بررسی تخصصیتلویزیون

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1


تلویزیون هوشمند ال جی مدل C1 جانشین مدل‌های C9 و CX در سال 2021 شده است. این تلویزیون از نظر کنتراست، کیفیت ساخت، زمان پاسخگویی، تاخیر در ورودی و رابط کاربری، ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار شگفت انگیزی دارد. کنتراست تلویزیون 2021 ال جی C1 بی نهایت است و شما تمامی تصاویر را کاملا درخشان و با کیفیت تصویر بسیار بالایی مشاهده می‌کنید. همچنین زمان پاسخگویی این تلویزیون لحظه‌ای و آنی است. زاویه دید گسترده و نمایش سیاهی کامل برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های تلویزیون ال جی C1 می‌باشد. در کنار تمام مزایایی که این تلویزیون دارد باید به این نکته هم اشاره کنیم که در برخی از موارد احتمال پیکسل سوختگی ایجاد می‌شود. همچنین برای اتاق‌های بسیار روشن و اتاق‌هایی که آفتابی هستند گزینه بسیار مناسبی محسوب نمی شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1 بپردازیم. اگر قصد خرید تلویزیون هوشمند ال جی C1 را دارید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1

لیست قیمت بهترین تلویزیون های ال جی موجود در بازار

تلویزیون 2021 ال جی مدل C1


تلویزیون هوشمند ال جی مدل C1 در سال 2021 به بازار عرضه شده است. این تلویزیون به در بازار ایران نیز وجود دارد و شما به راحتی می‌توانید این محصول را با قیمت بسیار مناسب خریداری نمایید. تلویزیون هوشمند ال‌جی C1 یکی از بهترین اولد‌های 2021 محسوب می‌شود. این تلویزیون جایگزین تلویزیون‌های C9 یا CX شده است و به عنوان غول تلویزیون‌ها در سال 2021 محسوب می‌شود. تلویزیون هوشمند ال‌جی C1 زمانی که به بازار معرفی شد توانست خیلی زود نظر کارشناسان و کاربران بسیار زیادی را به خود جلب نماید. همچنین منتقدان بسیاری نیز درباره این تلویزیون نظرهای مختلفی ارائه دادند. منصفانه است بگویم که تلویزیون 2021 ال جی C1 یک تلویزیون شگفت انگیز محسوب می‌شود و به عنوان پیشگام تلویزیون تلویزیونهای 2021 به بازار ایران نیز وارد شده است. تلویزیون اسمارت ال جی مدل C1 محصول سال 2021 ال‌جی است و از نظر پردازش تصویر و صدا کاملا ارتقا یافته و به صورت حرفه‌ای عمل می‌کند. تلویزیون ال جی C1 دارای صفحه نمایش اولد باشد و در سایز 83 اینچ نیز به بازار عرضه شده است. این سایز بزرگترین اولد موجود در بازار محسوب می‌شود. بدون تردید تلویزیون ال جی C1 یکی از بهترین تلویزیون‌های برند ال‌جی محسوب می‌شود. این محصول عملکرد بسیار عالی دارد و کاملا زیبا و شیک طراحی شده است و می‌توان به امکانات و قابلیتهای بسیار گسترده‌ای برای این تلویزیون اشاره کرد. تلویزیون هوشمند ال‌جی C1 در دو سایز 65 اینچ و 83 اینچ در نمایشگاه CES 2021 رونمایی شده است. به احتمال زیاد این تلویزیون در 5 سایز مختلف است و در سایز‌های 48 اینچ، 55 اینچ و 77 اینچ نیز به بازار عرضه می‌شود.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1

ویژگی‌ها و مزایای تلویزیون هوشمند ال‌جی C1


تلویزیون ال جی مدل C1 برای تماشای فیلم، برنامه‌های تلویزیونی، ورزشی، بازی ویدیویی، ویدیو‌ها و بازی‌های HDR و مانیتورینگ گزینه بسیار مناسبی است. این تلویزیون از هر نظر یک تلویزیون شگفت‌انگیز محسوب می‌شود. با توجه به اینکه تلویزیون ال جی C1 از کنتراست بینهایت برخوردار است برای تماشای فیلم‌ها یا حتی اجرای بازی‌های مختلف گزینه بسیار مناسبی است. این تلویزیون برای محیط‌های تاریک بسیار عالی عمل می‌کند و کیفیت تصویر فوق العاده ارائه می‌دهد. تلویزیون ال جی C1 تمامی بازی‌ها را با سرعت و قدرت فوق‌العاده به نمایش در می‌آورد، زیرا این محصول نرخ پاسخگویی بسیار سریع دارد و تصاویر متحرک در بازی‌ها و مسابقات ورزشی را کاملا سریع و روان به نمایش در می‌اورد. تلویزیون ال جی C1 تاخیر در ورودی بسیار کمی دارد و به همین دلیل با تمامی کنسول‌های بازی پلی استیشن 5 بسیار هماهنگ است. همچنین شما می‌توانید از صفحه نمایش بزرگ این محصول عنوان مانیتور کامپیوتر نیز استفاده کنید. ال جی C1 هنگام ارائه محتوای HDR نور خیلی زیادی ارائه نمی‌دهد اما از کنتراست بسیار بالایی برخوردار است و رضایت کاربران را جلب می‌کند. تلویزیون 2021 ال جی C1 مجهز به صفحه نمایش اولد باشد و از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است. این تلویزیون دارای امکانات مختلفی است تلویزیون ال جی C1 از نسل 4 پردازنده آلفا 9 پشتیبانی می‌کند. همچنین سیستم صوتی 5.1.2 کاناله نیز باعث شده است که شما تمامی صداها و تصاویر را با کیفیت تصویر بسیار عالی دریافت کنید. شما با خرید تلویزیون هوشمند ال‌جی C1 می‌توانید ساعت‌ها پشت تلویزیون میخکوب شوید و هیچگاه احساس خستگی نمی کنید. تلویزیون اولد ال جی C1 یکی از بهترین نمایشگر‌های گیمینگ می‌باشد. این تلویزیون برای انجام بازی‌های مختلف نیز مناسب است و با داشتن و فناوری‌های HDR10+ ،VRR و DTS:X گزینه بسیار خوبی برای گیمرها محسوب می‌شود. سیستم عامل به کار رفته در این تلویزیون از نوع سیستم عامل webOS می‌باشد.
تلویزیون 2021 ال جی مدل C1 سایز 83 اینچ دارد. این تلویزیون کاملاً شگفت‌انگیز است و اگر می‌خواهید از این تلویزیون برای یک فضای بسیار بزرگ در پذیرایی و نشیمن خانه خودتان استفاده کنید کاملا هماهنگ و مناسب میباشد. تلویزیون ال جی C1 جایگزین تلویزیون‌های C9 و CX شده است. این تلویزیون‌ها در صدر رده بندی تلویزیون‌ها قرار گرفته اند. تلویزیون ال جی C1 از نظر کیفیت تصویر و سیستم صوتی کامل ارتقا یافته است و به خوبی جایگاه اول خودش را در میان تلویزیون‌های موجود در بازار حفظ کرده است. تلویزیون اولد ال جی C1 جایگاهی بالاتر از تلویزیون B1 دارد و در مقایسه با تلویزیون G1 که از سری تلویزیون‌های گالری محسوب می‌شود جایگاه پایین‌تری دارد. تلویزیون ال جی مدل C1 با اولد سونی A90J و نئو کیولد سامسونگ QN90A رقابت تنگاتنگی دارد.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1

