امکانات تلویزیون + آموزشتلویزیون

مقایسه تلویزیون‌های سونی با ال جی

مقایسه تلویزیون‌های سونی با ال جی

 هنگام خرید تلویزیون همواره باید به فاکتورها و عوامل مختلفی توجه کرد. اگر به دنبال بهترین تلویزیون هستید با انتخاب‌های بسیار گسترده روبرو خواهید بود. شاید میان تلویزیون‌های سونی و ال جی نیز دچار شک و تردید شوید. زیرا هر دو این برندها از جمله گزینه‌های انتخابی بسیاری از کاربران هستند. برندهای ال جی و سونی همواره محصولات با کیفیت بسیار خوبی به بازار عرضه می‌کنند. تلویزیون‌های برند ال جی به فناوری LED و به فناوری OLED مجهز شده اند و تلویزیونهای سونی نیز دارای این فناوری‌ها هستند. اما این دو تلویزیون با توجه به اینکه در دو برند مختلف ارائه شده است طبیعی است که کیفیت و ویژگی‌ها و امکانات بسیار متفاوتی با یکدیگر داشته باشد. در این مقاله می‌خواهیم نقاط قوت و ضعف تلویزیونهای سونی و ال جی را با یکدیگر مقایسه کرده و معایب و مزایای هر کدام را ارائه دهیم. در این مقاله به مقایسه تلویزیون سونی با ال جی می‌پردازیم. اگر قصد خرید تلویزیون ال جی یا خرید تلویزیون سونی دارید و نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

مقایسه تلویزیون‌های سونی با ال جی _ زیگمو

مقایسه تلویزیون ال جی و سونی

 تلویزیون‌های LED و تلویزیون‌های اولد در بازار پرطرفدار هستند و می‌توان در برندهای سونی و ال جی هر دو این تلویزیون‌ها را پیدا کرد. تلویزیون‌های LED کیفیت تصویر خوبی ارائه می‌دهند و می‌توانند تجربه سینمایی را برای شما ایجاد کند اما این تلویزیون‌ها صفحه نمایش کوچک تری دارد. تلویزیون‌های LED باریک هستند و به راحتی با هر مکانی تطابق پیدا می‌کنند. شما می‌توانید تلویزیون‌های LED را به راحتی به دیوار نصب کنید و از آن‌ها به صورت امن و کاملاً بی خطر استفاده کنید. بهترین تلویزیون‌هایی که برند ال جی به بازار عرضه کرده است تلویزیون‌های OLED می‌باشد. این تلویزیون‌ها دارای پنل قدرتمندی هستند. از سوی دیگر تلویزیونهای سونی تلویزیون کاملاً محبوب محسوب می‌شود زیرا این تلویزیونها کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند و می‌توانند تمامی تصاویر به صورت فوق‌العاده و با کیفیت بالایی ارائه دهند. بیشتر تلویزیون‌های سونی در لهستان مونتاژ شده اند. تلویزیونهای سونی کیفیت ساخت بالایی دارند و در مقایسه با تلویزیون‌های بازار برند سونی قیمت بالایی دارد. در ادامه تلویزیونهای سونی و ال جی را از نظر کیفیت تصویر و طراحی ساخت کارایی و امکانات و عملکرد و تکنولوژی‌های به کار رفته مقایسه می‌کنیم. اگر قصد خرید تلویزیون سونی یا خرید تلویزیون ال جی دارید حتما با مشاوران دبی کوچولو تماس گرفته و با آنها در واتساپ در ارتباط باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را کرده و تلویزیون برای سالیان سال خریداری کنید. باید تلویزیونی را انتخاب کنید که مطمئن باشید امکانات و قابلیت‌های بسیار گسترده ای دارد و می‌تواند کیفیت صدا و تصویر را به صورت همزمان با قابلیت‌های بسیار گسترده برای شما ارائه دهد.

