تلویزیونمقایسه تلویزیون

مقایسه تلویزیون ال جی NANO85 با تلویزیون سامسونگ TU8500

مقایسه تلویزیون ال جی NANO85 با تلویزیون سامسونگ TU8500

در این مقاله قصد داریم دو تلویزیون از برند ال جی و سامسونگ را با یکدیگر مقایسه کنیم و به این نتیجه برسیم که ال جی بهتر است یا سامسونگ؟ برند ال جی و سامسونگ هر روزه به دنبال کشف دریچه تازه از دنیای علم و فناوری هستند. این دو برند بخش عظیمی از دنیای تکنولوژی و تولید لوازم خانگی را به نام خود ثبت کرده‌اند. باید بگوییم که برند ال جی و سامسونگ دو اَبَر کمپانی هستند که جدیدترین فناوری‌ها را در محصولات خود را به کار می‌گیرند و پا به پای تکنولوژی روز دنیا حرکت می‌کنند. محصولات این دو برند کاملا مدرن و پیشرفته هستند و توانسته است در میان کاربران جای خودش را پیدا کند. برندهای ال جی و سامسونگ در سال 2020 تلویزیون‌های خودشان را با بالاترین کیفیت در سایزها و مدلهای مختلف بازار عرضه کرده است. هنگام خرید تلویزیون یکی از مهمترین دغدغه‌های خریداران انتخاب تلویزیون مناسب است، تلویزیونی که با سلیقه و خواسته‌هایشان هماهنگ باشد و بتواند نیازهای شما را پاسخ بدهد. در این مقاله به مقایسه تلویزیون NANO85 با TU8500 می‌پردازیم و قصد داریم اطلاعات کامل تری از این تلویزیون‌ها را در اختیار شما قرار دهیم. اگر قصد خرید تلویزیون دارید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

مقایسه-تلویزیون-ال-جی-NANO85-با-تلویزیون-سامسونگ-TU8500-_-زیگمو

تلویزیون ال جی NANO85 یکی از محصولات برند ال جی است که به فناوری نانو سل مجهز شده است. این تلویزیون در سال 2020 به بازار عرضه شده و از جدیدترین قابلیت‌ها پشتیبانی می‌کند. تلویزیون نانوسل ال جی NANO85 دارای کیفیت تصویر فورکا است و می‌تواند تمامی محتواها را با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل نمایش دهد. یکی دیگر از نقاط قوت این تلویزیون وجود پردازنده هوشمند α7 Gen 3 می‌باشد. تلویزیون NANO85 با داشتن پردازنده آلفا 7 تمامی تصاویر را به زیباترین شکل ممکن بر روی صفحه نمایش تلویزیون ارائه می‌دهد. تلویزیون 2020 ال جی NANO85 به پنل IPS مجهز شده است و نور پس زمینه Edge دارد. این تلویزیون می‌تواند تمامی تصاویر را با ترکیب رنگی گسترده و در عین حال روشن نمایش دهد. منصفانه است بگویم که تلویزیون فورکا ال جی NANO85 یکی از بهترین تلویزیون‌های سری 8 نانوسل ال جی است.

لیست قیمت بهترین تلویزیون های ال جی موجود در بازار

تلویزیون سامسونگ TU8500 نیز محصول با کیفیت بسیار بالایی است که براحتی نیازهای شما را برآورده می‌کند. این تلویزیون یکی از بهترین تلویزیون‌های سری TU سامسونگ محسوب می‌شود. تلویزیون هوشمند سامسونگ TU8500 از کیفیت تصویر بی نظیری برخوردار است و به صفحه نمایش کریستال Crystal Display مجهز شده است. صفحه نمایش این تلویزیون با داشتن فناوری کریستال می‌تواند عالی ترین کیفیت را برای شما ارائه دهد. تلویزیون اسمارت سامسونگ TU8500 دارای پنل VA تمامی تصاویر با کنتراست بسیار بالایی ارائه می‌دهد. تلویزیون هوشمند سامسونگ TU8500 به نور پس زمینه Dual LED مجهز شده است. با وجود این پس زمینه روشنایی صفحه‌نمایش افزایش یافته و شما تمامی محتوا را به صورت روشن و با جزئیات بسیار بالا مشاهده می‌کنید. در ادامه تلویزیون ال جی NANO85 با تلویزیون سامسونگ TU8500 را مقایسه می‌کنیم تا بتوانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید و به راحتی میان این دو تلویزیون دست به انتخاب بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

