امکانات تلویزیون + آموزشتلویزیون

مشکلات احتمالی تلویزیون هنگام اسباب کشی

مشکلات احتمالی تلویزیون هنگام اسباب کشی

یکی از اتفاقات غیرقابل کنترلی که حداقل برای هر فردی در زندگی یک بار ایجاد شده است اسباب کشی و جابجایی منزل می‌باشد. هنگام اسباب کشی ممکن است شما بسیاری از وسایل تان را بخواهید جابجا کنید و در این جابجایی برخی از وسایل نیز آسیب می‌بینند. اسباب کشی ممکن است به دلایل مختلف اتفاق بیفتد فرقی نمی‌کند که شما چرا می‌خواهید اسباب کشی کنید و خانه خودتان را جابجا کنید نکته بسیار مهم این است که در زمان جابجایی حتما به جابجا کردن وسایل خودتان به دقت بسیار زیادی داشته باشید. ابتدا باید تمامی وسایل به ویژه وسایل بزرگ را به دقت بسته بندی کرده و آنها را با احتیاط کامل حمل کنید تا هنگامِ اسباب کشی و جابجایی هیچ مشکلی برای وسایل شما ایجاد نشود. یکی از مهم ترین وسایلی که باید هنگام جابجایی به آن دقت شود تلویزیون است. با توجه به اینکه تلویزیون و صفحه نمایش آن از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است کوچکترین ضربه و آسیب به صفحه نمایش آن هزینه‌های بسیار زیادی را برای شما ایجاد می‌کند. به خصوص که امروزه تلویزیون‌ها قیمت بالایی دارد و در صورت خرابی تعویض آنها به راحتی امکان پذیر نیست. در این مقاله قصد داریم به مهم‌ترین نکات برای نگهداری از تلویزیون هنگام اسباب کشی و جابجایی اشاره داشته باشیم. شما باید بدانید که قبل از اسباب کشی برای محافظت از تلویزیون چه کارهایی باید انجام دهید. شاید این سوال شما باشد که تک نفره می‌توان تلویزیون را جابه‌جا کرد؟ برای جابجایی تلویزیون چه تجهیزات نیاز است؟ هنگام اسباب کشی و جابجایی چه مشکلاتی ممکن است برای تلویزیون ایجاد شود؟ در این مقاله قرار است که به تمامی این سوالات پاسخ داده شود. اگر قصد اسباب کشی و جابجایی دارید و اولین چیزی که می‌خواهید جابجا کنید تلویزیون است حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مشکلات احتمالی تلویزیون هنگام اسباب کشی _ زیگمو

لیست قیمت بهترین تلویزیون های موجود در بازار

قبل از اسباب کشی برای محافظت از تلویزیون چه اقدامات مراقبتی انجام دهیم؟

هنگامی که قصد اسباب کشی و جابجایی دارید کارهایی که انجام می‌دهید فقط منحصر به بسته بندی و جابجایی تلویزیون نیست، بلکه باید قبل از اسباب کشی نیز اقداماتی را انجام دهیم تا بتوانیم از تلویزیون خودمان بیشترین مراقبت را انجام داده و آن را بدون هیچ گونه آسیب جابجا کنیم. در ادامه اقداماتی را برای شما توضیح می‌دهیم که باید قبل از اسباب کشی انجام شده باشد تا هیچ آسیبی به تلویزیون شما وارد نشود از جمله این اقدامات تمیز کردن تلویزیون و بسته بندی آن می‌باشد.