مقایسه تلویزیون‌های سونی با ال جی _ زیگمو

مقایسه تلویزیون‌های سونی و ال جی از نظر امکانات و قابلیت‌های هوشمند

اگر قصد خرید تلویزیون دارید حتماً به نیازهای خودتان توجه داشته باشید. اگر هدف شما از خرید تلویزیون مشاهده تصاویر با کیفیت بالا و شنیدن صداها با سیستم صوتی قدرتمند است اصلاً نیازی به خرید تلویزیون هوشمند یا خرید تلویزیون اسمارت ندارید. شما به راحتی می‌توانید با خرید تلویزیون معمولی نیازهای خودتان را برطرف کنید. به طور کلی تمامی برندها تلویزیون‌های معمولی و تلویزیون‌های اسمارت فراوانی را تولید و به بازار عرضه کرده اند. شما می‌توانید با توجه به نیاز و میزان بودجه‌ای که دارید به راحتی تلویزیون‌هایی بخرید که متناسب با نیاز شما باشند و بتوانند امکانات گسترده‌ای را برای شما ارائه دهد. تلویزیون‌های سونی و تلویزیون‌های ال جی معمولاً به قابلیت‌های اسمارت و هوشمند نیز مجهز شده‌اند. تلویزیون‌هایی که توسط برند سونی به بازار عرضه شده اند از کیفیت‌های تصویر 4K فول اچ دی و اچ دی نیز پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند تصاویر با کیفیت بسیار بالایی برای شما ارائه دهند. هر کدام از این کیفیت‌های تصاویر رزولوشن‌های مختلفی دارد و می‌تواند تصاویر را برایتان باکیفیت گسترده نمایش دهد. تلویزیون‌های ال جی نیز دقیقاً به کیفیت‌های تصویر 4K فول اچ دی و اچ دی مجهز شده‌اند. نقطه مشترکی که میان تلویزیون‌های سونی و ال جی وجود دارد این است که این دو برند هر دو محصولاتی دارند که به فناوری‌های LED مجهز شده اند. به راحتی می‌توانید در برند سونی تلویزیون‌هایی ببینید که به فناوری اولد نیز مجهز شده‌اند اما تلویزیون‌های OLED سونی به پای تلویزیون‌های OLED ال جی نمی‌رسند و از این نظر تلویزیون‌های ال جی برتر هستند. یکی از بخش‌های بسیار مهمی که در تلویزیون‌ها وجود دارد پنل این محصولات می‌باشد. تلویزیون‌های سونی به پنل‌های va و آی پی اس ips مجهز شده اند. اما تلویزیونهای ال جی فقط پنل ips دارند. قاب پشتی تلویزیون‌های سونی و ال جی هر دو پورت‌های HDMI و USB وجود دارد. تلویزیون‌های سونی معمولاً به گیرنده‌های DVB-C ،DVB-T2،DVB-SDVB-S2 مجهز شده اند و تلویزیون‌های ال جی نیز گیرنده‌های DVB-C ،DVB-T2،DVB-DVBS-S2 دارند. قابلیت ضبط در تمامی تلویزیون‌های ال جی وجود دارد. یکی از نقاط مشترک تلویزیون ال جی و سونی این است که هر دوی این برندها از قابلیت بلوتوث و وای‌فای پشتیبانی می‌کند و هر دو از سرعت رفرش تصویر بالایی برخوردار هستند. تنها تفاوت بسیار مهم در میان این دو برند سیستم عامل به کار رفته در محصولات می‌باشد. برند سونی تلویزیون‌های خودش را به سیستم عامل اندرویدی مجهز کرده است. حال آنکه برند ال جی محصولاتش را به سیستم عامل webOS پشتیبانی می‌کند. محصولات برند سونی در کشور مالزی ساخته شده و محصولات برند ال جی در کشور کره ساخته می‌شوند.