طراحی تلویزیون ال جی مدل C1


تلویزیون هوشمند ال جی مدل C1 شبیه مدل‌های پیشین خودش طراحی شده است. این تلویزیون نسخه تقویت شده تلویزیون CX و C9 محسوب می‌شود. تلویزیون اولد ال جی C1 از نظر ظاهری کاملا شیک و زیبا می‌باشد و بر خانه شما را تاثیر گذاشته و شیک تر و زیباتر می‌کند. پایه‌های این تلویزیون در زیر تلویزیون قرار گرفته است. این پایه‌ها کاملاً متمایز و منحصر به فرد طراحی شده است. تلویزیون ال جی C1 دارای پایه‌های نگهدارنده مقاومی است که به خوبی وزن و تعادل تلویزیون را حفظ می‌کند و از لرزش و افتادن تلویزیون جلوگیری می‌کند. ارتفاع پایه در تلویزیون شاید چندان جالب نباشد اما شما به راحتی می‌توانید یک ساندبار در مقابل تلویزیون قرار دهید. زمانی که شما ساندبار را در مقابل تلویزیون قرار دهید بخش از نمایشگر تلویزیون نیز مسدود می‌شود. پایه‌های نگهدارنده تلویزیون 2021 ال جی C1 عرض زیادی دارند به همین دلیل اگر شما این تلویزیون را به دیوار متصل نکنید برای قرار دادن بر روی میز به یک میز بزرگ تلویزیون نیاز خواهید داشت. پایه‌های تلویزیون ال‌جی C1 کاملاً زیبا و شیک می‌باشد و ابعاد آن برابر با 36.1 در 9.4 اینچ است. قاب پشتی تلویزیون اولد ال جی C1 از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار هستند.

لیست قیمت بهترین تلویزیون های OLED موجود در بازار

 

این تلویزیون از نظر قاب پشتی شبیه به تلویزیون ال جی CX می باشد. تلویزیون ال جی C1 از دو جنس متفاوت در دو نیمه بالا و پایین تلویزیون استفاده کرده است. نیمه بالایی تلویزیون جنس فلزی دارد و قسمت پایینی قاب پشتی تلویزیون ال جی C1 از جنس پلاستیک ساخته شده است. در قاب پشتی تلویزیون هوشمند ال‌جی C1 فضایی برای مدیریت کابل‌ها نیز در نظر گرفته شده است برای نصب بر روی دیوار شما به براکت 300 در 200 میلیمتر نیاز خواهید داشت. نکته دیگری که در طراحی تلویزیون ال جی C1 باید به آن اشاره نمود حاشیه‌ها و ضخامت تلویزیون می‌باشد حاشیه‌های اطراف نمایشگر تلویزیون ال جی خیلی ضخیم نیست و ضخامت آن به 0.9 سانتیمتر می‌رسد. به همین دلیل هیچ‌گونه حواس پرتی برای شما ایجاد نمی شود و شما می‌توانید با خیالی آسوده و کاملا متمرکز فیلم یا مسابقات ورزشی مورد علاقه خودتان را مشاهده کنید. ضخامت تلویزیون C1 ال جی 4.7 سانتیمتر است. این ضخامت بیشتر مربوط به قسمت پایین تلویزیون است و قسمت بالای تلویزیون از ضخامت بسیار کمتری برخوردار است و ضخامت آن با یک گوشی هوشمند برابری می‌کند. تلویزیون ال جی C1 به صورت کلی به صورت باریک طراحی شده است. زمانی که شما این محصول را به دیوار متصل می‌کنید فاصله زیادی بین تلویزیون و دیوار ایجاد نمی‌شود. تلویزیون 2021 ال جی C1 از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است و فلزی که در بدنه و پایه‌ها به کار رفته است باعث شده ظاهر دلنشینی برای تلویزیون شما ایجاد شود.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1

کیفیت تصویر تلویزیون اولد ال جی C1


تلویزیون هوشمند ال جی مدل C1 به معنای واقعی یک شاهکار جدید توسط برند ال‌جی محسوب می‌شود. این تلویزیون نه تنها از نظر طراحی کاملا شیک و زیبا است بلکه از نظر کیفیت تصویر فوق العاده عمل می‌کند. تلویزیون اولد C1 ال جی دارای پردازنده جدید نسل 4 آلفا 9 می‌باشد. وجود این پردازنده باعث شده است کیفیت صدا و تصویر کاملا ارتقا یابد و در مقایسه با مدل‌های پیشین بتواند کیفیت عالی تصاویر را برای شما ارائه دهد. تلویزیون هوشمند ال‌جی C1 صدای فراگیر 5.1.2 کاناله دارد و شما از مشاهده برنامه‌های مورد علاقه خودتان با وضوح و جذابیت بسیار بالا در کنار سیستم صوتی رسا و گیرا بیشترین لذت را می‌برید. تلویزیون ال جی C1 دارای پردازنده جدید a9 می‌باشد. این پردازنده تمامی محتواها را مورد بررسی قرار داده و از هوش مصنوعی نیز پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل می‌تواند قسمت‌های خاصی از صحنه‌ها را شناسایی کرده و آنها را مورد آنالیز قرار دهد. تلویزیون ال جی C1 تمامی صحنه‌ها و تصاویر را از نظر رنگ، تاری و حذف نویز اصلاح می‌کند. نسل چهارم a9 سطح بالاتری در مقایسه با نسخه‌های قبلی دارد و از نظر تجزیه و تحلیل داده‌ها کاملا پیشرفته و قدرتمند عمل می‌کند. تلویزیون ال جی C1 در نمایشگاه CES 2021 به بازار عرضه شده است و می‌تواند تمامی حرکات سریع و روان را به گونه‌ای برای شما ارائه دهد که شما هیچگونه تاری و تاخیر در انجام بازی‌های ویدئویی و پخش فیلم مسابقات رالی مشاهده نمی‌کنید. تلویزیون 2021 ال جی C1 دارای تنظیمات جدید Game Optimizer می‌باشد. این تنظیمات برای کنسول‌های بازی PS5 و Xbox Series X طراحی شده است.

