تلویزیونمقایسه تلویزیون

مقایسه تلویزیون سونی A8H با تلویزیون سامسونگ Q80T

مقایسه تلویزیون سونی A8H با تلویزیون سامسونگ Q80T

در این مقاله قصد داریم تلویزیون QLED و تلویزیون اولد را مقایسه کنیم و به این نتیجه برسیم که کدام تلویزیون بهتر است؟ در این مقاله به مقایسه QLED Q80T با اولد A8H می‌پردازیم. با آغاز سال جدید میلادی برندهای برتر جدیدترین تلویزیون‌های خودشان را به بازار عرضه کردند. هر کدام از این برندها در تلاش هستند که بیشترین مخاطب را به خود جلب کرده و فروش بیشتری داشته باشند. تلویزیونهای سونی و سامسونگ از کیفیت تصویر بسیار بالایی برخوردار هستند. این دو برند به عنوان غول‌های تکنولوژی جهان شناخته می‌شود. تلویزیون‌های سونی و سامسونگ از امکانات و قابلیت‌های بسیار گسترده‌ای برخوردار هستند و در سال 2020 به عنوان بهترین تلویزیون‌ها شناخته شده‌اند. در این مقاله به بررسی و مقایسه تلویزیون A8H با Q80T می‌پردازیم این دو تلویزیون هر دو از جمله تلویزیون‌های برتر سونی و سامسونگ شناخته شده اند. اگر قصد خرید تلویزیون A8H یا Q80T را دارید می‌توانید با خواندن این مقاله انتخاب بهتری در میان این دو تلویزیون داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

مقایسه تلویزیون سونی A8H با تلویزیون سامسونگ Q80T _ زیگمو

تلویزیون سامسونگ Q80T

تلویزیون 2020 سامسونگ مدل Q80T به صفحه نمایش QLED مجهز شده است. این تلویزیون دارای کیفیت تصویر 4K و تراکم پیکسلی 3840 در 2160 پیکسل است. تلویزیون QLED سامسونگ Q80T دارای پنل VA می‌باشد. این تلویزیون یکی از محبوب ترین تلویزیون‌های سال 2020 برند سامسونگ شناخته شده است. تلویزیون 2020 سامسونگ Q80T در کشور کره ساخته شده و در مصر مونتاژ شده است. یکی از نقاط قوت تلویزیون Q80T وجود منوی فارسی می‌باشد. این تلویزیون از کیفیت تصویر خارق العاده ای برخوردار است و با داشتن صفحه نمایش QLED می‌تواند تمامی محتوا را با کیفیت بسیار بالا برای شما نمایش دهد. تلویزیون سامسونگ Q80T دارای پنل VA است و از نسبت کنتراست بسیار بالایی برخوردار است. یکی از ویژگی‌های پنل VA وجود نسبت کنتراست بالا میباشد. تلویزیون QLED سامسونگ Q80T دارای کیفیت تصویر 4K و تراکم پیکسلی گسترده است. این تلویزیون از نظر طراحی نیز کاملا شیک و زیبا می‌باشد. برای قرار دادن این محصول بر روی میز پایه وسط در نظر گرفته شده است که در مرکز تلویزیون قرار می‌گیرد. تلویزیون فورکی سامسونگ Q80T ضخامت بدنه 5.6 سانتی متری دارد. همچنین این تلویزیون از نظر ضخامت حاشیه نیز 0.9 سانتیمتر می‌باشد و از این نظر در مقایسه با تلویزیون سونی A8H از ضخامت بیشتری برخوردار است.

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سامسونگ موجود در بازار

 