مقایسه تلویزیون‌های سونی با ال جی

 

[button color=”primary” size=”medium” link=”https://dobeikochooloo.com/product-tag/%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%b3%d9%88%d9%86%db%8c-x9000h/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]قیمت و خرید تلویزیون سونی X9000H[/button]

[button color=”primary” size=”medium” link=”https://dobeikochooloo.com/product-tag/%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%a7%d9%84-%d8%ac%db%8c-nano90/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]قیمت و خرید تلویزیون ال جی NANO90[/button]

مقایسه تلویزیون‌های سونی با ال جی از نظر کیفیت

به طور کلی تلویزیون‌های سونی در مقایسه با تلویزیون‌های ال جی کیفیت بالاتری دارد و از کیفیت ساخت بهتری برخوردار هستند. تلویزیون‌های سونی ساده تر طراحی شده اند اما بیشتر تلویزیون‌های ال جی از طراحی بسیار منحصر به فرد و شیکی برخوردار هستند. شما به راحتی می‌توانید در محصولات برند ال جی تلویزیون‌هایی با طراحی‌های بسیار منحصر به فرد و شیک پیدا کنید. محصولات سونی پردازنده‌های قوی تری دارد و با وجود پردازنده X-Reality™ PRO محتوا‌ها با کیفیت بالاتر پردازش شده و دقیق تر ارائه می‌شود. بیشتر تلویزیون‌های OLED برند ال جی نیز با پنل انحصاری ال جی به بازار عرضه شده‌اند. سیستم عامل اندروید رابط کاربری بسیار آسانی است که برنامه‌های کاربردی بسیار زیادی دارد. سیستم عامل webOS نیز امکانات و قابلیت‌های گسترده ای را برای شما ارائه می‌دهد. اما سیستم عامل اندروید کاملاً راحت و سریع تر است. با توجه به کیفیت ساخت و امکانات و قابلیت‌های تلویزیون‌های اندروید سونی معمولاً قیمت بالاتری در مقایسه با سایر برندها دارند. تلویزیون‌های سونی برای تماشای محتوای ورزشی و صحنه‌های اکشن کاملاً مناسب هستند. تلویزیون‌های ال جی نیز دارای فناوری‌های OLED و NanoCell هستند و می‌توانند محتوای رنگی را با کیفیت بسیار گسترده و دقیق نمایش دهند. یکی از نکات بسیار مهمی که در مقایسه تلویزیون‌های سونی و ال جی باید مورد توجه قرار بگیرد این است که بسیاری از کاربران کمترین میزان خرابی را از محصولات سونی ارائه داده‌اند. برند سونی به راحتی رضایت کاربران را جلب می‌کند و قطعات به کار رفته در این تلویزیون‌ها عمر و دوام بالاتری نیز دارند. معمولاً گزارش‌های نقص فنی و خرابیهای بیشتری از تلویزیون‌های ال جی ارائه شده است.

مقایسه تلویزیون‌های سونی با ال جی

یکی از نکات بسیار مهمی که در تلویزیون‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد این است که تلویزیون سونی مدل‌های منحنی ندارد اما این محصولات یکنواختی مشکی و خاکستری عالی را ارائه می‌دهد. تلویزیون ال جی از یکنواختی خاکستری ضعیف تر عمل می‌کند و در تلویزیون‌های ال جی پنل VA وجود ندارد. بیشتر تلویزیون‌های ال جی رنگ سیاه را به صورت عمیق نمایش می‌دهند و از کیفیت تصویر خوبی برخوردار هستند. اما تلویزیون‌های سونی از نظر سیستم صوتی به پای تلویزیون‌های ال جی نمی‌رسد. تلویزیون‌های ال جی فناوری نانوسل دارند و سیستم صوتی بسیار قدرتمندی برخوردار هستند. تلویزیونهای سونی زاویه دید متوسطی دارد اما از میانگین کنتراست بالاتری در مقایسه با محصولات ال جی برخوردار است. تمامی محصولات ال جی زاویه دید بالایی دارند و می‌توانند تصاویر را با کیفیت بالا ارائه دهند.