همچنین این محصول دارای ریموت کنترل جادویی است و از Magic Remote ریموت پشتیبانی می‌کند. تلویزیون هوشمند ال‌جی C1 مجهز به سیستم ‌عامل webOS است و میتواند امکانات و قابلیت‌های گسترده ای برای شما ارائه دهد. همچنین پنل به کار رفته در این تلویزیون از نوع پنل اولد می‌باشد. تلویزیون هوشمند ال‌جی C1 تاخیر در ورودی بسیار پایینی دارد و از نرخ پاسخگویی بسیار سریع و نرخ تازه‌سازی متغیر (VRR) نیز پشتیبانی می‌کند.
برای اینکه بتوان تلویزیون هوشمند ال‌جی C1 را از نظر کنتراست بررسی کنیم باید به این نکته اشاره کنیم که شما زمانی که فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه خودتان را مشاهده می‌کنید برای اینکه تمامی تصاویر با کیفیت بسیار بالایی دریافت کنید باید تلویزیون شما از نرخ و میزان کنتراست بالایی برخوردار باشد. میزان کنتراست یکی از مشخصه‌های اصلی برای سنجش کیفیت تصویر تلویزیون محسوب می‌شود.

نسبت کنتراست تلویزیون رابطه مستقیم با کیفیت تصویر دارد. منظور از نسبت کنتراست بالا این است که تلویزیون می‌تواند تمامی تصاویر را حتی در محیط‌های تاریک با کیفیت تصویر بسیار بالایی ارائه دهد و شما هیچگاه تغییر رنگ سطوح مشکی را به سمت خاکستری مشاهده نمی کنید. هر تلویزیون نسبت کنتراست خاصی دارد. در حال حاضر تلویزیون‌های اولد معمولاً از بالاترین نسبت کنتراست برخوردار هستند. تلویزیون 2021 ال جی C1 یکی از اولین محصولاتی است که در سال 2021 به بازار ایران وارد شده است. این تلویزیون از نسبت کنتراست خارق العاده ای برخوردار است. به طور کلی تمامی تلویزیون‌های اولد نسبت کنتراست نزدیک به بی نهایتی دارند و می‌توانند رنگ‌های مشکی را کاملا عمیق و ایده‌آل ارائه دهند. این تلویزیون برای اتاق‌های تاریک نیز گزینه بسیار مناسبی است.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1

فناوری لوکال دایمینگ در تلویزیون ال‌جی C1


تلویزیون‌های اولد از نور پس زمینه استفاده نمی‌کنند و همین دلیل تلویزیون اولد ال جی C1 فناوری لوکال دایمینگ ندارد. تمامی پیکسل‌های به کار رفته در این تلویزیون به صورت خودکار تابنده نور هستند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن رنگ مشکی را برای شما ارائه دهند. یکی از نقاط قوت تلویزیون 2021 ال جی C1 این است که هیچ گونه هاله‌ای در اطراف نوشته هنگامی که شما فیلم‌ها و ویدیوهایی را با زیرنویس مشاهده می‌کنید وجود ندارد.

روشنایی SDR و HDR تلویزیون ال جی C1


این تلویزیون از نظر اوج روشنایی هنگام پخش محتوای HDR خوب عمل می‌کند اما به پای تلویزیون CX نمی‌رسد. این تلویزیون می‌تواند محتواهای SDR را در اتاق‌های تاریک با قدرت بسیار بهتری ارائه دهد. هرچه اتاقی که در آن تلویزیون قرار گرفته است تاریک تر باشد تمام تصاویر با کیفیت تصویر بهتری دریافت می‌کنید. تلویزیون ال جی C1 هنگام پخش محتواهای HDR اوج روشنایی 137cd/m2 دارد. همچنین تلویزیون ال جی C1 هنگام پخش محتواهای HDR نیز از اوج روشنایی مطلوبی برخوردار است. این تلویزیون دارای محدود کننده نور خودکار می‌باشد و زمانی که محتواهای HDR را ارائه می‌دهد به صورت خودکار نور صفحه نمایش کم شده و اگر شما صحنه‌های پر نوری را نیز دریافت کنید که دارای نور زیادی هستند نور صفحه نمایش کم می‌شود و به همین دلیل شما می‌توانید از این تلویزیون به خوبی به عنوان مانیتور کامپیوتر استفاده کنید. تلویزیون هوشمند ال‌جی C1 از نظر اوج روشنایی هنگام پخش محتواهای HDR به حداکثر 131cd/m2 می‌رساند.

شما برای اینکه بتوانید تنظیمات را بهبود دهید می‌توانید روشنایی را به بیشترین میزان خود قرار دهید. شما می‌توانید تنظیمات حالت تصویر را بر روی Cinema قرار دهید. در این تنظیمات دو گزینه روشنایی و کنتراست وجود دارد که با قرار دادن آنها بر روی حداکثر و انتخاب گزینه‌ی High می‌توانید کیفیت تصاویر را بهتر دریافت کنید. همچنین تنظیمات عمق رنگ را بر روی Warm 50 تنظیم نمایید. اگر میخواهید روشنایی صفحه نمایش را افزایش دهید گزینه Dynamic Tone Mapping را نیز فعال کنید. همچنین می‌توانید گزینه‌ Auto Dynamic Contrast را انتخاب کنید.
تنظیمات دیگری که باعث میشود شما از اوج روشنایی در پخش محتواهای HDR برخوردار شوید این است که حالت تصویر را بر روی گزینه Vivid قرار دهید و گزینه Dynamic Tone Mapping را نیز فعال نمایید. همچنین تنظیمات Auto Dynamic Contrast را نیز بر روی High قرار دهید. اما باید در انجام این تنظیمات دقت داشته باشید که هرچه روشنایی افزایش یابد به این معنا نیست که شما جزئیات بیشتری دریافت می‌کنید و به همین دلیل در برخی از موارد زمانی که این تنظیمات را انجام می‌دهید ممکن است برخی از جزئیات صحنه‌ها را نیز از دست بدهید.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1

 

یکنواختی خاکستری در تلویزیون اولد ال جی C1


یکی از معیارهای کیفیت تصویر یکنواختی خاکستری و مشکی می‌باشد. اگر برای مشاهده مسابقات ورزشی تلویزیونی را انتخاب می‌کنید. باید به یکنواختی خاکستری تلویزیون توجه داشته باشید. اگر یک محصول از این ویژگی برخوردار نباشد باعث می‌شود که صحنه‌های تیره یا مسابقات ورزشی به صورت لکه‌های تیره رنگ در اطراف نمایشگر دیده شود. تلویزیون هوشمند ال‌جی C1 از نظر یکنواختی خاکستری کاملاً قدرتمند است و شما می‌توانید مسابقات ورزشی خودتان را با کیفیت بسیار بالا مشاهده کنید. یکنواختی خاکستری در نمایش 50 درصدی رنگ خاکستری برابر با 1.580 درصد و در نمایش 5 درصدی برابر با 0.317 درصد میباشد.