مقایسه-تلویزیون-ال-جی-NANO85-با-تلویزیون-سامسونگ-TU8500-_-زیگمو

مشخصات کلی تلویزیون ال جی NANO85

تلویزیون هوشمند ال جی مدل NANO85 محصول سال 2020 برند ال جی است. این تلویزیون توسط کره ساخته شده و در کشور کره نیز مونتاژ گشته است. یکی از قابلیت‌های این محصول وجود قابلیت ضبط تصاویر و محتوا‌ها است این قابلیتی است که تلویزیون سامسونگ TU8500 از آن بی بهره می‌باشد. تلویزیون هوشمند ال جی NANO85 این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بتواند تمامی محتواهای مورد علاقه خودشان را ضبط و بر حافظه تلویزیون ذخیره نمایند. در تلویزیون سامسونگ TU8500 نکته‌ای که خودش را نمایش می‌دهد وجود منوی فارسی است. تلویزیون هوشمند TU8500 دارای منوی فارسی می‌باشد اما تلویزیون ال جی NANO85 از این قابلیت بی‌بهره است. تلویزیون هوشمند سامسونگ TU8500 در مصر مونتاژ شده است و در سال 2020 به بازار عرضه شده است. به طور کلی اگر بخواهیم کیفیت تصویر تلویزیون ال جی NANO85 را با تلویزیون سامسونگ TU8500 مقایسه کنیم تلویزیون ال جی تا حدودی امتیاز بالاتر کسب می‌کند. تلویزیون ال جی NANO85 می‌تواند فیلمها و برنامه‌های تلویزیونی را با کیفیت بسیار مناسب ارائه دهد. همچنین این تلویزیون برای مشاهده برنامه‌های ورزشی نیز گزینه بسیار مناسبی است. شما می‌توانید از این محصول برای گیمینگ استفاده کرده و لذت و هیجانی وصف ناپذیر را تجربه کنید.

تلویزیون اسمارت ال جی NANO85 برای مشاهده فیلم‌های HDR نیز گزینه مناسب تری است و شما بازی‌های HDR را با کیفیت بهتری از تلویزیون سامسونگ TU8500 دریافت می‌کنید. اگر هدف شما از خرید تلویزیون استفاده از تلویزیون برای مانیتورینگ است توصیه می‌کنیم به سراغ خرید تلویزیون ال جی NANO85 برود. زیرا این تلویزیون می‌تواند برای استفاده مانیتور گزینه بسیار مناسبی باشد. تلویزیون ال ای دی ال جی NANO85 به کیفیت تصویر فورکا مجهز شده است و از این نظر با تلویزیون سامسونگ TU8500 ویژگی مشترک دارد. صفحه نمایش هر دو محصول ال ای دی است و تفاوتی که در کیفیت تصویر تلویزیون وجود دارد مربوط به پنل به کار رفته در آن ها می‌باشد. تلویزیون هوشمند ال‌جی NANO85 دارای پنل IPS است. ویژگی پنل‌های IPS این است که می‌تواند تصاویر با زاویه دید گسترده ای نمایش دهد. شما در هر زاویه ای که باشید تصاویر و بازی‌ها را با کیفیت اولیه و دقت رنگی ثابت دریافت می‌کنید. تلویزیون سامسونگ TU8500 دارای پنل VA است و از زاویه دید محدودی برخوردار است اما با این حال تمامی تصاویر با کنتراست بسیار بالایی نمایش می‌دهد. هرچه کنتراست یک تلویزیون بالاتر باشد شما تمامی محتوا را با جزئیات بیشتری دریافت می‌کنید و از مشاهده تصاویر با روشنایی بالا لذت می‌برید. پنل‌های VA زاویه دید محدودی دارند اما کنتراست بالایی برخوردارند و پنل‌های آی پی اس از زاویه دید گسترده و کنتراست محدود برخوردار هستند.