تمیز کردن تلویزیون

اولین اقدامی که قبل از جابجایی و اسباب کشی تلویزیون باید انجام دهید این است که شیشه و قاب و بنده تلویزیون را تمیز کنید همچنین باید بدنه پلاستیکی تلویزیون را نیز با دستمال و اسپری مخصوص تمیز کنید. اگر گرد و غباری بر روی صفحه نمایش تلویزیون شما یا حتی بدنه نشسته باشد توصیه می‌کنیم که آن را پاک کنید زیرا اگر به همین صورت تلویزیون را جابجا کنید در زمان جابجایی ممکن است خط و خشی بر روی صفحه یا حتی بدنه تلویزیون ایجاد شود. پس توصیه می‌کنیم قبل از اینکه تلویزیون را بخواهید بسته بندی کنید حتماً با پارچه نانو که کمی آب بر روی آن اسپری شده باشد صفحه نمایش پنل و بدنه تلویزیون را پاک کنید. میتوانید برای پاک کردن قسمتی که ریز هستند و امکان دستمال کشیدن بر روی آنها وجود ندارد از گوش پاک کن استفاده کنید. هیچگاه دستمال مرطوب را به صورت مستقیم به صفحه نمایش تلویزیون نزنید و فقط برای نمناک کردن دستمال آب را به آن اسپری کنید. نکته بسیار مهم این است که از پاشیدن آب و هر مایع دیگر به صورت مستقیم بر روی صفحه نمایش و پنل تلویزیون جداً خودداری کنید.

مشکلات احتمالی تلویزیون هنگام اسباب کشی _ زیگمو

بسته بندی کابل‌های تلویزیون

یکی دیگر از کارهایی که در جابجایی و اسباب کشی باید انجام شود این است که کابل‌های تلویزیون بسته بندی شود. اما برای جابجایی تلویزیون باید کابل‌ها را با دقت از آن جدا کرده و در فضای جداگانه کابل‌ها را بسته بندی کنید. هیچگاه کابلهای تلویزیون را همراه با خود تلویزیون داخل یک جعبه قرار ندهید. توصیه می‌کنیم که قبل از جدا کردن کابل‌ها حتما با گوشی همراه خودتان از محل اتصال کابل و تلویزیون عکس بگیرید. در این صورت بعد از انجام جابجایی در زمان اتصال دوباره کابل‌ها هیچگونه سردرگمی برای شما ایجاد نمی شود و هنگام نصب تلویزیون زمان زیادی را نیز صرف نخواهید کرد. وقتی از کابل‌ها عکس گرفتید آنها را با دقت جدا کرده و در پلاستیک بسته بندی کنید. حتما توصیه می‌کنیم که هنگام اسباب کشی کابل‌های تلویزیون را در جایی قرار دهید که به راحتی بتوانید آنها را پیدا کنید و از گم شدن آنها جلوگیری کنید. با عکس گرفتن از اتصالات تلویزیون در زمان نصب به راحتی می‌توانید سیم‌ها و کابل‌ها را به جای درست خودش دوباره متصل کنید.

مشکلات احتمالی تلویزیون هنگام اسباب کشی _ زیگمو

بسته بندی تلویزیون

بعد از بسته بندی کابل‌ها و تمیز کردن تلویزیون نوبت به بسته‌بندی تلویزیون می‌رسد. اولین نکته بسیار مهم این است که بهترین گزینه برای بسته بندی تلویزیون این است که از جعبه اصلی خود دستگاه استفاده کنید. بسته بندی تلویزیون یکی از نکات بسیار مهم در جابجایی و اسباب کشی است. اگر می‌خواهید تلویزیون را جابجا کنید حتی اگر قرار است آن را فقط یک طبقه جابجا کنید حتما به بسته‌بندی تلویزیون توجه داشته باشید. زیرا اگر تلویزیون به درستی بسته بندی نشود هنگام جابجایی و اسباب کشی آسیب دیده و کوچکترین ضربه به پنل و صفحه نمایش تلویزیون باعث می‌شود که شما متحمل خسارت‌های بسیار زیادی باشید. توصیه می‌کنیم که برای جابجایی تلویزیون حتماً آن را به صورت درست دسته بندی کنید و ازجعبه خود دستگاه استفاده کنید. برای بسته بندی در جعبه فقط کافیست تلویزیون را در یونولیتهای مخصوص آن قرار داده و سیمها را کنار آنها بگذارید. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که به جعبه اصلی تلویزیون دسترسی ندارید اگر به هر دلیلی جعبه اصلی تلویزیون در دسترس شما نیست شما می‌توانید برای بسته بندی تلویزیون از روش دیگری استفاده کنید که در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم.