یکنواختی مشکی در تلویزیون اسمارت ال جی C1


یکنواختی مشکی میزان غنی بودن رنگ مشکی را بیان می‌کند. برای اینکه بتوان رنگ مشکی را یکنواخت ارائه داد باید تمامی نقاط نمایشگر را اندازه‌گیری کرد. زمانی که یک تلویزیون از یکنواختی مشکی در درصد مناسب عمل کند شما تمامی سایه‌ها، آسمان شب و صحنه‌های تاریک را به بهترین شکل ممکن دریافت می‌کنید. تلویزیون اولد ال جی C1 این قابلیت را دارد که تمامی پیکسل‌ها را به صورت جداگانه مدیریت کرده و هر پیکسل به صورت جداگانه خاموش و روشن می‌شود و به همین دلیل در صحنه‌های تاریک هیچ‌گونه تأثیر منفی وجود ندارد. یکنواخت مشکی در تلویزیون اولد ال جی C1 نرخ 0.229 درصد دارد. این نرخ کاملاً قدرتمند است و نشانگر عملکرد خوب تلویزیون می‌باشد. همچنین نسبت کنتراست عالی و پنل نیز باعث شده است تلویزیون ال جی C1 از یکنواختی مشکی بسیار فوق‌العاده‌ای برخوردار شود.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1

زاویه دید تلویزیون 2021 ال جی C1


تلویزیون اسمارت ال جی مدل C1 از نظر زاویه دید کاملا فوق العاده است. زمانی که شما از مرکز تصویر فاصله بگیرید و به کناره‌های تصویر بروید یا تصاویر را از زوایای غیر مستقیم مشاهده کنید هیچگاه از کیفیت تصاویر کاسته نمی شود. روشنایی صفحه نمایش تلویزیون از زاویه 69 درجه کمی کاهش یافته و سطح سیاهی صفحه نمایش نیز از 70 درجه آغاز می‌شود. سطح گاما نیز از زاویه 64 درجه شروع به تغییر می‌کند. این ویژگی‌ها و قابلیت‌ها برای تلویزیون ال جی C1 نقطه قوت محسوب شده و باعث شده است که تلویزیون کاملاً قدرتمند عمل نماید.

بازتاب نور در تلویزیون 2021 ال جی C1


تلویزیون ال جی مدل C1 دارای یک نمایشگر با روکش براق می‌باشد و با این قابلیت تلویزیون عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند بازتاب نور را کاملاً قدرتمند مدیریت کند. البته ما توصیه می‌کنیم که تلویزیون اولد ال جی C1 را مستقیماً در مقابل یک منبع نوری مانند چراغ لامپ یا حتی نور خورشید قرار ندهید. به طور کلی تمامی بازتاب‌های که بر روی صفحه نمایش تلویزیون انجام می‌شود به 1.4 درصد می‌رسد بازتاب‌های غیر مستقیم 0.2 درصد و بازتاب مستقیم نیز 1.2 درصد می‌باشد.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1

مقایسه تلویزیون ال‌جی C1 قبل از کالیبراسیون و بعد از آن


باید گفت که انجام تنظیمات کارخانه و پیش از کالیبراسیون و دقت رنگ در تلویزیون ال جی C1 چندان جالب نمی باشد. برای اینکه شما بتوانید تصاویر با کیفیت دیداری دریافت کنید حتماً مواردی مانند گاما را با توجه به محیط اطراف خودتان و دمای رنگ را با توجه به محیط اطراف خودتان تنظیم کنید. زمانی که تلویزیون کالیبره نباشد تمامی تصاویر از کیفیت تصویر پایین ارائه می‌دهد. زمانی که شما تلویزیون ال جی C1 را کالیبره می‌کنید کیفیت تصاویر به اوج خود می‌رسد و تمامی رنگ‌ها را کاملاً دقیق دریافت می‌کنید. همچنین دمای رنگ و گاما نیز در سطح مطلوبی قرار می‌گیرند و تمامی تصاویر با کیفیت بسیار بالا و کاملا شاداب و زنده ارائه می‌شود.

طیف رنگی و حجم رنگ در تلویزیون ال جی C1


تلویزیون اولد ال جی C1 برای پخش محتواهای HDR از طیف گسترده رنگی برخوردار است و این تلویزیون از فضای رنگی رایج DCI P3 پوشش کاملی دارد و از فضای رنگی Rec. 2020 نیز پوشش دهی مناسبی را برای شما ارائه می‌دهد. تلویزیون هوشمند ال‌جی C1 طیف گسترده ای از رنگ‌ها را با کیفیت بسیار بالا ارائه می‌دهد. اما ممکن است در برخی از موارد تنها برخی از رنگ‌ها بیش از حد اشباع شوند. تلویزیون هوشمند ال‌جی C1 از نظر حجم رنگ‌ها نیز مناسب است و به خاطر داشتن نسبت کنتراست بسیار بالا تمامی صحنه‌های تاریک را نیز با رنگ‌های اشباع شده ارائه داده و درخشندگی بیش از حد صحنه‌ها در این تلویزیون کاهش پیدا می‌کند.
نکته دیگری که در در کیفیت تصویر تلویزیون اسمارت ال جی C1 باید به آن اشاره نمود موضوع گرادینت میباشد. منظور از گرادینت محو شدگی رنگ‌ها است. رنگ‌هایی که توسط تلویزیون ال جی C1 تولید می‌شود عمق رنگ ده بیتی دارد و از نظر محو شدگی رنگ‌ها کاملا عالی می‌باشد. در برخی از موارد بین نوارهای رنگی خاکستری و سبز نیز کمی تداخل مشاهده می‌شود اما به طور کلی بر روی کیفیت تصویر چندان موثر نیست. شما می‌توانید تنظیمات Smooth Gradation را بر روی حالت Medium یا High قرار دهید و به محو شدگی هرچه بیشتر رنگ‌ها کمک کنید اما با انجام این تنظیمات برخی از جزئیات تصاویر و صحنه‌ها نیز از بین می‌رود.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1

بررسی تلویزیون ال جی C1 از نظر زمان پاسخگویی


تلویزیون 2021 ال جی مدل C1 زمان پاسخگویی آنی دارد. این تلویزیون تنها 0.2 میلی ثانیه نیاز دارد تا رنگ یک پیکسل را تا 80 درصد تغییر دهد و برای اینکه تلویزیون C1 ال جی 100 درصد رنگ یک عکس را تغییر دهد فقط به 2.3 میلی ثانیه زمان نیاز دارد. منظور از این اعداد و ارقام این است که تمامی تصاویر متحرک و سریع به بهترین شکل ممکن بر روی صفحه نمایش تلویزیون ارائه می‌شود.
عامل دیگری که در کیفیت تصویر تلویزیون تاثیر گذار است سو سو زدن تصویر می‌باشد. تلویزیون اولد ال جی C1 دارای صفحه نمایش اولد میباشد و هر پیکسل تامین کننده نور خود می‌باشد به همین دلیل در این تلویزیون نور پس زمینه وجود ندارد و تمامی تصاویر هیچگونه سو سو زدن ندارد. تلویزیون ال جی C1 محتواهای 120 هرتز را می‌تواند با کیفیت تصویر بسیار عالی برای شما ارائه دهد. این محتوا هر 8 میلی ثانیه شروع به سو سو زدن می کند البته به قدری نامحسوس است که هیچ کاربری متوجه آن نمی‌شود.