نکته دیگری که در مقایسه تلویزیون NANO85 با TU8500 باید مورد توجه قرار بگیرد بحث مربوط به طراحی تلویزیون می‌باشد. تلویزیون اسمارت ال جی NANO85 دارای پایه‌های دو شاخه ای است. این تلویزیون به راحتی می‌تواند خانه شما را شیک و زیبا نماید. برای قرار دادن تلویزیون سامسونگ TU8500 بر روی میز پایه وسط طراحی شده است. این تلویزیون دارای یک پایه وسط که در مرکز تلویزیون قرار گرفته و وزن و تعادل تلویزیون را به خوبی حفظ می‌کند. ضخامت بدنه تلویزیون NANO85 ال جی برابر 5.5 سانتیمتر است و ضخامت حاشیه‌ها نیز 0.9 سانتیمتر می‌باشد. این تلویزیون کاملا باریک طراحی شده و در هر محیطی که قرار بگیرد زیبایی و شیک بودن خاصی دارند.

مقایسه-تلویزیون-ال-جی-NANO85-با-تلویزیون-سامسونگ-TU8500-_-زیگمو

 

یکی دیگر از مواردی که باعث تفاوت تلویزیون NANO85 با TU8500 می‌باشد فناوری لوکال دایمینگ است. تلویزیون 2020 ال جی NANO85 دارای فناوری لوکال داریمینگ است و به فناوری تنظیم نور صفحه نمایش به صورت موضعی مجهز شده است. اما تلویزیون سامسونگ TU8500 از قابلیت بی بهره می‌باشد. تلویزیون هوشمند ال‌جی NANO85 از اوج روشنایی SDR بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند تمامی محتوا را با کیفیت بسیار بالا نمایش دهد. این محصول از یکنواختی خاکستری و یکنواختی مشکی نیز در سطح مطلوبی قرار دارد و شما از مشاهده رنگ‌های مختلف با کیفیت بسیار بالا کاملا لذت می‌برید. یکی دیگر از نقاط قوت تلویزیون 2020 ال‌جی NANO85 این است که در زمینه انعکاس نور نیز عملکرد مناسبی دارد. تلویزیون NANO85 و TU8500 از نظر کیفیت SDR و کیفیت HDR ، کیفیت فول اچ دی از یک سطح قرار دارند و هر دو محصول با کیفیت تصویر 4K و رزولوشن 3840 * 2160 پیکسل مجهز شده‌اند. هر دوی این تلویزیون‌ها کیفیت تصویر 8k را نمایش نمی دهند.

تلویزیون هوشمند ال‌جی NANO85 از طیف رنگی گسترده‌تری برخوردار است و می‌تواند زمان پاسخ دهی سریع تری را نیز برای شما ارائه دهد. همچنین این تلویزیون از سرعت تازه‌سازی متغیر نیز برخوردار است و شما می‌توانید تمامی صحنه‌های اکشن و ورزشی را با کیفیت بسیار بالا مشاهده کنید. تلویزیون 4K ال جی تازه‌سازی 120 هرتز می‌باشد و تلویزیون سامسونگ TU8500 نیز از نرخ رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است. این دو تلویزیون از نظر نرخ تازه سازی در یک سطح قرار دارند. اگر هدف شما از خرید تلویزیون انجام بازی‌های مختلف است خرید تلویزیون ال جی NANO85 را به شما پیشنهاد می‌دهیم زیرا این محصول دارای قابلیت VRR است و بازی ها را با کیفیت بسیار بالا برای شما ارائه دهد. تلویزیون هوشمند ال‌جی NANO85 تاخیر در ورودی بسیار مناسبی دارد و شما می‌توانید از این محصول برای گیمینگ و مانیتورینگ استفاده کنید. مورد دیگری که در مقایسه تلویزیون ال جی NANO85 با تلویزیون سامسونگ TU8500 باید مورد توجه قرار بگیرد بخش مربوط به پورت‌ها و ورودی‌های دستگاه میباشد.