مقایسه-تلویزیون-سونی-A8H-با-تلویزیون-سامسونگ-Q80T_ زیگمو

تلویزیون هوشمند سامسونگ Q80T از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است اما به پای تلویزیون OLED سونی A8H نمی‌رسد. این تلویزیون می‌تواند تمامی تصاویر را با کیفیت خارق العاده نمایش دهد. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q80T از کنتراست بی نظیری برخوردار است و با وجود قابلیت لوکال دایمینگ می‌تواند نور صفحه نمایش تلویزیون را به صورت موضعی تنظیم نماید. یکی از نقاط برتری تلویزیون سامسونگ Q80T در مقایسه با A8H وجود اوج روشنایی SDR و hdr است. در هر دو این فاکتورها تلویزیون Q80T عملکرد بهتری از خود نشان داده است. تلویزیون هوشمند A8H از یکنواختی خاکستری و مشکی برتری برخوردار است و امتیازات بیشتری کسب کرده است  این تلویزیون در انعکاس نور قدرتمند عمل می‌کند. اما تلویزیون هوشمند سامسونگ Q80T از مدیریت بهتری برخوردار است. تلویزیون A8H و Q80T هر دو می‌توانند کیفیت sd ، hd و Full HD را به صورت خارق‌العاده و با جزئیات بسیار بالا برای شما نمایش دهد. تلویزیون سامسونگ Q80T رنگ و حجم رنگی گسترده دارد و زمان پاسخگویی نسبتا خوبی برخوردار است. این تلویزیون می‌تواند نرخ رفرش ریت 120 هرتز را برای شما ارائه دهد.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که سایز 49 اینچ تلویزیون سامسونگ Q80T از نرخ رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی نمی کند. تلویزیون Q80T دارای قابلیت VRR است و از این نظر در مقایسه با تلویزیون A8H دارای برتری می‌باشد. زیرا تلویزیون A8H از قابلیت VRR پشتیبانی نمی کند. نکته ای که در مورد تلویزیون سامسونگ Q80T باید مورد توجه قرار بگیرد ورودی‌ها و پورت‌های ارتباطی می‌باشد. تلویزیون Q80T دارای 4 پورت HDMI و از دو پورت USB برخوردار است. همچنین این تلویزیون دارای خروجی نوری صدا، ورودی آنتن و Ethernet می‌باشد. تلویزیون Q80T دارای فرمت HDR10 و +HDR10 است. این تلویزیون از 60 وات توان خروجی برخوردار است و این قدرت کاملاً بی‌نظیر بوده و صدای فوق العاده محسوب می‌شود. سامسونگ تلویزیون Q80T را به نسخه 2020 سیستم عامل تایزن مجهز کرده است. این تلویزیون 67 وات برق مصرف می‌کند که در مقایسه با تلویزیون A8H مصرف برق بسیار کمتری دارد.

تلویزیون سونی A8H

تلویزیون هوشمند سونی مدل A8H در سال 2020 توسط برند سونی و کشور ژاپن به بازار عرضه شده است. این تلویزیون در مالزی مونتاژ شده و دارای منوی فارسی میباشد. تلویزیون هوشمند سونی A8H دارای صفحه نمایش اولد است و تمامی برنامه‌های ورزشی، برنامه‌های تلویزیونی، گیمینگ و فیلم‌ها و بازی‌های HDR را با کیفیتی بسیار بالا نمایش می‌دهد. صفحه نمایش به کار رفته در این محصول از نوع صفحه نمایش اولد می‌باشد. همچنین با وجود پنل WRGB شما تمامی تصاویر را با کیفیت بسیار بالا مشاهده می‌کنید. تلویزیون OLED سونی A8H به کیفیت تصویر 4K مجهز شده است. این تلویزیون دارای پایه‌های دو شاخه است که در دو طرف تلویزیون قرار می‌گیرند و می‌تواند از لرزش و تکان خوردن شدید تلویزیون جلوگیری کنند. نکته بسیار مهمی که در نگاه اول در مورد تلویزیون A8H خودش را نشان می‌دهد طراحی تلویزیون می‌باشد. ضخامت بدنه این محصول کاملا باریک است و به 5.5 سانتیمتر می رسد. همچنین ضخامت حاشیه‌ها نیز 0.8 سانتی متر است و هیچ‌گونه حواس پرتی هنگام مشاهده محتوای مختلف برای شما وجود ندارد. تلویزیون‌های سونی در هر رده و سری که باشد از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند. این تلویزیون‌ها سالیان سال همچون روز اول برای شما کار می‌کنند.