سرعت رفرش تلویزیون هوشمند ال‌جی C1


تلویزیون اسمارت ال جی مدل C1 دارای نرخ رفرش ریت 120 هرتز است و تصاویر متحرک را کاملاً سریع و صاف برای شما ارائه دهد. تلویزیون ال جی C1 دارای فناوری‌های FreeSync ،G-Sync و HDMI Forum VRR است و می‌تواند پرش صحنه‌ها و تصاویر و نرخ سازه تازه‌سازی متغیر را نیز کاهش دهد. حداقل نرخ تازه سازی تمامی صحنه‌ها با منبع HDMI 2.1 برابر 20 هرتز و با منبع HDMI 2.0 از 40 هرتز آغاز می‌شود.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1

تاخیر در ورودی تلویزیون 2021 ال جی C1


تلویزیون اولد ال جی مدل C1 تاخیر در ورودی بسیار پایینی دارد. شما می‌توانید حالت Game Optimizer را فعال کرده و این تاخیر در ورودی را نیز به شدت پایین تر بیاورید. تاخیر در ورودی کم با نمونه برداری رنگ‌کروما 4:4:4 آیکون ورودی تلویزیون شما باید pc تغییر کند. در منوی گیم در تلویزیون ال جی C1 دو گزینه به نام Standard و Boost وجود دارد. اگر شما می‌خواهید تاخیر در ورودی بسیار کمی را تجربه کنید حالت Boost را فعال نمایید. اگر محتوای شما رزولوشن 1080 داشته باشد و نرخ 60 باشد تاخیر در ورودی برابر با 10.1 میلی ثانیه است. اگر رزولوشن شما 1440 است و کیفیت تصویر فورکا مشاهده می‌کنید و نرخ رفرش 60 هرتز وجود دارد به ترتیب 10.2 و 10.0 میلی ثانیه تاخیر در ورودی محسوب می‌شود. تاخیر در ورودی رزولوشن 1080 با نرخ 120 هرتز برابر 5.2 میلی‌ثانیه است. این تاخیر با نرخ رفرش 120 هرتز درصدی در رزولوشن‌های فورکا و 1440 پیکسل به 5.3 میلی ثانیه می‌رسد. اگر شما قابلیت نرخ رفرش متغیر را فعال نمایید این مدت و این تاخیر در ورودی به ترتیب به اندازه‌های 5.3، 5.6 و 5.8 میلی ثانیه تغییر می‌کند.
سازگاری تلویزیون ال جی C1 با کنسول‌های بازی
تلویزیون 2021 ال جی‌مدل C1 از تمامی رزولوشن‌های رایج برای کنسول‌های بازی PS5 و Xbox Series X و پلی استیشن 5 پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید قابلیت ALLM که همان تاخیر خودکار پایین است را نیز فعال کنید. همچنین با فعال کردن Game Optimizer شما می‌توانید تمامی بازی‌ها را با لذتی دو چندان تجربه نمایید. اگر شما قابلیت AMD FreeSync Premium را فعال کنید فناوری دالبی ویژن دیگر در تلویزیون کار نمی کند.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1

پورت‌ها و درگاه‌های ورودی تلویزیون 2021 ال جی C1


تلویزیون هوشمند ال جی مدل C1 به پورت‌ها و درگاه‌های ورودی مختلفی مجهز شده است. این تلویزیون دارای دو بخش درگاه‌های ورودی است. یک بخش بر روی قاب کناری و یک بخش نیز بر روی قاب پشتی قرار داده شده‌اند. تلویزیون اولد ال جی C1 از چهار درگاه HDMI برخوردار است. تمامی این درگاه‌ها از فرمت HDMI 2.0 و HDMI 2.1 و همچنین HDCP 2.2 نیز پشتیبانی می‌کند. با وجود استاندار و فرمت HDMI 2.1 شما می توانید رزولوشن فورکا و نرخ 120 هرتز و عمق رنگ ده بیتی ارائه شده است و با کیفیتی بسیار عالی بر روی صفحه نمایش تلویزیون ال جی C1 تجربه کنید. همچنین این محصول دارای سه درگاه USB است این سه درگاه هیچ کدام از استاندارد USB 3.0 پشتیبانی نمی کند. این تلویزیون دارای خروجی آنتن و اترنت است.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1

سیستم صوتی در تلویزیون اولد ال جی C1


تلویزیون هوشمند ال جی مدل C1 بلندگوهای داخلی قدرتمندی دارد و می‌تواند صدای فراگیر 5.1.2 کاناله را برای شما ارائه دهد. پردازنده به کار رفته در این تلویزیون کاملا قدرتمند است و صدایی رسا و با کیفیت ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با وجود یک ساندبار در کنار تلویزیون ال جی C1 صدای کاملا رسا با کیفیت بالا دریافت کنید. زمانی که شما شبکه‌های مختلف تلویزیون را در عوض می‌کنید گاهی ممکن است صدا به صورت ناگهانی افزایش یابد برند ال جی برای اینکه این عیب را در تلویزیون‌ها از بین ببرد از قابلیت تنظیم خودکار میزان صدا استفاده کرده است. شما با خرید تلویزیون هوشمند ال‌جی C1 هنگام عوض کردن کانالهای تلویزیونی و پخش برنامه‌های مختلف حجم صدا تنظیم شده و هیچگاه با تغییر ناگهانی صدا روبرو نمیشوید.
فرکانس پاسخگویی صوتی ویژگی دیگری است که در تلویزیون ال جی C1 باید به آن پرداخت. تلویزیون هوشمند ال جی مدل C1 از نظر فرکانس پاسخ‌گویی صوتی کاملاً قدرتمند است. این تلویزیون می‌تواند صدای بسیار قدرتمندی را برای شما ارائه دهد و تمامی دیالوگ‌ها در یک فیلم به صورت واضح شنیده می‌شود. همچنین اسپیکرهای این تلویزیون از بلندی صدای قدرتمندی نیز برخوردار است. تلویزیون اولد ال جی C1 از طریق دومین درگاه HDMI خود با فناوری صوتی ARC یا همان کانال بازگشت صدا سازگار شده است. این تلویزیون از قابلیت eARC، پوشش Dolby Atmos از طریق TrueHD و eARC، پوشش 5.1 Dolby Digital از طریق ARC و در نهایت پوشش 5.1Dolby Digital از طریق درگاه اپتیکال نیز پشتیبانی می‌کند. برای اینکه شما بتوانید فناوری eARC را فعال کنید باید بخش Select HDMI Input Audio Format بروید و گزینه Bitstream را انتخاب کنید. سپس تنظیمات Digital Sound Outpot را بر روی Auto تنظیم نموده و گزینه eARC Support را فعال نمایید.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1