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سامسونگ موجود در بازار

 تلویزیون سامسونگ TU8500 دارای سه پورت HDMI است و شما میتوانید با استفاده از این پورت‌ها تمامی دستگاه‌های که دارای کابل HDMI هستند به تلویزیون متصل کرده و محتواهای صوتی و تصویری با کیفیت بسیار بالا منتقل نمایید. تلویزیون ال جی NANO85 دارای 4 پورت HDMI است  و یک ورودی HDMI بیشتری دارد. همچنین این دو محصول از نظر تعداد پورت‌های USB نیز با یکدیگر متفاوت می‌باشد. تعداد پورت‌های USB تلویزیون ال جی NANO85 سه عدد و در تلویزیون سامسونگ TU8500 دو عدد می‌باشد. اگر بحث پورت‌ها و درگاه‌های ورودی برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد خرید تلویزیون ال جی NANO85 را به شما پیشنهاد می‌دهیم. هر دو این دو تلویزیون دارای خروجی نوری صدا هستند و هر دو نیز از ورودی کامپوزیت ورودی آنتن و پورت اترنت پشتیبانی می‌کنند. یکی دیگر از نقاط مشترک تلویزیون ال جی NANO85 با سامسونگ TU8500 وجود پورت HDMI می‌باشد. یکی از نقاط برتری تلویزیون سامسونگ TU8500 این است که از فناوری دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند و پورت HDMI برخوردار است. هر دو این تلویزیونها دارای پورت دو هستند ‏ HDMI 2.0 هستند اما با این حال تلویزیون ال جی NANO85 دارای پورت HDMI 2.1 است و برای انجام بازی‌های مختلف گزینه بهتری می‌باشد. تلویزیون هوشمند TU8500 از قابلیت وای فای پشتیبانی می‌کند و اتصال شما به اینترنت به راحتی فراهم کرده است. نکته دیگری که در مقایسه این دو تلویزیون باید مورد توجه قرار بگیرد بخش کیفیت صدای خروجی می‌باشد. هر دوی این محصولات 20 وات توان خروجی دارد اما کیفیت صدای خارج شده از تلویزیون سامسونگ TU8500 کیفیت بهتری دارد. تلویزیون هوشمند ال‌جی NANO85 دارای سیستم عامل webOS است و شما به راحتی می‌توانید با این سیستم‌ عامل کار کنید. در مقابل تلویزیون سامسونگ TU8500 از نسخه 2020 سیستم عامل Tizen برخوردار است. شما با خرید هر کدام از این تلویزیون‌ها به راحتی می‌توانید موبایل را به صفحه نمایش تلویزیون منتقل کرده و از ریموت کنترل جادویی استفاده کنید یا حتی با استفاده از کنترل صوتی تلویزیون را مدیریت و کنترل نمایید.

 

 

ویژگی ها و مــــدل

NANO85

TU8500

   

سال ساخت

2020

2020

کشورسازنده

کره

کره

کشور مونتاژ

کره

مصر

قابلیت ضبط

دارد

ندارد

منو فارسی

ندارد

دارد

امتیازات

  

ترکیبی

7.3

7.2

فیلم

6.4

7.3

برنامه تلویزیونی

7.8

7.2

برنامه ورزشی

7.7

7.2

گیمینگ

8.0

7.9

فیلم HDR

6.3

6.3

بازی HDR

7.5

7.3

مانیتور

8.3

7.5

مشخصات اصلی

  

نوع

LED

LED

نوع پنل

IPS

VA

کیفیت تصویر

4K

4K

طراحی

  

نوع پایه

دو شاخه

وسط

ضخامت بدنه(cm)

5.5

ضخامت حاشیه(cm)

0.9

 

کیفیت ساخت

7.0

تست نشده

کیفیت تصویر

7.2

تست نشده

کنتراست

6.8

تست نشده

لوکال دایمینگ

دارد

ندارد

اوج روشنایی SDR

6.3

تست نشده

اوج روشنایی HDR

5.9

تست نشده

یکنواختی خاکستری

7.3

تست نشده

یکنواختی مشکی

5.1

تست نشده

انعکاس نور

8.4

تست نشده

کیفیت SD

8.0

8.0

کیفیت HD

8.0

8.0

کیفیت Full HD

9.0

9.0

کیفیت 4k

10

10

کیفیت 8k

0.0

0.0

طیف رنگ

7.7

تست نشده

حجم رنگ

6.8

تست نشده

زمان پاسخ دهی

7.7

تست نشده

سرعت تازه سازی متغیر

8.2

0.0

نرخ تازه سازی

120Hz

120Hz

VRR

دارد

ندارد

G-SYNC Compatible

ندارد

ندرد

بیشترین 4k VRR

60Hz

تست نشده

کمترین 4k VRR

48Hz

ندارد

بیشترین 1080p VRR

20Hz>

تست نشده

ورودی

  

