امکانات تلویزیون + آموزشتلویزیون

متداول ترین عیبهای تلویزیون سامسونگ

متداول ترین عیبهای تلویزیون سامسونگ

سامسونگ در لیست پرفروش ترین برند‌های لوازم خانگی دنیا قرار گرفته است. سامسونگ یکی از بهترین برندهایی است که در لیست تولیدکنندگان لوازم ضروری خانگی قرار گرفته است. تلویزیون‌های سامسونگ از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و محصولات سامسونگ پرطرفدار است اما با این حال ممکن است تلویزیون‌های سامسونگ نیز با مشکلات و خرابی‌هایی روبرو شود. در این مقاله قصد داریم به برخی از مشکلات رایج تلویزیون‌های سامسونگ پرداخته و آنها را برای شما بیان کنیم. شما می‌توانید پیش از این که هر کدام از این مشکلات برای شما ایجاد شود مشکل و علت را شناسایی کرده و در صدد برطرف کردن آن باشید. طبیعی است که تلویزیون نیز مانند هر لوازم خانگی دیگر دچار مشکلات و خرابی‌هایی شود. اگر قصد خرید تلویزیون سامسونگ دارید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

متداول ترین عیبهای تلویزیون سامسونگ _ زیگمو

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سامسونگ موجود در بازار

مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون سامسونگ

شاید این تجربه برای شما نیز ایجاد شده باشد که هنگام مشاهده تلویزیون هستید و ناگهان تلویزیون خاموش شده و دوباره روشن می‌شود. این ایراد یکی از رایج‌ترین ایراداتی است که برای تلویزیون‌های سری 5 سامسونگ مانند D5000 , D5500 , D5950 و به خصوص تلویزیون‌های ال ای دی بیان شده است. در بسیاری از موارد علت این خرابی مربوط به خرابی برد پاور می‌باشد. برد پاور در تغذیه بسیار مهمی است و نقش اساسی در روشن کردن تلویزیون دارد. این قطعه کاملاً پر کاربرد است و به تمامی بخش‌های مختلف دستگاه ولت می‌رساند. اگر برد پاور از کار بیفتد تلویزیون خاموش شده و شاید دیگر روشن شود. اگر تلویزیون شما با چنین مشکلی روبرو شده است سرویس کار می‌تواند با تعویض نرم افزار تلویزیون یا تعویض IC این قسمت را تعمیر کند. اما در برخی از موارد نیز شما باید به صورت کامل برد پاور را تعویض نمایید. خرابی برد پاور علت رفتن تصویر تلویزیون خاموش شدن تلویزیون می‌باشد.

دیر روشن شدن تلویزیون سامسونگ

یکی دیگر از ایراداتی که به ویژه در تلویزیون‌های ال سی دی سامسونگ وجود دارد به خرابی برد پاور دستگاه برمی‌گردد این است که تلویزیون دیر روشن میشود. این ایراد در بسیاری از مواقع در صورتی رخ می‌دهد که شما چندین سال است از تلویزیون استفاده کرده و به عبارتی تلویزیون عمر مفید خود را کرده است. معمولاً زمانی که این ایراد برطرف ایجاد می‌شود پس از چند دقیقه روشن ماندن چراغ استندبای نیز چشمک میزند تلویزیون روشن شده اما به مرور زمان آسیب‌ها بیشتر شده و قسمت برد پاور تلویزیون به صورت کلی خاموش میشود.

متداول ترین عیبهای تلویزیون سامسونگ _ زیگمو

خاموش شدن تلویزیون و تاریک شدن تصویر

یکی دیگر از خرابی‌هایی که به تلویزیون‌های ال ای دی سری H سامسونگ مدل UA48H5590 برمی‌گردد خاموشی تلویزیونی است یا اینکه تصویر تلویزیون به صورت کلی تاریک می‌شود. برای اینکه بتوان این مشکل را برطرف کرد بکلایت تلویزیون باید به صورت کلی تعویض شود. بک لایت تلویزیون صفحه نازک است که در قسمت پنل تلویزیون قرار گرفته است. در این قسمت لامپ های بسیار زیاد ال ای دی وجود دارد. زمانی که این قطعه خراب شود چراغ‌ها نیز یکی یکی شروع به خاموش شدن می‌کنند و دیگر تصویری برای شما ارائه نمی‌شود یا اگر تصویر نیز ارائه شده است هاله ای سیاه رنگ بر روی آنها ایجاد شده شما به عبارتی تصاویر را دریافت نمی کنید اما صدا با کیفیت بالا ارائه می‌شود برای اینکه بتوان این مشکل را برطرف کرد فقط باید قطعه را تعویض کنید و راه حل دیگری ندارد.

تصویر از قسمت بالا تاریک و روشن و تصویر دوتایی می‌شود

یکی از ایراداتی که در قسمت پنل یا صفحه نمایش تلویزیون ایجاد شده است و از سوی کاربران بسیار متداول است این است که قسمتی از تصاویر بالا تاریک روشن شده و یا در برخی از مواقع تصاویر به صورت دوتایی ارائه می‌شود. این مشکلات بیشتر در سری 5 تلویزیون‌های سامسونگ و مدلهای 5500 و 5550 و 5000 کاربرد دارد. برای اینکه بتوانید این مشکل را برطرف کنید ابتدا باید اتصالات کابل و اتصالات آنتن را بررسی کنید. اگر در این اتصالات ایراد و مشکلی وجود نداشت با یک سرویس کار ماهر تماس بگیرید. یکی دیگر از ایرادات و مشکلات تلویزیون‌های سری 5 سامسونگ خاموش شدن تلویزیون هنگام نوسانات برق است. اگر این مشکل ایجاد شود حافظه تلویزیون نیز پاک شده و ترتیب کانال‌ها به هم می‌ریزد. بهتر است برای این مشکل را برطرف کنید هیچگاه دو شاخه تلویزیون را به صورت مستقیم به پریز متصل نکرده و حتماً از یک محافظ استفاده کنید تا نوسانات برق را کنترل نماید.