ویژگی‌ها و قابلیت‌های هوشمند تلویزیون اولد ال جی C1


تلویزیون 2021 ال جی مدل C1 از نسخه 6 سیستم عامل WebOS 6.0 برخوردار است. این نسخه جدیدترین نسخه این سیستم ‌عامل محسوب می‌شود. در این سری از تلویزیونها صفحه جدید Home نیز به کار رفته است. شما می‌توانید با تلویزیون ال جی C1 به راحتی تمامی محتواها را جستجو نموده و به تمامی برنامه‌ها دسترسی سریعی داشته باشید. تلویزیون اسمارت ال جی C1 با دستیارهای صوتی Amazon Alexa و نیز Google Assistant کاملاً سازگار میباشد و شما میتوانید با استفاده از صدا تغییراتی در کنترل صدا کانالها و حجم صدا و تنظیمات داخلی انجام دهید. تلویزیون اولد ال جی C1 از قابلیت AirPlay 2 و HomeKit نیز پشتیبانی می‌کند. تلویزیون ال جی C1 دارای فروشگاه اپلیکیشن‌های مخصوص ال جی است و امکان دانلود و نصب اپلیکیشن‌های مختلف برای شما فراهم شده است.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1

ریموت کنترل تلویزیون اولد ال جی C1


تلویزیون 2021 ال جی مدل C1 دارای ریموت کنترل Magic Remote می‌باشد. این مورد کنترل در داخل جعبه قرار گرفته است و طراحی بسیار جدیدی دارد و از امکانات عالی و گسترده‌ای برخوردار است. تلویزیون ال جی C1 دارای ریموت کنترل هوشمند بوده و ریموت کنترل به اشاره گر کنترل حرکتی و قابلیت اسکرول کردن نیز مجهز شده است. ریموت کنترل این محصول در مقایسه با مدل‌های قبلی از نظر ابعاد کوچکتر شده و کلیدهای میانبر بیشتری نیز برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین وجود قابلیت جدید NFC باعث شده است که شما بتوانید با سرعت بسیار بالای گوشی همراه خود را به تلویزیون متصل کرده و فیلم و سریال‌های تان را مستقیم بر روی صفحه نمایش تلویزیون مشاهده کنید. همچنین با استفاده از فرمان‌های صوتی به راحتی می‌توانید ورودی‌های تلویزیون را جابجا کرده و اپلیکیشن‌های مختلف را نیز اجرا کنید. یک دکمه در مرکز و در قسمت زیری تلویزیون قرار گرفته است که با استفاده از آن امکان خاموش و روشن کردن تلویزیون ورودی‌ها ولوم صدا و تغییر کانال‌ها وجود دارد. داخل جعبه تلویزیون هوشمند ال‌جی C1 علاوه بر خود دستگاه، ریموت کنترل، دو باتری قلمی دفترچه راهنما گره مخصوص کابل‌ها و کابل پاور قرار گرفته است.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1

بررسی کلی و تخصصی تلویزیون ال جی C1


تلویزیون هوشمند ال جی مدل C1 کامل زیبا و مدرن طراحی شده است. پایه این تلویزیون از نوع پایه وسط است و بسیار مستحکم و شیک می‌باشد. تلویزیون 2021 ال جی C1 قابلیت نصب دیوار نیز دارد و می‌تواند خانه شما را شیک تر و مدرن تر کند. این محصول دارای فناوری اولد است و بهترین کیفیت تصویر را برای شما ارائه می‌دهد. قاب پشتی تلویزیون هوشمند ال‌جی C1 مجهز به چهار پورت HDMI 2.1 است و شما به راحتی می‌توانید تصاویر فورکا با سرعت رفرش 120 هرتز را با استفاده از PS5 و Xbox Series X و پلی استیشن‌های 5 انجام دهید. تلویزیون 2021 ال جی C1 از دالبی ویژن دالبی اتموس و HDR10 و HGL پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید تمامی محتوا را به صورت واقعی و با کیفیت تصویر فورکا دریافت کنید.

تلویزیون ال جی C1 تمامی برنامه‌ها و فیلم‌ها را با کیفیت و وضوح بسیار بالایی ارائه می‌دهد و شما به معنای واقعی طیف گسترده رنگی دقیق و شفافیت بسیار بالایی دریافت می‌کنید. تلویزیون هوشمند ال‌جی C1 از کنتراست بسیار بالایی برخوردار است و به نرخ رفرش ریت متغیر نیز مجهز شده است. به همین دلیل این محصول عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و از فناوری‌های کاربردی Freesync و G-Sync نیز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند سکانس‌های سریع را کاملا روان و صاف برای شما ارائه دهد. شما به راحتی می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خودتان را به صفحه نمایش بزرگ تلویزیون منتقل کرده و آنها را به صورت روان و با کیفیت بسیار بالا دریافت کنید. تلویزیون اسمارت ال جی C1 در سه حالت دیواری، بر روی پایه اصلی و بر روی پایه‌های گالری تنظیم می‌شود. این محصول در سال 2021 به بازار عرضه شده است.

مقایسه تلویزیون هوشمند ال‌جی C1 با رقبا


در میان تمام تلویزیون‌هایی که در سالهای اخیر توسط برند ال جی به بازار عرضه شده است به جرأت می‌توان گفت که تلویزیون ال جی C1 هم از نظر طراحی و هم از نظر امکانات کاملاً پیشتاز می‌باشد. این تلویزیون از کیفیت تصویر خارق العاده ای برخوردار است و به نمایشگر اولد مجهز شده است. در ادامه تلویزیون ال جی C1 را با سایر رقبای این محصول مقایسه می‌کنیم.

مقایسه تلویزیون ال جی C1 با تلویزیون CX


تلویزیون 2021 ال جی مدل C1 جایگزین تلویزیون CX در سال 2020 شده است. این دو تلویزیون شباهت‌های بسیار زیادی با یکدیگر دارند و تنها تفاوت این دو محصول این است که تلویزیون ال جی C1 دارای نسخه بزرگ 83 اینچی است و به نسخه جدیدتر سیستم عامل وب او اس مجهز شده است. همچنین افزوده شدن تنظیمات جدید Game Optimizer باعث شده است که این محصول برای انجام بازی‌های ویدیویی گزینه بسیار مناسبی محسوب شود. ویژگی و تفاوت دیگر تلویزیون ال جی C1 بهبود تاخیر در ورودی است که به چند میلی ثانیه کمتر ارتقا یافته است. اگر هر کدام از این ویژگی‌ها برای شما اهمیت چندانی ندارد خرید تلویزیون ال جی CX را به شما پیشنهاد می‌دهیم زیرا این دو تلویزیون به صورت کلی شباهت زیادی به یکدیگر دارند.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1
مقایسه تلویزیون اسمارت ال جی C1 با اولد سونی A90J
تلویزیون هوشمند ال جی مدل C1 و تلویزیون 2021 سونی A90J هر دو از جمله تلویزیون‌های شگفت انگیز بازار محسوب می‌شود. پنل به کار رفته در هر دو محصول نیز از نوع پنل اولد باشد و نسبت کنتراست هر دو تلویزیون نزدیک به بی نهایت است و هر دو محصول می‌تواند تمامی تصاویر مشکی را با کیفیت تصویر خارق العاده ای برای شما ارائه دهد. تلویزیون سونی روشنایی بیشتری را در محتوا‌های SDR و HDR دارد اما تلویزیون ال جی C1 نیز از فناوری‌های FreeSync ،G-Sync و HDMI Forum VRR پشتیبانی کرده و تاخیر در ورودی بسیار کمتری دارد و همین دلیل برای انجام بازی‌ها و گیم‌های مختلف بسیار مناسب می‌باشد.