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سونی موجود در بازار

مقایسه-تلویزیون-سونی-A8H-با-تلویزیون-سامسونگ-Q80T_ زیگمو

تلویزیون هوشمند سونی A8H از کیفیت تصویر خارق العاده ای برخوردار است و زمان پاسخگویی بسیار سریعی دارد. شما به راحتی می‌توانید از این تلویزیون برای مانیتورینگ و گیمینگ استفاده کنید. این محصول دارای نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است و می‌تواند صحنه‌های اکشن و ورزشی را با کیفیت بسیار بالا و بدون تاخیر و تاری نمایش دهد. تلویزیون OLED سونی A8H دارای 4 پورت HDMI و سه پورت USB است. از نظر تعداد پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی تلویزیون A8H از یک پورت USB بیشتر برخوردار است. همچنین این تلویزیون از خروجی هدفون پشتیبانی می‌کند. اما تلویزیون سامسونگ Q80T از این قابلیت بی‌بهره است. همچنین ورودی کامپوزیت در تلویزیون A8H وجود دارد اما در تلویزیون Q80T به چشم نمی‌خورد. تلویزیون هوشمند سونی A8H دارای ورودی آنتن و اترنت نیز می‌باشد. این تلویزیون از فرمت HDR10 پشتیبانی می‌کند و با داشتن قابلیت دالبی ویژن تمامی تصاویر را با کیفیت خارق العاده نمایش می‌دهد. از نظر سیستم صوتی تلویزیون A8H دارای 30 وات توان خروجی است. این قدرت کاملا مناسب می‌باشد اما به پای سیستم صوتی تلویزیون سامسونگ Q80T نمی‌رسد.

تلویزیون هوشمند سونی A8H به نسخه 9 سیستم‌ عامل اندروید مجهز شده است. به راحتی می‌توانید از این سیستم عامل استفاده کنید و به دنیایی از برنامه‌ها دسترسی داشته باشید. تلویزیون اندروید سونی A8H دسترسی شما را به برنامه‌های وب فراهم کرده است. همچنین این تلویزیون قابلیت اتصال به موبایل دارد و این امکان فراهم شده است که با استفاده از ریموت کنترل تلویزیون را بتوانید با استفاده از صدا مدیریت و کنترل نمایید. تلویزیون OLED سونی A8H برابر 99 وات برق مصرف میکند.

ویژگی ها و مــــدل

A8H

Q80T

 

   

سال ساخت

2020

2020

کشورسازنده

ژاپن

کره

کشور مونتاژ

مالزی

مصر

امتیازات

  

ترکیبی

8.7

8.4

فیلم

9.4

8.1

برنامه تلویزیونی

8.2

8.4

برنامه ورزشی

8.6

8.4

گیمینگ

8.6

8.8

فیلم HDR

8.8

7.9

بازی HDR

8.3

8.5

مانیتور

8.3

8.7

مشخصات اصلی

  

نوع

OLED

QLED

نوع پنل

WRGB

VA

کیفیت تصویر

4K

4K

طراحی

  

نوع پایه

دو شاخه

وسط

ضخامت بدنه(cm)

5.5

5.6

ضخامت حاشیه(cm)

0.8

0.9

کیفیت ساخت

9.5

8.5

کیفیت تصویر

8.6

8.1

کنتراست

10

8.0

لوکال دایمینگ

ندارد

دارد

اوج روشنایی SDR

7.0

8.1

اوج روشنایی HDR

7.0

7.5

یکنواختی خاکستری

8.9

7.3

یکنواختی مشکی

10

8.0

انعکاس نور

9.2

9.4

کیفیت SD

8.0

8.0

کیفیت HD

8.0

8.0

کیفیت Full HD

9.0

9.0

کیفیت 4k

10

10

کیفیت 8k

0.0

0.0

طیف رنگ

8.6

8.0

حجم رنگ

7.7

7.8

زمان پاسخ دهی

9.8

8.6

سرعت تازه سازی متغیر

0.0

8.2

نرخ تازه سازی

120Hz

120Hz(به جز “49)

بیشترین 4k VRR

تست نشده

60Hz

کمترین 4k VRR

 

48Hz

بیشترین 1080p VRR

تست نشده

120Hz

ورودی

  

تأخیر در ورودی

8.2

9.2

تعداد HDMI

4

4

تعداد USB

3

2

خروجی نوری صدا

1

1

خروجی هدفون

1

ورودی کامپوننت

خروجی RCA صدا

ورودی کامپوزیت

1

ورودی آنتن

1

1

Ethernet

1

1

پورت نمایشی

ورودی IR

1

صوتی

  