تأخیر در ورودی

8.6

تست نشده

تعداد HDMI

4

3

تعداد USB

3

2

خروجی نوری صدا

1

1

خروجی هدفون

ندارد

ورودی کامپوننت

خروجی RCA صدا

ورودی کامپوزیت

1

1

ورودی آنتن

1

1

Ethernet

1

1

پورت نمایشی

ورودی IR

HDR10

دارد

دارد

+HDR10

ندارد

دارد

دالبی ویژن

دارد

دارد

HLG

دارد

دارد

HDMI 2.0

دارد

دارد

HDMI 2.1

دارد

ندارد

CEC

دارد

دارد

HDCP 2.2

دارد

 

USB 3.0

ندارد

دارد

خروجی صدا متغیر

دارد

دارد

پشتیبانی Wi-Fi

دارد

دارد

ARC

دارد

دارد

eARC

دارد

دارد

DTS

ندارد

ندارد

صوتی

  

کیفیت صدا

6.6

6.8

توان صدا خروجی

20w

20w

قابلیت های هوشمند

  

رابط کاربری

8.5

7.5

سیستم عامل

webOS

Tizen

نسخه

5.0

2020

راحتی استفاده

آسان

آسان

تنوع برنامه

عالی

عالی

اتصال به موبایل

دارد

دارد

کنترل جادویی

دارد

دارد

کنترل صوتی

دارد

دارد

کنترل روی تلویزیون

دارد

دارد

مصرف برق

52w

 

 

مزایا و معایب تلویزیون ال جی NANO85

تلویزیون 4K ال جی مدل NANO85 از بازتاب نور مناسب‌تری برخوردار است و این تلویزیون برای استفاده در محیط‌های روشن گزینه بسیار مناسبی است و اگر نوری به صفحه نمایش تلویزیون بتابد این محصول می‌تواند آن را مدیریت کرده و از آسیب رسیدن به چشمان شما جلوگیری کند. تلویزیون اسمارت ال جی NANO85 در نمایش جزئیات نیز عملکرد بهتری دارد و تمامی تصاویر با وضوح بسیار بالا نمایش می‌دهد. نقطه ضعف تلویزیون ال جی NANO85 این است که در یکنواختی رنگ مشکی کمی ضعیف عمل می‌کند و همچنین در محتوای hdr از اوج روشنایی کمتری برخوردار است.

مقایسه-تلویزیون-ال-جی-NANO85-با-تلویزیون-سامسونگ-TU8500-_-زیگمو

مزایا و معایب تلویزیون سامسونگ TU8500

تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل TU8500 از یکنواختی مشکی عالی برخوردار است و می‌تواند رنگ مشکی را با کیفیتی بسیار بالا بر روی صفحه نمایش ال ای دی نمایش دهد. همچنین این محصول تاخیر در ورودی عالی دارد و شما می‌توانید از این تلویزیون برای گیمینگ و مانیتورینگ استفاده کنید و تمامی محتواها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به صفحه نمایش تلویزیون منتقل نمایید. یکی از نقاط ضعف تلویزیون سامسونگ TU8500 این است که از فناوری لوکال دایمینگ یا همان فناوری تنظیم نور صفحه نمایش پشتیبانی نمی کند. این تلویزیون برای محیط‌های تاریک عملکرد ضعیفی دارد و اگر در محیط‌های تاریک قرار بگیرد تصاویر و محتوا با کیفیت بسیار بالا پخش نمی شوند.

مقایسه صفحه نمایش تلویزیون ال جی NANO85 با تلویزیون سامسونگ TU8500

یکی از مهمترین عواملی که در خرید تلویزیون نقش بسیار مهمی دارد و انتظار کاربران این است که تلویزیون مورد نظر آنها بهترین ویژگی را داشته باشد کیفیت تصویر است. کیفیت تصویر تلویزیون همواره از سوی خریداران مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد. تلویزیون تلویزیون ال جی NANO85 و تلویزیون سامسونگ TU8500 با توجه به اینکه از دو برند مختلف به بازار عرضه و تولید شده‌اند از کیفیت تصویر تا حدودی متفاوت نیز برخوردار هستند. تلویزیون ال جی NANO85 به صفحه نمایش نانوسل مجهز شده است و تمام تصاویر را با کیفیت تصویر فورکا به صورت عالی و با جزئیات دقیق نمایش می‌دهد. تلویزیون نانوسل ال جی NANO85 دارای پنل IPS است و یکی از نقاط قوت آن زاویه دید گسترده می‌باشد. شما به راحتی می‌توانید از این تلویزیون در محیط‌های بزرگ استفاده کنید. این تلویزیون برای محیط‌هایی که چیدمان مبل بزرگ و گسترده دارند بسیار مناسب است. تلویزیون فورکا ال جی NANO85 باعث شده است خریداران بتوانند از این تلویزیون در محیط‌های روشن استفاده نمایند.

