالاتر می‌باشد.

مقایسه تلویزیون X9500H با X8000H

اگر بخواهیم به مقایسه تلویزیون X9500H با X8000H بپردازیم باید به این حقیقت اشاره کنیم که تلویزیون X9500H بدون شک امتیاز بالاتری کسب می‌کند. این دو تلویزیون در نوع پنل با یکدیگر متفاوت هستند. همچنین فاکتور دیگری که در میان این دو تلویزیون متفاوت است مربوط به زمان پاسخدهی است. تلویزیون X9500H و X8000H از نظر زمان پاسخگویی و کنتراست با یکدیگر متفاوت هستند. یکی دیگر از مواردی که باعث تفاوت میان این دو تلویزیون شده است یکنواختی رنگ مشکی است. در تمامی موارد یاد شده تلویزیون هوشمند سونی X9500H بالاتر از تلویزیون X8000H عمل می‌کند. تلویزیون هوشمند سونی X8000H به پنل IPS مجهز شده است و زاویه دید گسترده ای دارد. همچنین تلویزیون X9500H به قابلیت لوکال دایمینگ مجهز شده است و می‌تواند نور صفحه نمایش تلویزیون را به صورت موضعی تنظیم نماید. با وجود قابلیت لوکال دایمینگ تصاویر از کنتراست بسیار بالاتری برخوردار هستند و شما می‌توانید از این تلویزیون برای اتاق‌های تاریک استفاده کنید. از نظر سیستم عامل و امکانات هوشمند تلویزیون X9500H و X8000H در یک سطح قرار دارند. به طور کلی در تلویزیون هوشمند سونی X9500H با در نظر گرفتن کیفیت تصویر سیستم صوتی و امکانات و قابلیت‌های هوشمند در رده بالاتری از تلویزیون X8000H قرار می‌گیرد.

کاملترین مقایسه تلویزیون‌های سونی سری H در سال 2020 _ زیگمو

مقایسه تلویزیون سونی X9500H با X7500H

در مقایسه تلویزیون هوشمند سونی مدل X9500H و تلویزیون سونی مدل X7500H با اطمینان کامل می‌توانیم بگوییم که تلویزیون X9500H مدلی بالارده تر محسوب می‌شود. زیرا این تلویزیون امکانات و قابلیت بالاتری دارد. تلویزیون X9500H و X7500H هر دو به پنل VA مجهز شده اند و می‌توانند تمام تصاویر را با کیفیت بسیار بالا نمایش دهد. کنتراست این دو تلویزیون در سطح بالایی قرار دارد. تلویزیون هوشمند X9500H و X7500H دارای کیفیت تصویر فورکا هستند. کیفیت تصویر فورکا تراکم پیکسلی 3840 در 2160 پیکسل دارد. تلویزیون هوشمند سونی X7500H به فناوری لوکال دایمینگ مجهز نشده است اما در مقایسه با تلویزیون X9500H نسبت کنتراست بالاتری دارد و تمامی جزئیات تصاویر را بهتر ارائه می‌دهد. تلویزیون اسمارت سونی X9500H از عملکرد انعکاسی بسیار بالایی برخوردار است و زمانی که نور به صفحه نمایش تلویزیون می‌تابد می‌تواند کیفیت تصاویر را حفظ کرده و آنها را با کیفیت بسیار بالا نمایش دهد.

مقایسه تلویزیون X9000H با X8500H

تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000H یکی از محصولات سری 9 سونی محسوب می‌شود و تلویزیون X8500H از جمله تلویزیون‌های سری 8 سونی است. این دو تلویزیون از نظر طراحی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و از نظر پایه‌ها و حتی رنگ بدنه و پایه تلویزیون X9000H و X8500H کاملا به یکدیگر شباهت دارند. اما نکته‌ای که در طراحی متفاوت است این است که پایه‌های تلویزیون X9000H با فاصله بیشتری از یکدیگر قرار می‌گیرند. تلویزیون هوشمند سونی مدل X8500H از نظر حاشیه‌ها در چهار طرف باریک‌تر است و هیچ‌گونه حواس پرتی هنگام مشاهده محتوای مختلف برای شما ایجاد نمی شود. تلویزیون هوشمند سونی X9000H از جمله تلویزیون‌های بالارده برند سونی است که به کیفیت تصویر 4K مجهز شده است. این تلویزیون می‌تواند تمامی تصاویر و محتواها را با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل نمایش دهد و محتوای بی کیفیت را نیز ارتقا دهد. تلویزیون هوشمند سونی X9000H دارای پنل VA و نسبت کنتراست عالی است. همچنین این محصول به قابلیت لوکال دایمینگ مجهز شده است. اگر به دنبال خرید تلویزیون برای اتاق‌های تاریک هستید خرید تلویزیون سونی X9000H را به شما پیشنهاد می‌دهیم. تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000H زمان پاسخگویی بسیار سریع دارد و تاخیر در ورودی کم برخوردار است. شما می‌توانید از این تلویزیون هم در محیط‌های روشن و هم در محیط‌های تاریک بهره بگیرید و تمامی تصاویر با کیفیت بالا مشاهده کنید.