مقایسه تلویزیون 2021 ال‌جی C1 با تلویزیون QN90A


تلویزیون کیولد سامسونگ QN90A از جمله محصولات با کیفیت بازار محسوب می‌شود اما پنل به کار رفته در این نوع با تلویزیون C1 متفاوت است. تلویزیون هوشمند ال‌جی C1 دارای پنل اولد می‌باشد و از نسبت کنتراست نزدیک به بینهایت برخوردار است. تلویزیون ال جی C1 نرخ پاسخگوی بسیار سریع دارد و زاویه دید گسترده ای نیز پشتیبانی می‌کند. اما تلویزیون سامسونگ دارای پنل VA است و باعث شده است که نسبت کنتراست عالی داشته باشد اما زاویه دید محدود تری در مقایسه با تلویزیون ال جی C1 دارد. تلویزیون اولد ال جی C1 از صفحه نمایش بسیار روشنی برخوردار نیست اما تلویزیون سامسونگ دارای نور پس زمینه Mini LED است و می‌تواند در مقایسه با تلویزیون اولد C1 روشنایی بیشتری را برای شما ارائه دهد. به همین دلیل اگر می‌خواهید از تلویزیون خودتان برای محیط‌های خیلی روشن استفاده کنید خرید تلویزیون سامسونگ این را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1

مقایسه تلویزیون ال جی C1 با تلویزیون GX


این دو تلویزیون توسط برند ال جی به بازار عرضه شده‌اند و از نظر عملکرد کاملاً به هم شبیه می‌باشند. بزرگترین تفاوت میان این دو محصول بخش طراحی آنها است. تلویزیون ال جی GX بسیار باریک طراحی شده است و می‌توان این تلویزیون را به راحتی به دیوار متصل کنید. حتی پایه‌های رومیزی که در داخل جعبه این تلویزیون قرار داده نشده است. اگر می‌خواهید تلویزیون ال جی GX را به دیوار متصل کنید باید پایه‌ها را به صورت جداگانه طراحی کنید. تلویزیون اولد ال جی C1 و اولد ال جی GX از نظر عملکرد و کیفیت تصویر هر دو شگفت انگیز هستند. اما تلویزیون ال جی C1 از نسخه جدید سیستم ‌عامل webOS ریموت کنترل Magic Remote پشتیبانی می‌کند. همچنین این محصول در سال 2021 به بازار عرضه شده است و تنظیمات جدیدی برای گیمینگ دارد و از نظر تاخیر در ورودی نیز کاملاً بهبود یافته است و به همین دلیل در مقایسه با عملکرد این دو تلویزیون تلویزیون ال جی C1 پیشتاز می‌باشد.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1

تنظیمات تلویزیون ال جی C1


در ادامه تنظیمات تلویزیون 55 اینچ ال جی C1 را برای شما شرح می‌دهیم. این تنظیمات برای سایر سایز‌ها نیز یکسان می‌باشد. تنظیمات اصلی تلویزیون ال جی C1 هم چون سایر تلویزیون‌ها به شرح زیر می‌باشد.
اصطلاحات رایج در تنظیمات تلویزیون: Picture Mode: حالت تصویر، Backlight: نور پس زمینه، Brightness: روشنایی، Contrast: کنتراست، Sharpness: شفافیت، Gamma: شدت رنگ، Hue: رنگ مایه، Tint: ته رنگ، Color: رنگ، Color Gamut: فضای رنگ، Clarity: وضوح.
تنظیمات SDR در تلویزیون ال جی C1
تلویزیون ال جی C1 برابر 9حالت تصویر آماده را برای تصاویر و محتواهای HDR ارائه می‌دهد. برای اینکه این تصاویر را دقیق‌تر دریافت کنید توصیه می‌کنیم که حالت Expert (Dark space, night) را انتخاب کنید اگر اتاق که در آن تلویزیون قرار گرفته است اتاق روشن میباشد گزینه Expert (Bright space, daytime) را می‌توانید برای ارائه تصاویر دقیقتر انتخاب نمایید. همچنین توصیه می‌کنیم که از زمانه Brightness گزینه Contrast را برای عدد 85 قرار دهید و تنظیمات Peak Brightness را نیز بر روی گزینه‌ High تنظیم نمایید. همچنین گزینه Auto Dynamic Contrast را نیز غیر فعال کنید برای تنظیمات رنگ گزینه Color را انتخاب نموده و در گزینه Color Depth گزینه عدد 50 را انتخاب نمایید و Tint را نیز بر روی 0 قرار دهید.

تنظیمات دیگر مربوط به رنگ گزینه Color Gamut می باشد این گزینه را بر روی حالت Auto Detect قرار دهید. با توجه به اینکه چه محتوایی در حال پخش است باید فضای مناسب رنگی را انتخاب نمایید. تنظیمات Gamma را نیز بر روی عدد 2.2 تنظیم کنید همچنین از زبانه Clarity گزینه Sharpness را بر روی عدد 0 تنظیم کنید. همچنین گزینه‌های Super Resolution ،Noise Reduction و Smooth Gradation را نیز غیر فعال کنید.
برای اینکه درخشندگی تلویزیون را تنظیم کنید باید گزینه OLED Pixel Brightness را انتخاب نموده و با توجه به اینکه اتاقی که در آن تلویزیون استفاده می‌شود چه شرایطی دارد میتوانید این گزینه را تنظیم نمایید. به طور کلی تنظیم این گزینه تاثیر بر کیفیت تصویر ندارد و برای اینکه درخشندگی تلویزیون تلویزیون تنظیم شود می‌توانید گزینه Screen Brightness را نیز تنظیم نمایید و آنرا بر روی عدد 50 قرار دهید.
تنظیمات HDR تلویزیون ال جی C1
در تلویزیون ال جی مدل C1 حالت HDR به صورت خودکار برای برخی از اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی تلویزیون فعال می‌باشد. زمانی که تلویزیون محتوای HDR را پخش می‌کند بعضی از تنظیمات مانند OLED Pixel Brightness به صورت خودکار انجام می‌شوند توصیه می‌کنیم که این حالت را بر روی پیش فرض قرار دهید.
برای اینکه محتوای HDR را از یک حافظه جانبی مانند فلش دیسک پخش کنید و با کیفیت بسیار بالا دریافت کنید باید گزینه HDMI Deep Color را از طریق منو HDMI Settings برای ورودی مورد نظر خودتان تنظیم کنید. شاید دستگاه‌های قدیمی با این گزینه سازگار نباشد. اگر فیلم HDR شما صحنه‌های بسیار تاریکی داشته باشد باید گزینه Auto Dynamic Contrast یا Dynamic Tone Mapping را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه تمامی تصاویر روشن تر ارائه شده و کیفیت تصویر تا حدودی بهبود می‌یابد.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1