مقایسه-تلویزیون-ال-جی-NANO85-با-تلویزیون-سامسونگ-TU8500-_-زیگمو

تلویزیون سامسونگ TU8500 نیز از کیفیت تصویر خوبی برخوردار است و تمامی محتوا را با کیفیت کیفیت تصویر 4K کاملاً دقیق و با طیف گسترده ای از رنگ‌ها نمایش می‌دهد. تلویزیون 2020 سامسونگ TU8500 به پنل VA مجهز شده است. صفحه نمایش این تلویزیون از نوع ال ای دی است. یکی از ویژگی‌های پنل‌های VA این است که از زاویه دید پایین تری در مقایسه با پنل‌های IPS برخوردار هستند. اما در عوض تمامی تصاویر با کنتراست بالا ترین نمایش میدهند و پنل های VA کنتراست بسیار گسترده‌ای دارند که شما می‌توانید با مقایسه این دو تلویزیون به راحتی دست به انتخاب بزنید. نور صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ TU8500 از نوع تکنولوژی Dual LED می‌باشد. این تلویزیون دارای فناوری لوکال دایمینگ نیست اما می‌تواند تمامی جزئیات تصاویر را با کیفیت بسیار بالا و روشنایی عالی نمایش دهد. تلویزیون 4K سامسونگ TU8500 تمامی تصاویر را با کیفیت بسیار بالایی بر روی صفحه نمایش کریستال نمایش میدهد. این تلویزیون به فناوری کریستال مجهز شده است و مشاهده برنامه‌های مختلف برای شما هیجانی وصف ناپذیر را ایجاد می‌کند. تلویزیون هوشمند سامسونگ TU8500 از نظر نمایش جزئیات به پای تلویزیون ال جی NANO85 نمی‌رسد. این تلویزیون به فناوری لوکال دایمینگ یا همان تکنولوژی تنظیم نور صفحه نمایش مجهز نشده است. به همین دلیل از این تلویزیون برای محیط‌های روشن استفاده کنید بهتر است. اگر بخواهیم به صورت کلی این تلویزیون را با یکدیگر مقایسه کنیم باید بگویم که از نظر کیفیت تصویر تلویزیون ال جی NANO85 قابلیت‌های بیشتری را در مقایسه با تلویزیون سامسونگ TU8500 ارائه می‌دهد.

مقایسه کیفیت صدا در تلویزیون ال جی NANO85 با تلویزیون سامسونگ TU8500

یکی دیگر از فاکتورهایی که در خرید تلویزیون به خصوص برای کسانی که به موسیقی‌های مختلف علاقه دارند مهم است توجه به کیفیت صدای تلویزیون است. بهره مندی از کیفیت صدای مناسب می‌تواند لذت تماشای فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی را برای شما چند برابر کند. تلویزیون ال جی NANO85 و تلویزیون سامسونگ TU8500 هر دو سیستم صوتی دو کاناله دارند و 20 وات توان خروجی ارائه می‌دهد. صدای ارائه شده از این دو تلویزیون یکسان میباشد. برند ال جی برای ارتقای کیفیت صدا تلویزیون NANO85 را به فناوری دالبی اتموس Dolby Atmos مجهز کرده است همچنین تلویزیون از هوش مصنوعی نیز برخوردار است و با وجود قابلیت AI Sound می‌تواند صداهای واقعی تر و متناسب با محتوای تصویری پخش کند. تلویزیون هوشمند سامسونگ TU8500 نیز تمامی صداها صداها را با وجود فناوری Dolby Digital Plus با کیفیت بسیار بالایی ارائه می‌دهد. صدای ارائه شده از تلویزیون کاملاً با کیفیت است. اگر بخواهیم بگوییم که کدام تلویزیون کیفیت صدای بهتری ارائه می‌دهد باید گفت که در برخی از موارد تلویزیون 2020 ال جی NANO85 امتیاز بیشتری کسب کرده است.