کاملترین مقایسه تلویزیون‌های سونی سری H در سال 2020 _ زیگمو

مقایسه تلویزیون X9000H با X8000H

در مقایسه تلویزیون X9000H با X8000H باید به این نکته اشاره کرد که این دو تلویزیون از نظر ظاهر و طراحی کاملا به یکدیگر مشابه هستند. هر دو مدل دارای پایه‌های دو شاخه هستند اما جنس پایه‌های تلویزیون X9000H فلزی است و جنس پایه‌های تلویزیون X8000H پلاستیکی می‌باشد. قاب اطراف تلویزیون X9000H باریک‌تر از تلویزیون X8000H است. به همین دلیل زمانی که شما تصاویر و محتواهای مختلف مشاهده می‌کنید هیچ‌گونه حواس پرتی برای تمام وجود ندارد. قاب پشتی تلویزیون X9000H کاملاً ساده طراحی شده است و بافتی براق دارد. تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000H به پنل VA مجهز شده است و تمامی تصاویر را با کنتراست بالا نمایش می‌دهد. حال آنکه تلویزیون X8000H دارای پنل IPS است و زاویه دید گسترده ای دارد. به طور کلی تلویزیون‌هایی که به پنل VA مجهز شده اند از نسبت کنتراست بالاتر و زاویه دید ضعیف تری برخوردار هستند اما تلویزیون‌های IPS زاویه دید گسترده و کنتراست ضعیف‌تری دارند. تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000H برای اتاق‌های روشن کاملا مناسب است و می‌تواند روشنایی صفحه نمایش بالایی برای شما ارائه دهد. یکی از مزیت‌ها و قابلیت‌های تلویزیون X8000H این است که اوج روشنایی بالایی دارد و از دقت رنگی گسترده برخوردار است و یکنواختی مشکی بهتری دارد. به طور کلی در مقایسه تلویزیون X9000H و X8000H باید به این موضوع اشاره کرد که تلویزیون سونی X9000H عملکرد بهتری دارد و تصاویر را روشن تر ارائه می‌دهد. همچنین این محصول زمان پاسخگویی سریع تر و کنتراست بالا تری نیز دارد.

کاملترین مقایسه تلویزیون‌های سونی سری H در سال 2020 _ زیگمو

مقایسه تلویزیون X9000H با X7500H

تلویزیون هوشمند سونی مدل X9000H و X7500H در برخی از موارد با یکدیگر شباهت دارند اما در برخی از ویژگیها و مشخصات نیز با یکدیگر متفاوت هستند. تلویزیون هوشمند سونی مدل X7500H ارزانترین مدل تلویزیون سونی در سال 2020 محسوب می‌شود. این تلویزیون در مقایسه با مدل قبلی خود یعنی X7500F تفاوت چندانی نکرده است و به همین دلیل می‌تواند گزینه مقرون به صرفه برای شما محسوب شود. این تلویزیون گزینه ای کاملا اقتصادی است و در لیست ارزانترین تلویزیون سونی 2020 قرار گرفته است. تلویزیون X9000H سونی و X7500H هر دو به پنل va مجهز شده اند و به همین دلیل هر دو تلویزیون نسبت کنتراست بالایی دارند و تصاویر را با جزئیات بسیار بالا و کاملا درخشان نمایش می‌دهد. تعداد پورت‌های HDMI تلویزیون X9000H و X7500H با یکدیگر متفاوت می‌باشد. تلویزیون هوشمند سونی X9000H یک عدد پورت HDMI بیشتری در مقایسه با تلویزیون X7500H دارد.