تنظیمات دالبی ویژن Dolby Vision


تلویزیون ال جی مدل C1 از فناوری Dolby Vision نیز پشتیبانی می‌کند و این فناوری برای برخی از اپلیکیشن‌هایی که بر روی تلویزیون نصب شده است و بیشتر حافظه‌های جانبی تلویزیون مورد استفاده قرار گرفته و از این فناوری پشتیبانی می‌شود. همانند محتواهای HDR برای اینکه یک فیلم Dolby Vision نیز با کیفیت بسیار بالایی ارائه شود باید تمامی تنظیمات به صورت خودکار ارائه شود و به همین دلیل حالت Cinema را انتخاب نمایید. برای برخی از فیلم‌ها می‌توانید از حالت Filmmaker Mode استفاده کنید. البته برای اینکه بهترین کیفیت تصویر را دریافت کنید توصیه می‌کنیم که به توصیه‌های فیلمساز توجه نموده و فیلم را آنطور که آن را با آن تنظیمات ارائه داده با کیفیت بالا دریافت کنید.
اگر هیچ تغییراتی در تنظیمات تلویزیون اولد ال جی مدل C1 انجام نشود در نمایش تصاویر عملکرد خوبی دارد. اما شما می‌توانید با توجه به محتوای در حال پخش بعضی از تنظیمات را تغییر دهید. یکی از این تنظیمات، تنظیمات تعادل و هماهنگی نمایش تصویر می‌باشد. برای اینکه هماهنگی بیشتری در تمام نمایش تصاویر دریافت کنید باید گزینه TruMotion را بر روی حالت User Selection قرار دهید و از نوار کشویی De-Blur و De-Judder را تنظیم نمایید. تنظیم کردن حالت OLED Motion Pro باعث می‌شود که قابلیت BFI که درج فریم سیاه است فعال شود. باید این حالت را بر رویHigh قرار دهید. در این صورت BFI بر روی 60 قرار می‌گیرد. وقتی که حالت High فعال شود محتوای 24 فریمی گاهی اوقات با لرزش مواجه می‌شوند اما اگر این حالت را بر برروی Low یا Medium قرار دهید BFI نیز بر روی 120 تنظیم می‌شود.

تنظیمات لرزش در تلویزیون 2021 ال جی C1


تلویزیون هوشمند ال جی مدل C1 می‌تواند لرزش را از تمامی ورودی‌ها قطع کند. برای اینکه این کار به درستی انجام شود شما باید گزینه Cinema Screen را از زبانه Clarity در منوی تنظیمات پیشرفته تصویر فعال نمایید. همچنین باید توجه داشته باشید که گزینه OLED Motion Pro را نیز بر روی حالت High قرار دهید و با فعال کردن Cinema Screen محتواهای 24 فریم گاهی اوقات با لرزش روبرو می‌شوند.

تنظیمات گیمینگ در تلویزیون ال‌جی C1


شما می‌توانید تا حدودی تنظیمات پیش فرض SDR و HDR را تغییر دهید و در اینصورت تجربه گیمینگ عالی خواهید داشت. با افزوده شدن حالت جدید Game Optimizer شما می‌توانید این حالت را از زبانه General فعال نمایید. با فعال کردن حالت تصویر Game Optimizer تاخیر در ورودی بسیار کم می‌شود. برای بازی‌های HDR گزینه HDMI Deep Color را بر روی درگاهی تنظیم کنید که مورد استفاده قرار گرفته است. در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید. زمانی که گزینه Instant Game Response فعال شود تلویزیون به صورت خودکار HDR را نیز فعال می‌نماید.

تنظیمات Game Optimizer در تلویزیون اولد ال جی C1


تلویزیون هوشمند ال جی مدل C1 می‌تواند تصاویر را با توجه به محتوای بازی تنظیم نماید. در قسمت منوی Game Genre چهار ژانر از پیش تعیین شده قرار داده است. گزینه‌های Black Stabilizer و White Stabilizer با توجه به نوع بازی تنظیم می‌شوند به عنوان مثال با وجود حالت FPS که مخصوص بازی‌های تیراندازی اول شخص است تصاویر به گونه‌ای ارائه می‌شود که شما تمامی جزئیات حتی جزئیات سایه‌ها و نقاط تاریک را نیز دریافت می‌کنید. همچنین در تلویزیون ال جی C1 گزینه جدیدی به نام گزینه Prevent Input Delay نیز افزوده شده است که باعث شده تاخیر در ورودی به کمترین مقدار خود کاهش یابد. با تنظیم کردن حالت Boost تاخیر در ورودی به 3 میلی ثانیه می‌رسد و این فقط بر روی بازی‌های 60 هرتز تاثیر گذار است.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1

انجام گیمینگ با pc یا با استفاده از دسکتاپ


برای اینکه تجربه گیمینگ خوبی را با PC داشته باشید حتماً باید آیکون ورودی شما برای دستگاه HDMI برچسب درست زده شده باشد. شما از همان تنظیمات پیش فرض HDR و HDR می‌توانید استفاده کرده و حالت‌های تصویر را تغییر دهید. برای تغییر حالت‌های تصویری از Home Dashboard استفاده کنید با توجه به اینکه چه فرمتی به تلویزیون ارسال می‌شود گاهی اوقات باید گزینه HDMI Deep Color را نیز فعال نمایید.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1

آیا تلویزیون اولد ال جی C1 ارزش خریدن دارد؟


تلویزیون اسمارت ال جی مدل C1 طراحی بی نظیری دارد و به تکنولوژی‌ها و فناوری‌های پیشرفته مجهز شده است. این تلویزیون می‌تواند ساعت‌ها شما را بر روی در مقابل تلویزیون میخکوب کرده و کیفیتهای تصاویر را در حد عالی برای شما ارائه دهد. تلویزیون ال جی مدل C1 در سال 2021 به بازار عرضه شده است و این تلویزیون با مدل G1 رقابت بسیار تنگاتنگی دارد. هزینه تمام شده یکی از معیارهای مهم و تاثیرگذار در خرید تلویزیون می‌باشد. این تلویزیون با توجه به اینکه امکانات و قابلیت‌های پیشرفته ای دارد و در سال 2021 به بازار عرضه شده است از قیمت نسبتاً بالایی نیز برخوردار است. تلویزیون 2021 ال جی مدل C1 به کیفیت تصویر فورکا مجهز شده است و با نرخ رفرش 120 هرتز می‌تواند تمامی صحنه‌های سریع و با کیفیت بالا ارائه دهد. همچنین این محصول دارای پردازنده قدرتمند نسل 4 آلفا 9 است و تنظیمات مخصوص گیمرها را نیز دارد. تلویزیون ال جی C1 تاخیر در ورودی بسیار کمی دارد و یکی از بهترین تلویزیون‌های برند ال جی در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. با توجه به گفته Techradar تلویزیون ال جی C1 در لیست بهترین تلویزیون‌هایی است که در سال 2021 به بازار عرضه شده است. اگر می‌خواهید تلویزیونی بخرید که شما را شگفت زده کند بدون شک خرید تلویزیون ال جی C1 را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

لیست قیمت بهترین تلویزیون های ال جی موجود در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم
مشاوره رایگان در واتساپ