سیستم عامل در مقایسه تلویزیون ال جی NANO85 با تلویزیون سامسونگ TU8500

 

سیستم عامل این دو تلویزیون به عنوان تفاوت‌های دو تلویزیون تلویزیون ال جی NANO85 و TU8500 مطرح می‌شود. این دو تلویزیون هر دو قابلیت اسمارت مجهز شده اند و دنیایی از امکانات و قابلیت‌های هوشمند را برای شما ارائه می‌دهد. تفاوت دو برند باعث شده است که تلویزیون NANO85 و TU8500 از سیستم عامل‌های متفاوتی برخوردار باشند. سیستم‌عامل پل ارتباطی میان کاربر با تلویزیون است و شما میتوانید با تلویزیون تعامل داشته باشید. تلویزیون ال جی NANO85 به سیستم‌عامل WebOS مجهز شده است و تلویزیون سامسونگ TU8500 دارای سیستم عامل Tizen است. این دو سیستم‌عامل هر دو از جمله سیستم عامل‌های مختص برند خودشان هستند. سیستم عامل WebOS است و Tizen از جمله سیستم عامل‌های پیشرفته هستند که دسترسی کاربران را به پیشرفته ترین امکانات هوشمند فراهم کرده است. شما با توجه به نیازهای خودتان می‌توانید هر کدام از این گزینه‌ها را انتخاب نمایید.

مقایسه-تلویزیون-ال-جی-NANO85-با-تلویزیون-سامسونگ-TU8500-_-زیگمو

تلویزیون ال جی NANO85 بهتر است یا تلویزیون سامسونگ TU8500؟

 همانطور که پیشتر گفتیم انتخاب میان دو تلویزیون بیشتر به نیاز و سلیقه کاربران بستگی دارد. تلویزیون سامسونگ TU8500 و ال‌جی NANO85 از نظر طراحی و شکل ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند. شکل پایه‌های این دو تلویزیون متفاوت است. تلویزیون ال جی NANO85 پایه دو طرفه دارد و تلویزیون سامسونگ TU8500 دارای یک پایه هلالی شکل است. با وجود پایه‌های دوشاخه شما می‌توانید تلویزیون را باید در میزهای بزرگ قرار دهید. از نظر کیفیت تصویر نیز تلویزیون NANO85 و TU8500 تقریباً با یکدیگر برابر هستند و تنها در نمایش جزئیات اصلی تلویزیون ال جی NANO85 عملکرد بهتری دارد اما این مورد نیز تاثیر چندانی بر روی کیفیت اصلی تلویزیون ندارد. سیستم عامل به کار رفته در هر دو تلویزیون هم متفاوت هستند و باعث شده است و فضای کاربری و منوی متفاوتی را دریافت کنید. به طور کلی امکانات و دسترسی این دو تلویزیون در یک حد می‌باشد و شما با خرید هر محصول به امکانات و قابلیت‌های گسترده دسترسی خواهید داشت. یکی از برتری‌های تلویزیون ال جی NANO85 وجود ریموت کنترل جادویی یا همان Magic Remote Control می‌باشد. با استفاده از این ریموت کنترل شما به راحتی می‌توانید تمامی دستگاه‌های متصل شده و مدیریت کنید. تلویزیون ال جی NANO85 دارای ریموت کنترل جادویی است و تلویزیون سامسونگ TU8500 به ریموت کنترل One Remote مجهز شده است. به طور کلی باید گفت که تلویزیون ال جی NANO85 در مقایسه با تلویزیون سامسونگ TU8500 امتیاز بیشتری را کسب کرده است اما تفاوت این امتیازها به قدری کم است که دیده نمی شود. تلویزیون سامسونگ TU8500 جایگاه بسیار با کیفیتی دارد و در لیست بهترین تلویزیون‌های 2020 سامسونگ شناخته شده است. تلویزیون TU8500 محصول سال 2020 کشور کره است. این تلویزیون در مصر مونتاژ شده است و دارای قابلیت های LED، VA، 4K است و کاملا شیک و زیبا طراحی شده است. پایه این تلویزیون از نوع پایه وسط است. اتصال به موبایل، کنترل جادویی، کنترل صوتی برخی از قابلیت های این محصول است.

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های ال جی موجود در بازار

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سامسونگ موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