کاملترین مقایسه تلویزیون‌های سونی سری H در سال 2020 _ زیگمو

مقایسه تلویزیون X8500H با X8000H

تلویزیون اسمارت سونی X8500H و X8000H هر دو از جمله تلویزیون‌های سری 8 برند سونی محسوب می‌شود. این دو تلویزیون در سال 2020 به بازار عرضه شده اند و هر دو نیز به کیفیت تصویر فورکا مجهز شده‌اند. کیفیت تصویر فورکا تراکم پیکسلی 3840 در 2160 پیکسل دارد. این کیفیت تصاویر کاملاً قدرتمند است و می‌تواند تمامی جزئیات تصاویر را برای شما ارائه دهد. تلویزیون هوشمند سونی X8500H و X8000H دارای پنل IPS هستند. با وجود پنل IPS این دو محصول زاویه دید گسترده دارند و می‌توانند تصاویر برای زوایای غیر مستقیم با کیفیت بسیار بالا ارائه دهند. می‌توانید از این دو تلویزیون برای سالن‌های وسیع و گسترده استفاده کنید. نکته‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که متاسفانه هر دو تلویزیون از نسبت کنتراست متوسطی برخوردار هستند. به همین دلیل اگر در اتاق‌های تاریک قرار بگیرند رنگ مشکی متمایل به خاکستری نمایش داده می‌شود. تلویزیون 2020 X8500H و X8000H تاخیر در ورودی بسیار کمی دارند و از زمان پاسخگویی مناسبی برخوردار هستند. به همین دلیل شما می‌توانید از این تلویزیون‌ها برای بازی‌های ورزشی ویدیو‌های ورزشی و حتی گیمینگ استفاده کنید و هیچ تاری و تأخیر مشاهده نمی‌کنید.

کاملترین مقایسه تلویزیون‌های سونی سری H در سال 2020 _ زیگمو

مقایسه تلویزیون X8500H با X7500H

تلویزیون هوشمند X7500H از جمله ارزانترین تلویزیون‌های سونی در سال 2020 محسوب می‌شود. با توجه به اینکه تلویزیون X8500H از جمله تلویزیون‌های سری 8 سونی است در مقایسه با تلویزیون X7500H در رده بالاتری قرار می‌گیرد. تفاوتی که در میان تلویزیون X8500H و X7500H وجود دارد در نوع پنل به کار رفته است. تلویزیون هوشمند سونی X8500H به پنل IPS مجهز شده است و تلویزیون X7500H دارای پنل VA میباشد. همچنین X8500H برابر 1 عدد پورت HDMI بیشتر در مقایسه با تلویزیون X7500H دارد.

کاملترین مقایسه تلویزیون‌های سونی سری H در سال 2020 _ زیگمو

مقایسه تلویزیون سونی X8000H با X7500H

تلویزیون اسمارت سونی مدل X8000H در مقایسه با مدل X7500H عملکرد بهتری ارائه دارد. تلویزیون هوشمند سونی X8000H محتواهای SDR و HDR را با کیفیت بسیار بالا و کاملا روشن نمایش می‌دهد. تلویزیون X8000H دارای پنل IPS است و اگر شما از اطراف و زوایای غیر مستقیم به تلویزیون نگاه کنید هنگام تماشای تلویزیون تصاویر با کیفیت ثابت و اولیه دریافت می‌کنید. تلویزیون 2020 سونی X8000H زمان پاسخ دهی سریع دارد. تلویزیون X7500H به پنل VA مجهز شده است و نسبت کنتراست خوب و یکنواختی مشکی بالایی دارد. تلویزیون هوشمند سونی X7500H محصول سال 2020 برند سونی است که به منوی فارسی نیز مجهز شده است. این تلویزیون برای اتاق‌های تاریک کامل مناسب است تعداد پورت‌های HDMI در تلویزیون یک عدد بیشتر می‌باشد.

کاملترین مقایسه تلویزیون‌های سونی سری H در سال 2020 _ زیگمو

تلویزیون 2020 سونی چه مدل بخرم؟

 به طور کلی خرید تلویزیون با توجه به نیاز و میزان بودجه کاربران بستگی دارد. تمامی تلویزیون‌های 2020 سونی امکانات و قابلیت‌های بسیار گسترده‌ای دارند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند هر چه سری تلویزیون افزایش یابد امکانات و کیفیت آن نیز افزایش می‌یابد. در میان تمامی تلویزیون‌هایی که در این مقاله برای شما معرفی کردیم تلویزیون X9500H به عنوان بالاترین رده ترین تلویزیون سونی در سال 2020 شناخته شده است. همچنین تلویزیون X7500H نیز به عنوان اقتصادی‌ترین تلویزیون سری H شناخته می‌شود.