کیفیت صدا

7.2

7.3

توان صدا خروجی

30w

60w

قابلیت های هوشمند

  

رابط کاربری

7.5

8.0

سیستم عامل

Android

Tizen

نسخه

9.0

2020

راحتی استفاده

متوسط

 

تنوع برنامه

عالی

عالی

مصرف برق

99w

67w

 

مزایا و معایب تلویزیون سامسونگ Q80T

تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل Q80T از بازتاب نور عالی برخوردار است. این تلویزیون می‌تواند تمامی تصاویر را با کنتراست بی‌نظیر و زاویه دید مناسب نمایش دهد. شما در هر زاویه ای که باشید محتواها را با کیفیت بالا و با همان کیفیت تصویر اولیه و ثابت دریافت می‌کنید. تلویزیون Q80T زمان پاسخ دهی عالی دارد. یکی از نقاط ضعفی که در مورد این تلویزیون مطرح می‌شود این است که گوشه‌های صفحه نمایش تلویزیون در مقایسه با سایر قسمت‌ها تاریک تر به نظر می‌رسد.

مقایسه-تلویزیون-سونی-A8H-با-تلویزیون-سامسونگ-Q80T_ زیگمو

مزایا و معایب تلویزیون OLED سونی A8H

تلویزیون هوشمند سونی مدل A8H با توجه به اینکه به فناوری اولد مجهز شده است می‌تواند رنگ مشکی را به صورت کامل و مطلق برای شما نمایش دهد. این تلویزیون زاویه دید گسترده ای دارد و زمان پاسخ دهی سریع تری نیز برخوردار است یکی از نقاط ضعفی که در مورد تلویزیون A8H وجود دارد احتمال پیکسل سوختگی است. با توجه به اینکه این تلویزیون دارای صفحه نمایش اولد است این احتمال وجود دارد که اگر یک تصویر برای مدت زمان طولانی بر روی صفحه نمایش تلویزیون ثابت بماند دچار پیکسل سوختگی شود اما شما به راحتی می‌توان با رعایت برخی از نقاط از پیش آمدن چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

مقایسه-تلویزیون-سونی-A8H-با-تلویزیون-سامسونگ-Q80T_ زیگمو

مقایسه صفحه نمایش تلویزیون A8H با Q80T

یکی از مهمترین عواملی که در خرید تلویزیون نقش بسیار موثری دارد نوع صفحه نمایش و کیفیت تصویر تلویزیون می‌باشد. تلویزیون 2020 سونی A8H به کیفیت تصویر 4K مجهز شده است و دارای صفحه نمایش اولد و پنلی از نوع WRGB است. پنل‌های WRGB مخصوص تلویزیون‌های OLED طراحی شده‌اند و رنگهای نمایشگر این پنل‌ها بسیار روشن تر و واقعی تر به نظر می‌رسد. شما با خرید تلویزیون سونی A8H تمامی محتوا و تصاویر کاملا واقعی و طبیعی دریافت می‌کنید. وجود پنل WRGB باعث شده است که تصاویر از شفافیت بیشتری برخوردار شوند و تمامی محتوا و صحنه‌ها واقعی به نظر برسند.

مقایسه-تلویزیون-سونی-A8H-با-تلویزیون-سامسونگ-Q80T_ زیگمو

تلویزیون سامسونگ Q80T به صفحه نمایش کیولد و پنل VA مجهز شده است. ویژگی‌های پنل VA این است که از کنتراست عالی و یکنواختی رنگ خاکستری بسیار مناسبی برخوردار است. با وجود پنل VA تمامی تصاویر را با کنتراست بسیار بالا مشاهده می‌کنید. تلویزیون سامسونگ  Q80T از زاویه دید مناسبی نیز برخوردار است. نکته بسیار مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که تلویزیون Q80T دارای نور پس زمینه Full-Array می‌باشد. در حالی که تلویزیون سونی A8H به نور پس زمینه مجهز نشده است و به این دلیل است که تلویزیون‌های OLED به صورت خودکار صفحه نمایش را کنترل کرده و هر پیکسل برای ارائه رنگها به صورت مستقل روشن و خاموش میشود. تلویزیون سونی A8H و Q80T در برخی از موارد با یکدیگر اشتراکاتی دارند. رزولیشن هر دو این تلویزیون‌ها 4K است و هر دو می‌توانند کیفیت فوق العاده را برای شما ارائه دهند. به طور کلی در مقایسه تلویزیون Q80T با A8H باید گفت که تلویزیون A8H به خاطر داشتن صفحه نمایش اولد از روشنایی عالی تر و کیفیت و کنتراست بی‌نظیرتری برخوردار است و می‌تواند محتواها را در مقایسه با تلویزیون Q80T بهتر و باکیفیت‌تر ارائه دهد.