مقایسه تلویزیون‌های سونی با ال جی _ زیگمو

نتیجه گیری

 در مقایسه تلویزیون سونی و ال جی به این نتیجه می‌رسیم که انتخاب با شما است. شما باید با توجه به نیاز و میزان بودجه که دارید دست به انتخاب بزنید. اگر علاقه زیادی به اینترنت دارید و می‌خواهید به امکانات و قابلیت‌های هوشمند فراوانی دسترسی داشته باشید توصیه می‌کنیم که به دنبال خرید تلویزیون ال جی باشید. زیرا تلویزیون‌های ال جی در مقایسه با تلویزیون‌های سونی امکانات و قابلیت‌های بیشتری دارند به عنوان مثال تلویزیون‌های ال جی با دستیار‌های گوگل و آمازون الکسا کاملاً سازگار هستند و شما میتوانید با تلویزیون تعامل صوتی داشته باشید. دستورات خودتان را ارائه دهید و تلویزیون در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ می‌دهد. اگر امکانات و قابلیت‌های هوشمند اهمیت زیادی برای شما ندارد به دنبال خرید تلویزیون سونی باشید. زیرا تلویزیون‌های سونی کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند و می‌توانند تصاویر را با کیفیت بالاتر و بهتر ارائه دهد و تا سالیان سال دیگر نیازی به تعویض تلویزیون خودتان نخواهید داشت.

اگر فناوری اولد برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد بهتر است به دنبال تلویزیون ال جی باشید و سپس سونی را در گزینه دوم خودتان قرار دهید. تلویزیون‌های سونی از کیفیت تصویر بسیار بالایی برخوردار هستند و از نظر دوام و طول عمر نیز قابل مقایسه با سایر تلویزیون‌ها نمی باشد. این تلویزیون‌ها تا سالیان سال با کیفیت اولیه برای شما کار می‌کنند. به همین دلیل تلویزیون‌های سونی از نظر کیفیت ساخت و طول عمر در مقایسه با سایر محصولات بهتر عمل می‌کنند.

تفاوت دیگری که میان تلویزیون‌های ال جی و سونی وجود دارد ریموت کنترل جادویی است. تلویزیون‌های ال جی همگی ریموت کنترل جادویی دارد که امکانات و قابلیت‌های زیادی را برای شما ارائه می‌دهد. تلویزیون‌های سونی ریموت کنترل جادویی ندارند اما با این حال از قابلیت‌های صوتی پشتیبانی می‌کنند و شما به راحتی می‌توانید به سرگرمی ها دسترسی داشته باشید البته قابلیت‌های ریموت کنترل تلویزیون‌های سونی به پای تلویزیون‌های ال جی نمی‌رسد.

اگر قصد خرید تلویزیون دارید حتماً به این نکته مهم توجه داشته باشید که تلویزیون‌های برندهای مختلف را حتماً در یک رده مقایسه کنید. به عنوان مثال رده سری 9 سونی را نمی‌توانید با سری 7 ال جی مقایسه کنید. باید همواره تلویزیون‌هایی که از یکسری مشترک هستند را با یکدیگر مقایسه نمایید. اگر امکانات و قابلیت‌های هوشمند برای شما کاملاً مهم است و می‌خواهد به سرگرمی‌ها و قابلیت‌های بیشتری دسترسی داشته باشید به دنبال خرید تلویزیون هوشمند باشید. می‌توانید با توجه به محیطی که قرار است تلویزیون را در آن قرار دهید سایز مناسبی را انتخاب کنید. تلویزیون‌های ال جی و تلویزیون‌های سونی هردو محصولاتی دارند که از کیفیت‌های تصویری متنوع پشتیبانی می‌کند هر دو برند تلویزیون‌هایشان از جمله تلویزیونهای 4K می‌باشد. کیفیت تصویر فورکا از جمله کیفیت‌های تصاویر قدرتمند محسوب می‌شود که می‌تواند تمامی جزئیات تصاویر را برای شما ارائه دهد. شما میتوانید با خرید تلویزیون فورکا جزئیات دقیق و با کیفیت بالایی مشاهده کنید. تلویزیونهای 4K تراکم پیکسلی 3840 در 2160 پیکسل دارد البته ممکن است این سوال را داشته باشید که اکنون دسترسی به محتوای فورکا سختی است اما اطمینان داشته باشید که تا چند سال آینده کیفیت 4K همگیر شده و شما می‌توانید محتوای فورکا به راحتی در بازار و در موتورهای جستجوگر پیدا کنید.

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های ال جی موجود در بازار

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سونی موجود در بازار

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