ویژگی ها و مــــدل

X9500H

X9000H

X8500H

X8000H

X7500H

 

      

سال ساخت

2020

2020

2020

2020

2020

کشورسازنده

ژاپن

ژاپن

ژاپن

ژاپن

ژاپن

کشور مونتاژ

مالزی

مالزی

مالزی

مالزی

مالزی

قابلیت ضبط

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

منو فارسی

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

امتیازات

     

ترکیبی

8.2

8.0

7.1

7.1

7.0

فیلم

8.4

8.5

6.0

5.9

6.8

برنامه تلویزیونی

8.4

7.8

8.1

8.1

7.3

برنامه ورزشی

8.1

7.6

7.7

7.7

7.0

گیمینگ

7.9

8.1

7.8

7.7

7.7

فیلم HDR

8.3

8.1

6.0

6.0

6.6

بازی HDR

7.8

7.8

7.1

7.1

7.2

مانیتور

8.0

7.8

8.2

8.2

6.7

مشخصات اصلی

     

نوع

LED

LED

LED

LED

LED

نوع پنل

VA

VA

IPS

IPS

VA

کیفیت تصویر

4K

4K

4K

4k

4K

طراحی

     

نوع پایه

دو شاخه

دو شاخه

دو شاخه

دو شاخه

دو شاخه

ضخامت بدنه(cm)

6.9

7.1

7.3

7.8

ضخامت حاشیه(cm)

0.9

0.9

1.5

1.6

کیفیت ساخت

8.0

8.0

7.1

7.0

7.5

کیفیت تصویر

8.3

8.0

6.2

7.3

7.3

کنتراست

8.1

8.5

تست نشده

6.1

9.0

لوکال دایمینگ

دارد

دارد

ندارد

ندارد

ندارد

اوج روشنایی SDR

8.7

8.3

تست نشده

8.0

6.9

اوج روشنایی HDR

8.7

7.0

تست نشده

6.8

5.7

یکنواختی خاکستری

7.6

8.1

تست نشده

7.6

6.3

یکنواختی مشکی

8.9

8.7

تست نشده

6.7

9.1

انعکاس نور

9.1

7.3

تست نشده

7.2

7.0

کیفیت SD

8.0

8.0

8.0

8.0

8.0

کیفیت HD

8.0

8.0

8.0

8.0

8.0

کیفیت Full HD

9.0

9.0

9.0

9.0

9.0

کیفیت 4k

10

10

10

10

10

کیفیت 8k

0.0

0.0

0.0

0.0

0.0

طیف رنگ

8.2

7.8

7.9

7.9

7.8

حجم رنگ

8.1

7.1

6.3

6.3

6.7

زمان پاسخ دهی

8.3

8.3

7.7

7.7

7.3

سرعت تازه سازی متغیر

0.0

0.0

0.0

0.0

0.0

نرخ تازه سازی

120Hz

120Hz

60Hz

60Hz

60Hz

VRR

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

G-SYNC Compatible

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

بیشترین 4k VRR

تست نشده

تست نشده

تست نشده

تست نشده

تست نشده

کمترین 4k VRR

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

بیشترین 1080p VRR

تست نشده

تست نشده

تست نشده

تست نشده

تست نشده

ورودی

     

تأخیر در ورودی

8.3

8.7

8.7

9.1

8.6

تعداد HDMI

4

4

4

4

3

تعداد USB

2

2

3

2

2

خروجی نوری صدا

1

1

1

1

1

خروجی هدفون

1

1

1

1

1

ورودی کامپوننت

1

خروجی RCA صدا

ورودی کامپوزیت

1

1

1

1

1

ورودی آنتن

1

1

1

1

1

Ethernet

1

1

1

1

1

پورت نمایشی

ورودی IR

1

1

 

1

HDR10

دارد

 

دارد

دارد

دارد

+HDR10

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

دالبی ویژن

دارد

دارد

دارد

دارد

ندارد

HLG

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

HDMI 2.0

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

HDMI 2.1

ندارد

دارد

ندارد

ندارد

ندارد

CEC

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

HDCP 2.2

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

USB 3.0

دارد

دارد

دارد

دارد

ندارد

خروجی صدا متغیر

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

پشتیبانی Wi-Fi

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

ARC

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

eARC

دارد

ندارد

دارد

ندارد

ندارد

DTS

دارد

دارد

دارد

ندارد

ندارد

صوتی

     

کیفیت صدا

7.1

6.9

6.7

7.1

6.5

توان صدا خروجی

30w

20w

20w

20w

20w

قابلیت های هوشمند

     

رابط کاربری

7.5

7.5

7.5

7.5

7.0

سیستم عامل

Android

Android

Android

Android TV

Android

نسخه

9.0

9.0

9.0

9.0

9.0

راحتی استفاده

متوسط

متوسط

متوسط

متوسط

متوسط

تنوع برنامه

عالی

عالی

عالی

عالی

عالی

اتصال به موبایل

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

کنترل جادویی

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

کنترل صوتی

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

مصرف برق

72w

48w

53w

53w

53w

 

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سونی موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