مقایسه کیفیت صدا در تلویزیون Q80T و A8H

کیفیت صدا و سیستم صوتی یکی از فاکتورهای مهم در خرید تلویزیون می‌باشد که همواره از سوی کاربران مورد توجه قرار می‌گیرد. تلویزیون‌های A8H و Q80T هر دو کیفیت تصویر بی نظیر دارند اما باید کیفیت صدا نیز مورد توجه قرار بگیرد. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q80T صدایی با قدرت 60 وات ارائه می‌دهد. این تلویزیون دارای 6 کانال خروجی صدا است و به بلندگوها و ساب ووفر قدرتمند مجهز شده است. همچنین این محصول به فناوری دالبی اتموس مجهز شده و می‌تواند صدای بی نقص با کیفیت بسیار بالا پخش کند. تلویزیون سونی A8H دارای سیستم صوتی 4 کانال است و صدای معادل 30 وات ارائه می‌دهد. تلویزیون سونی A8H برای ارتقای کیفیت صدا به فناوری دالبی اتموس مجهز شده است. در مقایسه کیفیت صدا در تلویزیون A8H و Q80T باید به این حقیقت مهم اشاره داشت که این تلویزیون از سیستم صوتی بهتری برخوردار است.

مقایسه-تلویزیون-سونی-A8H-با-تلویزیون-سامسونگ-Q80T_ زیگمو

مقایسه سیستم عامل تلویزیون A8H و Q80T

سیستم عامل رابط کاربری میان تلویزیون و کاربر می‌باشد. شما تمامی خدماتی که از تلویزیون انتظار دارید به واسطه سیستم عامل به انجام می‌رسد در قسمت سیستم عامل شما به دنیای از محتوا دسترسی خواهید داشت و می‌توانید منوی مورد علاقه خود را نیز مشاهده کنید. سیستم عامل به کار رفته در تلویزیون سونی A8H از نوع سیستم عامل اندروید می‌باشد و تلویزیون Q80T به سیستم عامل تایزن مجهز شده است. با توجه به اینکه تلویزیون A8H و Q80T از دو برند مختلف بازار عرضه شده اند نمی‌توان گفت که کدام سیستم عامل عملکرد بهتری دارد. مهمترین عاملی که در برتری سیستم عامل‌ها نقش بسیار مهمی دارد رفع نیاز کاربران می‌باشد. تلویزیون سامسونگ Q80T به سیستم عامل تایزن نسخه 2020 و تلویزیون سونی A8H به سیستم عامل اندروید مجهز شده است. سیستم عامل تایزن رابط گرافیکی ساده تر و راحت تر به نظر می‌رسد. اما سیستم عامل اندروید از اپلیکیشن‌های مختلف پشتیبانی کرده و دنیایی از برنامه‌های مختلف دارد.

مقایسه-تلویزیون-سونی-A8H-با-تلویزیون-سامسونگ-Q80T_ زیگمو

تلویزیون Q80T بهتر است یا A8H ؟

اگر بخواهیم امکانات و قابلیت‌های تلویزیون A8H با Q80T را در نظر بگیریم باید بگویم که تلویزیون A8H بهتر است. تلویزیون هوشمند سونی A8H به صفحه نمایش اولد مجهز شده و از کنتراست بالاتری برخوردار است و در ارتقای کیفیت تصاویر نیز پیشگام تر و مقدم تر می‌باشد و به جالب ترین تکنولوژی‌ها برای ارتقای کیفیت تصویر مجهز شده است. تلویزیون سونی A8H از کیفیت تصویر بی نظیر برخوردار است. اما تلویزیون سامسونگ Q80T نیز یکی از مهم ترین و برترین مدل‌های 2020 سامسونگ است که سیستم صوتی بی نظیری دارد.

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سامسونگ موجود در بازار

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های سونی موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