در صورت نداشتن جعبه اصلی تلویزیون ابتدا پایه‌های تلویزیون را از بدنه باز کنید اگر پایه‌های تلویزیون شما قابلیت جدا شدن داشت آنها را جدا کنید اما اگر قابلیت جدا شدن نداشت بهتر است همان گونه بماند. توصیه می‌کنیم که حتما جعبه دیگری که به اندازه ابعاد صفحه نمایش تلویزیون شما است تهیه کنید. اگر جعبه ای نداشتید از یونولیت یا جعبه تخم مرغ برای اینکه پنل نمایشگر تلویزیون خودتان را بپوشانید استفاده کنید. اطراف پنل تلویزیون را با استفاده از یونولیت و جعبه تخم مرغ کاملا بپوشانید. اگر حتی یونولیت و جعبه تخم مرغ نیز دسترسی نداشتید سعی کنید از پلاستیک حبابدار یا حتی پتو برای محافظت از تلویزیون استفاده کنید. نکته بسیار مهم در بسته‌بندی تلویزیون این است که اطراف پنل تلویزیون و صفحه نمایش به طور کامل پوشانده شود و حتی با بند کشتی یا چسب روی آنها را محکم کنید تا هیچگونه تکان خوردن هنگام جابجایی برای تلویزیون ایجاد نشود. به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که پنل تلویزیون حساسترین بخش تلویزیون و گرانترین قسمت تلویزیون نیز می‌باشد. اگر ضربه به صفحه نمایش تلویزیون وارد شود احتمالاً در کمترین آسیب ممکن شما رنگ‌ها را به صورت ترکیبی و مخلوط مشاهده می‌کنید. اگر آسیبی که به صفحه نمایش تلویزیون وارد شده است بسیار جدی باشد خط هایی در کناره‌ها به صورت عمودی و افقی بر روی صفحه نمایش تلویزیون ظاهر می‌شود. در بدترین حالت نیز پنل تلویزیون شما دچار شکستگی شده و دیگر نمی توانید از آن تلویزیون استفاده کرده و ناچار به تعویض پنل هستید. وجود عایق در اطراف تلویزیون از وارد شدن هرگونه فشار به آن جلوگیری می‌کند. حتما توصیه می‌کنیم که صفحه نمایش و پنل تلویزیون را با عایق محافظت کرده و هیچگاه تلویزیون را به صورت خالی و باز جابجا نکنید.

مشکلات احتمالی تلویزیون هنگام اسباب کشی _ زیگمو

آیا می‌توان تلویزیون را تک نفره جابجا کرد؟

ممکن است هنگام اسباب کشی و جابجایی تلویزیون‌ها نیروی انسانی به اندازه کافی در دسترس شما نباشد و حتی بخواهید تلویزیون را به صورت تک نفره جابجا کنید. توصیه می‌کنیم که حتی اگر سایز و ابعاد تلویزیون شما کوچک بود و وزن کمی داشت هیچ گاه به صورت تک نفره آن را جابجایی نکنید. مهمترین اقدام بعد از بسته‌بندی تلویزیون نوبت به جابجایی آن می‌رسد. تلویزیون‌ها از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند و هیچ فرقی هم برای ابعاد مختلف تلویزیون نمی‌کند. بلند کردن و جابجایی تلویزیون حتما باید توسط دو نفر انجام شود. حتی اگر احساس کردید که وزن تلویزیون کم است و به تنهایی می‌توانید آن را حمل و نقل و جابجایی کنید سعی کنید برای جابجایی تلویزیون از یک نفر دیگر کمک بگیرید. زمانی که میخواهید تلویزیون را از ماشین شخصی و کامیون خودتان نیز پیاده کنید حتما این کار را دو نفره انجام دهید. در زمان جابجایی تلویزیون از قسمت پایه و قاب تلویزیون بگیرید و آن را بلند کنید هیچگاه به صفحه نمایش تلویزیون فشاری وارد نکرده و دست خود را بر روی صفحه نمایش قرار ندهید.