متداول ترین عیبهای تلویزیون سامسونگ _ زیگمو

قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

در برخی از مواقع اگر تصویر تلویزیون برای شما قطع شد باید بدانید که برد تیکان تلویزیون خراب شده است. این برد آخرین مرجع پردازش تصویر است که تصاویر را به پنل تلویزیون وارد می‌کند. اگر تصویر تلویزیون قطع شود برد تیکان خراب شده است. در این حالت نور زمینه ی بکلایت وجود دارد اما شما تصاویر را دریافت نمی کنید. این ایراد در بیشتر بسیاری از تلویزیون‌های ال سی دی سامسونگ وجود دارد.

تلویزیون روشن شده است و تصویر آن پس از چند ثانیه قطع می‌شود

یکی دیگر از ایرادات تلویزیون‌های سامسونگ و به خصوص تلویزیون های ال ای دی این است که برد بک لایت و ال ای دی هایی که داخل پنل قرار گرفته اند دچار خرابی شده اند. برای اینکه بک لایت را تعمیر کنید هیچگاه خودتان اقدام تعمیرتلویزیون نکنید و از یک متخصص ماهر استفاده کنید. زیرا اگر یک متخصص این کار را انجام ندهد آسیب‌ها و خسارت‌های جدی به تلویزیون شما وارد می‌شود. اگر تلویزیون شما صدا دارد اما تصاویر را پخش نمی‌کند بک لایت تلویزیون شما خراب شده است.

متداول ترین عیبهای تلویزیون سامسونگ _ زیگمو

تلویزیون در حالت استندبای مانده و خارج نمیشود

تلویزیون شما در حالت استندبای قرار گرفته است و از این حالت خارج نمی‌شود برد پاور تلویزیون را بررسی کنید. شاید این قطعه ولتاژ کافی را به دیگر بخش‌های تلویزیون نمی رساند و تلویزیون خاموش شده و در حالت استندبای قرار گرفته است. اگر در برد پاور شما مشکلی وجود نداشت و سالم است حتماً قسمت مین برد تلویزیون خود را بررسی کنید زیرا این قسمت دچار خرابی شده است.

متداول‌ترین عیب‌های تلویزیون سامسونگ _ زیگمو

تلویزیون صدا دارد اما تصاویر ندارد

یکی از خرابی‌های رایج در تلویزیون‌های سامسونگ این است که تلویزیون صدا را پخش میکند اما تصویر ندارد. وقتی تلویزیون ال ای دی صدا را پخش می‌کند و تصویر ندارد این مشکل به قسمت بک لایت تلویزیون بازمی‌گردد. خرابی بک لایت در تلویزیون‌های ال ای دی کامل شایع است. بک لایت مجموعه ای از لامپ‌های ال ای دی است که در درون پنل تلویزیون قرار گرفته اند. اگر این قسمت خراب شود لامپ کم کم سوخته و خراب می‌شوند و نمی‌توانند تصاویر بر روی صفحه نمایش تلویزیون نمایش دهد.

متداول‌ترین عیب‌های تلویزیون سامسونگ _ زیگمو

تلویزیون تصویر دارد اما صدا ندارد

یکی از ایرادات تلویزیون سامسونگ این است که تصاویر را پخش می‌کند اما صدایی ارائه نمی‌شود. در قدم اول باید بلندگوهای تلویزیون را چک کنید. تلویزیون‌های امروزی کامل نازک و سبک هستند و اگر بلندگوهای آن که کوچک و کم حجم می‌باشد اشکالی داشته باشد کیفیت صدا پایین آمده یا حتی صدا به صورت کلی قطع می‌شود. در این صورت نمی‌توانید فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه خود را با کیفیت بالا مشاهده کنید. اگر قطعی صدا در تلویزیون شما مشکل همیشگی باشد باید به سراغ مین برد بروید. مین‌برد مانند مغز انسان عمل می‌کند و می‌تواند تمامی دستورات لازم را برای پخش صدا و تصویر در تلویزیون ارائه دهد.

متداول‌ترین عیب‌های تلویزیون سامسونگ _ زیگمو

علت روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

یکی از ایرادات تلویزیون سامسونگ روشن نشدن آن می‌باشد. علت اصلی این موضوع برد پاور یا تغذیه است. اگر این قسمت دچار خرابی می‌شود یا حداقل ولتاژ برق شهری آسیب به دستگاه شما برساند تلویزیون دیگر روشن نمی شود.

متداول‌ترین عیب‌های تلویزیون سامسونگ _ زیگمو

رنگ تلویزیون به خوبی تشخیص داده نمی شود

تنظیمات بک لایت را انتخاب کنید و رنگ‌های سرد را انتخاب نمایید در این صورت می‌توانید تصاویر را بهتر مشاهده کنید همچنین می‌توانید تنظیمات رنگ‌ها را بیشتر کرده و تصویر dynamic را به تصویر Vivid تغییر دهید.

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