مشکلات احتمالی تلویزیون هنگام اسباب کشی _ زیگمو

تجهیزات مناسب برای جابجایی تلویزیون چیست؟

اگر بخواهید تلویزیون را جابجا کنید باید از تجهیزات مناسب استفاده کنید. اگر بخواهید تلویزیون را با آسانسور جابجا کنید این کار برای شما بسیار آسان تر است و کمترین احتمال آسیب رسیدن به تلویزیون وارد می‌شود. اما اگر امکان جابجایی تلویزیون با آسانسور برای شما وجود ندارد باید از پله‌ها استفاده کنید. اگر فاصله منزل شما تا ماشین باربری زیاد است توصیه می‌کنیم حتماً از چرخ‌های باربری استفاده کرده و تلویزیون را با احتیاط بسیار بالا حمل کنید. بعد از اینکه تلویزیون را با احتیاط بالا به ماشین منتقل کردید آن را در محل درستی قرار دهید. در این صورت هیچ گونه آسیبی به تلویزیون وارد شما وارد نمیشود. به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر هنگام حمل و نقل و در ماشین وسیله دیگری به تلویزیون فشار وارد کند و آسیب بزند شما باید هزینه‌های بسیار زیادی را پرداخت کنید. اگر وسایل تیز یا خیلی سنگین را در نزدیکی تلویزیون قرار داده اید به این فکر کنید که در هنگام جابجایی و رانندگی ممکن است این وسایل جابجا شده و به یکدیگر برخورد کنند. نکته بسیار مهم دیگر این است که تلویزیون را نباید بر روی وسایل دیگر بگذارید زیرا ممکن است هنگام حرکت تلویزیون از ارتفاع سقوط کرده و دچار شکستگی شود. اگر هنگام جابجایی تلویزیون از ماشین شخصی خودتان استفاده می‌کنید باید در صندلی عقب شخصی را قرار دهید که مراقب تلویزیون باشد تا هنگام ترمز‌ها و دست اندازها هیچگونه ضربه‌ای به تلویزیون و پنل آن وارد نشود. نکته بسیار مهم هنگام جابجایی تلویزیون این است که تلویزیون را به صورت عمودی جابجا کنید حمل تلویزیون به صورت افقی باعث می‌شود که پنل و نمایشگاهی تلویزیون آسیب ببیند.

مشکلات احتمالی تلویزیون هنگام اسباب کشی _ زیگمو

مشکلات احتمالی تلویزیون در زمان اسباب کشی چیست؟

در زمان اسباب کشی ممکن است با مشکلات بسیار زیادی روبرو شوید به عنوان مثال بر روی بدنه تلویزیون خط و خش ایجاد شود و در بدترین حالت ممکن بر روی پنل و صفحه نمایش تلویزیونی خط و خش ایجاد شود یا حتی در بعضی از مواقع کابل‌های تلویزیون دچار پارگی شود. گم شدن ریموت کنترل و حتی کابل تلویزیونی یکی دیگر از رایج ترین مشکلاتی است که هنگام جابجایی و اسباب کشی برای شما ایجاد می‌شود. گاهی اوقات ممکن است درگاه‌های ورودی دچار شکستگی و حتی لق‌شدن شود. اگر به قاب و پنل تلویزیون ضربه‌ای وارد شود پنل تلویزیون دچار شکستگی شده و حتی قاب تلویزیون نیز ترک برمیدارد. اگر بخواهید از این مشکلات جلوگیری کنید حتما باید به اصول جابجایی تلویزیون هنگام اسباب کشی توجه داشته باشید. نکته بسیار مهم این است که تا پایان اسباب کشی و بسته بندی تلویزیون را باز نکنید زیرا تا زمانی که محل دقیق تلویزیون مشخص نشده است باز کردن بسته بندی باعث می‌شود که به خاطر شلوغی محیط وسیله دیگری با آن برخورد کرده و برای شما خسارت وارد کند.

اگر قصد اسباب کشی و جابجایی وسایل خانه خودتان را دارید حتماً هنگام جابجایی تلویزیون نکات بسیار مهمی را که در بالا اشاره شد رعایت کنید. اگر از وسایل خود را مراقبت نکنید ممکن است بعد از جابجایی بعضی از وسایل مانند تلویزیون دارای ایراداتی باشند. این موضوع بسیار ناخوشایند است و خاطره بسیار بدی را برای شما فراهم می‌کند. اگر قصد مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر را دارید می‌توانید با مشاورین دبی کوچولو تماس بگیرید یا با آن‌ها در واتساپ در ارتباط باشید.

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